X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
עתה גם יש מחקר המוכיח כי הסגר הוא שקר וניתן למתנו, ועצם דחיית הדיון על ההקלות בו על-ידי הנאשם בפלילים ביבי תוך הרס למשק נובע רק מהרצון לשבור את רוח המפגינים
▪  ▪  ▪
להתנהג נכון במעצר [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

הדמוקרטיה אינה מעניינת את החרדים. לא מפני שהם טובים או רעים מן האחרים אלא מפני שחינוך ללא לימודי ליבה כופף אותם לקבל את עמדת הרב שלהם כאילו הייתה "תורה למשה מסיני".
אך לצון חומד לו הגורל. ממשלת הזדון של ביבי שולחת באמצעות אמיר אוחנה שוטרים הראויים לסימפטיה לבצע את המלאכה העכורה של חיסול הדמוקרטיה, מניעת חופש תנועה ואיסור הפגנה (מחקר חדש במכון הישראלי לדמוקרטיה מצא לפי "כלכליסט" כי אין דמוקרטיה בעולם שאסרה על אזרחיה לרחק מביתם כדי קילומטר בלבד. אבל הסובייט העליון בבלפור רוצה לכלוא אותנו, וקרנפי הממשלה נוהגים כך).
עתה גם יש מחקר המוכיח כי הסגר הוא שקר וניתן למתנו, ועצם דחיית הדיון על ההקלות בו על-ידי הנאשם בפלילים ביבי תוך הרס למשק נובע רק מהרצון לשבור את רוח המפגינים. מדוע בתנאים כאלה של עריצות איננו קוראים למרי אזרחי? רק מסיבה אחת: אני יודע מתולדות העמים למה זה עלול להתדרדר. ממש לשפל המדרגה. שופטת העליון בדימוס ד"ר איילה פרוקצ'יה הסבירה זאת היטב בראיון עמי הבוקר באתר של אורלי וגיא.
אלא מה? אהה, כל הנושא של אחריות לתקינות הממשל אינו מעניין את מי שמשתתפים בו, דהיינו חלק מהציבור החרדי. אלה מתהלכים בחלקם בלי מסיכות (וזו טעות חמורה שלהם) ואינם שומרים על מרחק (וגם זו טעות שלהם), אבל בפועל שוברים את הסגר, שמים אותו ללעג ולקלס, ולא נעים לי להודות: כמאמר הנודע "מתוך שלא לשמה בא לשמה" - הם אינם יוצאים להגן על הדמוקרטיה אבל בפועל עושים זאת לא פחות טוב מאיתנו.
השבוע הייתי במשטרת גלילות לשחרר עצור שהוכה לשווא. הערב אחזור להפגנות, שאין לשום ממשלת זדון רשות למנוע אותן. אני מציע לעצמי, ולכל מי שמעוניין להצטרף: ללכת להפגנה; יש חשש שהמשטרה תנסה להכביד על ההגעה, ולפיכך ראוי לצאת מוקדם;
מי שהייתה או היה בטירונות בצה"ל מוזמן לרענן את מה שלמדנו שם על "התגנבות יחידים", ולפעול בהתאם; לא להרים יד על שוטר ולא לגדפו, הרי לא הוא אשם במצב שנוצר; להזהיר כל שוטר שתוקף אותנו כי הוא עושה מעשה אסור, וכי חלק מאיתנו (אני, למשל) מבוגרים וסובלים ממחלות רקע ונושאים על עצמנו תרופות, ואם יקרה למי מאיתנו משהו - דמו בראשו של השלטון הזה.
אחר כך, בתחנת המשטרה לגלות סבלנות. לא לדבר עם החוקר בלי מפגש מוקדם עם פרקליט. ועיקר העיקרים: לא לחתום בשום פנים ואופן על מסמך שהמפגין מסכים למעצר בית ולהימנעות מללכת להפגנות. זה בדיוק מה שהביבים והשטייניצים והאוחנות והדיינים והזוהרים והאמסלמים והלווינים רוצים מאיתנו בתמיכה של כחול-לבן. אל תתנו להם מסמך. אני מתחייב כי אם איעצר לא אחתום על מסמך כזה. בדיוק כפי שנהג אמיר השכל. אז נצא להפגין. בהמונים בבקשה, "חושו אחים חושו".
נ.ב. יש לנו גם טענת הגנה מן הצדק. כל עוד ממשלת המושחת אינה מעמידה את השרה גילה גמליאל לדין,ואני מציע לא להעמידה, אסור לאסור על איש מאיתנו לנוע בהפגנה. היא נסעה עד טבריה. אנחנו בסך-הכל עד כיכר פאריס בירושלים והבימה בתל אביב. להתראות.
הערה מאוחרת: אחד המגיבים טוען כי קראתי למרד. מי שיקרא היטב ייווכח כי ההפך נכון. כתבתי במפורש כי אינני קורא למרי אזרחי.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  07/10/2020   |   עודכן:  07/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרדוקס, החרדים להגנת הדמוקרטיה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אבקש מהרוטוויילר הסבר
יצחק הורניק  |  7/10/20 12:21
2
עוד לא הורידו עליך את המים
תתבייש  |  7/10/20 16:10
3
החשוד בעברות מין
משה טוביה  |  7/10/20 16:58
4
שמחתי לקרוא
יאיר דקל   |  7/10/20 17:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר ינקלביץ'
איך עושים סגר נכון, איך יוצאים ממנו בלי לפספס את הישגי הסגר, איך מקבלים את אמון הציבור למהלך, ומה נחוץ כדי לא לחזור פעם שלישת לסגר אחרי תקופת לימוד מעמיקה - טור ראשון בסדרה
פסח רויטמן
אז אנחנו יודעים פחות או יותר מיהם המפגינים, מאילו מקומות ישוב הם באים ומהי האג'נדה הפוליטית שלהם: מה שלא יושג בקלפי יושג ברחוב! מזכיר לכם משהו?
דוד ארגז
בעוד שהמפגינים והחרדים מפרים את איסור ההתקהלויות בריש גלי ובקול גדול    שאר הציבור עושה זאת בשקט ובצנעה
יונתן אורון
אתה כמנהיג צריך לעשות מעשים שיגרמו לאנשים לחשוב, שיגרמו להם להרגיש משהו בלב, שיש תקווה    אם שוב פעם תלך באותם מסלולים ובאותן דרכים כמו קודמיך שוב הימין ייקח את השלטון ושוב ניכנס לאותה מציאות
ד"ר רון בריימן
על ראש הממשלה להדיח לאלתר את השרה הסוררת, גילה גמליאל    בלי צעד חריף, בלי טריקים ובלי שטיקים - המאבק בקורונה ייכשל    הגברת הפכה את הסגר לאי-סגר!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il