X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קרב הירושה והמאבק בין הרש"פ לאיחוד האמירויות עבר למזרח ירושלים, תנועת פתח מזהירה מפני פעילות מסיבית של רכישת נדל"ן במזרח ירושלים על-ידי איחוד האמירויות ומוחמד דחלאן כדי לקבוע עובדות בשטח. ישראל אוסרת על-פי חוק את פעילות הרש"פ במזרח העיר אך אינה פוגעת בפעילות של מוחמד דחלאן
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ברש"פ מודאגים מאוד מהסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בכל הקשור לנעשה במזרח ירושלים,הביקור בתחילת השבוע של משלחת מאיחוד האמירויות בהר-הבית הדליק "אור אדום" ברש"פ כי ישראל ואיחוד האמירויות פועלות יחדיו להשתלט על מזרח ירושלים ולהקים בה מאחזי התיישבות ישראלית בחסות כביכול ערבית של איחוד האמירויות, גורמים בכירים בתנועת פתח אומרים כי מדובר בפרויקטים בשכונות שיח' ג'ראח, מוסררה וואדי ג'וז. לדבריהם, הביקור של שרי הכלכלה והאוצר של איחוד האמירויות שיגיעו היום לישראל קשור לתוכנית הזו.
שאדי מטור, מזכ"ל תנועת פתח בירושלים, פירסם ב-17 באוקטובר הודעה שבה הזהיר את תושבי מזרח העיר מפני כסף שמוזרם על-ידי איחוד האמירויות באמצעות גורמים ישראלים כדי לתמוך בקניית בתים במזרח ירושלים עבור "פרויקטים של המתנחלים". מטור טוען כי קיימת שותפות בין עיריית ירושלים לממשלת איחוד האמירויות לרכוש נכסי נדל"ן במזרח ירושלים באמצעות אנשי קש ערבים ואחר כך להעבירם לידי עמותות ישראליות.
תנועת פתח קוראת לתושבי מזרח ירושלים להתנגד לביקורים של תושבים מאיחוד האמירויות במזרח ירושלים, "זוהי חובה לאומית כדי לשמור על המקומות הקדושים והאדמות שאותן מנסה ישראל להפוך לישראלים בכיסוי ערבי", נכתב בהודעה של תנועת פתח. לטענת גורמים בכירים בפתח, מוחמד דחלאן, יועצו הבכיר של השיח' מוחמד בן זאיד יורש העצר של אבו דאבי, הוא המנוע העיקרי הפועל במזרח ירושלים בשנים האחרונות לרכישת נכסי נדל"ן בתוך חומות העיר העתיקה בדרכים המובילות להר-הבית.
גורם בכיר בפתח במזרח העיר אומר כי הנורמלזיציה בין ישראל לאיחוד האמירויות האיצה את האינטרס המשותף של ישראל ואיחוד האמירויות לנסות ולחסום את ציר "האחים המוסלמים"שבו חברות טורקיה, קטר והפלג הצפונית של התנועה האיסלאמית בישראל בראשות השי'ח ראיד צלאח הפעילות מאוד במזרח ירושלים. לדברי הגורם בפתח, מאחורי הקלעים מתקיימים מגעים של נציגי איחוד האמירויות לרכוש את מלון "לורנס" במזרח ירושלים.
על-פי גורמים בפתח, איחוד האמירויות רכש את המרכז המסחרי "בראכה" בשכונת מוסררה הערבית, על-פי גורמים אחרים מי שרכש בעצם את הנכס הינו מוחמד דחלאן עצמו באמצעות פעיליו במזרח ירושלים שמנסים כעת לרכוש נכסים נוספים באותו האזור כדי להקים מתחם גדול השייך לו. הגישה של השיח' מוחמד בן זאיד הינה נכונה מבחינתו, הוא רוצה להקים מאחז נדל"ני במזרח ירושלים השייך לאיחוד האמירויות כדי לבלום מצד אחד את ציר "האחים המוסלמים" בראשות טורקיה וקטר אך מצד שני ליצור עובדות בשטח של נוכחות אמירתית במזרח העיר ונוכחות של מוחמד דחלאן כדי שישותפו בכל משא-ומתן עתידי על גורלה של מזרח ירושלים.
גורמים בתנועת פתח טוענים כי ד"ר סרי נוסייבה העומד בראש "מועצת "אלקודס" לפיתוח" קשור ישירות למוחמד דחלאן ולשיח' מוחמד בן זאיד באמצעות אחיו, זכי נוסייבה, והם בעצם חוד החנית של הפעילות של מוחמד דחלאן במזרח העיר. סרי נוסייבה אומר למקורביו כי הוא עצמאי וכי יחסיו עם מוחמד דחלאן הם יחסים טובים כשם שיש לו יחסים טובים עם בכירים ברש"פ, אולם, על-פי גורמים פלשתינים במזרח העיר, ברקע הדברים קיים המאבק ההיסטורי של משפחת נוסייבה על מעמדה במזרח ירושלים, משפחת אלנשאשיבי הידועה הפסידה לפני עשרות שנים את המערכה על ההנהגה הפלשתינית למשפחת אלחוסייני,המופתי הקיצוני חאג' אמין אלחוסייני הוביל את הפלשתינים אל "הנכבה" וגרם להם אסון לאומי גדול. על-פי גורמים במזרח ירושלים, דורך כעת כוכבה של משפחת נוסייבה והיא תטפס בהדרגה מעלה מעלה כגורם מוביל בהנהגה המזרח ירושלמית בסיוע של איחוד האמירויות ושל מוחמד דחלאן.
העדר מדיניות ישראלית
ישראל פועלת בנחישות בשנים האחרונות למנוע את פעילות הרש"פ במזרח ירושלים על-פי החוק שחוקק בנושא, משטרת מחוז ירושלים עושה עבודה יעילה מאוד בתחום הזה ומצליחה לסכל במרבית המקרים את הפעילות השלטונית של הרש"פ במזרח העיר שאותה מנסים להוביל עדנאן ע'ית', מושל מחוז ירושלים מטעם הרש"פ ופאדי אלוהידמי, השר לענייני ירושלים מטעם הרש"פ.
אולם, לא ברור מהי המדיניות הישראלית כלפי הפעילות של איחוד האמירויות ומוחמד דחלאן ואנשיו במזרח העיר,על-פי עדויות של תושבים במזרח ירושלים, בשטח עצמו מתקיימת תחרות מטורפת על רכישת נכסי נדל"ן בסגנון "תפוס כפי יכולתך" וכי אנשיו של מוחמד דחלאן וגורמים הקשורים לאיחוד האמירויות מוכנים להשקיע סכומי עתק כדי לרכוש נכסי נדל"ן במזרח ירושלים.
ישראל הינה הריבון במזרח ירושלים והכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל חיזקה עוד יותר את מעמדה, מערכת אכיפת החוק הישראלית פועלת לנטרל את הרש"פ מכל פעילות במזרח העיר אך לא ברור מהי המדיניות כלפי הפעילות של מוחמד דחלאן, יריבו המר של מחמוד עבאס במזרח העיר, הפעילות הזו מסתכמת כעת ברכישת נכסי נדל"ן ובסיוע הומניטרי למוסדות הפלשתינים במזרח ירושלים ולמשפחות נזקקות, אולם ברור שמדובר פה בפעילות פוליטית במסגרת קרב הירושה והפגנת נוכחות של מוחמד דחלאן במזרח ירושלים שאותה מזניח מחמוד עבאס ב-15 השנים האחרונות. הפעילות של מוחמד דחלאן ושל איחוד האמירות במזרח העיר גוברת וישראל תצטרך לקבוע את מדיניותה בנושא.

תאריך:  20/10/2020   |   עודכן:  20/10/2020
+רקטה שוגרה לעבר עוטף עזה ויורטה
20:56 20/10/20  |  עידן יוסף

בנחל עוז, בכפר עזה ובסעד נשמעה התראת צבע אדום. דובר צה"ל מאשר: זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על-ידי לוחמי ההגנה האווירית.

+ישראל תעביר לעזה סיוע ב-60 מיליון דולר
20:16 20/10/20  |  עידן יוסף

ישראל הבטיחה 60 מיליון דולר סיוע קטרי לעזה עד סוף השנה (חדשות 13).

+נחשפה מנהרת טרור התקפית בדרום רצועת עזה
19:32 20/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המנהרה לא חצתה את המכשול התת-קרקעי ולא היוותה איום ליישובים במרחב  ▪  "נמשיך לפעול בימים הקרובים לנטרול המנהרה שפוגעת באופן מובהק בריבונות ישראל"

[צילום: דובר צה"ל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
חברת החשמל לישראל מסרה לחברת החשמל הפלשתינית את שלוש תחנות המשנה לייצור חשמל בקלנדיה, בשכם ובתרקומיה    מצטרפות לתחנת המשנה בג'נין שנמסרה ב-2017
בעז שפירא
"הוא תומך בחרם על ישראל, כלומר על בית החולים שרופאיו אולי ישתילו לו ריאה, הוא שיגר בזמנו מכתב מחבק למתכנן רצח השר רחבעם זאבי, כינה אותו 'אהובנו' ופתח אותו ב'אני כותב אליך, אחי היקר"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - הודח, תקוות, אי-ציות, חובה לסמן ונמשכת החֶרפה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    שבת שלום והרבה בריאות ואושר
שאול מנשה
"הבעיה שלנו בעולם הערבי היא בראש, והיא טמונה בשנאתנו ליהודים    לא למדנו מלקחי ההיסטוריה, כאשר כמה אומות הקדימו אותנו בגרשן את אזרחיהן היהודים"
יוני בן-מנחם
הרש"פ איננה מסתירה עוד את שנאתה לנשיא טראמפ ומייחלת בגלוי לניצחונו של ביידן בבחירות לנשיאות בארה"ב. גורמים בכירים ברש"פ אומרים כי ליו"ר הרש"פ יש הבטחה מביידן לביטול שורה של צעדים שנקט ממשל טראמפ נגד הפלשתינים ובראשם תוכנית "עסקת המאה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il