X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מבצע אנטבה, דיכאון, דו"צ או בצר FRAGMENTATION נתניהו ומלחמת לבנון
▪  ▪  ▪
יוני נתניהו [צילום: לע"מ]

[(התנפצות (רימון) FRAGMENTATION - התנפצות רימון - מושג ממלחמת ויטנאם בה נהגו הלוחמים לחסל על-ידי זריקת רימון, קצין שלא שיתף פעולה עם החיילים].
מפקד המבצע יוני נתניהו לא היה שותף לתכנון, לא נמצא בפרטים, לא משתתף בהכנות ובתרגולים. מגיע רק ל"מסיבה הסופית" (לפעולה עצמה). איפה נשמע כדבר הזה? אני יוצא כנגד משימה שכזאת שמפקד הכוח אינו נמצא בתחילת ההכנות ומתרגל פיקוד על הכוח ושת"פ עם הכוחות הנוספים. אין כאן ביקורת כנגד יוני אלה כנגד צמרת הצבא שאפשרה מחדל שכזה.
יוני היה קצין אינטליגנטי ומאד מאורגן והכין כל פעולה בקפידה. בסיירת התמרדו כנגדו הקצינים הקיבוצניקים כי לא התאים לאג'נדה, ובכלל הם רצו מישהו משלהם בראש היחידה... הנחיה מפלגתית. הם תפרו לו תיק דיכאון והסתובבו עם זה במטכ"ל. כמובן שהייתה להם גישה כי גם האלופים היו קיבוצניקים. ואז נשאלת השאלה המתבקשת: אם יוני היה בדיכאון כיצד יצא למבצע כה חשוב ועוד בראש הכוח, ולחלופין כיצד הצליח חייל אחד לא מיומן ועם רובה מיושן ובלילה חשוך, לפגוע בו, ורק בו, בפריצה.
בספר סיירת מטכ"ל של משה זונדר עמ' 130-129 "היה לו חינוך אנגלוסקסי (לא של צ'כוב וסטאלין, המחבר #חדוסאל). ליוני הייתה השכלה רחבה הרבה יותר מלהרבה קצינים ולוחמים, והיו מי שמצאו בזה סנוביות (ובעברית, הקב"א של יוני יצר פער, המחבר)".
ויקיפדיה: "לאחר מבצע אנטבה התגלע ויכוח חריף בין בצר לבין משפחת נתניהו על חלקם של בצר[24] ונתניהו בתהילת המבצע[25]. בצר טוען שהיות שנתניהו היה בתרגיל בסיני, רוב תכנון המבצע הוטל עליו, זאת בניגוד לכתוב בספרו של שמעון פרס "יומן אנטבה". לאחר מספר שנים שמעון פרס חזר בו ואישר שיוני נתניהו אכן היה בפעילות בדרום בזמן תכנון המבצע, כפי שטען מוקי בצר, ואף שלח לבצר מכתב התנצלות שפורסם על-ידי אמנון אברמוביץ' בערוץ 10. העימות עם בני משפחת נתניהו החריף לאחר פרסום ספרו של עידו נתניהו, אחיו הצעיר של יוני, "הקרב האחרון של יוני" (1991).
בספרו של בצר, Secret soldier: the true life story of Israel’s greatest commando, מוצגת גרסתו לדברים. חלק ניכר ממשתתפי המבצע בחרו שלא להתערב בפולמוס על המבצע. מתן וילנאי, חברם של יוני נתניהו ובצר, שהשתתף כמח"ט הצנחנים במבצע אמר כי: "כשיוני נהרג, המבצע היה עלול להיכשל בקלות. המבצע הצליח הודות למוקי בצר ולאנשים שלו שרצו פנימה. בשניות האלה נקבע אם המבצע הצליח או נכשל"[26]".
בספרו, מה למדנו מארתור פינקלשטיין, עונה הסופר יעקב מאור, שם בעמ' 105-106, לשאלה: "שמענו שביבי ברח ממלחמת לבנון. מה יש לכם לומר בתגובה?
התברר שהאמת הייתה הפוכה. כאשר פרצה מלחמת לבנון, בנימין ועידו, אנשי מילואים, עזבו הכל וטסו ארצה מארה"ב היישר למפקדת היחידה שם אמרו להם: 'לכו הביתה עד שנקרא לכם'. הם יצאו מהיחידה וקיבלו טרמפ מקצין אחר ביחידה שהיה קיבוצניק שמקורב לפוליטיקאים מהשמאל (חח... גם הוא פוליטיקאי). כעבור ימים אחדים נקרא בנימין נתניהו למלחמה, ביצע משימות מסוכנות מעבר לקווי האויב ושב מהן בריא ושלם. הוא סיכן את חייו במלחמת לבנון ולא ברח ממנה.
כעבור 15 שנה נתניהו שוב נלחם, אבל לא בשדות הקרב של לבנון וסוריה אלא בשדות הקרב של הפוליטיקה הישראלית. הקיבוצניק שהסיע אותו ממפקדת הסיירת (אז כולם במ"לים - בני משקים לפיקוד) סיפר את הסיפור לחבריו. הסיפור הגיע למטה מפלגת העבודה. פרסומאים אכולי שנאה עיוותו את הסיפור, והציגו אותו לעיתונאים כסקופ כאילו ברח נתניהו מהמלחמה. זו הייתה השמצה מרושעת. בבחירות לישראל יש הרבה השמצות שקריות כאלה".

הכותב הוא סא"ל במיל', בן סנדקאות למנחם בגין ומבאי ביתו. משפחה של לוחמי קו ראשון: אבא באצ"ל דוד בלח"י ובמוסד, בן דוד בשריון ובמוסד, 2 בני שריון ואני חה"ן 605 ועוד.
תאריך:  14/10/2020   |   עודכן:  14/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
ציפיתי בכיליון עיניים גם להופעה של כל גיליון כתב העט "מחברות לספרות", שיהושע קנז היה אחד מעורכיו
אביתר בן-צדף
למרות המשתמע מהכותרת, המאמר הנוכחי אינו עוסק ברעיונו ההזוי האחרון של אביחי מנדלבליט להציק לנתניהו. המאמר מוקדש כולו למתרחש מעבר לים. יו"ר בית הנבחרים בארה"ב, ננסי פלוסי, החליטה שעל בית הנבחרים להקים וועדה שתבדוק את כשירותו של הנשיא להמשיך ולמלא את תפקידו, ותוכל להחליט על נבצרות של הנשיא כאשר זה יראה לה, ע"פ התיקון ה-25 לחוקה
יורם מרקוס
זהו? ההפגנות בבלפור מתחדשות? צריך להכתיר את המקום כמעוז ההפגנות, ואת האתר: אתר מורשת עולמית    מסכימים? - יופי! לא מסכימים? נבוא עם שיירת מכוניות ודגלים שחורים להפגין, זה יסוקר בחדשות ולשם חיזוק גם נגיש עתירה לבג"ץ
מאיר חוטקובסקי
במקביל להאשמותיו של נשיא נגורנו קרבאך כי ישראל מספקת נשק לאזרבייג'ן, מכריז איוב קרא, שר התקשרת לשעבר ונשיא "המרכז הכלכלי לשלום" כיום, כי אזרבייג'ן וארמניה הן מדינות יקרות לישראל ונעשים כל המאמצים להשכין שלום בין מדינות אלו
רוני מזרחי
מנתונים שפורסמו בימים האחרונים על-ידי הלמ"ס, ובכלל, מתברר כי דווקא שנת ה"פינג פונג" האחרונה התאפיינה בביקושים מוגברים ללא תקדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il