X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו עושה כל מאמץ מאז 2009 לפורר את גוש הימין על-ידי הזמנת השמאל לממשלתו, אבל מאשים בחתרנות את ימינה שנזרקה אל מתחת לגלגלי האוטובוס בכיינות של 'אכלו לי שתו לי'
▪  ▪  ▪
בנט. אופוזיציה [צילום: אורן בן חקון]
חוכמת ינאי המלך
קבלו עצת חינם: במקום ללכת בדרכו המתועבת של אחאב, עדיף כבר לאמץ את חוכמת ינאי המלך, שלפני מותו השכיל להזהיר את אשתו שלומציון: "אל תתייראי לא מן הפרושין ולא מן הצדוקין, אלא מן הצבועין - שעושים מעשי זמרי ומבקשים שכר כפנחס".

געוואלד! צווח הליכוד ממרומי צביעותו, בעקבות הצבעת אי-האמון שהוגשה בכנסת לפני כשבועיים, נגד המשך כהונתה של ממשלת נתניהו הנוכחית, המנופחת, הבזבזנית והכושלת בתולדות המדינה; וזאת מחמת הצבעתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט עם האופוזיציה, כמתחייב מוסרית ממעמדו כאיש האופוזיציה, שאליה הוביל אותו נתניהו. 'התרגיל המסריח' הזה לא הפריע לליכוד לייבב תוך גלגול עיניים מתחסד, על העוול שבנט מחולל לימין, בכך שהוא גורם לפירוק גוש הימין. 'חתרן נשאר חתרן', קינח הליכוד את הודעת הגינוי הבזויה. אז נכון שבנט הצביע עם האופוזיציה שבה רשומים גם ח"כי המשותפת. אבל זו דרכה מאז ומעולם של אופוזיציה, שכל מי שאינו שותף לקואליציה, הופך אוטומטית להיות חבר בה, גם אם היא מכילה בקרבה, מה לעשות, את ח"כי המשותפת העויינת.
בואו ננתח מה היה לנו כאן. האופוזיציה, כדרכה מימים ימימה, ועל-פי כללי המשחק הפרלמנטרי, הגישה הצעת אי-אמון, שכשמה כן היא: תפקידה לבטא את חוסר האמון בקואליציה. זוהי, חברים, דרכה של אופוזיציה. וכי מה ציפיתם מאיש האופוזיציה בנט, שאליה הושלך על-ידי נתניהו? שיצביע בעד הממשלה שהוא אינו חבר בה? סליחה, מישהו חייב לכם בכלל משהו, ליכודניקים חביבים? החלקתם על השכל? אתם עוד מצפים לדברי תודה כנועים מסיעת ימינה, אחרי שזרקתם אותה מתחת לגלגלי האוטובוס? אתם באמת מאמינים בשיטתו הנכלולית של המלך אחאב: 'רצחת וגם ירשת'?
אם במלכים עסקינן, קבלו עצת חינם: במקום ללכת בדרכו המתועבת של אחאב, עדיף כבר לאמץ את חוכמת ינאי המלך, שלפני מותו השכיל להזהיר את אשתו שלומציון: "אל תתייראי לא מן הפרושין ולא מן הצדוקין, אלא מן הצבועין - שעושים מעשי זמרי ומבקשים שכר כפנחס".
ובלשון זמננו, 2,100 שנה אחרי ינאי: אל תנהיגו בחיים הפוליטיים, את דיני הקוזה נוסטרה. כלל ברזל מס' 1 בתורת הפוליטיקה אומר, שמי שיש לו חמאה על הראש, מוטב שלא יילך בשמש. ולליכודניקים יש הרבה חמאה על הראש. הליכוד משתף פעולה עם השמאל לא בהצבעה חד-פעמית, אלא בהתנהלות יומיומית, יד ביד עם השמאל הסוציאליסטי, הנתעב בעיניו מאז ימי 'כן, לשבור!' של ז'בוטינסקי.
הליכוד - הקוזק הנגזל, שאומנותו להתבכיין ברוח אכלו לי שתו לי, הוא זה שהסגיר בממשלה הנוכחית תיקי מפתח כמו משפטים, ביטחון וחוץ, בידי השמאל. אז אם לליכוד מותר לשבת על כידוני תמיכתה של מפלגת הקוקטייל שהשמאל מככב בה (ניסנקורן למשל כינה את נתניהו 'בוגד'), מדוע אסור לסיעת ימין אופוזיציונית להתחבר חד-פעמית לשמאל, לפחות כדי לצאת ידי חובת מחאה נגד הממשלה הרעה הזו? יהיו שיטענו שהפעם, אחרי הבחירות השלישיות, לא הייתה ברירה אלא לְמָשְתֵּ"פּ עם השמאל, כדי לכונן את הממשלה המנופחת הזו ולמנוע בחירות חדשות. זו טענה באמת יפה, אבל שיקרית מעיקרה.
שכן הליכוד, שרוממות 'כן, לשבור!' בגרונו, מעדיף שיתוף פעולה פרמננטי עם השמאל, לאורך כל הדרך. אחרי בחירות מועד א' של 2019, התחנן נתניהו, יעני ימין חזק, בפני בכירי השמאל אבי גבאי, עמיר פרץ, שלי יחימוביץ' וסתיו שפיר, שיצטרפו לממשלתו. הוא היה מוכן להעניק להם כל מה שירצו, כדי שיבואו: חבילת מינויים מיניסטריאליים כיד המלך, ויתור על הבראת הדמוקרטיה הישראלית הנלפתת בידי העליון, ו'כופתאות' בדמות תיקי הביטחון והאוצר. בסופו של דבר היה זה השמאל האידיאולוגי שדחה את חיזוריו הנואשים של נתניהו וחסך מעם ישראל ממשלת שמאל בראשות נתניהו. אז מי פה מתמסר לשמאל?
ואין זו מעידה חד-פעמית, גם לא תוצאה של גזירת גורל דטרמיניסטית. נתניהו, בנו של היסטוריון, אמור לזכור שכבר ב-2009, לפני 11 שנה, הוא חבר לאהוד ברק (שכיום משתוקק לראות את נתניהו חולק תא עם עבריין כלשהו במעשיהו). וכך נהג ב-2013 כשהזמין ראשונה את ציפי לבני לקואליציה שלו (שהגדירה את נתניהו 'זבל' והבטיחה 'להוריד את הזבל'); וגם הזמין את יאיר לפיד (שכיום מכנה אותו 'קרימינל'), וכל זאת במגמה להותיר את הציונות הדתית בחוץ.
אלא שאז זה דווקא התפקשש לו. לפיד, שדרש וקיבל את תיק האוצר, דרש במפתיע שנתניהו יזמין לקואליציה גם את נפתלי בנט. ונתניהו על אפו וחמתו נאלץ להיכנע מול 'ברית האחים' המפתיעה הזו. הלקח של נתניהו לבחירות הבאות, באפריל 2019, היה שעליו לשתות בקשית ענק את קולות הציונות הדתית ולהכפיש בגסות בלתי אנושית לא רק את בנט, אלא גם את אביו ואת הגב' בנט.
הפעם הצליח נתניהו לפורר את הימין. ימינה נשקה לאחוז החסימה מלמטה. משתה השוטים הצליח. אבל זה עלה לנתניהו בהצלחה מסחררת של הציונות הדתית בבחירות הבאות באוקטובר אשתקד, מהן יצאה עם 7 מנדטים. ושוב עשה נתניהו כל מה שרק אפשר להותירה בחוץ, ולבסוף נאנס להעניק את תיק הביטחון לבנט, לאחר שבבורסה הפוליטית פרחו שמועות על האפשרות שבנט יחבור לכחול לבן ויקים עימה ממשלה נטולת נתניהו. הליכוד יכול לצעוק עד מחר שימינה מפוררת את הימין, אבל הציבור לא קונה. עובדה: השבוע צומצם הפער בינה לבין הליכוד, בסקר של פרופ' כמיל פוקס בערוץ 13, לשלושה מנדטים בלבד (24 מול 27, בהתאמה). הציבור, מסתבר, לא קונה את הסחורה הקלוקלת שהליכוד מנסה לשווק.

תאריך:  22/10/2020   |   עודכן:  22/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקוזק הנגזל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לא מומלץ להתבשם מהסקרים!
אקטואלי  |  23/10/20 00:29
2
הכותב רהט זה האיש של נפתול
ירדנה  |  25/10/20 12:06
3
עבד נרצע של בנט. לא מזכיר
בני בנקר  |  25/10/20 13:30
4
מגיבים 2 ו3..
אמנון111  |  25/10/20 15:53
5
קנאה
ביבאי  |  25/10/20 19:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל בן-יעקב
לוין ביטל במצח נחושה את ההצעה להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות שעברה בכנסת, בתואנה כי זוהר ביקש שתתבצע הצבעה שמית, מה שלא קרה, אך כלל לא בטוח שח"כ מן המניין, שאינו שר, יכול לבקש בקשה שכזאת    לגנץ יש רוב שקט בכנסת והוא יוכל להעביר את חוק נתניהו
עמנואל בן-סבו
תפקידו של הנשיא במדינת ישראל הינו תפקיד ייצוגי וסמלי    הנשיאים הזכורים לטוב אלו הנשיאים אשר בימי סופה וסער כמו בעתות רוגע ושלווה חיברו את השבטים, עמלו על חיבורים בחברה הישראלית לגווניה
איתן קלינסקי
קיימת עוצמת פער בין עולם הערכים של גיבורי יצירותיו הספרותיות של זאב ז'בוטינסקי ובין הסחי והרפש בכמיהה של מיקי זוהר לכסף, לכח ולכבוד
יהודה קונפורטס
התלונות על תפקוד המחשוב הממשלתי, ובפרט זה של הביטוח הלאומי ורשות המיסים - רבות, ונדונו השבוע בכנסת    צריך להפנות אותן לא לאנשי המחשוב, שעושים רבות כדי לשפר את המצב, אלא למי שבאמת אשמים - אלה שלמעלה
אברהם בנמלך
כדי להציל את המדינה אולי אתה תסכים לוותר    יכול להיות    ואז ביבי יצא סוף-סוף מבלפור    מה פתאום?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il