X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דוד ארגז רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מסע המחאה של כרמי גילון נגד נתניהו מצטייר כניסיון להסיר מעצמו אחריות ולהטיל אותה על נתניהו השאלה הנכונה היא לא האם נתניהו הסית או לא הסית, אלא מה עשה כרמי גילון למנוע את הרצח ובעיקר מה צריך היה לעשות ולא עשה
▪  ▪  ▪
אברהם אבינו ולוט

בוגי
יש משהו נוגע ללב במשה סמולנסקי (יעלון) שמוכר בשם בוגי. הזעם שלו כלפי נתניהו הוא לא הצגה אלא זעם אמיתי. הכעס שבוקע ממנו ומשתקף בפניו הוא אותנטי. השנאה שפורצת ממנו היא טהורה וטוטאלית. האיבה שלו לנתניהו היא כנה ומכול הלב. בוגי תוכו כברו, מבחוץ זועף, נרגן וכעוס ומבפנים יורה רותחת. בוגי הוא רימון בלי ניצרה. מספיק להגיד "ביבי" או "צוללת" כדי שיתפוצץ לך בפנים. כשהוא פותח את פיו, האיבה נשפכת ממנו. מבעבעת החוצה כמו לבה רותחת מתוך נפשו המיוסרת. בוגי מאמין באמונה שלמה ובכול נפשו ומאודו שנתניהו הוא אסון מהלך, מקור לכול צרותינו ובמיוחד לכול צרותיו, ושהחלפתו היא תנאי ראשון והכרחי להחזיר את המדינה לתלם. לכן בוגי כמעט לא מחייך. הוא אדם רציני להחריד. נדמה שהפעם האחרונה שראו אותו מחייך הייתה כשהתראיין על חיסול אבו ג'יהאד.
בוגי מזכיר קצת את סיפור הזן על שני הנזירים שמגיעים לנהר ועוזרים לאישה שחוששת לחצות. האחד נושא אותה על גבו, מוריד אותה וממשיך הלאה, השני ממשיך להתייסר מכך שחברו הנזיר נגע באשה. בוגי כמו הנזיר מסיפור הזן, פשוט לא יודע לשחרר ולהמשיך הלאה. הוא לעולם לא שוכח ולעולם לא סולח. כמו עקרב מסיפור אחר עם נהר הוא עוקץ אחרים וטובע בעצמו. בוגי הוא איש של אמת ומוסר, עקרונות וערכים ובעיקר קורבן שלהם ושל אופיו הבלתי מתפשר. בפרשת אל-אור עזריה, עקשנות מיותרת מצידו קטעה את התקדמותו לצמרת הימין והשאירה בו צלקת שלא תימחק, אבל ספק אם בדיעבד הוא היה מתנהג אחרת. בוגי לא טיפש. הוא יודע שרוב הציבור מעדיף את אלאור אזריה עליו אבל הוא פשוט לא יכול אחרת כי הוא עבד למזגו ולערכיו.
בוגי משוכנע שכול מה שנתניהו עושה פסול, נגוע בשחיתות ובניגוד עניינים והוא טוען זאת באותו ביטחון, דבקות ואדיקות מוחלטים ובאותה אמונה יוקדת שבה האמין כמה חודשים קודם לכן בהפך הגמור כאשר כהן בממשלת נתניהו. אבל לא איש כבוגי יחשוד בעצמו בחוסר אובייקטיביות. השנאה לנתניהו ממלאת את בוגי. יש בו כל כך הרבה זעם שלא נשאר בתוכו מקום לשום דבר אחר, בוודאי לא להגיון. בוגי היעלון שבכתר, ישר כמו סרגל. הוא אף פעם לא משקר אלא את עצמו. בדרכו "הארוכה קצרה" להושיע את ישראל מנתניהו הוא מוכן לכול, אפילו לבגוד בעקרונותיו ולשבת עם אנשים שבעיניו הם אויבים. בוגי הגמלוני פשוט לא רואה את דבשתו, אבל במבט מבחוץ נראה שאצלו ההיגיון נגמר במקום שמתחילים האינטרסים והאמת והעקרונות נגמרים במקום שמתחיל האגו.
כרמי
כרמי גילון מעיד על עצמו שכילד ונער היה פרא אדם ולפחות מהבחינה הזו זקנתו לא מביישת את נעוריו. בשנים האחרונות, אחרי עשרות שנים בשרות המדינה, גם הוא כמו רבים וטובים אחרים מקדיש את חייו להילחם ב"רוע המוחלט והמסית הגדול" נתניהו. כרמי גילון חזר אל הרחוב, שם הוא מעורר לאחרונה פרובוקציות, ואפילו נשך את עצמו בניסיון להיראות קורבן של אלימות ולהטיל דופי במשטרה. כרמי גילון ייזכר לנצח כמי שהיה ראש השב"כ בזמן שיצחק רבין נרצח. כל רצח הוא מזעזע אך לפחות לטעמי האישי, רצח של ילדים חפים מפשע מזעזע הרבה יותר ממעשי רצח אחרים, כולל מרציחות פוליטיות. מטפסי הרים, נהגי מרוץ, לוחמים בסיירת וגם ראשי ממשלה מקבלים עליהם סיכון מקצועי מוגבר להיפגע ולמות בזמן מילוי תפקידם.
רבין לא נרצח בגלל ההסתה שהייתה ולא בגלל השקפת העולם המשיחית כביכול של הימין. הסכם אוסלו גם לא נכשל בגלל רצח רבין אלא בגלל הסרבנות והרצחנות הפלשתינית. ניסיונות התנקשות במנהיגים תמיד היו ותמיד יהיו. רבין נרצח משום שהשב"כ לא השכיל למנוע את הרצח ואחראי עיקרי לכישלון הזה הוא ראש השב"כ דאז. ניסיון ההתנקשות גם לא היה הפתעה. זו הייתה תקופה מתוחה פוליטית והאיומים והסכנות היו ידועים וברורים. בוודאי שלא היה כאן מבצע מזהיר של הרוצח או צירוף מקרים נדיר שאפשר את המעשה. מה שארע הוא פשוט ועם זאת בלתי נתפס כמעט.
יגאל עמיר הגיע עם אקדח טעון בכדורים לעצרת שבה השתתפו עשרות אלפי משתתפים ונכנס לשם בלי שייבדק, נעמד ברחבת החניה והמתין בלי שמישהו יברר מה הוא עושה שם, התקרב ללא שום הפרעה לראש הממשלה, שלף את האקדח וירה בו. אם או בלי תיאוריות קונספירציות זה לא היה רצח בלתי נמנע, אלא ניהול חובבני והתנהלות רשלנית מצד השב"כ. לכן, מסע המחאה של כרמי גילון נגד נתניהו מצטייר כניסיון להסיר מעצמו אחריות ולהטיל אותה על נתניהו. לכן, השאלה הנכונה היא לא האם נתניהו הסית או לא הסית, אלא מה עשה כרמי גילון למנוע את הרצח ובעיקר מה צריך היה לעשות ולא עשה.
אברהם אבינו
עוד אחד שאמרו לו לך-לך, אבל להבדיל מביבי כן הלך: עוד אחד שנשוי לאשה בשם שרה הוא כוכב פרשת השבוע אברהם אבינו. בשונה מנוח, שעליו נאמר שהיה צדיק בדורותיו, על אברהם, שחי בתקופת סדום ועמורה, אפילו זה לא נאמר. אם אברהם אבינו, האב המשותף של היהודים ושל המוסלמים היה חי בינינו סביר להניח שהיה יושב בכלא על סחר בנשים, ניסיון לרצח של בן אחד, התעללות וגירוש מהבית של הבן השני ולא מעט חטאים נוספים. לא ברור מדוע אלוהים בחר מכול האנשים דווקא באברהם להיות שליחו ומייסד השושלת השמית, אבל בוודאי שזה לא היה בזכות מידותיו המוסריות. מהמקרא אנחנו למדים שלאברהם היו הרבה מידות טובות. הוא היה אדם בעל יוזמה ואיש עסקים מצליח. אברהם ידע להקשיב וידע לוותר ולהתפשר, הוא ניהל משא-ומתן קשוח להצלת סדום ועמורה ואפילו התגלה כלוחם אמיץ כשיצא לחלץ את בן אחיו לוט. דווקא יחסיו עם האלוהים נראים כיחסי קח תן קלאסיים ואמונתו נראית כעסקה כלכלית ואפילו מעט מפוקפקת.
הנאמנות של אברהם לארץ המובטחת היא על תנאי. בזמן בצורת אברהם לא מהסס לעשות רילוקיישן למצרים עד יעבור זעם. גם הנאמנות שלו לאלוהים נראית, איך לומר, נגועה בקבלת טובות הנאה. אברהם דבק באלוהים כי הוא הפך אותו לאיש עשיר. יותר מדי פעמים בסיפור המקראי אלוהים מבטיח לאברהם כיצד ירבה את זרע ואת הונו ויוריש לו את הארץ ויותר מדי פעמים אלוהים נדרש להתגלות לאברהם ולתת לו ביטחונות על כך. כך לא נראית אמונה מן הלב. כך נראה הסכם ממון.
מהטקסט המקראי עולה דמותו של איש העולם הגדול, קפיטליסט ואופורטוניסט. דווקא הציות העיוור לאלוהים ללא שום פקפוק, והנכונות לפגוע בבנו היחיד שנראית לנו כמעשה טרוף, הפכה ביהדות להיות סמל ההיכר שלו והוכחה לכאורה לגדולתו. דווקא התכונה הגרועה ביותר שבו, זו שיש לגנות ולהזהיר ממנה, זכתה להאדרה. ניתן למצוא בסיפורי אברהם ושאר האבות שלנו הרבה לקחים חיוביים. הסיפורים חושפים אנשים יצריים ומלאי פגמים ובעיקר דמויות אמינות ומציאותיות. למשל ניתן למצוא בסיפורים נשים חזקות ומשפיעות שאולי היו צדיקות אבל בוודאי לא צדקניות. שרה אימנו שלא מתנגדת להפוך לשפחת מין למען בעלה, בנות לוט שמחלצות זרע מאביהן, תמר שמפתה את חתנה יהודה והרבה סיפורים אחרים שמעידים על גישה מפוקחת והרבה פחות נוקשה מהדת של היום.
אולי זה לקח אחד שאפשר לקחת איתנו. כמו-כן, אם אלה אבותינו אין להתפלא על מה שנהיה מאיתנו. אברהם הוא הגזע שממנו התפתחנו כולנו ודומה שאנחנו, התפוח, לא נפלנו רחוק מהעץ. אז אנחנו לא כאלה גרועים ואם כן זה ממש לא באשמתנו. כשהיו לי טענות לביתי הצעירה על התנהגותה היא אמרה לי בפשטות, ירשתי את זה ממך. זו גם לא אשמתי, חשבתי, זה מאברהם ושרה. והאמת גם אברהם לא אשם, אלוהים הוא שבחר בו, אז שלא יבוא אלינו בטענות.

תאריך:  01/11/2020   |   עודכן:  01/11/2020
+רצח רבין - שאלות ותהיות
11:19 01/11/20  |  עו"ד אברהם פכטר   |   לרשימה המלאה

25 שנה לרצח רבין, 25 שאלות ותמיהות שלא קבלו מענה הגיוני רציני ומשכנע, כמו למשל מי ולמה צעקו "סרק סרק"

איפה היה ראש השב"כ? [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלוש דמויות מופת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
קשקושים מחורפשים
הירונימוס  |  2/11/20 10:57
 
- אחריויות???
עובר אורח  |  2/11/20 14:44
2
כרמי גילון: מי רצח את רבין?
ברי חמיש? שיש?  |  2/11/20 15:11
3
נהנתי. מאד שנון. ל"ת
לוגי  |  2/11/20 16:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רצח רבין
עו"ד אברהם פכטר
25 שנה לרצח רבין, 25 שאלות ותמיהות שלא קבלו מענה הגיוני רציני ומשכנע, כמו למשל מי ולמה צעקו "סרק סרק"
טל בן-יעקב
הרצח הפוליטי הבא יהיה כנראה כנגד מפגינים, בדומה למקרה של אברושמי נגד גריצווייג. אך ההסתה כיום שונה מרחק שמיים וארץ מזו שהתנהלה ערב רצח רבין    היא הורכבה מארבעה נדבכים עיקריים: מהממסד (כגון נתניהו), מפנאטיות דתית, מתחושה של חורבן הבית, ומהסתה יעילה כנגד אדם יחיד
עמוס גלבוע
שלוש הערות על האיש ומורשתו: האחת, גם הוא לא רחק משחיתות; היה רה"מ הראשון שהיה מוכן לסגת מכל רמת הגולן; אבל, "האני מאמין" שלו בנושא גבולות ישראל בזירה הפלשתינית הוא המורשת האמיתית שלו, שראוי לשננה וללמדה
עמנואל בן-סבו
25 שנים להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין על-ידי בן עוולה, יגאל עמיר    25 שנים בהם הצל הנורא מרחף מאז על השיח הציבורי ונוחל כישלון מוחלט
מרדכי ליפמן
השבוע לפני 26 שנים, ביום רביעי 19 באוקטובר 1994, בוצע פיגוע התאבדות באוטובוס קו 5 של חברת דן ברחוב דיזנגוף, תל אביב, סמוך לפינת הרחובות דיזנגוף ואסתר המלכה, כ-100 מטרים צפונית לכיכר דיזנגוף    בפיגוע נרצחו 22 בני אדם ונפצעו עשרות
רשימות נוספות
"האם נלמד לקח ההסתה שקדמה לרצח רבין?"  /  עידן יוסף
שיחותיו של יגאל עמיר מהכלא - חשש לביטחון המדינה  /  איתמר לוין
נתניהו: נחצו גבולות באזכרה לרבין  /  מירב ארד, איציק וולף
עוד אכזבה  /  רותי איזיקוביץ
רבין ואוסלו - סימני השאלה  /  יוסי אחימאיר
"כל החשבון עוד לא נגמר"  /  יהודה שלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il