X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
כיצד טראמפ יכול לנצח, 3.11.20 / CNN
וושינגטון פוסט מסכם את השקרים בקמפיינים

"פינוקיו" גם לטראמפ וגם לביידן

באופן בלתי מפתיע, טראמפ שיקר הרבה יותר מאשר ביידן - אך גם יריבו עשה זאת בלופים עובדתיים, טענות אבסורדיות, הבטחות שווא והאשמות כוזבות
▪  ▪  ▪
3.64 מול 2.67 [צילום: ינס מאייר, AP]

הנשיא דונלד טראמפ ממשיך להיות "מלך הפינוקיו" – דירוג השקרים שמנהל וושינגטון פוסט. הוא קיבל 295 "פינוקיו" מצוות העיתון מאז מאי 2019, עם ממוצע של 3.64 מתוך 4 פינוקיו אפשריים. ג'ו ביידן קיבל 51 "פינוקיו" עם ממוצע של 2.67; הוא דיבר הרבה פחות מאשר טראמפ ומדי פעם תיקן את עצמו, וכך מנע מעצמו ממוצע גבוה יותר.
לשם השוואה: בשנת 2016 היה לטראמפ ממוצע של 3.4 לעומת 2.2 להילרי קלינטון. ב-2012 היו ל-מיט רומני 2.4 מול 2.1 לברק אובמה. המספר הכולל של השקרים, הכזבים, ההטעיות ואי-אמירת האמת של טראמפ מאז נכנס לתפקידו חצה את קו ה-25,000 – ממוצע של 18 ביום, או אחד בכל 80 דקות ביממה. גלן קסלר מסכם את השקרים הבולטים ביותר של שני המועמדים ומחנותיהם.
העובדות האבסורדיות ביותר
טראמפ טען למעלה מעשר פעמים, כי מגיש החדשות ג'ו סקרבורו מרשת MSNBC רצח עובד קונגרס. הוא טען, כי כאשר נכנס לתפקידו "לצבא לא הייתה תחמושת". הוא הכריז שוב ושוב שמקסיקו משלמת בעד החומה, בעוד שבפועל עקף את הקונגרס והעביר למטרה זו מיליארדי דולרים מתקציב הביטחון.
ההיסטוריה המדומיינת ביותר (הגרסה הרפובליקנית)
בכל פעם בה טראמפ הגיע למדינת מפתח (מישיגן, אוהיו, צפון קרוליינה, דרון קרוליינה ועוד), הוא טען שבקדנציה שלו הוקמו באותה מדינה מפעלים זרים להרכבת מכוניות בקצב חסר תקדים. לא היה ולא נברא.
ההיסטוריה המדומיינת ביותר (הגרסה הדמוקרטית)
ביידן טען שנעצר בעיר סווטו כאשר היה בדרכו לבקר את נלסון מנדלה בכלאו באי רובנס. אז ככה: מנדלה נכלא באי רובן; סווטו מרוחקת 1,500 ק"מ משם; ואירוע כזה לא התרחש. לבסוף טען ביידן, כי הוא הופרד ממלוויו השחורים בדרך למטוס; זה לא מעצר. ביידן גם טען, כי התנגד מן הרגע הראשון לפלישה לעירק. האמת: הוא מתח ביקורת בשנים 2003-2002 על ניהול המלחמה, אך לא על עצם הפלישה.
שטויות קורונה (הגרסה הרפובליקנית)
טראמפ טען שהציל את חייהם של 2.2 מיליון בני אדם; הוא האשים את ננסי פלוסי באחריות למותם של רבים בעיר צ'יינטאון; הוא טען שממשל אובמה הוריש לו אפס מכונות הנשמה (היו 16,660, הרבה למעלה מן הדרוש); הוא הציע תרופות שווא; והוא טען ש-85% מהעוטים מסיכות נדבקים בנגיף.
שטויות קורונה (הגרסה הדמוקרטית)
ביידן טוען שהוא קרא להשתמש בחוקי חירום, לבנות בתי חולים ולשלוח מומחים אמריקנים לסין. קריאות כאלו מתועדות רק מסוף חודש פברואר, כאשר סכנת הקורונה כבר הייתה ברורה לרוב האמריקנים. הדמוקרטים טענו שטראמפ שלח לסין 17 טון של מסיכות וציוד רפואי. מדובר בתרומות פרטיות שנשלחו כאשר מספר המקרים בארה"ב היה נמוך.
פופולריות ומשרות
טראמפ טען שוב ושוב שהוא הנשיא הרפובליקני הפופולרי ביותר בהיסטוריה. סקרי גאלופ מציבים אותו במקום השישי והלפני-האחרון בין נשיאי המפלגה מאז מלחמת העולם השנייה. הוא גם טען שבתו, איוונקה טראמפ, יצרה 15 מיליון משרות. בכל המשק האמריקני נוספו לפני הקורונה 7 מיליון משרות; המספר המפוברק כלל את מי שבהכשרה מקצועית.
להחזיר לשולח
מתוך חשש ששיעור הצבעה גבוה יפעל לרעתו, טראמפ הקדיש חודשים לטענות כוזבות ולפיהן הצבעה בדואר תגרום לזיופים נרחבים במדינות בהן ביידן מוביל בסקרים; לא הייתה לו בעיה במדינות בהן הוא המוביל [ובעצמו הצביע בדואר משום שכתובתו הרשמית היא פלורידה]. הררים של הוכחות מלמדים שכמעט ואין זיופים בהצבעות אלו – מה שלא הפריע לטראמפ לטעון את ההפך למעלה מ-200 פעמים.
"תוכנית" שאינה קיימת (הגרסה הדמוקרטית)
קמפיין ביידן הודיע שיש לו תוכנית לבטל את מס השכר המשמש למימון הביטוח הלאומי. טראמפ הגיב בצורה נכונה כאשר ציין, כי המשמעות תהיה צורך לממן את הביטוח הלאומי מהתקציב הרגיל. זה לא מנע מהדמוקרטים להמשיך ולטעון שיש להם תוכנית כזו.
"תוכנית" שאינה קיימת (הגרסה הרפובליקנית)
ה"ניו דיל הירוק" הוא תוכנית שהציע האגף השמאלי במפלגה הדמוקרטית להפסקת פליטת גזי החממה בתוך עשר שנים. היא מעולם לא הגיעה לשום מקום, פרט לתעמולה הרפובליקנית ולפיה הדמוקרטים "מתכוונים לחסל את כל המטוסים, המכוניות, הנפט, הדלק והצבא" – כפי שצייץ טראמפ. קמפיין טראמפ גם מייחס בכזב לביידן כוונות שאין לו, כגון הפניית תקציבים משיטור למניעת פשיעה או להעלות את המס על המשתכרים פחות מ-400,000 דולר בשנה.
"תוכנית" שבאמת באמת אינה קיימת
טראמפ אומר שוב ושוב, שיש לו תוכנית שתחליף את אובמהקר, ואשר תעניק ביטוח בריאות גם לבעלי מחלות קודמות. הוא לא חשף שום תוכנית כזאת, וכל צעד שכן הציע – רק פוגע בבעלי מחלות קודמות.
חישובי המס של הדמוקרטים
רפורמת המס של טראמפ סייעה בעיקר לעשירים, אך 80% מכל משלמי המס נהנו ממנה במידה כלשהי. הדמוקרטים התעקשו לטעון בצורה כוזבת, שרק העשירים הרוויחו. "הכל הלך לחבר'ה שלמעלה ולחברות", טען ביידן. קאמלה האריס הגדילה לעשות כאשר אמרה, שטראמפ הגדיל את נטל המס על מעמד הביניים. שטויות.
סרטוני וידאו מפוברקים
קמפיין ביידן שידר קטעי וידאו של טראמפ שיצרו תמונה כוזבת. אבל קמפיין טראמפ ירד לשפל חדש, כאשר שידר ושוב סרטונים שהתיימרו להציג את ביידן כסוציאליסט שמאלן, במקום דמוקרט מתון כפי שהיה כל הקריירה שלו. אפילו ד"ר אנתוני פאוצ'י צוטט בצורה כוזבת, ומחאתו נפלה על אוזניים ערלות.
הבנים שלהם
דונלד טראמפ ג'וניור ואריק טראמפ שיקרו בקלות כמו אביהם. אריק טען ש"החומה בגבול מקסיקו עולה פחות מאתר האינטרנט של אובמהקר. השניים טענו שקבוצת טראמפ אינה עושה עסקים בחו"ל; בלוף גמור. טראמפ האשים את האנטר ביידן בשחיתות באוקראינה ואת אביו בחיפוי עליו – ללא כל הוכחה.

תאריך:  03/11/20   |   עודכן:  03/11/20
+מדינות ההכרעה: פנסילבניה, ויסקונסין, מישיגן
03:19 04/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

טראמפ שומר על כל המדינות בהן ניצח ב-2016, כולל פלורידה וטקסס, למעט מהפך באריזונה  ▪  המשמעות: ההכרעה תיפול שוב בשלוש מדינות הצפון - בהן התוצאות עשויות להיוודע רק בהמשך היום וצפויים הליכים משפטיים  ▪  השאלה המרכזית: האם ביידן יסגור את הפער בעזרת הקולות בהצבעה המוקדמת

הצבעה באיידהו [צילום: אוטו גיצינגר, AP]
הצבעה בלוס אנג'לס [צילום: כריס פיזלו, AP]
+הקרב הבא בארה"ב: ספירת הקולות
15:01 03/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הרפובליקנים והדמוקרטים מתכוננים למאבקים משפטיים עד רמת המחוז, בעיקר בנוגע לקולות שיגיעו בדואר לאחר יום הבחירות  ▪  טראמפ רמז בבירור שבכוונתו לערער אם ביידן ינצח  ▪  הרפובליקנים כבר מנסים לפסול קולות בהצבעה המוקדמת; אומרים שברצונם להבטיח שרק הקולות הכשרים ייספרו

המצביעים הראשונים: בניו-המפשייר [צילום: סקוט אייזן, AP]
פילדלפיה. חוסר ודאות בפנסילבניה [צילום: מאט סלוקום, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
הרפובליקנים והדמוקרטים מתכוננים למאבקים משפטיים עד רמת המחוז, בעיקר בנוגע לקולות שיגיעו בדואר לאחר יום הבחירות    טראמפ רמז בבירור שבכוונתו לערער אם ביידן ינצח    הרפובליקנים כבר מנסים לפסול קולות בהצבעה המוקדמת; אומרים שברצונם להבטיח שרק הקולות הכשרים ייספרו
דן מרגלית
מה שנגלה בארבע שנותיו של דונלד טראמפ בבית הלבן החל זמן רב קודם לכן    טראמפ רק העצים את הכיעור והציף אותו
איתמר לוין
לא רק הנשיא, בית הנבחרים ושליש מן הסנאט: גם בתי המחוקקים המדינתיים עומדים לבחירה, כמו עוד בעלי תפקידים וגם שורה ארוכה של משאלי עם
איתמר לוין
אם ביידן ינצח באחת מהן - סיכוייו של טראמפ ישאפו לאפס; אם טראמפ ינצח בשתיהן - סיכוייו ישתפרו משמעותית    מסביר גם מדוע 2020 שונה מ-2016
ארווין קליין
במקרה של טראמפ זה היה יכול להיות דבר כל כך פשוט, לאמץ כלב ולהצטלם אתו מדי פעם, במשך ארבע שנות כהונתו    אומנם בטח היו כאלה שהיו קמים ואומרים: "מי נתן לך רישיון לכלב יא טמבל!" אבל עם עובדות איש לא יכול להתווכח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il