X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זה היה ברור שעם הזמן יהפכו כל הכינוסים מכל מין וסוג להפגנות, ופתאום מפגיני בלפור מבינים שנגמר להם הסוס
▪  ▪  ▪
סוגיה מורכבת [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

לא תיארתי לעצמי עד כמה יכולים ראשי מערכת אכיפת החוק שלנו להיות אטומים וחסרי תבונה, כך אומר לא פחות ולא יותר היועץ המשפטי לממשלה בראיון לעיתון מקור ראשון: "אם התרחבות התחלואה דורשת הטלת הגבלות אי-אפשר להתעלם מזה. מה שאמרתי לח"כים ולשרים היה שאתם הפוליטיקאים לא יכולים להתעסק בזה כי ההפגנות הן נגדכם. התפילות הן לא נגדכם ולכן אתם יכולים לקבוע את המסגרות שבתוכן הן תתאפשרנה, וכך ביחס לשאר הפעילות במשק.
אפשר להגביל הפגנות, אולם מי שצריכים לקבוע את המתווה הם המשטרה וגורמי המקצוע במשרד הבריאות. זוהי סוגיה מורכבת כי בהפגנה יש משמעות גדולה למאסה, וזה התפקיד של גורמי המקצוע - לקבוע באילו תנאים ניתן לקיים הפגנות ללא חשש הידבקות. גורמי המקצוע דווקא ולא השר לביטחון הפנים".
עם כאלה אמירות אין פלא שיש לנו 5,000 מקרים ביום ואין פלא שנגיע גם ל-10,000 ול-100,000 ומדוע? כי מבחינה בריאותית המטרה של הכינוס לא רלוונטית. ההגבלות חייבות להיות על כינוסים על-פי המאפיינים הטכניים שלהם, ובאורח שווה על פני כל הכינוסים. תפילה, תרבות, הפגנה, YOU NAME IT, כל כינוס ממלא זכות יסוד אחרת, ולכן כל הכינוסים כולם מותרים או אסורים על-פי קריטריונים טכניים בלבד.
והפוליטיקאים, חלקם שוחרי תרבות, חלקם שוחרי תפילה, חלקם שוחרי הפגנות, יאזנו כמובן את התוצאה כי כל ניסיון להיטיב עם האינטרסים שלהם ייטיב גם עם אינטרסים הנוגדים וכך נוצר האיזון הרצוי והמדויק של האינטרסים. אבל אם הסמכות ניטלת מבעלי הסמכות ועוברת למשפטנים, אז התכנסות המונית בערב חג של ויז'ניץ מפוזרת ואילו התכנסות המונית לארוחת חג בבלפור מתקיימת ללא כל הפרעה, עצוב אבל זה מה יש, זו התוצאה של חשיבה סלקטיבית, זו התוצאה של אכיפה סלקטיבית אשר חוסר תבונה מוחלט מוביל אותה כבר כמה שנים.
כן, המדיניות המטופשת הקיימת הופכת כל כינוס להפגנה. איש לא אמר שהפגנה אסור שתהיה על שפת הים, איש לא אמר מהו קוד הלבוש בהפגנה, מותר אפילו לבוא להפגנה נגד ראש הממשלה בלבוש של אישה עירומה, אז אסור לבוא להפגנה עם בגד ים? אסור לבוא להפגנה עם שטריימל? ואם מותר בהפגנה לפתוח שולחנות אוכל ולשיר, מדוע אסור גם להביא חתן/כלה להפגנה?
בואו נקווה שהסוס נגמר לכל אבירי חופש הביטוי המצועצעים והמתחסדים. מדינת ישראל חייבת להחליט אם כינוסים מותרים או אסורים. כינוסים אסורים, כולם, יעלו למתכנסים, אחד אחד, המון כסף כולל רטרואקטיבית לפחות ממועד תחילת הסגר, ואם קנסות ענק לא יועילו, ההתכנסויות יובילו את המתכנסים לבתי הסוהר, מתכנסים מכל סוג, מפגינים, עם בגדים ובלי, נגד ראש הממשלה ובעדו, לומדי תורה ולומדי לקח.
ובינתיים אנחנו אוכלים עם מצקת את התוצאות העגומות של שלטון חוק רופף, המונהג על-ידי אוכפי חוק רופסים, אשר מה שמעניין אותם לטעמי זה המינוי הבא שלהם ולא בריאות הציבור ושלומו.

תאריך:  26/09/2020   |   עודכן:  26/09/2020
+הרמטכ"ל כוכבי: עוצר יציאות החל מיום שלישי למערך הלוחם ולחיילים בהכשרות
13:08 27/09/20  |  מירב ארד

בהתאם להערכת המצב המתמשכת בצה"ל ובתום הערכת מצב מטכ״לית החליט (יום א'), ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי על עוצר יציאות החל מיום ג' למערך הלוחם ולחיילים בהכשרות של עד חודש ימים. חריגות יאושרו בסמכות מפקד בדרגת אלוף בלבד. בבסיסים הפתוחים, הונחו המשרתים לעבוד במשמרות תוך שמירה על קפסולות, ללא קיום מפגש ביניהן.

+8,083 דוחות חולקו בסוף השבוע האחרון בגין הפרת הנחיות
12:39 27/09/20  |  מירב ארד

משטרת ישראל חילקה 8,083 דוחות בסוף השבוע האחרון בגין הפרת הנחיות הסגר של הקורונה, מתוכם 5,691 על יציאה ממקום המגורים לפעולה או למטרה שאינה מותרת, 1,836 על אי-עטיית מסיכה ו-92 על הפעלת מקום ציבורי בניגוד להנחיות.

+קורונה בירושלים: 7,226 חולים מאומתים בעיר
12:32 27/09/20  |  מירב ארד

נתוני תחלואת הקורונה ירושלים: בסוף השבוע נוספו 1,384 נדבקים בעיר ועל כן מספר המאומתים בעיר עומד על 7,226. במגזר חרדי - 817 מתוכם 514 מתחת לגיל 26. מגזר כללי - 332 חולים חדשים. במזרח העיר - 85 בלבד. בעיר מתבצעות כ-5,000 בדיקות ביום. ראש העיר ירושלים, משה ליאון, במסר לתושבים: "הישמעו להנחיות, זוהי שעת חירום אמיתית".

+דרעי: "יש גידול דרמטי במספר החולים בבתי החולים"
12:27 27/09/20  |  מירב ארד

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי מזהיר בראיון לרדיו ׳קול חי׳: ""יש גידול דרמטי במספר החולים בבתי החולים. בב"ב ובירושלים, יש גידול של יותר מ-150 אחוז במספר המאומתים. לצערנו יש גם נפטרים ולצערי המספרים ילכו ויגדלו. חובה להיזהר ולהתפלל עם מסכות. שמעתי שהיתה ברית שהשתתפו בה חולים מאומתים, ה"י. מאיפה האדישות הזו? זו סכנת נפשות".

+דוח אמ"ן מתריע: עלייה ניכרת בכמות החולים הקשים
12:05 27/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

העלייה במספר החולים הקשים מקורה הן במגזר הכללי והן במגזר הערבי. במגזר החרדי, בו עיקר התחלואה הינה בקרב צעירים  ▪  סמן נוסף להתפשטות התחלואה ומעמסה גדולה נוספת על מערכת הבריאות

749 חולים במצב קשה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
עיקר התחלואה הקשה - בגילאי 60+ [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+משרד הבריאות: מספר החולים קשה עלה ל-749
11:32 27/09/20  |  מירב ארד

משרד הבריאות מעדכן כי 5,855 מאומתים חדשים התגלו אתמול, 749 חולים שמצבם מוגדר קשה. 196 חולים מונשמים. 1,450 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.

+הסתירות של גמזו
11:10 27/09/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה

גמזו הוא אדם ראוי ונבון, אך בשבוע האחרון גילה כי הוא מלא בסתירות פנימיות: למרות שהוא מעריך כי עד שבוע הבא יהיו כ-800 חולים קשים - רף אי-הספיקה של מערכת הבריאות - ושתוצאות הסגר המחורר יסתכמו בכ-4,000-3,000 נדבקים ליממה, הוא התנגד, עד למספר ימים, להקשחת הסגר

גמזו. סותר את עצמן [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+עתירה נגד מכרז בדיקות הקורונה בנתב"ג
10:58 27/09/20  |  יצחק דנון

פנגיה DW, חברה בינלאומית לפתרונות טכנולוגיים, מבקשת (26.9.20) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לפסול את זכייתה של חברת אומגה המכון להוראה מודרנית במכרז של רשות שדות התעופה להפעלת מערך לביצוע בדיקות קורונה לנוסעים בנמל התעופה בן-גוריון, ולקבוע כי היא הזוכה במכרז. לטענתה, הזוכה היא גוף פרטי הזוכה בתקצוב המדינה לליווי של בית חולים ציבורי (רמב"ם) כקבלן משנה, ושל משרד הבריאות העתיד לאשר את המעבדה, וזאת בניגוד להוראות המכרז שאסרו על שימוש במשאבים לאומיים. טרם הוגשו תגובות המשיבים.

+"אזרחי ישראל - תפעילו שיקול דעת"
10:50 27/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוסיף: "תקופה זו מחייבת כל אחת ואחת להפעיל שיקול דעת, כדי שנוכל לחזור לנורמליות. אל מול ההתנהלות הבלתי-אחראית של הממשלה"

ליברמן. לגלות אחריות אישית [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+מדינה בהפרעה
09:44 27/09/20  |  ד"ר צבי פישל   |   לרשימה המלאה

אלימות ברשתות החברתיות, שיימינג ונסיון להגיע להכרעה "הכל או לא כלום" במקום להגיע להשלמה  ▪  נסיון להכניע ולא לפשר כאילו ינצח השחור או הלבן ולא האפור שהוא מגלם את מורכבות החיים והקיום

קיטוב והקצנה [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+5,723 מאומתים ביממה האחרונה
08:58 27/09/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות: 5,723 מאומתים ביממה האחרונה, 719 חולים במצב קשה. 13.6% מהבדיקות חיוביות.

+ועדת החוקה תתכנס מחרתיים להצביע על התיקונים לחוק הקורונה הגדול
08:56 27/09/20  |  עידן יוסף

 ועדת החוקה תתכנס ביום שלישי בבוקר ותצביע לקריאות שנייה ושלישית על הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 2), התשפ"א-2020.

+זה עניין של אמונה
08:55 27/09/20  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה

בתי הכנסת אינם בתי קירקסאות או "בתי תרבות"  ▪  מתפללים קדושים אינם חשופי הגוף של ההפגנות  ▪  אבל עסקני הקש החרדיים ברחו מהאמת הצרופה של האמונה היהודית והפכו ל"סוחרי תרבות" זולים  ▪  ארון הקודש הוא המקום היחידי שבו יש סיכוי לבטל את ה"קורונה" ולהעבירה מהארץ

דרעי. מחירי רצפה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+כיפור בצה"ל: בתי הכנסת הצבאיים ייפתחו
07:47 27/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התפילות יתקיימו בצל מגבלות מחמירות  ▪  ביתר ימות השנה מתקיימות התפילות במרחב הפתוח תחת ציליות  ▪  בתוך יומיים נרשמה עלייה של כ-30% במספר החיילים שנדבקו  ▪  על הפרק: עוצר יציאות כללי בצבא אחרי כיפור

חיילים בתפילת שטח [צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן/פלאש 90]
הסליחות אמש בכותל, רחבה ריקה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ישיבות התחייבו לא לשחרר הביתה תלמידים עם תסמינים
00:19 27/09/20  |  עידן יוסף

ישיבות רבות יהפכו למלוניות קורונה, יבנו סוכות ויספקו ארבעת מינים לבחורים. פיקוד העורף לא ישחרר בחורים חולים במוצאי יום הכיפורים. הישיבות מגלות אחריות והתחייבו לא לשחרר בחורים חולים, או כאלה עם תסמינים לביתם.

+ינון מגל עדכן: "חליתי בקורונה"
23:53 26/09/20  |  עידן יוסף

"טוב, הגיעה התוצאה: יש לי קורונה", כך צייץ בטוויטר העיתונאי ינון מגל (ערוץ 20, רדיו 103). "המזל הוא שהחום כבר ירד כמעט לגמרי ואני מרגיש טוב בהרבה ומקווה שזה מאחוריי. הבאסה היא שאני צריך להיות עוד כשבועיים בבידוד, וגם לשאר המשפחה, האישה והילדים אסור לצאת מהבית. הקיצר, מי שלא מרגיש טוב - שייבדק מייד, ושכל עם ישראל יהיו בריאים אמן", כתב.

+ישראל ראשונה בעולם בחולים למיליון נפש
23:01 26/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הגיעה ל-24,645 חולים לכל מיליון תושבים - הנתון הגבוה ביותר במדינות בנות 10 מיליון תושבים ומעלה  ▪  המספר בישראל גבוה פי שישה מן הממוצע העולמי מאז פרוץ המגיפה  ▪  שיעור הבדיקות החיוביות בכל תקופת הקורונה - 10.1%, עד פי חמישה מאשר במדינות המפותחות

חמור בהרבה מאשר צרפת וספרד [צילום: ענת חרמוני/פלאש 90]
15% בדיקות חיוביות בימים האחרונים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הבדיקות יימשכו בכיפור - ביישובים ערביים
22:45 26/09/20  |  עידן יוסף

‏משרד הבריאות: 7 מתחמי בדיקות יפעלו מחר ובמהלך יום הכיפורים ביישובים ערביים, ויתאפשר להיבדק בהם באופן חופשי ללא צורך בהפניה.

+שוטר נפצע מאבן במהלך אכיפת קורונה בסילוואן
22:02 26/09/20  |  עידן יוסף

בפעילות בסילוואן לאכיפת תקנות הקורונה, הבחינו שוטרים באדם שלא עטה מסיכה וסירב להזדהות. במהלך ניסיון מעצרו, הותקפו השוטרים ע"י החשוד ומספר חשודים ערבים נוספים. אבן שהושלכה לעבר הכוח שפגעה בראשו של שוטר ופצעה אותו. השוטר פונה לבית החולים להמשך טיפול. לא נמסר מה מצבו. מן המשטרה נמסר כי השוטרים ממשיכים בפעילותם על מנת להגיע לכלל המעורבים בתקיפה ולהביאם למעצר.

+נתניהו: טעינו כשפתחנו את האולמות מוקדם
21:28 26/09/20  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון וידאו, שברובו האשים את מי שחלקו עליו. עם זאת הודעה שהממשלה טעתה בכך שאישרה מוקדם מדי לפתוח את אולמות השמחה (מהלך אותו קידם ח"כ מיקי זוהר) ואולי גם בפתיחת מערכת החינוך מוקדם מדי (כדעת שר החינוך גלנט).
נתניהו גם קרא שלא להתפלל את תפילות יום הכיפורים בבית הכנסת אלא מחוצה לו.

+שיא בשיעור החיוביים בבדיקות - 13.5%
21:02 26/09/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות: 8,221 מאומתים חדשים אתמול (25.9) מתוך 61,101 תוצאות בדיקות שהתקבלו. מדובר בשיא הן המספר הנדבקים והן בשיעור המאומתים ביחס לבדיקות - 13.5%.
728 חולים במצב קשה, מתוכם 200 מונשמים. 1,417 מתים במצטבר מפרוץ המגפה. 226,586 מאומתים מפרוץ המגפה.

+זינוק בתחלואה החרדית בניו-יורק
20:50 26/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

העירייה מזהירה שתטיל סגר על שכונות חרדיות  ▪  ניו-יורק טיימס: התושבים אינם מאמינים לראש העירייה והולכים בעקבותיו של טראמפ

חרדים בברוקלין בגל הראשון [צילום: פיטר גרבר, AP]
+דרעי: קורא להתפלל בחוץ בכיפור
20:45 26/09/20  |  עידן יוסף

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי: "‏ההפגנה כעת בבלפור כשהמדינה כולה בסגר, חסרת אחריות ותביא לעליית התחלואה. כשהם נוהגים בחוסר אחריות, אנחנו נדרשים לאחריות גדולה יותר ולכן אני קורא לכל הציבור הענק שצם ומתפלל ביום כיפור להקפיד על ההנחיות ולהתפלל בחוץ כפי שהורו רבני ישראל".

+זוהר: ‏הממשלה ה'פרטצ׳יטטית' הזו חייבת להתפרק בהקדם
20:41 26/09/20  |  עידן יוסף

יו"ר הקואליציה: ח"כ מיקי זוהר (ליכוד): "רואים את ההפגנות המתריסות ושומעים את גנץ ואת כחול לבן, ומיד מבינים שהם עושים הכל כדי להפוך את הקואליציה לגועליציה. ‏בגל הראשון כשנתניהו עבד בלי ההפרעות שלהם צלחנו אותו בגדול, היום הם רק מפריעים לנו כדי להחריב אותנו יחד איתם. ‏הממשלה ה'פרטצ׳יטטית' הזו חייבת להתפרק בהקדם".

+יועץ של ח"כ קלנר נדבק בקורונה
20:38 26/09/20  |  עידן יוסף

אחד מיועציו של ח"כ אריאל קלנר נמצא חיובי לנגיף הקורונה. הוא שהה לאחרונה במשכן הכנסת ביום שלישי. הכנסת ממשיכה ופועלת לעריכת בדיקה וחקירה אפידמיולוגית ביחד עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות.

+הפגנת בלפור יצאה מכלל שליטה
20:25 26/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מפגינים בבלפור שהפרו את התקנות וסרבו להזדהות עוכבו לחקירה, ובמחאה הצטופפו המפגינים וקראו קריאות נגד המשטרה  ▪  מפגינים התאספו גם בכיכר הבימה ובכיכר רבין  ▪  מפגינים: קנסות גם לאזרחים ברחבי הארץ שהצהירו שהם בדרכם להפגנה בבלפור

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+3,351 דוחות נרשמו למפרי הנחיות
19:39 26/09/20  |  עידן יוסף

המשטרה רשמה ביממה האחרונה 3,351 דוחות למפרי הנחיות. 937 דוחות חולקו על אי עטיית מסכה, 2,222 דוחות נרשמו על יציאה ממקום המגורים לפעולה או למטרה שאינה מותרת.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפגיני בבלפור חומסים את זכות ההפגנה מאחרים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
דבר והיפוכו , בנוסח הלפרין
שלמה המגיב  |  27/09/20 08:39
 
- עשינו צעד חשוב
ה.א  |  27/09/20 13:17
 
- התייחסות נוספת להלפרין
שלמה המגיב  |  27/09/20 17:10
 
- אתה ורבים שרויים בליקוי מאורות
ה.א  |  27/09/20 18:32
 
- ומי כאן שרוי "בליקוי מאורות"?
שלמה המגיב  |  27/09/20 23:06
 
- תפיסה עקומה שלמה, עקומה.
ה.א  |  28/09/20 19:41
2
המפגינים בבלפור צדיקים בריבוע
שליימה ופרוייקה  |  30/09/20 17:03
 
- עובדי אלילים ל"ת
ה.א  |  30/09/20 18:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
הגיעה ל-24,645 חולים לכל מיליון תושבים - הנתון הגבוה ביותר במדינות בנות 10 מיליון תושבים ומעלה    המספר בישראל גבוה פי שישה מן הממוצע העולמי מאז פרוץ המגיפה    שיעור הבדיקות החיוביות בכל תקופת הקורונה - 10.1%, עד פי חמישה מאשר במדינות המפותחות
איתמר לוין
העירייה מזהירה שתטיל סגר על שכונות חרדיות    ניו-יורק טיימס: התושבים אינם מאמינים לראש העירייה והולכים בעקבותיו של טראמפ
עידן יוסף
מפגינים בבלפור שהפרו את התקנות וסרבו להזדהות עוכבו לחקירה, ובמחאה הצטופפו המפגינים וקראו קריאות נגד המשטרה    מפגינים התאספו גם בכיכר הבימה ובכיכר רבין    מפגינים: קנסות גם לאזרחים ברחבי הארץ שהצהירו שהם בדרכם להפגנה בבלפור
מירב ארד
בעקבות התפשטות מקרי ההדבקה, הודיעו בתי הספר לסמבה על עצירת ההכנות לקרנבל שאמור להתקיים בפברואר 2021    עד כה מתו בריו דה ז'ניירו מעל 15 אלף בני אדם כתוצאה מהנגיף
מירב ארד
מאז הופעת הנגיף בסוף השנה שעברה נדבקו מעל 32 מיליון איש ברחבי העולם ומתו לפחות 983,900 בני אדם    יותר מדינות באירופה מדווחת על מגמה גוברת של הידבקויות בנגיף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il