X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מחזיק במישרין בכל המניות [צילום: קרולין קסטר, AP]
אורחים מחכים שעות בטראמפ וושינגטון [צילום: בת' הרפז, AP]
תחקיר ניו-יורק טיימס: כך מרוויח טראמפ מהנשיאות

הביצה החדשה אותה יצר דונלד טראמפ

טראמפ הבטיח לייבש את הביצה של וושינגטון - אך בפועל יצר ביצה משלו, תוך שהוא משתמש במלונות ובאתרי הגולף שלו כזירה לערבוב בין אנשי עסקים ואנשי ממשל האתרים שבבעלות טראמפ הרוויחו מיליוני דולרים ממי שביקשו וקיבלו הטבות מהנשיא עצמו וממשלו הבית הלבן: טראמפ מקיים את הבטחותיו לעם האמריקני
▪  ▪  ▪

לפני ארבע שנים הציג דונלד טראמפ את עצמו כמי שיבוא מבחוץ ו"ייבש את הביצה" של וושינגטון. בפועל, הוא יצר ביצה משלו, תוך שהוא משתמש במלונות ובאתרי הגולף שלו כזירה לערבוב בין אנשי עסקים ואנשי ממשל – טוען ניו-יורק טיימס, בהמשך תחקירו המבוסס על דוחות המס ומסמכים פיננסיים אחרים של טראמפ. לא פחות מ-200 חברות, קבוצות פוליטיות וממשלות זרות השתמשו בשירותיה של קבוצת טראמפ, במקביל לעשיית רווחים מהנשיא וממשלו. יש לזכור, כי טראמפ ממשיך להחזיק במישרין בכל מניותיה של הקבוצה.
60 לקוחות להם יש אינטרסים מול הממשל הניבו לקבוצת טראמפ 12 מיליון דולר בשנתיים הראשונות לנשיאותו. כמעט כולם זכו לקידום כזה או אחר של האינטרסים שלהם בידי הנשיא או הממשל. הם שילמו סכומים ניכרים תמורת מתקני גולף, ארוחות סטייקים, אירוח עסקי ואירועים נוצצים. כמעט כולם טענו, כי רק במקרה קיבלו לאחר מכן את מבוקשם מן הממשל. מאר-א-לאגו, אתר הגולף החביב על טראמפ, הודיע על 100 חברים חדשים במהלך הקמפיין ומייד לאחר בחירות 2016, אשר הכניסו לו 6 מיליון דולר באותה שנה.
טראמפ הודיע לאחר בחירתו שהוא מעביר את ניהול הקבוצה לבניו, דונלד טראמפ הבן ואריק טראמפ. בפועל, הוא המשיך להתערב בעצמו בניהול. כאשר הגיע מדי פעם למלון טראמפ בוושינגטון, עשר דקות הליכה מהבית הלבן, הוא אמר למנהלים שקיבל תדרוכים על תפקודם. הוא אמר לחברי מאר-א-לאגו שעליו להעלות את המחירים בשל הביקוש הגואה, ועשה זאת לפחות פעמיים. אריק טראמפ דיווח מדי פעם לאביו על קבוצות מיוחדות שהתארחו במאר-א-לאגו, והנשיא בדק מהבית הלבן את רשימות החברים במועדון.
אורחים המתינו במשך שעות במלון טראמפ בוושינגטון בתקווה לחטוף שיחה קצרצרה עם הנשיא. אנשים נעמדים בשורות לפני שולחנו במאר-א-לאגו בתקווה דומה. סיכוייהם לפגוש את טראמפ במקומות אלו טובים למדי: חישובו של הטיימס העלה, כי טראמפ ביקר במלונותיו ובאתריו במשך קרוב ל-400 יום מאז הושבע – אחד מכל ארבעה ימים.
האורחים במתקני טראמפ הם מגוונים: פוליטיקאים זרים, אילי סוכר מפלורידה, מיליארדר מסין, נסיך מסרביה, תומכי אנרגיה נקייה, אנשי ענף הנפט, פעילים להקטנת הממשלה, קבלנים ממשלתיים. אורחיו של טראמפ זכו להטבות רבות ממנו ומממשלו: תקציבים, חוקים, קרקעות, תפקידי שגרירים, מינויים, הנחיות נשיאותיות, ציוצים. למעלה מ-70 ארגונים, עסקים וממשלות זרות ערכו אירועים במתקני טראמפ – לאחר שבעבר קיימו אותם במקומות אחרים, או יצרו אירועים חדשים שהזרימו דולרים לעסקיו של הנשיא. הוא אירח גם אירועי התרמה, בהם גייס 3 מיליון דולר – ולעיתים שאל את התורמים מה הם צריכים מן הממשל.
מלון טראמפ בוושינגטון הפך, כמעט מיד לאחר השבתו של טראמפ, למוקד להתכנסויות דתיות, גיוסי תרומות וסיורים – אירועים שהפגינו את תומכיו הנאמנים ביותר של טראמפ עם לקוחותיו הטובים ביותר. כמרים אוונגליסטים חשובים, המשתייכים לליבת תומכיו של טראמפ, קיבלו מעמד אח"מ, וכך גם מחוקקים רפובליקנים ואנשי רשת פוקס ניוז – והם הוציאו הרבה כסף במלון. כמה מן האוונגליסטים אמרו לטיימס, כי התארחו במלון כדי להביע את הוקרתם של עמדותיו של טראמפ בנושאים הקרובים לליבם – הפלות, שופטים, ישראל ועוד.
הטיימס זיהה למעלה מ-20 פוליטיקאים, פקידים ואנשי עסקים זרים שערכו אירועים במתקנים של טראמפ או שכרו בהם חדרים. מבחינת פוליטיקאים זרים בדרג נמוך, אפילו האפשרות להיתקל בנשיא ארה"ב היא ניצחון תעמולתי משמעותי. כמה שגרירויות העבירו למלון טראמפ בוושינגטון את ארוחות הגאלה השנתיות או את אירועי יום העצמאות. החוקה אוסרת על הנשיא לקבל טובות הנאה מממשלות זרות.
רבים מאלו שביקשו את עזרתו של ממשל טראמפ, לא התביישו לפרסם את גישתם לנדל"ן של הנשיא. תחקיר טיימס כלל בדיקה של מאות פוסטים ברשתות החברתיות, אשר מפרסמיהם תיעדו בהתלהבות את ביקוריהם במתקניו של טראמפ, לצד דיווחים עיתונאיים בהם דיברו בגילוי לב על הדרך בה השיגו את הגישה לנשיא או לאנשיו.
קבוצת טראמפ סירבה להגיב על ממצאי התחקיר. הבית הלבן הסתפק בהודעה קצרה, לפיה טראמפ העביר לבניו את הניהול היום-יומי של העסקים המוצלחים-מאוד שהקים. "הנשיא מקיים מדי יום את הבטחתו לעם האמריקני – להילחם עבורו, לייבש את הביצה ולשים את ארה"ב במקום הראשון".

התחקיר המלא של ניו-יורק טיימס: [קישור]
תאריך:  11/10/20   |   עודכן:  11/10/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הביצה החדשה אותה יצר דונלד טראמפ
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הלוביסט של ג"ו הישנוני בארץ תת ל"ת
העיתונאי הקטן  |  11/10/20 09:26
2
copy + paste זה לא עיתונות ! ל"ת
רון ה.  |  11/10/20 09:43
3
פיתקי הצבעה בפח זרוקים ושותק  ל"ת
יאקי  |  12/10/20 08:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איתמר לוין
אנשי ביטחון אומרים לוושינגטון פוסט, כי הנשיא עומד בכל קני המידה לנקודות תורפה; אם היה מדובר באדם אחר, סיווגו הביטחוני היה נשלל
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מזכיר כמה אמירות של טראמפ על תשלום מיסים בכלל, על המיסים שלו ועל המיסים של אובמה - הנראות כעת צבועות ומגוחכות
איתמר לוין
טראמפ ערב אישית להלוואות במאות מיליוני דולרים שנטלו החברות שבבעלותו ומועד פרעונן מתקרב    לא שילם מס הכנסה פדרלי ב-11 מתוך 18 השנים שבדק הטיימס; בשנת 2017 שילם 750 דולר    רשם את מגוריו, מטוסו הפרטי ועיצוב השיער שלו כהוצאות עסקיות
יואב יצחק
בארט בת ה-48 משמשת מזה שנתיים כשופטת בבית המשפט הפדרלי לערעורים במחוז השביעי    טראמפ פועל לאשר את המינוי לפני הבחירות ובכך לבצר רוב שמרני של חמישה-שישה שופטים בין תשעת שופטי העליון
איתמר לוין
וושינגטון פוסט על שופטת בית המשפט הפדרלי לערעורים במחוז ה-11, הזוכה לתמיכה נרחבת במפלגה הרפובליקנית בפלורידה כמועמדת לבית המשפט העליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il