X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
כל ישראל נסחפה עם הטור הארוך של המכוניות, שיצאו בשעה 05:00 מקרית שמונה והגיעו ליעד בירושלים מקץ 13 שעות
▪  ▪  ▪
צעד קדימה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

ההפגנה ה-41 להגנת הדמוקרטיה ולהעברת בנימין נתניהו מתפקידו הפכה את 40 קודמותיה, מוצלחות כשלעצמן, לחזרה כללית. המשטרה ששלטה בשטח ביד רמה אך עשתה זאת ברגישות הראויה לאזכור אוהד, הנחתה את הנאספים להתנקז לכיכר המרובעת סמוך לבית המשפט העליון. היא נקראת על שמו של השופט הדגול שמעון אגרנט.
אומנם לא היכרתי את השופט אבל נתקפתי געגועים לימים אחרים, ונשאתי מונולוג קצר באוזני רעייתי דנה על גדולתו של אגרנט כמגן הדמוקרטיה כפי שהדבר בא לביטוי בפסק דינו שאסר על הממשלה לסגור לשבוע את העיתון הקומוניסטי "קול העם".
ההפגנה התכוונה והתקוונה לעבר בית המשפט העליון. להיכל החוק שיושביו מושמצים על-ידי יריב לווין ודומיו. מבנה עם מסרים. כאשר נבנה קבע נשיאו מאיר שמגר כי לא תימתח גדר סביב בית המשפט העליון כאות וכסמל שדרכם של כל אזרחית ואזרח פתוחה בפניהם לבוא בשעריו. עוד געגוע.
ואז הגיעה שיירת התקווה. היו בה מכוניות רבות ועליהן כ-100 דגמים של צוללות. כל ישראל נסחפה עם הטור הארוך של המכוניות, שיצאו בשעה 05:00 מקרית שמונה והגיעו ליעד בירושלים מקץ 13 שעות.
הן מילאו את כל רחבת העליון והכביש, צוללות שכבשו את היבשה ואת לב העומדים על האספלט. ברוח הירושלמית שאין שנייה לה נשמעו השירים בעברית ובאנגלית בתעוזה גוברת. דנה ואני חשנו כרבים שדיברו עימנו כי ניעורה תקווה; שיש דור צעיר שאיכפת לו; שהחתירה לצדק ולאמת המחייבות את הדחת ביבי עשו עוד צעד קדימה. לא היינו סולחים לעצמנו אילו החמצנו את החוויה הירושלמית הזאת. רק מקרה הוא שבהתרגשות העמוקה לא פרץ הקהל בשירת התקווה או ירושלים של זהב. שני הלחנים התנגנו באוזן ובלב אם גם לא בקול.
הכל נועד ליצור את האווירה הציבורית הראויה לקראת מתן תשובות מטעם שועי הממשלה לעתירת התנועה לאיכות השלטון. שנתיים עמלו ד"ר אליעד שרגא ושחר גינוסר ואחרים בהכנתה. ראיתי כבר עשרות עתירות לבג"ץ, אך לא פגשתי כמותה. מדוקדקת. מדויקת. פרטנית. ניצבת איתן על טיעוניה. נשענת על עשרות תצהירים מאת אישי ביטחון מנוסים וישרי דרך.
מה שהחל כתחקיר חשוב של רביב דרוקר התגבש לעתירה זו, ובמאבק המתמשך עלה בידי קרן מרציאנו לחשוף בראיון מבריק בערוץ-12 את שקרי ביבי בפרשת הצוללות המצריות. ואז יצאו תצהירים חשובים שפרסם ד"ר רונן ברגמן לפני כמה שבועות בידיעות אחרונות ובימים אלה באו התצהיר של מנכ"ל משרד הביטחון דן הראל (מאת גיא פלג) ודברי היועץ המשפטי במשרדו אחז בן ארי (רשומים על שם ברוך קרא).
מי עוד יאמר שאפשר לא לחקור את בנימין נתניהו באזהרה? הראל ובן ארי לא הותירו לד"ר אביחי מנדלבליט ברירה הגיונית אלא אם כן ייתפס ויאחז בזוטות של תירוצים. אין זה קל. אפשר להבין לליבו. בסופו של דבר הוא העמיד באומץ וביושרה את ביבי לדין והדף לחץ ברוטאלי של הנאשם ושריו וח"כיו.
בכל זאת, כפי שאמר במדויק הרמטכ"ל לשעבר דני חלוץ, מנדבליט שגה כשניסה לפטור את ביבי בלי חקירה באזהרה; והמזער הנדרש כפי שעלה מדברי הפרופסור יורם יובל הוא להקים ועדת חקירה ממלכתית; והמסר האקטואלי נמצא בדברי הפרופסור (לתולדות החסידות) רחל אליאור, שהזכירה לנשיאת העליון אסתר חיות כי מעוזו של ביבי כבר בנפילה.
ויהי ערב ויהי בוקר, ותגובות נתניהו ובני גנץ ומנדלבליט ועוד שורה ארוכה יזרמו בשעות אלה לבג"ץ. החל הקרב המרכזי בזירת המשפט להגנת שלטון החוק. "לקום מחר בבוקר עם שיר חדש בלב".

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  15/10/2020   |   עודכן:  15/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המכה ה-41
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שקרן
לא לפייסבוק  |  16/10/20 16:02
2
צוללות עליך שמשון
עובד 1  |  16/10/20 21:04
3
למה מרגלית עדיין כאן?
cpgioljdgvlikj  |  17/10/20 10:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
דבריו של זוהר מהווים לכאורה עבירה של סחיטה באיומים    טוען: "בידי שי ניצן יש עוד מידע שיכול לשלוח את מנדלבליט מאחורי סורג ובריח" - וכך סחט ניצן ממנדלבליט את הגשת כתב האישום נגד נתניהו    זוהר טוען שלא התכוון לאיים - אך לא חזר בו מתוכן הדברים
איתמר לוין
הבקשה מבוססת על שיחות נתניהו-מוזס ונטען שהעיתון פגע בחובותיו כלפי קוראיו    ביהמ"ש: בירור התביעה כעת עלול לחשוף את גרסתו של מוזס - ולכן יעוכב לפחות עד לסיום עדי התביעה
טל בן-יעקב
גנץ הציב אולטימטום לנתניהו: הסכמה על תקציב ל-2021 עד סוף החודש - או בחירות    בכך הוא מבקש ליצור לעצמו מצב בו הוא מנצח לא משנה מה: התקפלות של נתניהו משמעה עוד צעד מצידו בדרך לבלפור; ואי הסכמה של רה"מ משמעה נתינת לגיטימציה עבורו להעביר את חוק נתניהו
בצלאל לביא
נתניהו לא יצליח להימלט מגורלו במחזור הטקסטים על הצלחותיו הכבירות בזירה החיצונית, הבינלאומית    אפילו ההסכמים האחרונים עם איחוד האמירויות ובחריין, שאותם הוא מתעקש להגדיר הסכמי שלו היא רק עוד דוגמה לדרכי השיווק שלו
דן מרגלית
אבנר נתניהו, שלא כרבים מתומכי אביו, יודע שהשופטים אינם "פקידים" כלשונם של השופרות שמפעיל ביבי בכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il