X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
שר העבודה האמריקני ובנו של השופט אנטונין סקאליה כותב בוושינגטון פוסט על השופטת שהייתה ידידה קרובה ויריבה עיקשת של אביו
▪  ▪  ▪
בדר-גינזבורג מספידה את סקאליה [צילום: סוזן וולש, AP]
התמעטו סיכויי טראמפ למנות שופט לעליון
איתמר לוין
שתי סנאטוריות רפובליקניות הודיעו שיתנגדו למינוי המחליף של בדר-גינזבורג לפני הבחירות ב-3 בנובמבר * גם הסנאטור מיט רומני צפוי להתנגד - והתנגדות של רפובליקני נוסף תמנע מטראמפ את הרוב הדרוש * בשנת 2016 מנעו הרפובליקנים מאובמה למנות שופט לעליון שמונה חודשים לפני הבחירות בטענה שיש להמתין לתוצאותיהן
לרשימה המלאה

  • אויגן סקאליה הוא שר העבודה בממשל טראמפ ובנו של שופט בית המשפט העליון המנוח, אנטונין סקאליה. מאמרו בוושינגטון פוסט (20.9.20) נכתב בגוף ראשון וכך מובאים כאן עיקריו.
רבות נאמר על הידידות בין השופטת רות בדר-גינזבורג לבין אבי, השופט אנטונין סקאליה. ביליתי איתם שעות רבות – ליתר דיוק: בין תשע בערב לאחת לפנות בוקר – בהרבה לילות השנה החדשה. הסעודה המסורתית החלה בשנות ה-80, כאשר שניהם כיהנו בבית המשפט לערעורים בוושינגטון. הערבים החלו בשתיית שמפניה ובנגינת אופרה בדירתם של הגינזבורגים בבניין ווטרגייט. את הארוחה הכין בעלה של השופטת גינזבורג, מרטי, אשר לעיתים הגיש בשר שאבי צד לפני חג המולד.
מה ניתן ללמוד מן הידידות בין שני שופטי בית המשפט העליון? במובנים רבים היא הייתה פשוטה, כמו כמה מהחברויות הטובות ביותר. הם עבדו באותו מקום, שניהם באו מניו-יורק, היו בני אותה שכבת גיל ואהבו את אותם דברים: החוק, ללמד, לטייל, מוזיקה וארוחות עם בני משפחה וחברים. היה להם קשר כמי שבאו מחוץ לאליטות ששלטו במדינה: היא כאישה יהודייה, הוא כקתולי איטלקי.
כמו הרבה חברויות טובות, גם זו הייתה בין זוגות: אבי ואמי הנפלאה, השופטת גינזבורג ומרטי. אחת המעלות בשני הסרטים האחרונים עליה הוא האור שהם שופכים על בעלה: ההומור והחוכמה שלו, אהבתו העוצמתית ומסירותו לאשתו. הוא היה חבר יקר של אמי. תמיד חשבתי שהשופטת גינזבורג נהנתה מחברתו של אבי, בגלל חלק מהסיבות שמשכו אותה אל מרטי: שניהם הפגינו מוחצנות וקלות ראש שלא היו לה, אבל שהיא נהנתה מהן וכנראה גם נזקקה להן.
ההוקרה של ההבדלים הייתה חלק בלתי נפרד מידידותם. היא הטביעה את חותמה כחלוצה בזכויות נשים; אבי היה קתולי מסורתי ובלט כמתנגד לבתי משפט אקטיביסטיים. הוא כיבד את מה שהיא השיגה בעידן בו הסיכויים היו נגדה, ושאב תובנות מהניסיון שלה. עם מנהיגינו היו מבלים יותר זמן יחד, היו לומדים לחבב ולכבד זה את זה, להיות יותר מתורבתים ולהשיג קונצנזוס, הרמוניה וחקיקה מוסכמת.
התוודעתי לראשונה לשופטת גינזבורג כאשר היא ואבי כיהנו בבית המשפט לערעורים בוושינגטון, והוא קיטר ברוח טובה על פסק דין, בו כינתה את חוות דעתו "פחות מאשר אפויה-למחצה". אמרתי, שזה היה יכול להיות יותר גרוע: "היא הייתה יכולה לומר שהדעות שלך אפויות-למחצה. הוא השיב בעגמומיות: "לא, זה יותר גרוע. זה אומר שאני אפוי רק לרבע או לחמישית!".
השניים נחלקו בשצף קצף לאורך חייהם בכמה מן הדברים היותר חשובים. על חוות הדעת פורצת הדרך שלה בנוגע לקבלת נשים למכון הצבאי בווירג'יניה, הוא כתב ש"הפוליטיקה התגנבה לחוק". במקביל, היא ביטלה את עמדתו בתיק הראשון לגבי אובמהקר כ"מוזרה". על עמדתו בתיק פלילי חשוב כתבה, שהיא "כדור הרס של החוק"; הוא השיב, שעמדתה-שלה הייתה מצוצה מן האצבע. וכך הלאה.
אנו יכולים ללמוד מהם כיצד להתייחס לוויכוח ולחילוקי דעות. לשני השופטים היה תפקיד מרכזי בטיפול בכמה מנושאי המחלוקת הבוערים ביותר שעל סדר היום, כולל הפלות, נישואין חד-מיניים ומי צריך להיות הנשיא. איש מהם לא חשב לרגע שצריך לסתום את פיו של האחר. יתרה מכך: הם האמינו, שמה שהם עושים – הגעה עצמאית לדעותיהם והגנה עליהן בכל תוקף – היה חיוני לטובת הכלל. הם האמינו, כי עם פחות ויכוחים – ייפגעו הן ידידותם והן הדמוקרטיה שלנו.
אחד הזכרונות החביבים עלי ביותר של הורינו הוא באחת מסעודות השנה החדשה האחרונות. אשתי ואני נשענו לאחור, כאשר ארבעה חברים קרובים פטפטו על בית המשפט העליון, נכדים והרוטב המתאים לבשר. חשבתי: כמה מזל יש לאבי, בתפקידו שלפעמים הוא כה בודד, שיש לו חברים כאלו. כמה מזל יש לכולנו, במיוחד למי שמשתייכים לצד זה או אחר, להיות עדים לידידות-המחלוקות הזו.

תאריך:  21/09/20   |   עודכן:  21/09/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המדינות הגדולות באירופה חזרו לפעילות כלכלית וחינוכית, תוך הקפדה על שילוב של מסיכות, ריחוק חברתי, בדיקות ואיכונים    הסכנות עדיין קיימות, במיוחד אפשרות של גל שני בסתיו ובחורף, ויש מה לשפר - אך התמונה הרבה יותר טובה מאשר בארה"ב, מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
מציע בניו-יורק טיימס להקים ועדה דו-מפלגתית של בכירים בפוליטיקה ובביטחון, שתפקידה יהיה להבטיח את האמון בתוצאות הבחירות בנובמבר
איתמר לוין
מנהלת מסע דיסאינפורמציה נגד המועמד הדמוקרטי, שלדעתה בחירתו מנוגדת לאינטרסים שלה    פייסבוק וטוויטר הסירו חשבונות מזויפים שעקבותיהם הוליכו לרוסיה, לאחר שקיבלו התראה מן הבולשת
איתמר לוין
שני פרופסורים למשפטים באוניברסיטת הרוורד יוצאים - בניו-יורק טיימס - נגד פסיקות בית המשפט העליון המחלישות לטענתם את המינהל ושלטון החוק
איתמר לוין
בדיקת ניו-יורק טיימס מצביעה על האטה משמעותית בחודשי הקיץ - שאם תישנה בבחירות לנשיאות, עלולה להביא לפסילת קולות רבים שיגיעו באיחור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il