X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
"Rage" – בוב וודוורד על טראמפ (ה')

"אני לעולם לא טועה"

דברים שאמר טראמפ במגוון של הזדמנויות יוצרים תמונה של דרך דיבור פשטנית, ללא עומק אינטלקטואלי, קפיצות מנושא לנושא ושימת עצמו במרכז
▪  ▪  ▪
"יש לי הכל יותר טוב מהם" [צילום: אוון ווצ'י, AP]

"זה עסק קטלני. אני חושב שהוא [נשיא סין, שי ג'ינפינג] עושה עבודה טובה. הוא בנה כמה בתי חולים בזמן שיא. הם יודעים מה שהם עושים. הם מאורגנים טוב מאוד. ונחיה ונראה. אנחנו עובדים איתם. אנחנו שולחים להם דברים, זאת אומרת ציוד והרבה דברים אחרים. והיחסים טובים מאוד. הרבה יותר טובים מאשר קודם. הם היו מתוחים בגלל העסקה [על הסחר]". כך אמר הנשיא דונלד טראמפ לעיתונאי בוב וודוורד בשיחתם ב-7.2.20, הימים הראשונים של התפרצות הקורונה בארה"ב.
וודוורד ראיין את טראמפ 18 פעמים לספרו "Rage", וכל הראיונות היו לציטוט. חלק ניכר מדבריו של טראמפ, אותם הקליט וודוורד ברשותו של הנשיא, מתאפיינים בסגנון ובתוכן דומים לאלו של הציטוט שהובא לעיל: שפה פשוטה ואף פשטנית, ללא עומק אינטלקטואלי, קפיצות מנושא לנושא ותוך שטראמפ מציב את עצמו במרכז. וודוורד גם אומר כי כל מי שצפה במסיבות העיתונאים של טראמפ יודע כיצד הוא מתחמק מתשובות ואינו מתמודד עם שאלות קשות. דרך התנהלות זו, הוא מוסיף, שיגעה בכירים לשעבר בממשלו: שר החוץ, רקס טילרסון; שר ההגנה, ג'ים מאטיס; מנהל המודיעין הלאומי, דן קואטס ואחרים.
בתדרוך לעיתונות ב-3.4.20 הבהיר טראמפ, כי עטיית מסיכה אינה חובה והודיע שהוא עצמו יימנע מכך. בהמשך אמר באותו נושא: "אני מרגיש טוב. אני רק לא רוצה להיות עושה - אני לא יודע, מישהו יושב בחדר הסגלגל מאחורי שולחן רזולוט הנהדר הזה - שולחן רזולוט הנהדר - אני חושב שעטיית מסיכה כאשר אני מקדם בברכה נשיאים, ראשי ממשלה, דיקטטורים, מלכים, מלכות, אני לא יודע. איכשהו, אני לא רואה את זה לעצמי".
"עמדתי להגיד ברק חוסיין"
ב-21.7.20, בשיחה עם וודוורד על הקורונה, אמר טראמפ: "יש לי אופוזיציה כמו שאין לאף אחד. וזה בסדר. היה לי את זה כל ימי חיי. תמיד היה לי את זה. וזה היה - כל החיים שלי היו ככה. בינתיים, נכון לעכשיו, אני מסתכל על הבית הלבן, אוקיי? אני בוהה ישר על הקירות של הבית הלבן". נדמה היה, מעיר וודוורד, כאילו טראמפ ניסה להזכיר לעצמו שהוא הנשיא.
ב-5.12.19 ראיין וודוורד את טראמפ בחדר הסגלגל ושאל מדוע יש בארה"ב כעס כה גדול כלפיו. טראמפ השיב: "אוקיי, אני חושב שזה בגלל כמה סיבות. אבל לפני שבכלל אסכים לענות על השאלה, אוקיי? אני צריך להגיד את זה: יש גם הרבה דמוקרטים שבשקט יצביעו בעדי. וזה קרה בפעם הקודמת. הדמוקרטים של אובמה שיצאו החוצה - עמדתי להגיד ברק חוסיין, אבל הגעתי למסקנה שלא אגיד את זה היום, כי אני רוצה שזה יישאר מאוד נחמד. הדמוקרטים של אובמה שיצאו והצביעו בעדי, וזה היה בשיעור עצום". וודוורד מעיר, כי הסקרים העלו שמדובר ב-7% מכלל הדמוקרטים.
וודוורד אמר כי רבים סבורים שברק אובמה הוא אדם חכם. טראמפ הגיב: "אני לא יודע. אני חושב שאובמה חכם. אתה מבין? אני חושב שיש לו הרבה הערכת יתר. ואני לא חושב שהוא נואם גדול. לא, הוא לא - היי, תראה. הלכתי לבתי הספר הטובים ביותר. הייתי מעולה. יש לי דוד שהיה פרופסור ב-MIT במשך 40 שנה, אחד המכובדים ביותר בתולדות בית הספר. במשך 40 שנה. האח של אבא שלי. אתה יודע שמדברים על האליטה. באמת, האליטה. אה, יש להם בתים יפים. לא. לי יש הרבה יותר טובים מאשר להם. יש לי הכל יותר טוב מהם, כולל השכלה".
מאוחר יותר באותו חודש, בראיון באחוזת מאר-א-לאגו, לחץ וודוורד על טראמפ בשאלה האם עליו להתנצל על פרשת אוקראינה. "יש לי מוניטין של אחד שלא מתנצל", ענה טראמפ. "זה לא נכון. אני אתנצל אם טעיתי". וודוורד: "מתי הייתה הפעם האחרונה שהתנצלת?". טראמפ: "או, אני לא יודע. אבל אני חושב שלאורך זמן - אני מתנצל. הנה העניין: אני לעולם לא טועה. אוקיי. לא, אם אני טועה - אם אני טועה - אני מאמין בהתנצלות. זו הייתה שיחה תקינה לחלוטין [עם הנשיא ולדימיר זלנסקי]. היא הייתה מושלמת. ושוב, אם עשיתי משהו שגוי, אני מתנצל. אוקיי?". וודוורד מעיר, כי הפעם האחרונה בה טראמפ התנצל הייתה ערב בחירות 2016, כאשר פורסמה ההקלטה בה התרברב בהטרדותיו המיניות.
"המחוז הזה מגעיל"
כמה מהתבטאויותיו של טראמפ היו בוטות במיוחד. ביולי 2019 צייץ טראמפ לגבי אזור הבחירה של חבר הקונגרס הדמוקרטי אלייז'ה קאמינגז, שניהל את אחת החקירות נגדו: "המחוז של קאמינגז הוא מגעיל, עם המון חולדות ומכרסמים. שום בן אדם לא ירצה לחיות שם". המחוז כולל את העיר בולטימור, ששטחה המוניציפלי גובל בוושינגטון ומתגוררים בה 650,000 בני אדם. מדובר באמירה של נשיא ארה"ב על מחוז במדינתו שלו. ג'ארד קושניר, מספר וודוורד, דווקא ראה מעלות בהתבטאויות כאלו, משום שהן הוציאו מכליהם את הדמוקרטים.
במקרה אחר נראה היה, כי טראמפ מנסה במכוון לזרות מלח על פצעיו של בן-שיחו. ב-10.5.17, מיד לאחר שטראמפ פיטר את ג'ים קומי מתפקיד ראש ה-FBI, הוא התקשר למשנה למנהל, אנדרו מק'קייב. טראמפ פיטר אותו שנה לאחר מכן, לאחר שהתברר שהדליף מידע לתקשורת; מק'קייב תיאר את השיחה בספרו "The Threat". בסיום השיחה, הוא כותב, שאל אותו טראמפ מה שלום רעייתו.
ג'יל מק'קייב, רופאת ילדים, התמודדה ללא הצלחה בשנת 2015 לסנאט של וירג'יניה מטעם המפלגה הדמוקרטית. היא נכשלה למרות שהמושל טרי מק'אוליף, ידיד קרוב ומגייס תרומות של ביל והילרי קלינטון, העניק לה 470,000 דולר והמפלגה הוסיפה 210,000 דולר - סכומים ניכרים לקמפיין לסנאט מדינתי. טראמפ צייץ קודם לכן על כך ורמז על קונספירציה אפשרית. מק'קייב השיב, ששלומה של אשתו טוב. טראמפ שאל כיצד היא מתמודדת עם ההפסד וציין שקשה להפסיד. מק'קייב ענה, שקשה להפסיד ושהיא מקדישה שוב את עצמה לבריאותם של ילדים. טראמפ המשיך, שמן הסתם קשה מאוד להיות לוזר; מק'קייב שמע לעג בדברים.

תאריך:  15/10/20   |   עודכן:  15/10/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אני לעולם לא טועה"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לוין גש לפסיכאטר לקבל תרופות
רק ביבי  |  15/10/20 09:41
2
אתה קשקשן בלי דרך ובלי עומק  ל"ת
העיתונאי הקטן  |  15/10/20 20:32
3
טראמפ הוא בור ללא תקנה
מה חדש  |  16/10/20 11:02
4
טראמפ טועה וביידן טועה תמיד  ל"ת
ההיגיון הסביר   |  17/10/20 13:09
5
אתה --
לעולם לא טועה זה   |  17/10/20 22:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איתמר לוין
החשד התייחס לסרטון של התבטאויות אבו מאזן שהציג נתניהו לטראמפ; הנשיא האמין לנתניהו    טראמפ טען שהבנתו את הגרעין הצפון-קוריאני היא גנטית
איתמר לוין
ילדיו של הנשיא ביקרו עשרות פעמים באחוזותיו השונות, והממשל שילם 238,000 דולר תמורת החדרים בהם שהו סוכני השירות החשאי שהופקדו על בטחונם
אביתר בן-צדף
למרות המשתמע מהכותרת, המאמר הנוכחי אינו עוסק ברעיונו ההזוי האחרון של אביחי מנדלבליט להציק לנתניהו. המאמר מוקדש כולו למתרחש מעבר לים. יו"ר בית הנבחרים בארה"ב, ננסי פלוסי, החליטה שעל בית הנבחרים להקים וועדה שתבדוק את כשירותו של הנשיא להמשיך ולמלא את תפקידו, ותוכל להחליט על נבצרות של הנשיא כאשר זה יראה לה, ע"פ התיקון ה-25 לחוקה
איתמר לוין
חתנו ויועצו של הנשיא הפנה לארבעה טקסטים שליליים במיוחד עליו, כמקור להבנת דרכו והתנהלותו    סוכנויות הביון היו מודאגות מקשריו של קושניר עם מנהיגים זרים
איתמר לוין
שר ההגנה הראשון של טראמפ, ג'ים מאטיס, טען שמהלכיו של טראמפ מול קוריאה הצפונית מלמדים את אויביה של ארה"ב כיצד להרוס אותה    דן קואטס, אותו מינה טראמפ למנהל המודיעין הלאומי, היה משוכנע שהנשיא נמצא בכיסו של פוטין    עו"ד המקורב לטראמפ הוביל למינוי יו"ר המטות המשולבים בניגוד להמלצתו של מאטיס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il