X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מתי ואיך מזהמים או פוסלים חקירה כשלכאורה מתנהלת לפי הכללים המקובלים אי-אפשר לצעוק מכל במה - פגיעה בשלטון החוק, כאשר בפועל פוגעים ורומסים עקרונות משפט פליליים שהם נדבך חיוני וחשוב בשלטון החוק
▪  ▪  ▪
קטע לא ברור [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

איך מזהמים חקירה: מדליפים בעקביות לפעמים אונ-ליין, ופוגעים בבוטות ובגסות משפטית בעקרון "הסוב יודיצה". כמו-כן, על-ידי שימוש לא נכון ומוגזם במדובבים, שמקבלים הוראות, איך לסבך ולהאשים נחקרים, במקום להוציא את האמת לאור. בנוסף - חוקרים עם ניגודי אינטרסים או אג'נדה אנטי-ברורה מראש, ושימוש לא נכון בעדי מדינה ובצורה מוגזמת.
שימוש בעדי מדינה הוא הכרחי, נחוץ ובבחינת "הכרח בל יגונה". אבל - ללחוץ ולאיים על עדים, או לנצל נקודות חולשה, אישיות ומשפחתיות (כמו מצעד של הורים, אישה או מאהבת), זה פסול ומזהם חקירה.
האם חקירות נתניהו זוהמו?
מסתבר שהיו ליקויים חמורים בחקירה, החל מהדלפות מאסיביות ברובן מגמתיות ומכוונות. היו לחצים בלתי רגילים ופסולים על עדים והפיכתם לעדי מדינה, כמו חפץ, המקורב למשפחת נתניהו.
מסירת תמלילים חלקיים לא נכונים, מתומללים בשגיאות או באמירה מטופשת, או בקטע לא ברור, כאשר בימים אלה יש טכניקות של פענוח. גם כשיש רעשים זה פוסל, ומחליש את העדות. כל מילה או משפט בתמליל מפוענח הם בעלי חשיבות, ומתוך ניסיון אישי רב שנים אני יכול להעיד שלפעמים מילים או משפט מבדילים בין הרשעה בסעיף מסוים לבין זיכוי.
האם זיהום חקירות יכול לזכות? לפעמים כן, אך לא תמיד. הכל תלוי בכמות הפסילות - כמות. כלומר, הערך של החומר הפגום לעומת כלל הראויות שבתיק.
לסיכום: יש לסניגוריה טענות רציניות לדחייה, כדי לקבל את כל החומר המלא ואת התמלול הנכון והמלא, ויש טענות טובות לגוף העניין. כמו-כן, יש טענות לנסיונות טיוח או להגנה על מקורבים ו"דַּי לְחַכִּימָא בִּרְמִיזָא". אבל יש אמרה קלאסית שאומרת: אתה יודע איך אתה נכנס למשפט, אתה לא יודע איך תצא ממנו.
לא לשכוח - אי-אפשר לצעוק מכל במה - פגיעה בשלטון החוק, כאשר בפועל פוגעים ורומסים עקרונות משפט פליליים שהם נדבך חיוני וחשוב בשלטון החוק, כמו עקרון "הסוב יודיצה". האדם זכאי כל עוד לא הוכח שאשם. הספק הסביר, כללי הצדק הטבעי, כל אלה עקרונות שבונים את שלטון החוק. אז הפסיקו לצעוק עם "דמעות תנין" ותתחילו לשמור ולקיים את שלטון החוק.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  14/09/2020   |   עודכן:  14/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד ואיך מזהמים חקירה פלילית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צודק
לוגי  |  16/09/20 20:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרגלית מולנר-גויטיין
"הנייר שחרר אותי, בניגוד לציור על קנבס (גם שם אני משתמש באקריליק) הנייר נותן חופש, לא צריך לחכות להתייבשות הצבע"
שרה-זמירה איזקס
יוסי אחימאיר
נתניהו בהתנהלותו האישית, מגלם את משל הגאות והשפל. מצד אחד, מגדולי המנהיגים כיום בעולם, מדינאי משכמו ומעלה, ששמו נישא בפי כל. מצד שני, פגמים מעצבנים בהתנהלותו האישית, אינו מופת לצניעות, לענווה, כקודמיו בגין ושמיר. לא נראה שהוא מודע לכך שאינו מעל לחוק ולנורמות הציבוריות
שמואל לוין
רואים את האישה מולכם ברחוב, שצועדת לקראתכם ללא מסכה על פניה? - בגלל נשים כמוה עלתה התחלואה    רואים את הבחור על הקורקינט, בשדרות רוטשליד בתל אביב, רוכב ללא מסכה על פניו? - בגלל בחורים כמוהו המגיפה בישראל משתוללת
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - מרנינות-לב, אינו בוש, לא תתבצע, למה לגלח זקנים? ותידחה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    שנה טובה והרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il