X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
העלילה הזדונית בימינו מגיעה מביבי מי שראה אותו ניצב הלילה עם חיוך מעושה וטוען כי אנחנו סוגרים בהפגנות את הטלפון הנייד שלנו כדי שהשב"כ לא יוכל לאכן מי לקה בתסמיני הקורונה, הבחין על פניו בתסמונת משטר הרשע
▪  ▪  ▪
נתניהו. מדובר בשקר [צילום: מסך]

מתנצל, אך חייב לחזור למאמרו הייחודי של אחד העם מ-1892 "חצי נחמה". זו תמציתו: היו יהודים שהחלו להרהר שמא יש מידה של אמת בעלילות של האנטישמים. עד שהאנטישמים טענו כי היהודים משתמשים בדם של נוצרים לאפות מצות. כאן נעצרו אפילו יהודים מתבוללים ומנוכרים. הרי כל אחד מהם ידע כי מדובר בשקר נורא. "וכי אפשר שכל העולם חייבים והיהודים זכאים? אפשר ואפשר, ועלילת הדם תוכיח. פה הרי היהודים זכאים וטהורים ממלאכי השרת..." כתב אשר צבי גינצברג, הוא אחד העם. זו חצי הנחמה, שהאנטישמים השתמשו בטענה כל כך מופרכת, שכל היהודים התאגדו מחדש להודפה.
העלילה הזדונית בימינו מגיעה מביבי. מי שראה אותו ניצב הלילה עם חיוך מעושה וטוען כי אנחנו סוגרים בהפגנות את הטלפון הנייד שלנו כדי שהשב"כ לא יוכל לאכן מי לקה בתסמיני הקורונה, הבחין על פניו בתסמונת משטר הרשע. כתוצאה מדבריו ידענו בבת אחת, מאות אלפים בירושלים ובקיסריה ובתל אביב ועל 300 גשרים, כי הוא שקרן פתולוגי. זו עלילת דם מוחלטת.
זו חצי הנחמה, הפעם אפילו חלק מהביביסטים לא יגוננו עליו. אפילו הם יודעים. שקר זה הוא חלק מהמאמץ של ביבי לשבש הליכי משפט ולהימלט מספסל הנאשמים. הוא מגייס לעניין את כל תומכי האישום בפשע. עתה התגייסה עיריית ירושלים בראשות משה ליאון. היא רוצה לסלק את מאהל המחאה מבלפור ופנתה לבית המשפט לקבל היתר להתנפל על מוקד המפגינים. אדון ליאון מעדיף את החושך על פני האור. ברור שבקשת הרשע תוכרע בבג"ץ.
כל המהלכים הנלוזים האלה מגבירים את הייאוש. אביגדור ליברמן דיבר אמש מנהמת ליבו כאשר קרא לתושבי ישראל לשקול היטב אם בכוונתם להיענות להוראות הממשלה. מפני שהיא עוברת כל גבול. מפני שהיא מאמינה כי בחרב ובחנית תוכל לנהוג בנו ככל העולה על רוחה, אבל אנו מחזיקים באבן הקלע המילולית של האמת, ואנו ננצח. הדין הישראלי (בנימין הלוי במשפט כפר קאסם) אוסר על שוטרים למלא פקודה בלתי חוקית. להכות מפגין מפני שהוא התחפש לשרה נתניהו (אני סולד מזה, אבל מה בלתי חוקי בכך?) - אסור להם. לצמצם את הדרכים להפגנה בבלפור, ירושלים, גם זה בלתי חוקי.
איני מצטרף לקריאה של ליברמן. מפני שהיא מסוכנת, אם כי ייתכן שהעתיד יוכיח שהצדק עימו ולא עמי. אך אני מתבונן בהיסטוריה של מוסוליני ופרנקו והשאח' הפרסי וצ'אושסקו והסובייטים (ועתה גם ולדימיר פוטין המרעיל) ויודע כי יש רגע בחיי האומה שהיא מסלקת את השלט "אסור לעלות על הדשא" וצועדת עליו עד לבית ראש הממשלה. זה יהיה נורא. עדיין אין הצדקה להפרת חוק. אבל כבר היו דברים מעולם. חייבים ללמוד מן ההיסטוריה שלנו ושל עמים אחרים.
במצב הנוכחי חשים רבים מאיתנו כי רוח רעה מרחפת על פני המים, והארץ תחת נתניהו הייתה תוהו ובוהו, "וחושך על פני תהום". זה נכון. מרה שחורה. אך היא אינה סוף פסוק. אנו נהיה בבלפור ובקיסריה ובחוף תל אביב ועל 300 גשרים יהיה אשר יהיה, ואולי נהיה טרף לשוטרים כמו ניסו גואטה המקבל חיפוי ממפקד כמו עופר שומר, ולהתנכלות של כחולי המדים כנגד תבנית של צוללות - אבל אנו חייבים לנצח. גם למען האנשים המתייצבים מהצד השני של המתרס, בעמדת הרשע בפקודתו של נתניהו.
זה יקח זמן, אבל יחלפו שנים וחברותיי וחבריי הצעירים מן ההפגנות יישבו בזקנתם על המרפסת ויספרו לנכדות ולנכדים (שאולי יהיו קצרי רוח) על הימים האלה שהם שעתנו היפה; על הימים האלה שנחלצנו להציל למענם את החרות ואת ישראל היפה אור לגויים ולחוק ולמשפט כחזונם של דוד בן-גוריון ומנחם בגין. הנכדות והנכדים לא יבינו מדוע זולגת דמעה מעינינו, הרי חרותם ומוסרם הם נכס צאן ברזל, דבר מובן מאליו; והם לא יאמינו שהיה צורך לקום בכל מוצאי שבת ולצעוד ולקרוא ולהדק ולא להרפות עד שהאור יפרוץ מתוך העלטה.
מי מחברינו שלא בא עתה להפגנות יספר לנכדיו כאילו גם הוא היה עימנו. מילא, לא נקלקל לו. ומי שנמצא היום מן הצד השני יסביר בגמגום שהוא לא התכוון באמת. ואנחנו שהיינו ולא משנו מן הרחוב נוכח משטר עויין ושלטון דיקטטורי ועירייה עלובה וראש ממשלה נאשם בפלילים נזכור בגעגוע את שעתנו היפה, ונקווה כי איש מצאצאינו לא ייאלץ לחזור ולחוות אותה, והם ירקדו ברחובה של ירושלים את "והטיפו ההרים עסיס וכל הגבעות תתמוגגנה".

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  08/09/2020   |   עודכן:  08/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבי ואחד העם וליברמן וליאון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
"אור לגויים ולחוק ולמשפט"
עובד 1  |  8/09/20 21:55
 
- כל מילה בסלע
יצחק הורניק  |  9/09/20 09:27
2
רן, אכלת אותה בגדול
ישראל בר-ניר  |  9/09/20 06:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי ליפמן
על הבורות האומללה מרצון של השמאל: עיינו במפה, טלו תבלול מבין עיניכם!    המדיה על המשמר, שהמאבק לא ידעך חלילה. ללבות, ללבות, ללבות
יוסי אוחיון
עליס בליטנטל
לא יעלה על הדעת שיפתחו בהליך משפטי כנגד ראש ממשלה מכהן, ובכך יעכבו את התמסרותו לתפקידו, לעמו    צודק וחכם החוק הצרפתי שאינו מתיר האשמת ראש ממשלה בה בעת שהוא מכהן    מה שקורה אצלנו הוא פשוט ביזוי הדמוקרטיה
יוסף קנדלקר
עכשיו כשאני נדרש להכין תיק יחד עם שתי בנותיי, ועוד חצי תיק של "כאילו" עם הבת שממשיכה בגן, אבל רוצה כמו האחיות הגדולות שלה, שוב אני מבקש מבורא עולם שיקשיב לתפילותיי
שמואל לוין
במקרה של הממשלה הפושעת שלנו, מדובר בניתוק ואטימות מוחלטים    לא רק שהיה עליהם לדעת איך אנשים כאן מתנהגים ושאי אפשר לסמוך עליהם, הם היו צריכים להכיר בעובדות הללו, ולוודא שתתבצע אכיפה מאסיבית של ההנחיות, כזו שלא תאפשר לאף אדם להעז ולהפר את ההנחיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il