X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הירידה החדה ביותר - בקרב קשישים [צילום: האנס פניק, AP]
לא ברור חלקם של תאי T [צילום: האנס פניק, AP]
מצב הקורונה בבריטניה, 25.10.20 / BBC
מחקר נרחב שנערך בבריטניה מעלה:

ייתכן שיהיה צורך בחיסון כפול לקורונה

רמת הנוגדנים בדם נגד הקורונה יורדת בשיעור חד בתוך חודשים אחדים - ולכן ייתכן שיהיה צורך לתת את החיסון פעמיים בשנה המדענים עדיין אינם יודעים מהי רמת הנוגדנים הנחוצה כדי למנוע הידבקות - נתון חיוני בפיתוח החיסונים
▪  ▪  ▪

החסינות מפני קורונה עשויה להחזיק מעמד חודשים ספורים בלבד, מה שיחייב לקבל שתי מנות של החיסון כאשר הוא יהיה זמין. כך עולה ממחקר של Imperial College London, אשר הקיף 365,000 בני אדם וממצאיו פורסמו (27.10.20) בדיילי טלגרף.
המחקר מצא, כי שיעור הנוגדנים בדם לקורונה צנח ב-26.5% בתוך שלושה חודשים בלבד. הדבר מלמד על ירידה מהירה בחסינות, וכאמור – על כך שיהיה צורך להתחסן פעמיים בשנה. משמעות הדבר, אם אכן הוא יוכח סופית, היא שיהיה צורך בכמות כפולה של חיסונים, בשינוע שלהם פעמיים ובניהול כפול של מבצע החיסונים המורכב והגדול ביותר בהיסטוריה.
המחקר גם מלמד, כי בריטניה רחוקה מאוד מחסינות עדר – מצב בו חלק ניכר מן האוכלוסייה חסינים לקורונה וכך הנגיף נחלש עד כדי היעלמות. נכון לחודש יוני האחרון, לאחר הגל הראשון של המגיפה, רק 6% מתושבי בריטניה פיתחו נוגדנים המעניקים חסינות מסוימת מפני הידבקות חוזרת. שלושה חודשים מאוחר יותר ירד השיעור ל-4.4% וזוהי האינדיקציה לכך שהחיסון, הטבעי או הנרכש, הוא לזמן קצר בלבד.
הצניחה החדה ביותר הייתה בקרב בעלי הסיכון הגבוה ביותר: בגילאי 75 ומעלה הירידה בין יוני לספטמבר הייתה של 39%. זאת, לעומת ירידה בקרב 15% בלבד מבין בני 24-18. הטלגרף מציין, כי המחקר לא בדק את התפקיד שממלאות דרכי חיסון אחרות. חלק מן המדענים סבורים, כי תאי T - תאי דם המסייעים למערכת החיסון להילחם בנגיפים – עשויים למלא תפקיד חיוני במאבק בקורונה.
החוקרים מדגישים, כי עדיין לא ידוע איזו רמה של נוגדנים דרושה כדי להגן מפני הידבקות בקורונה. אבל הם אומרים, כי ממצאיהם מלמדים על עלייה בסיכון של מי שנדבקו והחלימו, לחלות שוב בגלים הבאים של הקורונה – למרות שגופם פיתח נוגדנים במהלך מאבקו בנגיף. עוד הם אומרים, כי ייתכן שהחיסון יהיה חזק יותר מן הנוגדנים וכי בסופו של דבר ניתן יהיה להסתפק במנה אחת לשנה, כמו בשפעת העונתית.
פרופ' הלן וורד, שעמדה בראש צוות החוקרים, הבהירה: "כאשר מביאים בחשבון ש-95 מבין כל 100 אנשים אינם צפויים להיות מחוסנים ולכן עלולים להידבק, ברור שאנחנו מאוד מאוד רחוקים ממשהו המתקרב להגנה על האוכלוסייה מפני הדבקה". פרופ' גרהם קרוק, מומחה למחלות מדבקות בקולג', אמר כי כעת מתחילים המדענים לחשוב מה יש לעשות כדי לתת את החיסון יותר מאשר פעם אחת, כדי לשמר את רמת הנוגדנים בדם.
פרופ' וונדי ברקלי, ראש המחלקה לבריאות הציבור בקולג', הוסיפה, כי משמעות הממצאים היא שהקורונה עלולה לפעול כמו שפעת רגילה מבחינת ההדבקה החוזרת – דהיינו, אפשרות שהיא תחזור ותתקוף חולה שהבריא אחרי 12-6 חודשים. "אנחנו עוד לא יודעים איזו רמה של נוגדנים בדם נחוצים כדי להגן מפני הקורונה, זוהי הרמה אותה החיסונים רוצים להשיג – וזה מה שיקבע האם האוכלוסייה תגיע לרמה של חסינות".
שר הבריאות הבריטי, מאט האנוק, אמר השבוע, כי מערכת הבריאות והצבא נערכים למתן החיסון בצורה המונית. להערכתו, רוב החיסונים יינתנו במחצית הראשונה של 2021, אם כי ייתכן שמנות ראשונות יינתנו עוד לפני חג המולד. עובדי מערכת הבריאות צפויים להיות בין הראשונים שיחוסנו.

תאריך:  28/10/20   |   עודכן:  28/10/20
+ד"ר רוגובסקי: הרב קניבסקי החלים מקורונה
16:46 28/10/20  |  עידן יוסף

הד״ר אורי רוגובסקי, שטיפל ברב חיים קניבסקי בחודש האחרון, עדכן כי הרב הבריא מנגיף הקורונה בו נדבק ונמצא שלילי לנגיף (הקו החרדי).

+גלנט: "תלמידי ג'-ד' ילמדו לפחות 4 ימים"
15:58 28/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר החינוך הציג את המתווה לחזרה ללימודים החל מהשבוע הבא, והתייחס לקושי לחזור לפעילות מלאה: "מי מהרשויות שתקיים חמישה ימי לימוד תבורך"  ▪  גמזו: נפתח בזהירות. מאמין שהדבקה קיימת בכל גיל - גם בגיל הרך"

גלנט. השלכות רעות ללמידה מרחוק [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+תקופת הבידוד תקוצר לעשרה ימים
15:27 28/10/20  |  עידן יוסף

ממונה המאבק בקורונה פרופ' רוני גמזו מודיע סופית: תקופת הבידוד תקוצר ל-10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות.

+מפגינים בפראג
14:08 28/10/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

מלחמות הקורונה [צילום: פטר דוד ג'וזק/AP]
+ועדת העבודה לא אישרה את מתווה ימי הבידוד
13:49 28/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ למשרד האוצר: ממחר תהיה כאן אנרכיה ואתם תצטרכו להסביר את זה" על-פי פסיקת בג"ץ, היה על הממשלה להסדיר את הסוגיה עד היום

כץ. "תהיה כאן אנרכיה" [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
+נתניהו: בודקים אפשרויות שונות למתווה החינוך
13:09 28/10/20  |  עידן יוסף

‏ראש הממשלה נתניהו: אני דן עם שר החינוך ועם אנשי השלטון המקומי על שיפור מתווה החינוך, אנחנו בודקים אפשרויות שונות.

+נדחה אישור התקנות ללמידה בשטח פתוח
11:46 28/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת החינוך לא אישרה את התקנות וקראה לממשלה לתקן את נוסח התקנות למתווה הגיוני יותר בקפסולות של 20 תלמידים ובמרחק של 50 מטרים בין קבוצה לקבוצה שיאפשר יותר שעות לימוד

דברי מנהלת המחלקת לחינוך וקידום הבריאות במשרד הבריאות
מאיר כהן, עוזי דיין ותהלה פרידמן [צילום: דוברות הכנסת]
היו"ר רם שפע [צילום: דוברות הכנסת]
+במוצאי שבתות תשוב הרכבת הקלה לפעול עד חצות
11:30 28/10/20  |  עידן יוסף

על פי החלטת הממשלה ובהתאם להנחיות משרד התחבורה, במוצאי שבת תשוב הרכבת הקלה בירושלים לפעול עד חצות, על פי לוחות הזמנים הרגילים. בשאר ימות השבוע תמשיך הרכבת הקלה לפעול כרגיל אך תסיים את פעילותה בשעה 22:00.

+דין מתחמים פתוחים כדין חנויות רחוב
11:00 28/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בשיחה עם מנהלי רשתות הקמעונאות הגדולות: "בשלב בו יפתחו החנויות ברחובות הפתוחים, חייבים לפתוח גם את החנויות במתחמי המסחר הפתוחים, על-מנת שלא ייווצר בידול בין המתחמים"  ▪  מציע לבדוק פטור גורף לארנונה לכל עסק שנסגר ולא מקבל שירותים במהלך הסגר"

נגרייה בעפולה [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+20 מתים חדשים מקורונה
09:47 28/10/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות 844 מאומתים חדשים אתמול (27.10) מתוך 40,340 תוצאות בדיקות - 2.2% חיוביים לנגיף. 453 חולים שמצבם מוגדר קשה ומהם 196 מונשמים. 2,483 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה, מהם 20 ביממה האחרונה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ייתכן שיהיה צורך בחיסון כפול לקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
דחה עתירה נגד התקנות של משרד הבריאות להפעלת הפנימיות    סולברג מאמץ את הסברי המדינה ולפיה השהות בפנימייה מפחיתה את סכנת ההידבקות של התלמידים והמורים
איתמר לוין
אישהן ת'רור, בעל טור בכיר בוושינגטון פוסט, במבט עגום על הקורונה באירופה - ועם השאלה מתי סוף-סוף המנהיגים שם ינסו ללמוד מההצלחה באסיה
רועי אורן
ניתן לראות כי בשלב ראשון היה צריך לקצץ את דמי האבטלה למי שתוך תקופה מסוימת לא מוצא עבודה ולא טורח לחפש    רק אחרי שעושים צעד דרסטי זה אפשר ללכת לתוכנית מרחיקת לכת כמו התוכנית הזאת
איציק וולף
ראש חטיבת הבריאות בקופת חולים מכבי ומי שהיה קצין הרפואה הראשי של צה"ל יחליף בתפקיד את פרופ' רוני גמזו    גמזו ימשיך בתפקידו עד תאריך 13.11.2020 ויעביר חפיפה מסודרת לפרופ' אש
איציק וולף
ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, אמר שמדובר בעוד ציון דרך משמעותי במאבק של העיר נגד נגיף הקורונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il