X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לפחות שבע מסעדות ובתי קפה
חנויות סגורות מאז חודש אפריל
לפני חצי שנה, בעיצומו של גל הקורונה הראשון, היו ברחוב בן-יהודה בתל אביב 42 חנויות שנסגרו לצמיתות; כעת מספרן עומד על 73 מדובר על 21% מכלל החנויות ברחוב, החל מבנות 100 מ"ר ומעלה וכלה בכוכים קטנטנים בין החנויות שנסגרו: מסעדות, בתי קפה, מספרות, אמנות, תכשיטים, עתיקות ומזון לחיות
▪  ▪  ▪
42 חנויות לא יחלימו מהקורונה
איתמר לוין
כ-350 חנויות שוכנות לאורכו של רחוב בן-יהודה. 54 מהן כבר עומדות ריקות, מתוכן 42 שהעסקים שפעלו בהן לא עברו לכתובת אחרת * פחות מחודש לאחר שהחלו הסגר והמגבלות, לפחות 12% מן העסקים ברחוב כבר קרסו * המסקנה ברורה: בלא סיוע ממשלתי ממשי ומיידי, גל ההתמוטטויות ילך ויגבר
לרשימה המלאה

מצב המסחר ברחוב בן-יהודה בתל אביב החמיר בצורה ניכרת בחצי השנה האחרונה, בין הגל הראשון של הקורונה לבין הגל השני שלה. כך עולה מבדיקת News1. בעוד לפני חצי שנה נסגרו לצמיתות 42 חנויות ברחוב, המניין כעת (יום ה', 8.10.20) הוא 73 חנויות - דהיינו זינוק של 75%.
רחוב בן-יהודה הוא רחוב מסחרי, אם כי לא מרכזי כמו דיזנגוף או אבן גבירול, ובוודאי שאינו יוקרתי כמו דיזנגוף סנטר או קניון רמת אביב. כמו לפני חצי שנה (ראו קישור משמאל), הח"מ הלך לכל אורכו של הרחוב, משני צידי הכביש, מפינת אלנבי (מוגרבי ובניין מגדלור) עד לנקודת בה הוא מתחבר לרחוב דיזנגוף, מרחק כשלושה קילומטרים. ניתן להעריך, כי ב-250 בתי הרחוב יש כ-350 חנויות; יש בניינים עם חנות אחת, ברבים יש שתיים, בבודדים יש שלוש, בחלקם אין אף חנות.
כאמור, המאזן עגום: 79 חנויות סגרו את שעריהן - לא זמנית בגלל הקורונה, אלא לתמיד, וזאת לעומת 54 בפעם הקודמת (גידול של 46%). רק שש מתוכן הודיעו שעברו למיקומים אחרים, בניגוד ל-12 לפני חצי שנה. לכן, 73 חנויות לא יחזרו בצורה כלשהי אחרי הקורונה. מדובר ב-21% מכלל החנויות ברחוב, לעומת 12% בלבד בחודש אפריל. לא הבאנו בחשבון שטחים מסחריים העומדים פנויים עוד מלפני המשבר וכאלו המצויים בבניינים שבשיפוצים.
הממצאים הנוכחיים עולים בקנה אחד, למרבה הצער, עם התחזית שפורסמה כאן בבדיקה הקודמת. אז כתבנו: "הרי אפילו כאשר הכלכלה תחזור לאיטה לשגרה, מדובר בחודשים ארוכים של פעילות חלקית בלבד, עם סכנה לא מבוטלת של גלי מגבלות נוספים אם חלילה הנגיף יכה שוב.
"נכון שהחנויות ברחובות צפויות להיות הראשונות שייפתחו, אך הן עדיין יידרשו לשמור על ריחוק חברתי, להגביל את כניסת הקונים ולמדוד את החום. יתרה מזאת: רחוב בן-יהודה בנוי במידה מסוימת על התיירים המשתכנים בבתי המלון שברחוב הירקון שממערב לו, והללו לא יחזרו לפחות עד החודשים האחרונים של השנה. שלא לדבר על הענפים הצפויים להיות מושבתים עוד זמן רב: מספרות, מסעדות, בתי קפה, רפואה אלטרנטיבית".
ככל שניתן ללמוד מן העקבות שנותרו בחלק מן החנויות שכבר נסגרו - המשבר אינו מבחין בין הענפים. יש ביניהן מסעדות, בתי קפה, חפצי אמנות, עתיקות, תכשיטים, מרכול, עיסוי רפואי, מזון לחיות ומספרות. לפחות שבע מן החנויות הסגורות היו מסעדות ובתי קפה. חלק ניכר מן החנויות שהיו סגורות בחודש אפריל, עומדות סגורות רק באוקטובר - ואין זה מפתיע, לנוכח הזינוק במספר החנויות שנסגרו לאורך הרחוב. קריסת העסקים גם יוצרת כדור שלג, משום שככל שמתרבה מספר החנויות הריקות - כך פוחתת תנועת הקונים ברחוב כולו, וחוזר חלילה. החנויות הסגורות נעות בין גדולות בנות 100 מ"ר ומעלה לבין כוכים בני מטרים בודדים. אחת מבין שש החנויות שהעתיקו את מיקומן היא מכבסה - שעברה לשטח קטן במחצית מזה המקורי, עוד אינדיקציה למצב הכלכלי.
למרות שהחנויות הסגורות מצויות בכל חלקי הרחוב, יש קטעים ממנו שנפגעו במיוחד. כך למשל, בין הבתים 126-96 (בחלקו הדרום-מזרחי של בן-יהודה) יש עשר חנויות סגורות - דהיינו 13% מכלל החנויות ב-4.2% מכלל הבתים. לעומת זאת, בין הבתים 161-129 (בחלקו הצפון-מערבי של הרחוב) יש רק שש חנויות סגורות - שהן 7.5% מהחנויות ב-6.4% מהבתים. בין הבתים 183-161 אין אף חנות סגורה, בעוד בבתים 52, 124 ו-129 יש שלוש חנויות סגורות, ובבתים 8, 51, 61, 77, 80, 83, 106, 122, 161, 183 ו-215 - שתי חנויות סגורות בכל אחד. החלוקה בין שני צידי הרחוב כמעט זהה: 53% נמצאות בצד המזרחי ו-47% בצד המערבי - בו יש פחות חנויות בכלל.
תופעה נוספת זהה לזו עליה דיווחנו בחודש אפריל: בחלונות הראווה של משרדי התיווך ברחוב בן-יהודה כמעט ולא ניתן למצוא מודעות על חנויות. נראה, שהמתעניינים פונים לאחר שהם רואים את הנכס עצמו. חוץ מזה, משרדי התיווך פונים במובהק לתיירים ולמשקיעי חוץ, כפי שניתן ללמוד מריבוי המודעות באנגלית ובצרפתית, והללו מתעניינים בדירות.

נסגרו חנויות גדולות
נסגרו כוכים קטנטנים
ב-11 בניינים סגורות שתי חנויות
בן-יהודה 68: כאן הייתה מספרה
בן-יהודה 77: מסעדה ובית קפה שנעלמו
בן-יהודה 60: שוב שתי חנויות סגורות
בן-יהודה 20: כאן הייתה מכבסה
בן-יהודה 124: שלוש חנויות באותו בניין
תאריך:  08/10/2020   |   עודכן:  08/10/2020
+4,134 מאומתים חדשים אתמול
20:00 08/10/20  |  עידן יוסף

4,134 מאומתים חדשים אתמול (ד') מתוך 49,112 תוצאות בדיקות שהתקבלו. נכון לשעה זו יש 863 חולים שמצבם מוגדר קשה מהם 241 מונשמים. סך הכל 1,864 מתים במצטבר מפרוץ המגפה.

+בלחץ הנוסעים: תדירות האוטובוסים חוזרת לשגרה
19:51 08/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מיום ראשון יהיה מספר הנסיעות בשעה בקווים עירוניים זהה למספרן בשגרה, אך מגבלת התפוסה תישאר  ▪  מיום ג' יסתיים רוב השירות העירוני בשעה עשר בלילה  ▪  נשקלת הארכת שעות השירות גם בבין-עירוני, שגם בו תוחזר התדירות הרגילה

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+טראמפ מסכן את חיי שומריו
19:23 08/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ג'וזף פטרו מותח ביקורת קשה, במאמר בוושינגטון פוסט, על הנשיא ועל הנהלת השירות החשאי בשל הסיכון המיותר של חשיפת הסוכנים לקורונה

ההגנה על הנשיא / The Infographics Show
השירות החשאי לדי ביה"ח וולטר ריד [צילום: ז'קלין מרטין, AP]
+על אף המשבר הכלכלי: חיילים מקבלים קנסות על אי עטיית מסכות
18:53 08/10/20  |  עידן יוסף

חיילים רבים מדווחים על עונשים כספיים בגין אי עטיית מסכה בזמן שהותם בבסיסים. מתלונות שפורסמו בגלי צה"ל, מדובר על קנסות המהווים 20% משכרו הכולל של חייל בשירות סדיר. "זה לא סביר להטיל בתקופת משבר כלכלי עונשים על חיילים שמרוויחים מעט כסף, במקום להטיל עונשים אחרים כגון עבודות רס"ר או ריתוק" - כך מביקורת שעולה ברשתות החברתיות.

+"אנחנו הרבה יותר מ-5.5%, אך לא יותר מ-20%"
17:22 08/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל משרד הבריאות: "אנחנו לא הולכים בכיוון של חסינות עדר. מערכת הבריאות לא קורסת, אבל ככל שנאשפז יותר חולים נוריד את המקום לאשפוז לחולים שאינם חולי קורונה  ▪  גרוטו על המשך הגבלת ההפגנות: ברור שמשקיעים בזה יותר מדי זמן משך חקירה אפידמיולוגית בספטמבר - פי שניים ויותר ביחס לחודשים קודמים

שרון פרייס [צילום: לע"מ]
פרייס וחזי לוי
+מ"מ המפכ"ל: המשטרה אינה גוף פוליטי
16:45 08/10/20  |  עידן יוסף

מ״מ מפכ״ל המשטרה ניצב מוטי כהן התייחס לפרסומים המשמיצים, כלשונו, והאירועים האחרונים בנוגע למפקדי מחוז ירושלים ושוטריו ואמר כי הם ניצבים מול אתגרים מורכבים בפעילות האכיפה של תקנות הקורונה ובכלל. "לצערי לאחרונה הם נאלצים להתמודד גם עם ריבוי השמצות ושיח מתלהם נגדם, שלעיתים קרובות זולג גם לאלימות מילולית ופיזית המופנית כלפיהם. משטרת ישראל שייכת לאזרחי ישראל כולם ופועלת למענם. המשטרה אינה גוף פוליטי. האמירות באשר לפעילות מפקדים מתוך אינטרסים זרים משוללות כל קשר למציאות".

+הוארכה הגבלת הפעילות במקומות העבודה
15:50 08/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

התקנות שהוארכו קובעות כי עד ליום ה-14.10.20 תוגבל הפעילות במקומות העבודה לחלוטין למעט מקומות העבודה שהוחרגו במסגרתן

קבינט הקורונה [צילום: לשכת ראש הממשלה]
+משרד הבריאות פרסם הנחיות לשמחת תורה
15:37 08/10/20  |  מירב ארד

משרד הבריאות פרסם הנחיות לקראת שמחת תורה: התקהלות בשטח פתוח - עד 20 איש, ובטווח קילומטר מהבית' תפילה - עד 20 איש בשטח פתוח; הקפות - תוך שמירת מרחק של 2 מטרים; זהירות שא לנשק את ספר התורה ומעליו. מי שיקבל לידיו את ספר התורה צריך לחטא את ידיו; חובת עטיית מסיכה.

[צילום: משרד הבריאות]
+טהרנים נמאסתם
14:22 08/10/20  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה

לא לדיקטטורה של ההפגנות בסגר  ▪  מובחרי העם מפרי החוק - העם דורש לא להתנצל  ▪  ולקינוח חזקים על חלשים

גמליאל. העם איבד אמון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ראש השב"כ על הפרת ההנחיות: "לוקח אחריות מלאה"
13:41 08/10/20  |  מירב ארד

ראש השב"כ נדב ארגמן התנצל על כך שהפר את תקנות הקורונה במהלך חג הסוכות
וכתב שהוא "מצר על אירוע זה ולוקח עליו אחריות מלאה". בהודעה צוין כי "ראש השירות מאשר כי בשבת האחרונה ביקרו בבית המשפחה בתו החיילת, לאחר חודש וחצי שבהם היא לא הייתה בבית, ובתה של רעייתו, בעלה ובנם התינוק, שעליו משגיחה רעייתו במהלך ימות השבוע. בניגוד לדיווח, היחידים ששהו בבית הם ילדיו וילדיה של רעייתו, כאשר סך הנוכחים כולל בני הבית הקבועים, היה שמונה אנשים, אשר שהו באוויר הפתוח. כמו כן, בתו אינה מתגוררת קילומטרים רבים ממנו - מדובר בחיילת המתגוררת לסירוגין בבית אביה ובבית אימה".

+מ״מ מפכ״ל המשטרה ניצב מוטי כהן, נכנס לבידוד
13:25 08/10/20  |  מירב ארד

לפני זמן קצר, מ״מ מפכ״ל המשטרה ניצב מוטי כהן, נכנס לבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות, זאת לאחר שנחשף לחולה קורונה מאומת במהלך ביקור שוטרים בצפון הארץ. ממשטרת ישראל נמסר כי מ״מ המפכ״ל חש בטוב וימשיך את פעילותו מהבידוד עד לסיומו.

+מלאכים בלבן
11:45 08/10/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

במרכז המגיפה [צילום: דוד כהן]
+סער: לפתוח עסקים קטנים ללא דיחוי
10:52 08/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ח"כ גדעון סער טוען כי סגירת העסקים הקטנים הייתה מלכתחילה גורפת מדי ונעדרת זיקה לתכלית של הגבלת התקהלויות

"לא יכולתי לתמוך" [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+ישראל רחוקה מחסינות עדר:
רק 5.5% בעלי נוגדני קורונה
10:35 08/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

סקר סרולוגי שנערך בשיתוף ארבע קופות החולים ואשר כלל כ-55 אלף נבדקים ממאות יישובים מגלה כי שיעור הימצאות נוגדני קורונה באוכלוסייה עומד על 5.5% בלבד  ▪  גברים מחוסנים יותר מנשים  ▪  אחוז הימצאות הנוגדנים הגבוה ביותר (8.1%) היה אצל ילדים בני 10 עד 18

סקרים נוספים ייערכו בעתיד [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
אין ברירה מלהמשיך לעטות מסכה [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
+"סבתא, אני לא יכול להתחתן בלעדיך"!
09:45 08/10/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה

שרל לא היססה, אזרה עוז והחליטה מהלך יום הכיפורים לעשות מעשה  ▪  יצא החג, ושרל הגיעה לשדה התעופה, בלי מזוודה, כך שהיא תמזער כל פעילות, חשיפה או נגיעה

שרל בגבול סוריה ברמת הגולן, מובילה קבוצת אנשי תקשורת נוצרית מהעולם [צילום: ארי בוסל]
+משרד הבריאות: נמשכת הירידה בשיעור הבדיקות החיוביות
09:29 08/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מנתוני החקירות האפידמיולוגיות עולה כי לפחות 20 נדבקים הגיעו ב-15 טיסות בטורקיה שנחתו בנתב"ג בשבועיים האחרונים  ▪  15 נדבקים הגיעו ב-10 טיסות מבולגריה  ▪  הממשלה אישרה את הארכת הסגר ואסרה על הזמנת כרטיסי טיסה חדשים בתקופת הסגר

בדיקות קורונה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+טראמפ: הקורונה בה חליתי - ברכה מאלוהים
08:50 08/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

תוך התעלמות מוחלטת מן הנהלים לאישור תרופות טוען טראמפ, כי הטיפול המוצלח בו בקוקטייל של נוגדנים צריך להוביל לכך שהוא יהיה זמין בהקדם האפשרי בכל בית חולים

נאומו של דונלד טראמפ, 8.10.20 / NBC News
טראמפ בנאומו הבוקר [צילום: יוטיוב / NBC News]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זינוק של 73% בחנויות הסגורות בבן-יהודה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
he who fights and runs away
עוד גאון  |  8/10/20 15:40
2
אין לך מה לעשות איתמר?
עמי לבנת  |  8/10/20 17:12
3
זה כמו להעמיס מדפים בזבל  ל"ת
החוקר הקטן  |  10/10/20 19:07
4
מתווך כתבות שכולנו כבר ראינו  ל"ת
יאקי  |  12/10/20 09:14
5
כמה מהם נדבקו בקורונה ,הפגנות ל"ת
החוקר  |  12/10/20 12:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
יפעת גדות
איציק וולף
ח"כ גדעון סער טוען כי סגירת העסקים הקטנים הייתה מלכתחילה גורפת מדי ונעדרת זיקה לתכלית של הגבלת התקהלויות
איציק וולף
סקר סרולוגי שנערך בשיתוף ארבע קופות החולים ואשר כלל כ-55 אלף נבדקים ממאות יישובים מגלה כי שיעור הימצאות נוגדני קורונה באוכלוסייה עומד על 5.5% בלבד    גברים מחוסנים יותר מנשים    אחוז הימצאות הנוגדנים הגבוה ביותר (8.1%) היה אצל ילדים בני 10 עד 18
ארי בוסל
שרל לא היססה, אזרה עוז והחליטה מהלך יום הכיפורים לעשות מעשה    יצא החג, ושרל הגיעה לשדה התעופה, בלי מזוודה, כך שהיא תמזער כל פעילות, חשיפה או נגיעה
מירב ארד
מנתוני החקירות האפידמיולוגיות עולה כי לפחות 20 נדבקים הגיעו ב-15 טיסות בטורקיה שנחתו בנתב"ג בשבועיים האחרונים    15 נדבקים הגיעו ב-10 טיסות מבולגריה    הממשלה אישרה את הארכת הסגר ואסרה על הזמנת כרטיסי טיסה חדשים בתקופת הסגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il