X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מצב הקורונה בניו-יורק, 9.9.20 / NBC New York
שוק המשרדים במנהטן: תמונת מצב

הנגיף שרוקן את גורדי השחקים

ניו-יורק טיימס: הרוב המכריע של העובדים לא חזרו למשרדים, הרבה פחות חוזים נחתמים, חברות מחפשות שוכרי משנה - וענקי הטכנולוגיה נכנסים בגדול
▪  ▪  ▪
הסכמי שכירות קצרי טווח [צילום: פרנק פרנקלין, AP]
ניו-יורק תחזור, במיליון אחוז
איתמר לוין
הקומיקאי מגיב על מאמר שדיבר על נטישת ניו-יורק בשל הקורונה: אין תחליף לעיר הזאת ולאנרגיה שלה, והיא תיבנה מחדש בידי מי שלא עזבו אותה
לרשימה המלאה

למרות שהקורונה נראית כדועכת בניו-יורק, החברות לא ממהרות להחזיר את עובדיהן לגורדי השחקים במנהטן. רק 10% מכלל העובדים חזרו נכון לאוגוסט, והתחזית היא שעד סוף השנה יגיע שיעורם ל-25%; רק 54% מהחברות שנשאלו בסקר שנערך לאחרונה אמרו, כי הן מצפות לחזור בצורה מלאה עד יולי הבא.
התוצאה, מדווח ניו-יורק טיימס, היא צניחה בביקוש למשרדים במנהטן. מספר חוזי השכירות החדשים בינואר-אוגוסט השנה נמוך במחצית לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זהו הקצב השנתי הנמוך ביותר מזה 20 שנה. ורבים מן החוזים שכן נחתמים, הם לתקופות קצרות בלבד – כאלו שבעלי הנכסים לא היו מוכנים לשמוע עליהן בחודש פברואר. על כף המאזניים מוטלים בריאותה הפיננסית של העיר (ההכנסות ממיסוי נדל"ן מכסות למעלה מ-10% מתקציבה) ועתידה כמרכז המגזר העסקי העולמי. ההתאוששות עלולה להיות ממושכת בהרבה מאשר לאחר 9/11 והמשבר של 2008, משום שהקורונה גורמת לחברות לחשוב מחדש על צרכי הנדל"ן שלהן.
המציאות ניכרת בשטח. מדרכות מנהטן ריקות בימי השבוע כמו בימי ראשון, מה שמלמד כמה מעט עובדים נמצאים במשרדים. נבחרי הציבור בעירייה, אילי נדל"ן ואפילו ג'רי סיינפלד פרסמו תחזיות מעודדות לגבי התאוששותה של העיר (ראו קישור משמאל), ולפיהן בקרוב הוא תשוב ותתמלא בבני אדם. אבל הפסימיים – כולל כמה מנהלי קרנות גידור מקומיים – צופים ימים קשים. הם סבורים, שהחברות יגידו לעובדים להישאר בבית עד שחיסון יופץ בצורה נרחבת ואולי אפילו זמן רב לאחר מכן.
המשקיעים אינם צופים התאוששות מהירה. מניותיהן של חברות בעלות משרדים בניו-יורק, כמו אמפייר סטייט ריאליטי טראסט – הבעלים של אמפייר סטייט בילדינג – צנחו השנה. הבעיה המרכזית היא שחברות רבות נמנעות מלחתום על חוזי שכירות נרחבים. בשנים האחרונות השוכרים הגדולים ביותר היו מפעילי שטחי עבודה משותפים, כמו WeWork שהפכה לדייר הפרטי הגדול ביותר בעיר: הם שכרו 8% מהמשרדים במנהטן ב-2019 ו-12% ב-2018. אבל חברות אלו מצויות במצוקה וחלקן עלולות שלא לשרוד. שוכרים-בכוח אחרים אינם בטוחים מה ברצונם לעשות, או מחכים לירידה בדמי השכירות ולשיפוצים חינם.
חלק מן החברות שמסיימות חוזי שכירות השנה או ב-2021, מחדשות אותם לתקופות קצרות בלבד. הטיימס מביא לדוגמה את רשת הקולנוע והטלוויזיה NBC Universal ואת משרד עורכי הדין שטרוק-לאבאן, אשר בשבועות האחרונים האריכו בשנה בלבד את חוזי השכירות שלהם. בזמנים כתקנם, שוכרים גדולים אינם חותמים על חוזים לשנה-שנתיים, אבל כעת לבעלי הנכסים אין ברירה: הם רוצים להשאיר אותם אצלם, לפחות בינתיים.
אחד הדאגות העיקריות היא שחברות ינסו בקרוב להשתחרר מחוזי שכירות של מאות אלפי מ"ר, בהם אין הן מתכננות להשתמש בעתיד הנראה לעין. הדרך היא להשכיר בשכירות משנה את השטחים המיותרים – דרך נוחה לחברות אחרות להשיג משרדים במחירים נמוכים מהרגיל. פירסט ריפבליק בנק, אשר שכר 22,000 מ"ר רק באפריל האחרון בשדרה העשירית, כבר מציע 16,000 מ"ר מתוכם להשכרת משנה. שכירות משנה הוותה כרבע מכלל המשרדים בניו-יורק בסוף הרבעון השני, ומתווכי נדל"ן רבים צופים שחלקה יעלה בחודשים הבאים.
למרות כל זאת, בעלי נכסים טוענים שהם אינם מודאגים יתר על המידה, שכן רוב השוכרים משלמים את דמי השכירות בצורה סדירה. הם מציינים, שחוזי שכירות נמשכים שנים ושקשה מאוד לסיים אותם בטרם עת. חברות הפיננסים העיקריות, שהן בין השוכרים הגדולים ביותר בעיר, אינם במצוקה דומה לזו של המשבר הפיננסי. הסימן המעודד ביותר של התאוששות מהירה הוא שחברות הטכנולוגיה הגדולות מרחיבות משמעותית את שטחיהן בניו-יורק. פייסבוק שכרה בתחילת אוגוסט 80,000 מ"ר ליד תחנת פן, ואילו אמזון רכשה בניין בשדרה החמישית מ-WeWork.

תאריך:  14/09/20   |   עודכן:  14/09/20
+יוון תגביל מספר התיירים הישראלי בשטחה ל-5,000
07:45 15/09/20  |  איציק וולף

בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה בישראל הודיעה יוון שתגביל את הכינסה של ישראלים לשטחה ל-5,000 תיירים בלבד.

+פנייה פומבית לרבנים הראשיים
02:03 15/09/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

מתי נתעורר? האם גם את מצוות ו"נשמרתם" נדחה עד לאחר החגים?

+ענפי החקלאות נקבעו כענפים חיוניים למשק וימשיכו בתקופת הסגר
22:06 14/09/20  |  עידן יוסף

בהמשך להחלטת הממשלה בעניין הטלת סגר (החלטה מספר 376), מבהיר משרד החקלאות כי ענפי החקלאות השונים על כל שרשרת ההספקה שלהם ומערכות העיבוד ממשיכים להיות ענפים חיוניים למשק גם בתקופת הסגר. על כן ענפים אלו ימשיכו להיות מוחרגים מההגבלות הכלליות, וימשיכו לייצר מזון טרי לציבור.
במשרד מדגישים שעם חתימת נוסח התקנות, יפרסם המשרד הנחיות פרטניות לציבור החקלאים.

+שירות התחבורה הציבורית יפחת ב-50%
20:03 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השירות יסתיים בשעה 22:00 מדי ערב  ▪  השירות הבין-עירוני והרכבות לא יפעלו בסופי השבוע  ▪  מוניות השירות תפעלנה במתווה דומה לזה של האוטובוסים

[צילום: דוברות המשטרה]
+עיריית כרמיאל תמנע כניסת תושבי
הכפרים הערביים לפארקים ציבוריים
20:01 14/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש עיריית כרמיאל הודיע כי בשל העלייה בתחלואת הקורונה לא יתיר כניסה של מי שאינם תושבי העיר לפארקים העירוניים  ▪  טוען שהצעד אינו מכוון כלפי תושבי הכפרים הסמוכים אלא בהנחיה גורפת, כלשונו

[צילום: יעקב כהן, פלאש 90]
+נתב"ג לא ייסגר בסגר הקרוב
18:30 14/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

תתאפשר יציאת וכניסת ישראלים לישראל דרך נמל התעופה בן-גוריון בהתאם לכללי התו הסגול בטיסות שכבר אושרו, ותתאפשר כניסת עולים חדשים לישראל  ▪  כרטיס טיסה יאפשר ב-4 השעות שלפיה מעבר ללא הגבלת 500 המטרים

[צילום: פלאש 90]
+נתניהו וכ"ץ הגישו הצעה לתוספת 67% למס הכנסה שלילי
18:08 14/09/20  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, ישראל כ"ץ, העבירו לאישור הממשלה הצעת חוק לתוספת של 67% למענק עבודה (מס הכנסה שלילי) לשנת 2020 בעבור החודשים אפריל עד דצמבר, וכן את הרחבת הזכאות למענק הסיוע לעסקים קטנים עבור השתתפות בהוצאות.
על פי התכנית, אם יאושר החוק יתחיל האוצר להעביר מענקים נוספים לפני החגים במאות מליוני שקלים לבעלי הכנסות נמוכות ולעסקים קטנים.

+ההסברה במשבר הקורונה: המל"ל משך את ידיו
17:18 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות ומשרד הביטחון טרם השלימו הקמת מערך מתואם  ▪  יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "התנהגות הציבור זה הכלי הראשון במלחמה בקורונה - צוות הסברה לאומי חייב לקום וללוות את כל העברת המידע לציבור"

[צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+משרד הבריאות: ללא סגר, 97% מהישובים
יהפכו בתוך יומיים מירוקים לאדומים
14:50 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך מזהירים נציגיו בוועדת הקורונה בכנסת  ▪  יו"ר ועדת הקורונה: הסגר הוא אסון כלכלי ונפשי, ואפילו בריאותי. צריך להשקיע במערכת הבריאות, כי אין טעם לסגור אם לא נשקיע כדי שנצא למקום אחר  ▪  האוצר: עלות הסגר כ-6.5 מיליארד שקל

בדיקת קורונה בבית החולים שערי צדק [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+מדינת ישראל ערב ראש השנה תשפ"א, קיץ 2020
14:30 14/09/20  |  בצלאל לביא   |   לרשימה המלאה

מדינה בה רה"מ לא לוקח אחריות על שגיאות אלא רק על הצלחות ("לכו לעשות חיים" בשלב הראשון של הקורונה ולא מדובר בכישלון גם בסגר השני לעומת שלום תמורת שלום עם איחוד האמירויות ובחריין)

נתניהו. מקעקע רשויות שלטון [צילום: מן הטלוויזיה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנגיף שרוקן את גורדי השחקים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ואף מילה על הבוזזים והשפעתם
פרשנדתא  |  15/09/20 09:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
משרד הבריאות ומשרד הביטחון טרם השלימו הקמת מערך מתואם    יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "התנהגות הציבור זה הכלי הראשון במלחמה בקורונה - צוות הסברה לאומי חייב לקום וללוות את כל העברת המידע לציבור"
עידן יוסף
כך מזהירים נציגיו בוועדת הקורונה בכנסת    יו"ר ועדת הקורונה: הסגר הוא אסון כלכלי ונפשי, ואפילו בריאותי. צריך להשקיע במערכת הבריאות, כי אין טעם לסגור אם לא נשקיע כדי שנצא למקום אחר    האוצר: עלות הסגר כ-6.5 מיליארד שקל
בצלאל לביא
מדינה בה רה"מ לא לוקח אחריות על שגיאות אלא רק על הצלחות ("לכו לעשות חיים" בשלב הראשון של הקורונה ולא מדובר בכישלון גם בסגר השני לעומת שלום תמורת שלום עם איחוד האמירויות ובחריין)
מירב ארד
מבהירה במכתב דחוף לשרים: מדובר במכת מוות לענף המלונאות בישראל    לטענת הרשת מדובר ב"פגיעה קשה בזכויות יסוד של בעלי המלונות ושל אזרחי ישראל לנפוש בישראל"
שמואל לוין
רואים את האישה מולכם ברחוב, שצועדת לקראתכם ללא מסכה על פניה? - בגלל נשים כמוה עלתה התחלואה    רואים את הבחור על הקורקינט, בשדרות רוטשליד בתל אביב, רוכב ללא מסכה על פניו? - בגלל בחורים כמוהו המגיפה בישראל משתוללת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il