X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
העימות הנשיאותי השני / Saturday Night Live
ג'ו ביידן על מדיניות החוץ שלו (א')

משימה אדירה של איסוף השברים

כותב ב-Foreign Affairs: טראמפ פגע קשות באמינותה של ארה"ב בשל חתירתו תחת ערכיה; ממשל ביידן יתקן את הדמוקרטיה האמריקנית ויחזק את הבריתות
▪  ▪  ▪
כוח ונחישות [צילום: לין סלדקי, AP]

  • בחודש מארס 2020, כאשר התמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, פרסם ג'ו ביידן ב-Foreign Affairs מאמר מקיף על מדיניות החוץ שלו, אם ייבחר לנשיא. המאמר נכתב בגוף ראשון, וכך מובאים כאן עיקריו.
כמעט בכל קנה מידה אפשרי, האמינות וההשפעה של ארה"ב בעולם התמעטו מאז ברק אובמה ואני סיימנו את תפקידינו ב-20 בינואר 2017. הנשיא דונלד טראמפ זלזל, חתר תחת ובכמה מקרים נטש את בעלות בריתה ושותפותיה של ארה"ב. הוא יצא נגד אנשי המודיעין שלנו, הדיפלומטים והחיילים. הוא חיזק את אויבינו וצמצם את יכולתנו להתמודד עם איומים לביטחון הלאומי מקוריאה הצפונית ועד אירן, מסוריה ועד ונצואלה. הוא פתח במלחמות סחר מיותרות, הפוגעות במעמד הביניים האמריקני. והחשוב מכל: הוא נטש את הערכים הדמוקרטיים הנותנים לנו כוח כאומה ומאחדים אותנו כעם.
האתגרים העולמיים הניצבים בפני ארה"ב – שינויי האקלים, הגירה המונית, שינויים טכנולוגיים, מגיפות קשות – הפכו ליותר מורכבים ויותר דחופים. ההתקדמות המהירה של הסמכותנות, הלאומנות וההתנגדות לליברליזם פגעו ביכולתנו להתמודד עימם בכוחות משותפים. דמוקרטיות – משותקות בשל היפר-מפלגתיות, מזועזעות בשל שחיתות, קורסות בשל חוסר שוויון – מתקשות לספק את צורכי היסוד של עמיהן. האמון במוסדות הדמוקרטיים נמצא בירידה. הפחד מן האחר נמצא בעלייה. והמערכת הבינלאומית שהקימה ארה"ב מתפוררת. טראמפ ודמגוגים סביב העולם מסתמכים על כוחות אלו להפקת רווחים פוליטיים ואישיים.
הנשיא הבא יצטרך להתמודד עם העולם של ינואר 2021, ואיסוף השברים יהיה משימה אדירה. יהיה עליו לשקם את המוניטין שלנו, לבנות מחדש את האמון בהנהגתנו ולהניע במהירות את ארצנו ואת בעלות בריתנו כדי להתמודד עם אתגרים חדשים. לא יהיה זמן לבזבז. בתור נשיא, אנקוט צעדים מיידיים כדי לחדש את הדמוקרטיה והבריתות של ארה"ב, להגן על עתידה הכלכלי של ארה"ב ולהשיב לידיים אמריקניות את הובלת העולם. אין זה הזמן לפחד. זהו הזמן לבנות על הכוח והנחישות שהובילו אותנו לנצחונות בשתי מלחמות עולם והפילו את מסך הברזל. נצחון הדמוקרטיה והליברליזם על הפשיזם והסמכותנות יצר את העולם החופשי. אבל התחרות הזו אינה מגדירה רק את עברנו; היא מגדירה גם את עתידנו.
בראש ובראשונה, עלינו לתקן את הדמוקרטיה שלנו, בעת שאנו מחזקים את הקואליציה של דמוקרטיות הניצבות לצידנו ברחבי העולם. יכולתה של ארה"ב להיות כוח של התקדמות בעולם ולהוביל מאמץ משותף, מתחילה בבית. בשל כך אבנה מחדש את מערכת החינוך שלנו, אתקן את מערכת הענישה, אשקם את חוק זכויות ההצבעה ואשיב את השקיפות והאחריות לממשל שלנו. דמוקרטיה אינה רק היסוד של החברה האמריקנית; היא מקור הכוח שלנו.
עלינו להוכיח לעולם שארה"ב מוכנה שוב להנהיג – לא רק על-ידי הדגמת כוחנו, אלא גם בכוח הדוגמה שאנו מציבים. לשם כך, אנקוט צעדים החלטיים לשקם את ערכי היסוד שלנו ואבטל את הצעדים האכזריים של ממשל טראמפ בתחום ההגירה, אחדש את האיסור על חקירה בעינויים, אגביר את שקיפות הצבא ואיישם את מדיניות ממשל אובמה להפחתת הפגיעה באזרחים. הבית הלבן יחזור להיות המגן הראשי, ולא התוקף הראשי, של עמודי היסוד והמוסדות של ערכינו הדמוקרטיים – החל מכיבוד חופש העיתונות, דרך הבטחת הזכות המקודשת להצביע וכלה בעצמאות מערכת המשפט. צעדים אלו הם רק ההתחלה, מקדמה של היום הראשון על חשבון המחויבות שלנו לחיות בביתנו על-פי הערכים הדמוקרטיים.
אאכוף את חוקי ארה"ב מבלי לפגוע בקהילות ספציפיות ומבלי לקרוע משפחות, כפי שעשה טראמפ. אבטיח את גבולותינו תוך שמירה על כבוד המהגרים וזכותם לבקש מקלט. כסגן נשיא השגתי תמיכה דו-מפלגתית בחבילת סיוע בת 750 מיליון דולר למאבק בשחיתות בגווטמאלה, אל-סלבדור והונדורס. כנשיא אבסס על יוזמה זו תוכנית מקיפה בהיקף של 4 מיליארד דולר, הדורשת מן המדינות להשקיע בעצמן בביצוע רפורמות מקיפות.
אנקוט צעדים להתמודד עם ניגודי עניינים, כסף שחור ושחיתות המשרתים גורמים זרים ופוגעים בדמוקרטיה שלנו. זה מתחיל במאבק לשינוי חוקתי, שיעלים לחלוטין דולרים פרטיים ממערכות הבחירות הפדרליות. אציע חוק שיאסור על יחידים וממשלות בחו"ל לנסות להשפיע על בחירות כלשהן בארה"ב. אקים סוכנות חדשה – הוועדה לאתיקה פדרלית – שתאכוף כללים אלו וחוקים אחרים נגד שחיתות. עלינו לסגור את הפרצות המשחיתות את הדמוקרטיה שלנו.
לאחר צעדים אלו, אזמין את עמיתי ראשי המדינות הדמוקרטיות להניח מחדש את חיזוק הדמוקרטיה על סדר היום העולמי. הדמוקרטיה נמצאת כיום תחת לחץ שלא היה כמותו מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת. מהונג-קונג ועד סודן, מצ'ילה ועד לבנון – אזרחים שוב מזכירים לנו את השאיפה הכללית לשלטון הוגן ולחיסול השחיתות. השחיתות היא מגיפה קטלנית המזינה דיכוי, רומסת את כבוד האדם ומעניקה לשליטים סמכותניים את הכוח להחליש דמוקרטיות. אך בעוד העולם מצפה שארה"ב להוביל את העולם החופשי, טראמפ נראה כמי שנמצא בקבוצה היריבה, מאמין לסמכותנים ומפגין זלזול בדמוקרטיות. הוא עומד בראש הממשל המושחת ביותר בהיסטוריה המודרנית של ארה"ב, ובכך נתן אישור לקלפטוקרטים [שליטים גנבים] בכל העולם.
בשנה הראשונה שלי בתפקיד, ארה"ב תארגן ותארח ועידת פסגה עולמית לדמוקרטיה, כדי לחדש את הרוח והמטרה המשותפת של מדינות העולם החופשי. היא תביא את הדמוקרטיות לחזק את המוסדות הדמוקרטיים שלנו ולהתמודד ביושר עם המדינות שאינן עושות זאת. ארה"ב תסייע להגשמת שלוש מטרות: מאבק בשחיתות, הגנה מפני סמכותנות וקידום זכויות האדם. אפרסם הנחיית מדיניות נשיאותית, אשר תקבע שהמאבק בשחיתות הוא מרכיב בביטחון הלאומי ובאחריות הדמוקרטית. אוביל את המאמץ הבינלאומי להביא לשקיפות במערכת הפיננסית העולמית, להיאבק במקלטי מס בלתי חוקיים, לתפוס נכסים גנובים ולהקשות על מנהיגים לגנוב מאזרחיהם מאחורי המסווה של חברות קש.
הפסגה לדמוקרטיה תכלול ארגונים בלתי ממשלתיים הניצבים בקו החזית של ההגנה על הדמוקרטיה. המשתתפים בה יפרסמו קריאה לפעולה מצד המגזר הפרטי, כולל חברות הטכנולוגיה וענקי המדיה החברתית, החייבים להכיר באחריותם לשימור חופש הביטוי – ולמניעת השימוש בו להפצת שקרים זדוניים. חברות אלו חייבות לפעול כדי להבטיח שהכלים והפלטפורמות שלהן אינם מחזקים מעקבים מדינתיים, פגיעה בפרטיות ודיכוי בסין ובכל מקום אחר, אינם מאפשרים להפיץ שנאה ומידע כוזב ואינם מעודדים לאלימות.

תאריך:  26/10/20   |   עודכן:  26/10/20
+ארה"ב חייבת רפורמה דמוקרטית
13:17 26/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

סטיבן לויצקי ודניאל זיבלט טוענים, כי הרפובליקנים שולטים בארה"ב למרות שהם זוכים במיעוט של הקולות - ולכן אין מנוס משינויים משמעותיים, שיהיו טובים גם לרפובליקנים

הבחירות והקורונה בארה"ב, 25.10.20 / Saturday Night Live
יותר קולות, פחות כוח [צילום: קיית' סרקוביץ, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משימה אדירה של איסוף השברים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אם הישנוני ינצח ידפוק אותנו מה ל"ת
יגיד איתמר?  |  26/10/20 08:49
2
אוי ואבוי. עולם הפוך ראיתי
טירה  |  26/10/20 11:51
3
אוי ואבוי. עולם הפוך ראיתי
טירה  |  26/10/20 12:01
4
הסימנים מראים שטראמפ יקח בענק.
סמולניקו  |  26/10/20 13:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
הסוגיות בישורת האחרונה של הבחירות לנשיאות: האם הסקרים טועים, מה משמעות ההצבעה המוקדמת, האם טראמפ יכול לנצח, האם ניצחון של ביידן יהיה החלטי
אופיר וינטר, צבי לב
טראמפ חימם את היחסים עם קהיר – הן במישור האישי והן בשיתופי פעולה צבאיים כלכליים    ביידן נתפס כמי שיחזור לדרכו של ברק אובמה, הן מול אירן והן בתחום זכויות האדם    מצרים תגיב בדרכים שונות אם ביידן ינצח, ועשויה אף לבקש את סיועה של ישראל
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס בדק עשרות אמירות מרכזיות של טראמפ וביידן בעימות ביניהם    התוצאות - ברורות ואף צפויות מראש: 34 אמירות שקריות, מטעות או חסרות הוכחה של הנשיא - לעומת שתיים בלבד של סגן הנשיא לשעבר    העיקריות שבהן: על הקורונה, על סין ועל עסקי בניו של ביידן
איתמר לוין
טראמפ: ביידן רוצה לסגור את כל המדינה; אי-אפשר להתחבא במרתף כמותו    ביידן: אני רוצה לסגור את הנגיף; צריך לתת את האמצעים לפתיחה מחדש בצורה בטוחה    טראמפ: שילמתי מקדמות מס בעשרות מיליוני דולרים    ביידן: רוסיה וסין משלמות לך הרבה
איתמר לוין
אם ביידן ייבחר והרפובליקנים ישלטו בסנאט, הוא יצטרך להעניק סיוע בצווים נשיאותיים    אם הדמוקרטים ישלטו בסנאט - יהיה צורך לבטל את הפיליבסטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il