X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רבים בציבור התעלמו וצפצפו וגרמו להתפשטות הדבקה המונית גם חילוקי הדעות בקרב אנשי הרפואה והממשלה הגבירו את סכנת איבוד השליטה
▪  ▪  ▪
אנטישמיות בברלין [צילום: AP]

בתחילת שנה זו פרצה לחיינו בהפתעה מגיפת הקורונה הלא מוכרת כלל לרשויות הרפואיות והשלטוניות. המגיפה חוללה שינוי לרעה בכל תחומי החיים, שניפגעו וניזוקו בצורה קשה ביותר. מדובר בתחומי הרפואה, התעסוקה, החינוך, התיירות, התעופה, הבידור, התרבות, הכלכלה, והסיעוד. בגלל העדר הידע לגבי הנגיף בשאלה כיצד צריך ואפשר לטפל בו, התקבלו לעיתים קרובות החלטות שגרמו בלבול ונזק במקום תועלת.
רבים בציבור התעלמו וצפצפו וגרמו להתפשטות הדבקה המונית. גם חילוקי הדעות בקרב אנשי הרפואה והממשלה הגבירו את סכנת איבוד השליטה. החתונות, התפילות, הישיבות וההפגנות זכו למאין "חסינות" והתקימו למרות ההנחיות ונסיונות מניעתן על-ידי המשטרה. הייתה זו שנה שכולם הפסידו וניזוקו בתחומים רבים. הייתה זו שנה אבודה לפרט, לכלל, ולמדינה.
הסכמי הנורמליזציה עם המפרציות וארגוני השלום שלנו
על דעת כל הציבור וכל המומחים והפרשנים, הסכם הנורמליזיה עם ישראל הוא הישג היסטורי, מדיני, פוליטי וכלכלי. הישג שביטל את החלטות חרטום, הליגה הערבית והחרם הפלשתיני. רמאללה, כצפוי, הגיבה בביקורת ובשלילה וכינתה את ההסכם "בגידה בעניין הפלשתיני". מוזר ואולי לא מפתיעה שתיקתם של כל עשרות ארגוני השלום ובראשם "שלום עכשיו" ו"יוזמת גנבה" שלא פירסמו הודעות תמיכה בהסכמים. סביר להניח שארגונים אלה דעתם זהה לדעת תגובת רמאללה. במילים אחרות הם אינם מסוגלים להודות בכשלונם.
במילים אחרות אפשר לומר שעבור ארגוני השלום ההסכם הוא שיברו של חזון. עובדה נוספת שאינה מפתיעה היא שתיקתם והתעלמותם של הארגונים האירופים מהסכם השלום עם שתי המדינות הערביות במפרץ. ארגונים שמימנו רבות את ארגוני השלום שפעלו בארץ ולאחרונה נעלמו מהשטח. היתכן שפסק המימון?
אחווה אנטישמית בברלין
בברלין הפגינו לאחרונה ימין קיצוני ושמאל קיצוני, נגד הממשלה הגרמנית, נגד אנגלה מרקל, ונגד הנחיות המאבק בקורונה. חלק מהמפגינים הניפו סיסמאות אנטישמיות שלפיהן היהודים הם האשמים בהפצת הקורונה ומרוויחים ממנה.
לפי הדווחים השתתפו בהפגנה כארבעים איש שבלטו בהם אנשי מפלגת a.f.d, מפלגה ימנית אופוזיציונית עם השגים אלקטורלים. הסיסמאות האנטישמיות הם תופעה גוברת בכל אירופה, בגרמניה רק בברלין ובמינכן. מצער הדבר שממש בסמוך להפגנה ליד שער ברנדרבורג, התקימה התכנסות של ישראלים יורדים שחיים בברלין שהפגינו "סולידריות" עם המפגינים בבלפור בירושלים.
שותפים בעידוד מרי נגד ההנחיות הרפואיות
שתי דמויות ציבוריות מוכרות בציבור, אביגדור ליברמן והרב קניבסקי, אחד דתי והשני אנטי דתי, שייכים למחנה האנרכיסטי שמעודדים מרי אזרחי, שלא לציית להנחיות הרפואיות והממשלתיות למניעת הידבקויות ולהצלת חיים. ליברמן טען גם שההנחיות הן "לא חוקיות בעליל". מדובר בהסתה ללא ענישה.
בנוסף לשניים אלה ישנם לצערינו רבים נוספים שמצפצפים ומתעלמים מההנחיות. זהבה גלאון השמאלנית הקיצונית המוכרת טענה ש"הקורונה היא נגיף פוליטי"!
הנשיא טראמפ מועמד לפרס נובל
חבר פרלמנט בנורבגיה העלה את שמו כמועמד לפרס נובל לשלום. אם ערפאת היה מועמד שקיבל הפרס, ואם גם אובמה היה מועמד שקיבל הפרס, כמובן שגם דונלד טראמפ ראוי לקבל הפרס, עבור יוזמותיו עם קוריאה הצפונית, עבור הצלחותיו לחתימת הסכמי השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, ועבור הצלחתו ליישב את סכסוך הדמים בין קוסובו וסרביה, כולם ממש לאחרונה.

תאריך:  13/09/2020   |   עודכן:  13/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
אסף אוריון
הארכת מנדט יוניפיל לא תשנה את המציאות: חיזבאללה עושה כמעט כרצונו בדרום לבנון, ומועצת הביטחון משדרת לו וללבנון שהעסקים כרגיל
יוני בן-מנחם
בארה"ב, ישראל ואיחוד האמירויות חוששים כי אירן מתכננת גל של פיגועי טרור כדי לנסות ולחבל בהסכם הנורמליזציה    אירן רואה בהסכם איום ישיר על ביטחונה הלאומי ובסיס להקמת ברית צבאית רחבה נגדה
יוני בן-מנחם
ממשל טראמפ הטיל סנקציות על שני שרים לשעבר בממשלת לבנון שמעורבים בפרשות שחיתות וסיוע לארגון חיזבאללה. הסנקציות נועדו להעביר מסר לצמרת השלטון בלבנון כי היא איננה חסינה מפגיעה אם תמשיך לסייע לארגון חיזבאללה
מתי דוד
כולם נלחמים במגפה הרפואית ובמשבר הכלכלי, אבל לא נלחמים בקורונה הפוליטית    דרוש קבינט פיוס ופשרה, ולא קבינט של גיוס איבה
איתמר לוין
הזמרת האהודה היא מוקד נדיר של אחדות לאומית, אך לבנון צריכה בדחיפות רפורמות מקיפות ואין סיכוי של ממש שזה יקרה - מנתח אקונומיסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il