X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. עלול לשלם מחיר הגזירות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
תקציב 2021 / הגזירות שבדרך בגלל נזקי הקורונה
נתניהו פוחד מתקציב שיבריח מצביעים
זו הסיבה העיקרית לכך שראש הממשלה נתניהו מעכב הגשת התקציב לשנת 2021 הגרעון השנתי המצטבר העולה על 100 מיליארד ש"ח מחייב גזירות קשות על הציבור, כולל פגיעה בקצבאות, קיצוץ בהטבות לפנסיה והפחתת שכר והטבות לסקטור הציבורי נתניהו חושש מתיוגו כאיש הרע ומירידת קרנו לקראת הבחירות הבאות לכן הוא ממתין, בעיקר לתוצאות הבחירות לנשיאות בארה"ב ולמצב התחלואה מחמת נגיף הקורונה שייקבע האם נאלץ ללכת לסגר שלישי וגם: על הפרק - האופציה להתמודד על תפקיד נשיא המדינה
טראמפ. מקור כוחו של נתניהו [צילום: אלכס ברנדון, AP]

גנץ. פחות ופחות רלוונטי [צילום: פלאש 90]

ראש הממשלה בנימין נתניהו עיכב הגשת תקציב 2020 בגלל אי-הסכמה עם שותפיו לקואליציה ובראשם כחול לבן - שדרשו הגשת תקציב דו-שנתי (2020-2021), כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני. הנימוק שהציג: חוסר הוודאות שנוצר בגלל נזקי הקורונה. עתה הוא מעכב הגשת תקציב לשנת 2021, מסיבות הטעונות בירור.
רבים וטובים טענו כי המניע העיקרי של נתניהו שעיכב הגשת תקציב דו-שנתי לאישור הכנסת, הוא רצונו ליצור לעצמו "מצנח זהב" נוסף מכוחו יוכל להוביל לבחירות חדשות, בלא חובת-העברת ראשות הממשלה לידיו של ראש הממשלה החליפי, בני גנץ. אך ככל שנוקף הזמן, מתחוור כי חששו של נתניהו, בחודשים האחרונים, גדול ומהותי בהרבה. נפרט להלן.
נתניהו חושש מבשורה רעה לציבור. מחמת נגיף נגרמו נזקים עצומים לאוצר המדינה, המחייבים צמצום דראסטי בהוצאות הממשלה. חמור מכך: התחזית לשנת 2021 קודרת עוד יותר, לאחר שהרזרבות הסמויות נוצלו. במשרד האוצר טוענים לגרעון צפוי בסכום מפחיד של כ-100 מיליארד ש"ח. מחמת זאת אין מנוס מהגשת תקציב 2021 שיכלול גזירות קשות, בהן:
  • קיצוץ בשכר העובדים בסקטור הציבורי;
  • קיצוץ בקצבאות לילדים, גם במשפחות מרובות ילדים;
  • קיצוץ בהטבות לחוסכים בקרנות פנסיה;
  • קיצוץ בדמי האבטלה;
  • קיצוץ במענקים לרשויות מקומיות;
  • קיצוץ ישיר בתקציבים לחלק מהמשרדים, ובהם: חינוך, תרבות, רווחה;
  • קיצוץ בתקציב משרד הביטחון;
  • העלאת מיסי חברות ויחידים;
  • העלאת תשלומי מע"מ;
  • ועוד ועוד ועוד ועוד.
נתניהו חושש מכך שהגזירות שיאלץ להטיל ירחיקו ממנו מצביעים, בתקופה שהוא נאבק על ביצור מעמדו של הליכוד בכלל ושלו בפרט בימים קשים אלה בהם הוא עומד בנוסף למשפט. נתניהו פוחד מכך שהוא יתוייג כאיש הרע - בדיוק כמו בשנת 2003. בתפקידו אז כשר האוצר בממשלתו של אריאל שרון, הוא נאלץ להוביל לקיצוץ חד אפילו בקצבאות לילדים, צעד שגרם לפגיעה קשה בסקטור החרדי ובסקטור הערבי. נתניהו יצא האיש הרע, למרות שראש הממשלה היה אריאל שרון. הפגיעה אז בחרדים גרמה לקרע שאוחה במאמץ רב.
האופציה העומדת על הפרק: נשיאות
לכן נתניהו דוחה את הקץ. קל וחומר כאשר נראה שבני גנץ הופך, גם במפלגתו שלו, פחות ופחות רלוונטי. נתניהו ממתין בראש וראשונה לבחירות בארה"ב. אם הנשיא דונלד טראמפ ינצח בבחירות לנשיאות בנובמבר 2020, יוכל נתניהו לסמוך על עזרתו - גם לסיוע חירום למדינת ישראל, במקרה הצורך, וכן להמשיך ולהוביל מהלכים מדיניים, ובראש וראשונה גיבוש הסכם שלום עם פנינת המזרח התיכון: סעודיה. אם טראמפ יפסיד לג'ו ביידן, יאבד נתניהו את מקור כוחו המדיני (והפנימי-פוליטי בישראל), והסכמי שלום נוספים יישארו בגדר חלום, לפחות בתקופה הקרובה. או-אז, וגם עקב שלב ההוכחות הקבוע במשפטו בינואר 2021, יאלץ נתניהו לשקול ברצינות רבה יותר לממש את האופציה העומדת על הפרק: להתמודד על תפקיד נשיא המדינה. נתניהו יוכל לפתור בכך את בעייתו המשפטית העיקרית, אם אכן ייבחר. החוק קובע: נשיא לא יובא למשפט. בגילו (71), משמעות עצירת המשפט היא בטלות כתב האישום לצמיתות. ההצבעה בכנסת לבחירת נשיא מדינה חדש, במקום הנשיא ראובן ריבלין המסיים קדנציה בת שבע שנים, צפויה במאי 2021. סיכוייו סבירים, במיוחד לאור הרצון המשותף מצד רבים מחברי הכנסת, כולל מצד רבים מיריביו - שמוכנים להציע לו גם חצי מלכות, ובלבד שיעזוב את בלפור.
במקרה של סגר שלישי
נתניהו דוחה את הקץ ומעכב הגשת תקציב לשנת 2021, גם נוכח חוסר הוודאות הקיים בשל התחלואה מנגיף הקורונה. שאלת השאלות היא: האם אנו הולכים לסבב שלישי של סגר. ברי כי סגר שלישי עלול להנחית מכת מוות על עשרות אלפי עסקים, שבקושי צלחו שני סגרים. סגר שלישי יחייב לאתחל מחדש את המערכות ולהגיש תקציב חירום בנסיבות קשות בהרבה. המענה יהא רק לקראת סוף דצמבר. או-אז יוכל משרד האוצר להכין תקציב לשנת 2021 ברמת וודאות ברורה יותר - כמו לבחור בין דבר לצרעת - תקציב שבכל מקרה יחייב הטלת גזירות קשות, וזאת בתקופה שעצמאים ושכירים ובעלי שליטה בחברות דווקא מצפים לסיוע ממשלתי.

תאריך:  24/10/2020   |   עודכן:  26/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו פוחד מתקציב שיבריח מצביעים
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
בקרוב נלך לבחירות נוספות!!!
אקטואלי  |  24/10/20 10:13
 
- מצטרף לדברייך הנוקבים בנושא! ל"ת
א. וינשטיין  |  24/10/20 11:10
 
- }}}ריח הליזול מפחיד המגה חשוד
ישראל מתפרקת!!!  |  25/10/20 07:42
2
נתניהו - הנשיא?
דניאל פריידנברג  |  24/10/20 14:29
3
למה שתיאר יואב קוראים בגידה
משה דב  |  24/10/20 14:42
4
נשיא יכול לעמוד לדין
ששששששש  |  24/10/20 15:50
5
נתניהו פוחד מהמשפט
ארי כספי  |  24/10/20 16:37
6
צריך להגיד אמת.
יוסי מ.  |  24/10/20 18:14
7
נתניהו היחיד שמסוגל להציל
אמותי   |  24/10/20 19:13
8
איזה פושע בחרנו
אישש  |  24/10/20 19:37
9
כל מי שיניו בראשו אמור להבין
אופיר  |  25/10/20 06:55
10
משבר החוב של ישראל-תרחיש
חשדנית  |  23/11/20 20:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ירדן זועמת על ההחלטה של סאאב עריקאת לקבל טיפול בבית חולים ישראלי ולא בבית חולים בירדן. אישפוזו בישראל חשף את מחדלי הרש"פ שלא הקימה ולו בית חולים אחד בגדה, והעלה לסדר היום הציבורי את שאלת השחיתות וגניבות הכספים בצמרת הרשות
ניני גוטספלד
החוק נגד אלימות כלכלית לא יקפיץ בני זוג לרוץ לבית משפט על כל סירוב של אחד מהם להוצאה משותפת, כטענת המתנגדים, בדיוק כפי שאנשים לא רצים לרופא עם שיעול יחיד שפוקד אותם. אבל כשהשיעול מטריד לאורך זמן ובתדירות גבוהה - מוטב לבקש את עזרת הרופא...
אהרן פאפו
כאשר שופטינו אינם מבינים שיש הבדל בין הפגנה בודדת לבין הטלת אימה על הציבור או חלקו במשך חודשים רבים בתופים, צפצפות, דגלים שחורים - סמל התנועה האנרכיסטית מאז סוף המאה ה-19, ודגלים אדומים קומוניסטים של הרשימה המשותפת ודגמים גסים ומבזים. למפגינים כאלה אין מקום לעשות הנחות בכינויים כגון "קדושה"
דן מרגלית
אתמול חזרה למרכז הבמה הציבורית שערוריית הצוללות שמאיימת על שלוות נפשו של ביבי יותר מכל דבר
דב גולדפלם
כל הזמן מנקרת בתוכנו התחושה שהוא עזב אותנו טרם זמנו    למרות הקורונה, עם רצון טוב והתייחסות קצת פחות ביורוקרטית ויותר אנושית, היינו זוכים לעוד זמן איכות עם אבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il