X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חובה לבדוק בדחיפות אם אומנם גרונו של היועמ"ש תפוס בחוזקה על-ידי מאן דהו, הרי שלכאורה החלטותיו מתקבלות באופן מסוכן ו/או משיקולים זרים במושגים האופנתיים של המערכת המשפטית, מצב זה אינו סביר ואינו מידתי
▪  ▪  ▪
נתניהו. נתפס באזור רגיש [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

איור המופץ במרשתת מראה את ראש הממשלה בנימין נתניהו אחוז במקום רגיש (וכל גבר יודע עד כמה המקום רגיש) על-ידי דמות חרדית בעלת יד ארוכה. למי שלא הבין צורף גם הסבר מילולי: "זקן בן 92, חולה קורונה, חירש וסיעודי, עושה צחוק מראש הממשלה שאין לו תחליף". המסר שם ללעג הן את ראש הממשלה, הן את הרב קנייבסקי, והן את כלל אזרחי ישראל הסובלים מהטיית תהליך קבלת ההחלטות ומהאופן שבו הן מתקבלות.
הקלטת השיחה בין ד"ר אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, לבין עו"ד אפי נוה מספקת דוגמה שונה לתופעה דומה: עיוות תהליך קבלת ההחלטות. היועמ"ש נשמע מגדיר את שי ניצן, פרקליט המדינה לשעבר, כ"מניאק", ומתלונן על כך שהוא (ניצן) אוחז אותו (את מנדלבליט) במקום רגיש אחר, בגרונו. כך נחשפה לציבור מערכת יחסים קלוקלת בין 2 בכירים שיכורי-כוח במערכת המשפטית בישראל, והתגברו המחשבות המטרידות והחשש לשיקולים זרים בתהליך קבלת ההחלטות המשפטיות החשובות ביותר, שיש להן גם משמעויות פוליטיות כבדות משקל.
בשתי הפרשות יש משום הטלת ספק בטיב תהליך קבלת ההחלטות במדינת ישראל. מצב זה מחייב דיון מעמיק, וככל הנראה גם בדק בית יסודי. מה שמנדלבליט חשף (בקולו!) הוא שככל הנראה יש לשי ניצן מידע ויכולת לכפות על מנדלבליט החלטות מסוימות, בעיתוי שיבחר. מצב זה מוציא שם רע למערכת המשפטית בישראל (הרשות השופטת, היועמ"ש, הפרקליטות), אשר ממילא הצליחה בשנים האחרונות לשחוק את אמון הציבור בה, ומעורר חששות לגבי המשטר הדמוקרטי, שבו התערערו הבלמים והאיזונים בין שלוש הרשויות. אם סכסוך אשר קיים, לכאורה, בין שני פקידים בכירים, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה (לשעבר), עלול להוביל להפלתו של ראש ממשלה נבחר, חובה לתקן לאלתר מציאות מסוכנת זאת.
ראש ממשלה יכול להיות מוחלף על-ידי אזרחי ישראל בבחירות כלליות, אך לא על-ידי קבוצת מפגינים או קבוצת משפטנים. חובה לחשוף בדחיפות בפני הציבור במה מדובר. כי אם אומנם גרונו של היועמ"ש תפוס בחוזקה על-ידי מאן דהו, הרי שלכאורה החלטותיו מתקבלות באופן מסוכן ו/או משיקולים זרים. במושגים האופנתיים של המערכת המשפטית, מצב זה אינו סביר ואינו מידתי.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  27/10/2020   |   עודכן:  27/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על הסחיטה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שכרון הכוח, פשה במערכת שלמה ל"ת
וינטר הניה  |  27/10/20 20:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס נחומסון
אנו עדים לאחד משיאי מתקפה חתרנית מבית היוצר של ארגוני השמאל היהודי הדמופלורליסטי האמריקני    אלה שבחשו באסון אוסלו, אלה שהריצו את אהוד ברק, אלו שקשרי הגומלין וההזדהות האידאולוגית עם ההגמוניה הישנה והמודחת שאינם מוותרים ואינם בוחלים בדבר כדי להחזיר "עטרה ליושנה"
חובב לויטס
כשאריק משעלי פגש את ז'ק ברל: "ז'ק ברל מסמל עבורי אומץ מוסרי של הליכה כנגד הממסד על כל המשתמע מכך    כך מספר לנו אריק משעלי שמקפיד לגוון את עבודתו כחלק מהרצון להשכיל ממורו הנחשב על-ידי רבים כגדול השאנסיונרים במאה העשרים"
רפי לאופרט
אבירי "חבורת שקר מוחלט בהחלט" טוחנים לאחרונה מים בשפע בשתי פרשיות: צוללות ומטוסי 35-F, בניסיון נואש להכריע את נתניהו פוליטית בטרם יאלצו לעמוד למשפט הציבור בבחירות דמוקרטיות. הציבור מבין היטב עם מי ומה יש לו עניין, ואף שאינו מרוצה מהתנהלות נתניהו ברמה האישית ומיעילות הממשלה בטיפול בקורונה, שתי הפרשיות הנ"ל כנשק פוליטי הן "סוסים מתים"
שמואל לוין
עם הטלת הסגר הראשון על מדינת ישראל, קיבל מר ישראל ישראלי את הדין על עצמו ללא עוררין    אולם כאשר התפרסמו בתקשורת הסיפורים על פוליטיקאים ואנשי ציבור שלא צייתו להנחיות - נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת - שוב נפגש שולחן האוכל עם האגרוף של בעליו, וישראל ישראלי הצהיר: "חברים, אנחנו נוסעים לחופשה בצפון! אני לא פראייר"!
פנינה אלעזר שלו
ב-2 באוקטובר צייץ טראמפ לעולם כי בבדיקה שביצע, נמצא חיובי לנגיף, ואיתו גם רעייתו    באותו היום מיהר כבר להתפנות לאשפוז בבית חולים צבאי בוושינגטון, בצעד שגרר ענין עולמי רב בשאלה: למה ממהר להתאשפז ומה מוסתר מעיני הציבור האמריקני?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il