X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מישהו השתלט על המיקרופון ושר "עם ישראל חי", ודנה הבחינה כי ספר תורה ניצב בראש המחנה. ספר תורה בראש הפגנת המחאה נגד ביבי
▪  ▪  ▪
בראש המחאה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

שוב הקדמנו רעייתי דנה ואני להגיע אל היעד האחרון במסע ההפגנות השבועי שלנו. עלינו במעלית לכיכר "הבימה" בשעה 19:30 לערך, וחשכו עיניי. מצד אחד ההפגנה הייתה חסרת תקדים בהיקפה. התפעלתי שהרוב המכריע הורכב מצעירים. הם ניהלו את ההפגנה, והקריאות הרגילות ("הון, שלטון, עולם תחתון") קיבלו גם גוון יותר חריף כ"דמוקרטיה או מרד".
אך מצד אחר התמקם במרכז הכיכר מעגל של כמה עשרות דתיים-לאומיים, גם הם צעירים, שרקדו לכבוד סיום הקריאה בתורה. מפגש כזה בלב העיר ותוך סערת רוחות הוא אירוע טעון עם פוטנציאל לקטטה המונית.
תרתי בעיניי אחרי המשטרה, שבכל שבוע פרושה בכיכר כפטריות אחר הגשם, והנה יוק. לא צדתי בעיני אף לא כחול-מדים אחד. אילו הם היו כאן כשצריך אותם היו מקימים חיץ בין אלה הזועקים "ביבי הביתה" לבין חובשי הכיפות ששרים בקול רם את "עוד אבינו חי". ואז, כאשר מארגני ההפגנה עלו לראש תל צר והחריפו את הקריאות אירע משהו בלתי מובן עד כי דנה ואני התבוננו זו בזה כאילו איננו מבינים מה הולך כאן.
מישהו השתלט על המיקרופון ושר "עם ישראל חי", ודנה הבחינה כי ספר תורה ניצב בראש המחנה. ספר תורה בראש הפגנת המחאה נגד ביבי. תחילה חששתי כי זה ניסיון של תומכי ראש הממשלה להשתלט על המחאה ולהטות אותה לטובת ראש הממשלה, אך רווח לי כשהתברר כי מדובר במפגן של אחדות ישראל.
אוהד חמו מערוץ-12 הבין שהיה עד לאירוע ייחודי וראיין את מנהיג הדתיים הצעירים, שהציג עצמו (לאחר מכן) בפניי כחיים אייזן מן הישיבה הסמוכה (חמו כנראה ישדר את הראיון עם אייזן במסגרת חדשות-12 מחר, ביום ראשון במהדורת החדשות ב-20:00). התפתחה שיחה בין חיים לביני. אמרתי לו כי המחאה אינה פוסקת דבר לגבי שום ויכוח לאומי, שהוא בבחינת "מחלוקת לשם שמיים", אבל אנו תמהים שדווקא דתיים אינם מצטרפים לתביעה בסיסית אחת, שבראש המדינה לא יעמוד אדם המעורב בפלילים.
חיים היה מנומס ונמנע מוויכוח, ושנינו הסכמנו כי אוקיינוס מפריד בינינו בהשקפות עולם בעניינים אחרים, ועדיין "אנשים אחים אנחנו". התורה שבראש הפגנת המחאה רק חיזקה את דעתי כי ראשי תנועות המחאה חייבים למצוא שורשים של תמיכה בהתנחלויות ובאיזורים הרחוקים ממרכז הארץ בדבר הצורך להדיח את ביבי. השבוע ראיינתי באתר הפייסבוק של אורלי וגיא מחנך דתי מהיישוב אפרת אבידן פרידמן, שהפגין נגד ביבי. אחר כך קראתי כי הייתה הפגנה נגד השחיתות גם במעלה אדומים. על ראשי תנועת המחאה להשקיע מאמץ לגייס תמיכה גם מהמתיישבים ממזרח לקו הירוק למען מטרה מוגדרת, נקודתית, של השבת טוהר המידות ונקיון הכפיים לשלטון בישראל.
המעז מנצח, צוטט איש הקומנדו דייוויד סטרלינג הבריטי בסיירת מטכ"ל. במאבק לשחרור ישראל מלפיתתו של ביבי נכון לומר כי המעז מנסה. היעד עתה הוא ממזרח לקו הירוק. עד שהגענו לכך חשנו דנה ואני כי ההפגנות שינו פניהן. כבר בצאתנו מהבית מצאנו בשכונה עיבוי של דגלים. נסענו לאורך הרחובות פנחס רוזן ואברהם שלונסקי, וראינו נחיל של נוכחים עד שהגענו להפגנה שהיא המגרש הבייתי שלנו על גשר קק"ל בתל אביב. משם המשכנו ל"הבימה".
לא אבדה תקוותי כי יום אחד יקום איש ליכוד ראשון, שיטיח בביבי כי הוא מושחת אם לא עבריין, והגיע זמנו להחזיר לאומה את הבעלות על הבית ברחוב בלפור, ירושלים. הערב קיבלה תקווה זו חיזוק.
הערה בו-זמנית: עוד אני כותב דברים אלה וח"כ גדעון סער הודיע כי התפטר מוועדת החוקה מפני שהכנסת איבדה את הפיקוח הפרלמנטרי על חוק הקורונה. צעד קטן אך חשוב. מי הבא בתור מטעם הליכוד?

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  11/10/2020   |   עודכן:  11/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שבת כזאת טרם הייתה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
דן חולם חלומות באספמיה
יצחק הורניק  |  11/10/20 15:26
2
כעת היה עמית סגל בערוץ 12
עובד 1  |  11/10/20 22:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל בן-יעקב
גנץ הציב אולטימטום לנתניהו: הסכמה על תקציב ל-2021 עד סוף החודש - או בחירות    בכך הוא מבקש ליצור לעצמו מצב בו הוא מנצח לא משנה מה: התקפלות של נתניהו משמעה עוד צעד מצידו בדרך לבלפור; ואי הסכמה של רה"מ משמעה נתינת לגיטימציה עבורו להעביר את חוק נתניהו
עמנואל בן-סבו
השוטרים אינם מבקשים שתכתירו אותם כגיבורי השעה, אינם מצפים למחיאות כפיים, לשירה אדירה ואוהבת ממול לתחנות המשטרה, להשאת משואות ביום העצמאות
איתן קלינסקי
אנחנו חייבים היום לאמץ לחיינו מנהיגות, שכדברי אחד העם במאמרו "פנימיות נפשו נושאת עולם שלם אידיאלי
ד"ר רון בריימן
ביילין יורה שוב: שבע השנים הרעות: איפה קבלת האחריות? אבל, הפוסל - במומו פוסל
דוד ארגז
אמי זיכרונה לברכה, ידעה למצוא בכול אחד משהו חיובי    היא היטיבה לזהות את מחצית הכוס המלאה ולפעמים רבע כוס מלאה בכול אדם ובכול אירוע    אני משתדל ללמוד ממנה וללכת בדרכיה אבל זה לא תמיד קל    הנה כמה דוגמאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il