X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חלק, בדגש על חלק מן הציבור הישראלי היה שותף להשתלחות חסרת הרסן נגד רבין ערב הרצח. התכחשותו הנפשעת ואי הודאתו באשמה הינה בזויה ומונעת כל סיכוי לשיח כנה ואמיתי בין כל חלקי הציבור הישראלי, מרחיקה כל אפשרות לאיחוי השברים של העם ולא מאפשרת חיבור מחדש בתוך מרקם החברה הישראלית
▪  ▪  ▪
נתניהו. "קורבן" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

אהרון ברנע העיד כי בליל רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל הוא חזה במו עיניו במחזה מזעזע: מחוץ לבית החולים איכילוב רקדו חבורה של צעירים חובשי כיפות ושרו בשמחה רבה "הרוצח מת; הרוצח בא על שכרו". אגב, באותו יום הוא כיסה עצרת בעזה בה שרפו בובה של רה"מ המנוח עליה היה כתוב "רבין כלב". יש בכך בכדי להעיד ולשפוך אור על חלקים מסוימים מן החברה הישראלית, ולאו-דווקא רק על אלו שרקדו על הדם (ולא, אותם הנערים לא היו היחידים).
כאשר עמית סגל היה בן 13, הוא התארח, יום לאחר הרצח, בתוכנית בה אירחו כתבי נוער צעירים. הוא נשאל, בתור מי שגר אז בעופרה, איך זה מרגיש להיות חלק מן האוכלוסייה שהואשמה ביצירת האווירה שהובילה לרצח. בתשובתו הוא שלל את האשמות ותיאר אותן כשקר מוחלט מכיוון שלדבריו יגאל עמיר פעל לבד. הוא המשיך וטען שדווקא פוליטיקאים מן הצד השמאלי של המפה הפוליטית ממשיכים את דרך השנאה ושעליהם לרסן את עצמם, מכיוון שלטענתו הם יגרמו לכך שיקרה רצח נוסף, אך הפעם כנגד מישהו מהימין, ושהוא לא יתפלא אם דבר כזה יקרה.
כמובן שאין מה לבוא בטענות או בטרוניות לסגל, שהרי הוא היה בסך-הכל אך ורק נער בן 13, אך דבריווודאי שמשקפים את הסביבה בה הוא גדל; תשובתו טומנת בחובה זקיק של הלך הרוח של לא מעט מציבור הציונות הדתית: הדיפה של כל סיכוי לחשבון נפש קולקטיבי נוקב, הדיפה של האשמה לצד השני, הפיכת הקורבן לתוקף והתוקף לקורבן, היתמסכנות והיתקרבנות.
כיום, סגל פוטר את כל רבדי הציבור שעמיר היה חלק ממנו ואף טוען כי השמאל היה שותף לשיח האלים של אותם ימים ערב הרצח. אך מה שיותר משמעותי מכך היא טענתו כי הלקחים שהחברה הישראלית הפיקה הופקו במלואם. לשם חיזוק טענה זו הוא טוען כי כל קריאה של בוגד מגונה כיום על-ידי כל הצדדים, אך הדבר פשוט לא נכון - בנימין נתניהו וחלק נכבד מהליכוד בפרט והימין בכלל מאשימים את כל מי שלא מסכימים איתם כשמאלנים בוגדים; אך לדידו של סגל, אם כבר מישהו חוטף קריאה שכזו זהו נתניהו עצמו.
קומץ אנשים
סגל כיום הינו אדם מבוגר, אך טענותיו לא השתנו במאומה; וכבוגר, אפשר ואף חובה לשפוט אותו. דבריו מכעיסים ביותר ומונעים כל סיכוי לריפוי של החברה הישראלית. האמת היא שכל עוד הימין, או יותר נכון החלק שהיה מעורב בהסתה, וזה כולל את ראש האופוזיציה דאז ורה"מ כיום, ימנע מעצמו הכאה על חטא, הוא יישא על מצחו אות קין.
בדומה לסגל, ולכמעט כל מי שלקח חלק בהסתה הפרועה בזמנו, נתניהו גם הוא הודף קליל כל טענה נגדו ונגד האוכלוסייה שהייתה שותפה לשיח האלים והמתלהם, ומתבכיין כאילו מסיתים נגדו ונגד הציבור אשר הוא עומד בראשו. בטקס לרה"מ המנוח, בנוכחותה של דליה רבין, נתניהו נאם על בימת הכנסת וניצל בציניות את נאומו לצרכיו הפוליטיים; חלק נכבד מהנאום כלל לא עסק ברבין או ברצח, וגם כשכן, היה זה בעקיפין על-מנת לעסוק ברה"מ המכהן עצמו, ובמהלכו הוא אמר לא מעט דברים נבזיים:
הוא קבל על התקשורת והאשים אותה בכך שהיא מורכבת מקומץ אנשים בעלי דעה אשר מוטה לצד אחד בלבד, בכך שהיא אינה מציגה דעות מגוונות ובכך שהיא משתיקה פיות אשר אינם מסכימים איתה ולו במקצת, ברומזו אליו ספציפית, למרות שהדבר משולל מכל יסוד ולמרות שהוא עצמו חוטא בכך. עוד הוא הוסיף והעיד כי כמה שבועות לאחר הרצח הוא אמר בכנסת שאווירה של השתקת יריבים פוליטיים מסכנת את הדמוקרטיה; אך שוב, הקול קול יעקב והידיים ידי עשיו - הוא מדבר דברים ערבים, אך מעשיו מלמדים אחרת.
הוא רעם על כך שמתקיימת כנגדו הסתה חדשים לבקרים ושאף אחד אינו פוצה פה על כך; אך היה זה עלוב ופתטי, שכן לא מתקיימת שום הסתה אמיתית נגדו, בטח ובטח לא חדשים לבקרים, ולא קיים חס וחלילה שום איום ממשי על חייו. בדבריו אלו הוא ניסה, בעזות מצח, להקביל עצמו לרבין על-מנת לנסות לשוות, שוב, מצג בו מנסים להשתיק אותו.
חופש הביטוי
בנוסף הוא רמז כי מאשימים אותו בהסתה שקדמה לרצח על-מנת לסתום לו את הפה, למרות שידוע לכל כי הוא הסית שוב ושוב ללא הרף כנגד רבין - כולל, אך לא רק, את השלהוב שלו את ההמון מעל המרפסת בכיכר ציון, שם נשמעו קריאות מפורשות לרצח רה"מ המנוח, ואת השתתפותו בהפגנה הארורה בה נכתב השם של רבין על ארון קבורה לצד חבל תלייה. יתרה מזאת, בין השורות הוא הקביל בין הסתה כלשהי לרצח, לבין הניסיון להשתיק אותו כביכול על-ידי כך שמאשימים אותו בגין ההסתה כנגד רבין, ורמז וכי יריביו הפוליטיים עושים זאת בגלל דעותיו הפוליטיות וכי דבריו ומעשיו ערב הרצח היו בגדר חופש הביטוי.
הוא התגונן וטען כי הוא התנגד בתוקף לקריאות שהופנו כלפי רבין כבוגד, אך האמת היא שהוא מתעלם מן העובדה כי גם אם הדבר נכון, מכל מקום אין בכך בכדי לכפר על דבריו ומעשיו ערב הרצח. לאחר מכן, משום מה, דווקא בטקס לזכרו של ראש הממשלה שנרצח, נתניהו ברוב חוצפתו דיבר עליו סרה ותקף אותו על הסכמי אוסלו, על חתירתו לשלום ועל מדיניותו.
הוא שיבח את עצמו על שהצליח להגיע להסכמי השלום עם איחוד האמירויות (אגב, הקשר הסמוי עימן התחיל בזמנו של רבין, עם מנכ"ל משרדו שמעון שבס), בחריין וסודן, והשווה אותם להסכמי השלום שעשו בגין ורבין עם מצרים וירדן ואת עצמו לאותם ראשי ממשלה; שיהיה ברור: כמובן שהסכמי השלום האחרונים חשובים לאין שיעור למדינת ישראל, אך אין להשוות אותם למה שעשו קודמיו של רה"מ בתפקיד - שזה שלום עם מדינות אשר היו אויבותיה המרות של המדינה ואשר נלחמו נגדה עד חורמה.
קצת מצחיק שמי שעמד, מפאת כוחו כראש האופוזיציה, בראש ההסתה הממסדית נגד רבין, ושעודנו עוסק במרץ במלאכת ההסתה, מטיף כיום נגד הסתה; הרי בסופו של דבר מדובר באחד האנשים אשר נושאים על גבם את האשמה בגין השסע העמוק הפעור בין חלקי החברה הישראלית ובגין פצעיה הרבים אין ספור.
בסופו של דבר, ההתכחשות הנפשעת בדבר אשמתם של חלקים, בדגש על חלקים מן הימין אשר היו שותפים להשתלחות חסרת הרסן נגד רבין הינה בזויה ומונעת כל סיכוי לשיח כנה ואמיתי בין כל חלקי הציבור הישראלי, מרחיקה כל אפשרות לאיחוי השברים של העם ולא מאפשרת חיבור מחדש בתוך מרקם החברה הישראלית. אפילו שרון הודה שהסית ושטעה. גם נתניהו יכול; וגם חלקים מן הציבור שהיו שותפים להסתה (כמובן שלא כל הימין ולא כל הציונות הדתית נושאים בעול זה). לא יקרה שום דבר רע אם יעשו כן; להפך - אולי יופתעו ויגלו כי מעשה שכזה דווקא יקרב לבבות. אך אם לא ישכילו לפעול כדבר הזה - ההיסטוריה תבוא עימם בחשבון.

תאריך:  02/11/2020   |   עודכן:  02/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רצח רבין והימין כיום
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שיטת "הגזם והמעֵט"
עובד 1  |  3/11/20 10:31
 
- מר עובד..
אמנון111  |  4/11/20 17:42
2
גופות על העצים בדיזנגוף
ססס  |  5/11/20 04:01
3
שיטת האנרכיה
דואגת   |  5/11/20 09:45
4
תגובות 1-3 ממצות את האמת. ל"ת
מצטרף לתגובתם  |  5/11/20 10:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רצח רבין
עמנואל בן-סבו
הנאומים החלולים אשר מדברים אהבה ומגבירים שנאה, מהללים את היחד ופוערים תהומות, מדגישים את השונה ופועלים להרחבת השסע
רפי לאופרט
פרשת אמיר השכל היא אפיזודה אחת מיני רבות ב"מסע הצלב" של השמאל-מרכז בישראל המכוון להדיח רו"מ מכהן בדרכים אנטי-דמוקרטיות    ברקע הדברים נצבים שורשי המחלוקות האידאולוגיות וההבנה שהכרעה בעימות תשנה את אופיה של המדינה    הגיע הזמן להכרעה ברורה, משום שאסור להמשיך בשקרים המבוססים על מבחני תקינות ולגיטימיות "מפוברקים" ו"גזענות התלויה בדבר..."
ד"ר דוד ארגז
מסע המחאה של כרמי גילון נגד נתניהו מצטייר כניסיון להסיר מעצמו אחריות ולהטיל אותה על נתניהו    השאלה הנכונה היא לא האם נתניהו הסית או לא הסית, אלא מה עשה כרמי גילון למנוע את הרצח ובעיקר מה צריך היה לעשות ולא עשה
עו"ד אברהם פכטר
25 שנה לרצח רבין, 25 שאלות ותמיהות שלא קבלו מענה הגיוני רציני ומשכנע, כמו למשל מי ולמה צעקו "סרק סרק"
טל בן-יעקב
הרצח הפוליטי הבא יהיה כנראה כנגד מפגינים, בדומה למקרה של אברושמי נגד גריצווייג. אך ההסתה כיום שונה מרחק שמיים וארץ מזו שהתנהלה ערב רצח רבין    היא הורכבה מארבעה נדבכים עיקריים: מהממסד (כגון נתניהו), מפנאטיות דתית, מתחושה של חורבן הבית, ומהסתה יעילה כנגד אדם יחיד
רשימות נוספות
"האם נלמד לקח ההסתה שקדמה לרצח רבין?"  /  עידן יוסף
שיחותיו של יגאל עמיר מהכלא - חשש לביטחון המדינה  /  איתמר לוין
נתניהו: נחצו גבולות באזכרה לרבין  /  מירב ארד, איציק וולף
25 שנה לרצח רבין  /  עמוס גלבוע
ושום דבר לא נלמד  /  עמנואל בן-סבו
"מורשת" רבין (ופרס)  /  מרדכי ליפמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il