X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
"הבעיה שלנו בעולם הערבי היא בראש, והיא טמונה בשנאתנו ליהודים לא למדנו מלקחי ההיסטוריה, כאשר כמה אומות הקדימו אותנו בגרשן את אזרחיהן היהודים"
▪  ▪  ▪
הקהילה היהודית בסוריה [צילום: AP]

כך כותב סאלם חמיד, מייסד ויושב-ראש מרכז אל-מזמה ללימודים ומחקר בדובאי בעיתון אלאתיחאד, 23.9.2020.
מאות אלפי אזרחים יהודים היו בעירק, במצרים, בתימן, בסוריה ובמגרב והיום נותרו מהם עשרות בלבד. מנגד, מספר מבקשי המקלט הגדול ביותר בעולם הם הפלשתינים. 700 אלף מהם עזבו את ארצם לאחר מלחמת 1948, לא רק בגלל המלחמה, אלא משום שכמה מנהיגים ערבים ביקשום לעזוב את האזורים היהודיים, כדי לשוב אליהם לאחר השמדת המדינה היהודית שזה עתה נולדה. יצוין, כי ראש ממשלת סוריה בשעתו, ח'אלד אל-עזם, הודה בעצמו בספר זיכרונותיו, בתפקיד הערבי בשכנוע הפלשתינים לעזוב, בלא שהערבים הבינו את חומרת הטעות הזו, שיצרה את משבר הפליטים הפלשתינים, שהניע את האו"ם להקים את אונרא ב-1949.
הבעיה שלנו בעולם הערבי היא בראש, והיא טמונה בשנאתנו ליהודים. לא למדנו מלקחי ההיסטוריה, כאשר כמה אומות הקדימו אותנו בגרשן את אזרחיהן היהודים. כאשר גרשה ספרד את היהודים ב-1492 נשללה ממנה וממושבותיה קבוצת אנשים הידועים בכישרונם בתחומי הפיננסים, המימון והמלווים. אשר לגרמניה, היא הייתה אמורה להקדים את ארה"ב בייצור פצצת אטום, אלמלא גרש אדולף היטלר את ממציאיה היהודים כמו אלברט איינשטיין ואדוארד טלר. לו היו הערבים מעיפים מבט חטוף לתרומתם של היהודים, בייחוד בסקטור הפיננסי במהלך התקופה האומיית והתקופה העבאסית, כי אז היו לומדים לקח ולא מבצעים את הטעות של גירוש היהודים הערבים, שאולי היו הופכים לעזר עבור המשטרים הערבים נגד ישראל.
שנאת היהודים לא החלה מאז הקמת מדינת ישראל. זוהי אידיאולוגיה שעדיין מופצת בספרי המורשת המבטאים פסקי הלכה אישיים בתקופות העבר, שהתאמו לאותם זמנים שבהם הייתה הרבה פחות פתיחות מאשר כיום. לפיכך, השנאה תמשיך להתקיים כל עוד ספרי (לימוד) המורשת יהיו עמוסים בהסתה שלנו לשנוא את היהודים מאז בית הספר היסודי.
דרוש שינוי יסודי של תוכניות הלימוד בכל מדינות ערב: יש למחוק מהן את כל האלמנטים המסיתים לשנאה, לחזק את שפת הסובלנות ולהתרחק מפנטיות של אסכולה או של אידיאולוגיה כלשהי, משום ששנאה היא מחלה מדבקת מאוד המשפיעה באופן שלילי על האנשים בחברה, הן האנשים הפשוטים והן המשכילים" [פורסם על-ידי מכון ממרי].
מה מביא אותן לישראל
שלוש הערות על הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין.
1. הסכמים אלה אינם מהווים מפנה היסטורי ביחסי הערבים וישראל. הקדים את האמירויות סאדאת, ששבר את המחסום הפסיכולוגי ועמד איתן מול ההתנגדות שכללה כמעט את כל מדינות ערב. סאדאת שילם בחייו על המפנה שביצע. הוא שם קץ למצב המלחמה המתמשך בין מצרים לישראל, זאת לעומת העדר המלחמות בין האמירויות לישראל. גם ההסכמים לא באו כהפתעה. זה כשני עשורים יש בין שני הצדדים יחסים חשאיים בעלי אופי ביטחוני וכלכלי.
2. האמירויות ובחריין מגלות יחס הוגן כלפי היהודים. באמירויות חיים כ-1,200 יהודים שעוסקים בעיקר במסחר ללא גילויים של אפליה ואנטישמיות. בבחריין חיים 38 יהודים שעוסקים במסחר ונהנים מייצוג בבית הנבחרים. המלך מינה את בתו של ראש הקהילה היהודית הודא נונו שגרירה בוושינגטון לתקופה של 5 שנים. כשנשאל על כך השיב - אנחנו לא חוקרים מוצא ודת אלא כישרונות והתאמה לתפקיד. הודא נונו היא בוגרת אוקספורד. כשהייתי בבחריין בשנת 1995, המארחים הפגישו אותנו עם הקהילה היהודית כדי להפגין את השוויון בין העדות השונות.
3. מה המניע העיקרי ליוזמת השלום של האמירויות ובחריין? מדברים ללא הרף על הזדקקותן לטכנולוגיה ולקידומה התעשייתי והחקלאות של ישראל. יש לציין שנהירת המדינות המתפתחות לישראל בתחומים אלה, אין פירושה שישראל היא המדינה המתקדמת ביותר בתחומים אלה. אלא, משום שישראל דומה למדינות המתפתחות באסיה ואפריקה, ישראל משמשת דוגמה לחיקוי בתחום החקלאות, התעשיה והבניה, מדינה שבנתה את עצמה יש מאיין במרוצת מאה שנים. זה גורם בעל חשיבות. אך הגורם העיקרי והחיוני ליוזמת השלום של האמירויות הוא הסיכון האירני המאיים על מדינות אלה.
נכון הוא שארה"ב נוכחת באזור בבסיסים הצבאיים ובנוכחות הצי החמישי במפרץ הפרסי, אבל, האמירויות סומכות יותר על ישראל. הן מבינות שישראל לא תרשה נשק גרעיני לאירן, כי פירושו של דבר שואה שניה.
כביסה מלוכלכת
עיתוני וושינגטון פוסט והניו-יורק טיימס מעדכנים אותנו אודות הכביסה המלוכלכת שנוהגת משפחת נתניהו לסחוב אתה במזוודות לארצות הברית כדי לקבל שירותי כביסה, ניקוי יבש וגיהוץ על חשבון הבית הלבן. הדבר מעורר תמיהות. הלא שרות זה ניתן למשפחת נתניהו על חשבון הקופה הציבורית, אז מה הטעם לסחוב את זה לחו"ל? אולי השירות שם טוב יותר, ואולי נתניהו רוצה לחסוך לקופת המדינה את דמי הכביסה.
נניח שטענת נתניהו שיש כאן פייק ניוז היא נכונה, אז מדוע הוא לא תובע את העיתונים המפרסמים ובכך יגן על שמו הטוב ואולי יקבל פיצוי. הפרסום הרב של הפרשה בתקשורת הערבית אינו מחמיא לראש הממשלה ובמיוחד לא לישראל. דבר אחד כבר ברור. הערבים ידועים בהכנסת אורחים. לכן, כשמשפחת נתניהו תבקר באבו-דבי, שרותי הכביסה, הניקוי היבש והגיהוץ במלון שיתארח בו יועמדו במצב כוננות.

תאריך:  18/10/2020   |   עודכן:  18/10/2020
+אור ירוק לעסקים ולחדשנות עם דובאי ואבו דאבי
11:47 18/10/20  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה

ההסכם, מביא אתו פוטנציאל אדיר לעשיית עסקים עבור ההיי-טק הישראלי - עם האמירתים, ולא רק איתם  ▪  ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מדבר על היתרונות הכלכליים של ההסכם - אבל איך מביאים אותם לידי מימוש?

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדיון על אישור ההסכם בין ישראל לאמירויות [צילום: גדעון שרון/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"גירוש היהודים מארצות ערב היה טעות הרת אסון"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
המליציות הפרו אירניות הגישו הצעה לממשלת עירק ל"הפסקת אש מותנית" בתנאי שתציג לוח זמנים מפורט לנסיגת צבא ארה"ב מהמדינה. אירן נחושה לנקום את מותו של קאסם סולימאני, הצעד הראשון מבחינתה הוא להשפיל את ארה"ב ולאלצה לסגת מעירק
יוני בן-מנחם
משרד החוץ הסורי פירסם הודעה חריפה המגנה את הסכמי הנורמליזציה של מדינות המפרץ עם ישראל והסוגרת את האפשרות להסכם בין סוריה לישראל. ההודעה נועדה בין היתר, לשלול את הידיעות שהופצו באמצעי התקשורת הערביים כי סוריה מנהלת משא-ומתן חשאי עם ישראל
אביתר בן-צדף
למשך עשר שנים    ההסכם הצבאי נועד לחזק את שיתוף-הפעולה בין שתי המדינות. ארצות-הברית הנה הספק הראשי של מערכות-נשק למרוקו, ומתקיים בה תרגיל שנתי של כוחות צבא אמריקניים    השר אספר ביקר גם באלג'יריה ובתוניסיה
יוני בן-מנחם
סעודיה מובילה קמפיין באמצעי התקשורת שלה נגד ההנהגה הפלשתינית וקוראת לפלשתינים להחליפה. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הורה לבכירי הרש"פ שלא להגיב על ההתקפה הסעודית עד יעבור זעם, הוא מקווה לבחירתו של ג'ו ביידן לנשיא ארה"ב בתקווה שהוא יחלץ את הרש"פ ממצוקותיה
יוני בן-מנחם
הנסיך הסעודי בנדר בן סולטאן מעריך כי יהיה קשה לפתור את הבעיה הפלשתינית מכיוון שאי אפשר לבטוח בהנהגה הפלשתינית הנוכחית. סעודיה מכשירה את דעת הקהל הערבית לנורמליזציה עם ישראל ומסבירה את עקרונות הביטחון הלאומי שלה וחששה מאירן וטורקיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il