X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בשנת 1982 כשצבא אירן חדר לדרום עירק, הכריז איתואללה חומייני כי "הדרך לירושלים עוברת בעיר כרבלא" באמצע העשור השני של המאה ה-21, חסן נסראללה נימק את כניסת לוחמיו לסוריה בכך ש"הדרך לירושלים עוברת בדמשק", ובימים אלה כשהחיזבאללה משתלט על לבנון, העיתונות הלבנונית והערבית בכלל, מזהירה מסיסמתו של נסראללה: "שהדרך לירושלים עוברת בביירות"
▪  ▪  ▪
טראמפ. לשתות אקונומיקה [צילום: פטריק סמנסקי, AP]

מי תקף את נמל בירות
נשיא ארה"ב טראמפ גרם נזק עצום לישראל כשהכריז שהפיצוץ האדיר בנמל ביירות נגרם מפצצה או ממתקפה חיצונית כלשהי. אויבי ישראל עטו על הצהרת הנשיא באומרם - הנה יש עדות לכך ממקור ראשון שלישראל יש יד בפיצוץ וכי להצהרה זו יש תוקף כי הנשיא הודיע שהוא מסתמך על דעתם של יועצים צבאיים רמי דרג. ברשתות הופץ סרטון של הפיצוץ שהקדים אותו טיל ישראלי - Fake news. מקורות בממשל האמריקני אמרו שלא ברור מי הם היועצים הצבאיים שטראמפ מצטט אותם.
מעידותיו של טראמפ רבות. נזכיר חלק מהן:
- טראמפ ייעץ לאזרחי ארה"ב לשתות אקונומיקה כתרופה לקורונה. שבעה שתו, ארבעה מתו ושלושה מאושפזים במצב קשה. עוד שבעה הודים שתו ומתו.
- טראמפ סירב לעטות מסיכה בניגוד להוראות.
- המליץ להשתמש בקלורוקים כתרופה לקורונה וזאת בניגוד להוראות שלטונות הבריאות.
- טראמפ אמר כי מלחמת העולם השנייה הסתיימה בגלל השפעת הספרדית. כידוע, השפעת הספרדית אירעה בשנת 1918.
- טראמפ לא ידע שלבריטניה וצרפת יש נשק גרעיני.
- טראמפ חשב שפינלנד היא חלק מברית המועצות.
- עוד לא היה נשיא שפיטר כל כך הרבה יועצים ועוזרים כמו טראמפ.
השאלה היא, האם בגלל סיבות אלה, סין מכנה את טראמפ לא נורמלי?
היכן עוברת הדרך לירושלים
למנהיגי ערב ואירן העוינים, המנפנפים בסיסמאות ההתנגדות ושחרור ירושלים וחיסולה של ישראל, יש טאקטיקות שונות ומשונות לממש את הבטחותיהם. הראשון היה ג'מאל עבד אלנאצר ויועצו חסנין הייכל בשנת 1962. הם נימקו את התערבות מצרים במלחמה בתימן כמאבק למען שחרור פלשתין. סיסמתם היתה: "הדרך לירושלים עוברת בתימן".
בשנת 1970 עת ספטמבר השחור בירדן כשאש"ף נלחם כדי להפיל את משטרו של חוסיין, הכריז ג'ורג' חבש מנהיג החזית הדמוקרטית העממית: "הדרך לירושלים עוברת בעמאן". וסדאם חוסיין הכריז על סיסמה דומה, כשפתח במלחמה נגד אירן: "הדרך לחברון וירושלים עוברת בטהרן".
בשנת 1982 כשצבא אירן חדר לדרום עירק, הכריז איתואללה חומייני כי "הדרך לירושלים עוברת בעיר כרבלא". באמצע העשור השני של המאה ה-21, כשבשאר אלאסד הזעיק את חיזבאללה כדי להגן על משטרו, חסן נסראללה נימק את כניסת לוחמיו לסוריה בכך ש"הדרך לירושלים עוברת בדמשק", ובימים אלה כשהחיזבאללה משתלט על לבנון, העיתונות הלבנונית והערבית בכלל, מזהירה מסיסמתו של נסראללה: "שהדרך לירושלים עוברת בביירות". ולא מזמן שוגרה חללית למאדים. מזל שלא הכריזו כי: "הדרך לירושלים עוברת במאדים".
אנשי דת באירן: "נגיף הקורונה הוא חילוני ונועד לפגוע בדתיים; נשים הן המפיצות מחלות ולכן רק הן חייבות לעטות מסיכה"
איש הדת השיעי בדרגה חוג'ה אל איסלאם, סייד עבאס מוסוי מוסלק, מרצה בסמינרים דתיים ומומחה לענייני דת, נשא דברים לפני תפילת יום שישי בקום ב-24.7.2020. לדבריו, נגיף הקורונה הוא נגיף שהופעל על-מנת לפגוע בדתיים, להרחיקם מהדת ולהוביל את החברה לחילוניות. איש דת נוסף בשם איתאללה עבאס חבריזיאן, המתנגד למדע הרפואה המערבי, ומכנה עצמו "אבי הרפואה האיסלאמית", פרסם ב-17.7.20 פוסט בדף הטלגרם שלו הנחיות הנגזרות מן האיסלאם לגבי השימוש במסיכה למיגור מגפת הקורונה.
תבריזיאן קבע כי נשים מחויבות בכיסוי הפנים מן ההלכה האיסלאמית משום שהן לא מחויבות בפרנסת המשפחה ושעותיהן מחוץ לבית מעטות, בעוד הגברים, הנאלצים לשהות מחוץ בית לפרנסת המשפחה, אינם יכולים להסתובב שעות ארוכות עם מסיכה בשל הצטברות גן פחמן המצוי על פניהם, דבר שנזקו עולה על התועלת. בנוסף, הסביר תבריזיאן כי הדבקה במחלות היא ייחודית לנשים ולכן נוסף לדרישה המוסרית שיעטו מסכה על פניהן, זו חובה הלכתית. כשבוע לאחר פרסום הדברים טען איתאללה תבריזיאן כי הדברים פורסמו על-ידי תלמיד ולא על דעתו.
מי בנה את הפירמידות?
מיליארדר אמריקני אילון מאסק, לאחר שביקר בפירמידות והתפעל, הצהיר כי ברור שיצורים מן החלל הם שבנו את הפירמידות. בכך הוא עורר מהומה במצרים. ראש המועצה העליונה לאתרים, מוסטפא וזירי הגיב כי אין יסוד לטענה זו וכי ידיים מצריות הן שבנו את הפירמידות ובסמוך להן, נתגלה כפר מצרי ששימש כמגורים לפועלים המצרים. וגם ההר שנחצבו ממנו האבנים יעיד על כך (ממערב לקהיר קיים הר שנקרא אלמוטם שממנו נחצבו אבני הפירמידות וסימני החציבה קיימים בצלע ההר, ש.מ.).
עוסקים בארכיאולוגיה במצרים הוסיפו, כי הארמונות והקברים בעיר אלאוקצר יעידו על חלקם של המצרים בהקמת האתרים האלה וכי יש כאן נסיון לפגוע בתרבות הפרעונית העתיקה. מדריכי התיירות במצרים הונחו כדי להזים תיאוריות הפגיעה בתרבות הפרעונית. עד כאן. כזכור, עם יוזמת השלום של סאדאת, המצרים דחו את הטענות שבני ישראל הם שבנו את הפירמידות בהיותם עבדים במצרים וגם דחו את תביעת פיצויים מצד ישראל על הלנת שכר.
המצרים גם ביקשו לקבל פיצויים על התכשיטים שהשאילו בני ישראל מהמצרים ולא החזירו אותם, וגם נקבו בסכומים של החוב ללא ריבית, כי האיסלאם אוסר קבלת ריבית. לגבי היצורים מן החלל, להזכיר שלא מעט סופרים מצרים טענו שהפירמידות הוקמו על-ידי יצורים מן החלל וכי התרבות הפרעונית הגיעה מן החלל. הסופר אניס מנצור יועצו של סאדאת לענייני תקשורת העלה טענה זו.

תאריך:  30/09/2020   |   עודכן:  01/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
הצבא חשף אתר לייצור רכיבים לטילים מדויקים, השוכן בלב ביירות, ולצדו שני אתרים נוספים מתחת לבנייני מגורים בעיר
עידן יוסף
המחסן - בשכונה הצמודה לנמל התעופה בביירות    "מעגל השלום המתרחב לא פוגע בסיכוי להשיג שלום בין ישראל לפלשתינים, אלא מגדיל אותו"    "מועצת הביטחון לא נקפה אצבע מול ההפרות הבוטות של אירן ומול הראיות המוצקות שבארכיון הגרעין"
אודי דקל, נועה שוסטרמן
ההסכמים הם הישג מדיני נכבד לישראל ולנתניהו; מבחנם יהיה ביישומם - שהוא גם אשר יקבע האם מדינות ערביות נוספות יצטרפו להליך הנורמליזציה
עידן יוסף
לנוכח התפשטות הנגיף הודיע רא"ל כוכבי כי רוב הצווים לשמ"פ יבוטלו ובמקום המילואימניקים יועסקו חיילים בסדיר    גנץ יתקן את הצו לזימון מילואים כך שיכלול עיסוק בפעולות נגד הקורונה
איציק וולף
נשיא טורקיה התבטא באנטישמיות בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם    שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, יצא מאולם העצרת הכללית במחאה    "חשוב שהעולם יכיר את המוסר הכפול שארדואן חי לפיו שנים רבות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il