X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - יציאה, צדק בררני, תמוה, דפוס, בולים ואיגרות "אל נא רפאנא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות ואושר
▪  ▪  ▪
עריקאת. חולה בקורונה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מחיר כבד
על היציאות החפוזות מהסגר - מענה לרחשי הציבור וללחץ בעלי עסקים - עוד נשלם ח"ו מחיר כבד. אין ביציאות הללו היגיון. מדיניות היו-יו של הממשלה מבלבלת את הציבור, ומשרישה בו אי-אמון בהחלטותיה לגבי המגיפה.
שווים פחות
מדיניות בוטה של צדק בררני בבתי-המשפט, כולל בעליון, עולה מהשוואה שערך ארנון סגל ב'מקור ראשון' בין היחס למתפרעים מול מעון ראש הממשלה ולחבריהם לבין היחס ליהודים המנסים לעלות להר-הבית. כך, טוען סגל, בעוד שופטי בג"ץ מקבלים משך עשרות שנים טענות עמומות של המשטרה (וכנראה, השב"כ), כי העלייה להר-הבית תסכן את שלום הציבור, ואינן חוקרים אותן - הם נזפו בנציגי הפרקליטות על כך שאין לפרקליטות נתונים מדויקים על הדבקות בקורונה במהלך ההפגנות בבקשה להגבילן.
מאמרו של סגל קשה לקריאה, למרות שאינו מחדש, כיוון ששם מראה, המשקפת מציאות ברורה של עמדה חד-צדדית של בתי-המשפט כלפי המעוניינים לעלות אל הר-הבית. נראה, שיהודים במדינה הדמוקרטית, שאליה חותרים השופטים, שווים פחות כבר כעת, עוד לפני שהצליחו לממש את כוונתם.
רחמנים
נזכרתי באמרתו המדהימה של רבי אלעזר, "כל שנעשה רחמן על האכזרים, לסוף נעשה אכזר על רחמנים" (מדרש תנחומא לפרשת מצורע) כשקראתי, שאוהב ישראל (done-well על האש) סאיב עריקאת אושפז בבית-החולים 'הדסה' בעין-כרם לטיפול בקורונה לאחר שלקה בקורונה.
איני מצליח להבין את היחס ההומניטרי לשונאינו ולמי שמטיפים יומם-וליילה להשמדתנו; וכנראה, לא אצליח להבין זאת. מה עוד, שהסכמי אוסלו מטילים על רשות הטרור מרמאללה את הטיפול הרפואי בתושבים ביהודה, בשומרון ובעזה.
חמש פעמים
מפקדי שלושת הגדודים המעורבים (אריות הירדן, ברדלס ולביא הבקעה) הם קצינים דתיים, בוגרי מכינת בני דוד בע̤לי. גם המפקד הקודם של גדוד לביא הבקעה היה דתי, בוגר המכינה בעלי. מצטרף אליהם עוד בוגר של המכינה, שמונה לפקד על חיל הגנת הגבולות. כך כותבת לי קטי, ידידתי.
אכן, מקריות מדהימה. על כך הגיב אל"ם (מיל') רז שגיא, יו"ר הפורום לחוסן צה"ל: "אבא של ע"ה היה אומר - 'פעם אחת - זה מקרה; פעמיים - צירוף מקרים; שלוש פעמים - כבר שיטה'. ואוסיף שחמש פעמים - זה דפוס".
הרב אלי סדן, ראש המכינה בעלי, מסר, כי ניתנה לכל אחד מארבעת בוגריו הברירה לפקד על הגדודים הללו, או לפרוש מהצבא. "קשה לראות כאן את הדפוס, שמתאמץ לתת לגדודים הללו הכשר כיפתי", כותבת קטי, "למרות שיש הסכמה מקיר-אל-קיר בציונות הדתית שהגדודים הללו הם טעות מבחינה מוסרית, הלכתית וצבאית".
איגרות-הברכה חוזרות
עד לפני שניים-שלושה עשורים עוד שלחו אנשים איגרות ברכה אלה לאלה, והמנהג נעלם. מגיפת קורונה החזירה אותו. כך מדווח העיתון 'שיקאגו טריביון', והביקוש להם אדיר. אחת המשווקות של האיגרות מצפה לגאות בביקוש לקראת חנוכה וחג המולד, בגלל הריחוק החברתי מחברים ומבני המשפחה.
בתחילת השנה העריכה אחת מיצרניות איגרות-הברכה, כי הביקוש למוצריה יגדל השנה בשבעה אחוזים לעומת הקיקוש אשתקד. באתר המכירות האלקטרוניות ETSY, מדווח העיתון, נרשם גידול של 23 אחוזים בביקוש לאיגרות בחודש ספטמבר, לעומת ספטמבר הקודם.
הדואר האמריקני דיווח, כי בשנה שעברה נשלחו כמחצית איגרות הברכה שנשלחו לפני עשור. זאת, כמובן, בגלל פריצת הדואר האלקטרוני והרשתות החברתיות לחיינו.
מאז 2019 רוב המכירות של איגרות-ברכה הנו במסחר אלקטרוני, ולא בחנויות, במרכולים, או ברשתות השיווק, בין השאר, בגלל סגר על החנויות. האיגרות נושאות ברכות, שמביעות קשר, עידוד, העצמה, הבעת תודה ואמפתיה. כך, יש איגרות, המביעות צער על אובדן יקירים, או אובדן עבודה למי שאינם מסוגלים לבטא זאת במלותיהם, או למי שחוששים מכתיבת הדברים.
איגרות עולות מחצי דולר עד יותר מעשרה דולרים, דיווח העיתון, כשרוב האיגרות נמכרות בשניים-ארבעה דולרים. ב-ETSY המחירים יקרים יותר - חמישה-שבעה דולרים; ויש גם בחמישה-שנים-עשר דולרים, תלוי ביצרן, באתר המכירה, בסביבה ובמורכבות העיצוב.
רווחיות היצרניות לא הושפעה מהגידול בביקוש לאיגרות, וחלקן מפטרות אנשים מצוותיהן, ומקצצות בשכר מי שנותרו עמן. חנויות ודוכנים למכירת איגרות נסגרים בגלל הגבלות הקורונה, ומכירת האיגרות עוברת במהירות לאינטרנט. כך, אם יש לך בולים - מהר לרכוש איגרות-ברכה, מסכם העיתון את הכתבה.
עוינים
הצבעת אנשי הרשימה המשותפת והשמאל נגד הסכמי השלום עם מדינות המפרץ הייתה צפויה, כמו התנגדות השָלומיאלים - החסידים השוטים בקרבנו של השלום.
ראשית, ההסכמים אינם מיטיבים עם רשויות הטרור ביהודה, בשומרון ובעזה; וזו מגרעת גדולה. שנית, אינם פוגעים ביהודים ובמדינה היהודית, וזו מגרעת עצומה כיוון שדם יהודי לא יישפך, בתי יהודים לא ייהרסו, ואדמת מולדתנו לא תימסר למבקשי נפשנו.
הרשימה המשותפת הוכיחה - שוב, למי שנזקק להוכחה - כי רק רעת מדינת ישראל לנגד עיניה, אינה דואגת לערביי ישראל, ומוכנה להקריב הכל למען אויבי ישראל. בעצם, לא-חדשות, למרות חיוכי איימן עודה והלשון החלקלקה של אחמד טיבי.

תאריך:  20/10/2020   |   עודכן:  20/10/2020
+ארקיע: טיסה לאמירויות תעלה 150 דולר
22:10 20/10/20  |  עידן יוסף

חברת ארקיע הודיעה כי ב-3 בינואר תתחיל להוציא טיסות יומיות לאיחוד האמירויות ב-150 דולר לכיוון. כניסת חברות נוספות אף צפויה להפחית את מחיר הכרטיס עוד יותר. גם השהייה במלונות המפוארים זולה יותר (כאן חדשות).

+קצא"א תשנע נפט מהאמירויות למערב
10:38 20/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חברת קצא"א חתמה על מזכר הבנות מחייב עם חברת מד-רד האמירתית לשיתוף פעולה בהפעלת גשר יבשתי להובלת ואחסון נפט ומוצריו מאיחוד האמירויות ושווקים אסיאתיים אחרים לשווקים מערביים, ובין אזור הים התיכון לשווקי המזרח הרחוק, באמצעות תשתית ההובלה והאחסון של חברת קצא״א, ודרך ישראל

יו"ר קצא"א, ארז חלפון [צילום: קצא"א]
גשר יבשתי לים התיכון [צילום: קצא"א]
+מו"מ עם לבנון? סכנה לישראל
09:56 20/10/20  |  גדי טאוב   |   לרשימה המלאה

המו"מ עם לבנון על הגבול הימי מסכן את האינטרס הישראלי משום שהוא רק נותן לחיזבאללה אוויר לנשימה  ▪  מייק דוראן וטוני ברדן מזהירים

מוצב האו"ם נקורה שבדרום לבנון [צילום: בילאל חוסיין, AP]
+היום: הסכם פטור מויזה לישראל ולאמירויות
08:41 20/10/20  |  איציק וולף

ישראל ואיחוד האמירויות צפויות לחתום על הסכם פטור הדדי מחובת ויזה. על-פי ההסכם, ישראלים שיטוסו לאיחוד האמירויות לא יזדקקו להוציא אשרת כניסה למדינה הערבית, ואזרחי האמירויות שיטוסו לישראל לא יצטרכו להוציא אשרת כניסה לישראל.
בכך, תהפוך איחוד האמירויות למדינה הערבית היחידה שאיתה יהיה לישראל הסכם פטור מאשרות כניסה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אכזרים על רחמנים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מחמאה
חופשי  |  22/10/20 16:41
2
מצודת חקרא ...אז והיום
שמעון מהצפון  |  24/10/20 18:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
חברת קצא"א חתמה על מזכר הבנות מחייב עם חברת מד-רד האמירתית לשיתוף פעולה בהפעלת גשר יבשתי להובלת ואחסון נפט ומוצריו מאיחוד האמירויות ושווקים אסיאתיים אחרים לשווקים מערביים, ובין אזור הים התיכון לשווקי המזרח הרחוק, באמצעות תשתית ההובלה והאחסון של חברת קצא״א, ודרך ישראל
גדי טאוב
המו"מ עם לבנון על הגבול הימי מסכן את האינטרס הישראלי משום שהוא רק נותן לחיזבאללה אוויר לנשימה    מייק דוראן וטוני ברדן מזהירים
יהודה קונפורטס
ההסכם, מביא אתו פוטנציאל אדיר לעשיית עסקים עבור ההיי-טק הישראלי - עם האמירתים, ולא רק איתם    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מדבר על היתרונות הכלכליים של ההסכם - אבל איך מביאים אותם לידי מימוש?
שמואל אבן, תומר פדלון, יואל גוז'נסקי
ישראל ושתי מדינות המפרץ יכולות לשתף פעולה במישרין וגם לשמש כגשרים הדדיים לשווקים אחרים    ישראל צריכה לשלב במהלכיה את אזרחיה הערביים
אייל פרופר
סין רואה כמעט כל מהלך אמריקני כמכוון נגדה, ומכאן יחסה להסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין    ישראל צריכה להקפיד שלא לעורר איבה סינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il