X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
המועמדים הבולטים לתפקידים מרכזיים בממשל ביידן

ביידן: קבינט מגוון שייצג את ארה"ב

UDA Today מציג את המועמדים למשרות בקבינט של ביידן, אשר כבר הצהיר שבכוונתו להקים ממשל שייצג את מגוון המגדרים והגזעים בארה"ב הרשימה כוללת בעיקר מי ששירתו בממשל אובמה וסנאטורים דמוקרטים בכירים, כולל יריביו לשעבר של ביידן בבחירות המקדימות
▪  ▪  ▪
וורן. שרת האוצר? [צילום: מארק טריל, AP]

ג'ו ביידן הבטיח בקמפיין הבחירות שלו, שהקבינט שלו יהיה מגוון כמו ארה"ב. אנשיו מסרבים לדבר על איוש המשרות הבכירות, אבל בשבועות האחרונים רווחו הערכות רבות לגבי המועמדים – החל מוותיקי ממשל אובמה, דרך יריבים לשעבר במפלגה הדמוקרטית וכלה אפילו ברפובליקנים, מדווח USA Today.
קאמלה האריס אמרה באירוע גיוס תרומות לפני פחות מחודש, כי הקבינט של ביידן ישקף את המדינה, עם נשים ובני מיעוטים בעמדות מפתח. ביידן עצמו כתב ב-USA Today בחודש יוני: "לכל אורך הקו – מהכיתות דרך בתי המשפט ועד הקבינט של הנשיא – עלינו לוודא שהמנהיגות שלנו ושהמוסדות שלנו אכן נראים כמו ארה"ב". בנאומו הראשון כנשיא הנבחר חזר ביידן על אותו מסר: "אמרתי מהרגע הראשון שאני רוצה קמפיין המייצג את אמריקה, ואני חושב שעשינו את זה. עכשיו אני רוצה שכך ייראה הממשל שלי".
חלק מהגיוון עשוי להיות מפלגתי. הקבינט של ברק אומה כלל את ריצ'רד גייטס וצ'אק הייגל בתפקיד שר ההגנה ואת ליי לה'רוד בתפקיד שר התחבורה. "אני רץ כדמוקרט גאה, אבל אמשול כנשיא אמריקני", אמר ביידן לעיתונאים בסוף אוקטובר, ומאז חזר שוב ושוב על ביטוי זה, כולל בנאום הניצחון. עם זאת, באגף הפרוגרסיבי של המפלגה מטילים ספק באפשרות שביידן יזמין רפובליקנים לקבינט שלו. אז מיהם המועמדים המובילים לתפקידים הבכירים? את הרשימה המלאה ניתן למצוא בקישור שבראש הידיעה.
שר המשפטים
הסנאטורית איימי קלובוכאר ממינסוטה, חברת ועדת המשפטים ומבקרת חריפה של השר הנוכחי, ויליאם באר. היא נשרה מן המרוץ הדמוקרטי אחרי הבחירות המוקדמות בדרום קרוליינה והודיעה על תמיכתה בביידן.
סאלי ייטס, סגנית שר המשפטים בממשל אובמה שהיה זמן קצר השרה בפועל בתחילת ממשל טראמפ, ופוטרה משום שסירבה להגן על האיסור שהטיל על-כניסת אזרחי מדינות מוסלמיות. לאחרונה העידה ייטס בסנאט, כי יועצו לשעבר של טראמפ לביטחון לאומי, מייקל פלין, סיכן את עצמו בסחיטה כאשר שיקר על מגעיו עם שגריר רוסיה לפני ההשבעה.
סטייסי אייברמס, חברה שחורה בבית הנבחרים של ג'ורג'יה שהייתה מן המועמדים לתפקיד סגנית הנשיא. פעילה בולטת למען זכויות ההצבעה, לאחר שנכשלה במרוץ לתפקיד מושלת ג'ורג'יה – מדינה בה זכה ביידן להצלחה רבה.
הסנאטור קורי בוקר מניו-ג'רזי, חבר (שחור) בוועדת המשפטים ומועמד לנשיאות. מילא תפקיד מרכזי בהעברת החוק שקיצר את עונשי המינימום והפחתת מספר האסירים בבתי הכלא הפדרליים.
פריט ברארה, יליד הודו, התובע המחוזי הראשי של מנהטן אשר פוטר בידי טראמפ בתחילת כהונתו. לדבריו, שיחותיו עם טראמפ לימדו על סכנה לעצמאותו של משרד המשפטים.
שר ההגנה
מישל פלומוי, המשנה לשר ההגנה בממשל אובמה, וכיום שותפה מנהלת בחברת WestExec Advisors.
ג'ן ג'ונסון, עורכת דין שחורה ששירתה כשרה לביטחון פנים בממשל אובמה ולפני כן הייתה היועצת המשפטית של הפנטגון.
הסנאטורית תמי דוקוורת' מאילינוי, חברת ועדת השירותים המזוינים, אשר איבדה את רגליה בשירות בעירק. הייתה עוזרת השר לענייני ותיקים בממשל אובמה.
הסנאטור ג'ק ריד מרוד איילנד, חבר ותיק בוועדת השירותים המזוינים, העשוי להתמנות אם הרפובליקנים ימשיכו לשלוט בסנאט. שירת כקצין בדיביזיה המוטסת ה-82 וכפרופסור באקדמיה הצבאית.
שר החוץ
סוזן רייס, שחורה שהייתה היועצת לביטחון לאומי והשגרירה באו"ם בממשל אובמה, ואחת המועמדות לסגנית הנשיא בקמפיין ביידן. סנאט רפובליקני עלול להתנגד בתוקף למינויה, בטענה שהטעתה את הציבור האמריקני לאחר ההתקפה הקטלנית על הקונסוליה האמריקנית בבנגזי ב-2012.
אנתוני בלינקן, יועץ בקמפיין ביידן ובעל ניסיון רב במדיניות חוץ, אשר היה סגן שר החוץ וסגן היועץ לביטחון לאומי בממשל אובמה.
ויליאם ברנס, נשיא מכון קרנגי לשלום בינלאומי והמשנה לשר החוץ בממשל אובמה.
הסנאטור כריס קונס מדלאוור, מדינתו של ביידן. יועצו של ביידן וחבר הוועדה ליחסי חוץ בסנאט.
שר האוצר
הסנאטורית אליזבת וורן ממסצ'וסטס, פרופסור לשעבר באוניברסיטת הרווארד ויריבה מרכזית של ביידן בבחירות המקדימות. יריבה בולטת של הבנקים והחברות הגדולות, התומכת במעמד הביניים. שייכת לאגף השמאלי של המפלגה.
ליאל בריינרד, חבר מועצת הנגידים של הפדרל ריזרב, אשר שירת בממשלי אובמה וקלינטון.
רוג'ר פרגוסון, שחור העומד מזה עשור בראש איגוד הביטוח של המורים ושימש בעבר כסגן יו"ר הפדרל ריזרב.
השר לביטחון פנים
אלחנדרו מיורקס, עורך דין ממוצא קובני שניהל את שירות המכס וההגירה לפני שהיה המשנה לשר בממשל אובמה.
וניטה גופטה, נשיא ארגון המנהיגים לזכויות אזרח. בתה של מהגרים מהודו, שהייתה עוזרת בכירה ליועץ המשפטי במחלקה לזכויות האזרח במשרד המפשטין.
חוליו קסטרו, היספני שהיה שר השיכון וראש עיריית סן אנטוניו.
שר הבריאות
יחזקאל עמנואל, בכיר באוניברסיטת פנסילבניה שהיה יועץ הבריאות של קמפיין ביידן. היה יועץ מיוחד לענייני בריאות הציבור בבית הלבן של אובמה.
ויווק מרפי, יועץ בריאות לקמפיין ביידן. בן למהגרים מהודו שהיה הרופא הראשי בממשל אובמה.
מישל לוחאן-גרישם, מושלת ניו-מקסיקו שהייתה מועמדת לסגנית הנשיא. בעבר שימשה כממונה על השירותים לזקנים במשרד הבריאות.
סוכנות הביון המרכזית
אווריל היינס, האישה הראשונה ששימשה כמשנה לראש הסוכנות. הייתה סגנית היועץ לביטחון לאומי בממשל אובמה.
תומס דונילון, היועץ לביטחון לאומי בממשל אובמה.
מייקל מורל, בעל ותק של 30 שנה ב-CIA והמשנה-בפועל למנהל בשנים 2013-2010.
ראש הסגל בבית הלבן
רון קליין, יועץ בקמפיין ביידן שהיה ראש הסגל של סגני הנשיא ביידן ואל גור. עמד בראש כוח המשימה של הבית הלבן נגד האבולה בממשל אובמה.
סטיב ריצ'טי, יועץ בכיר לנשיא ביל קלינטון וראש הסגל של ביידן כאשר שימש כסגן נשיא.

תאריך:  09/11/20   |   עודכן:  09/11/20
+אמריקה קרובה
12:07 09/11/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה

נאום הניצחון של ביידן היה מעורר השראה  ▪  הנשיא הנבחר שלח מסר מאחד גם לאלו שהצביעו לטראמפ והודיע כי ישרת גם אותם  ▪  מנגד, טראמפ חותר להרס הדמוקרטיה ומבקש להרים את גובה הלהבות  ▪  לארה"ב, כמו גם לישראל, מגיע מנהיג אמיתי

ביידן. מאחד [צילום: קרולין קסטר, AP]
+קולות בודדים, לכל היותר
11:38 09/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

וושינגטון פוסט סוקר את התביעות שהוגשו במדינות שונות בטענה לזיופי בחירות ומעלה, כי עד כה נדחו כולן בשל העדר כל הוכחות לזיופים וקנוניה

מפגינים באריזונה [צילום: מאט יורק, AP]
+להחזיר לאמריקה את העליונות הטכנולוגית שלה
09:50 09/11/20  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה

"Make America great again" - "לעשות את אמריקה שוב לגדולה" - הייתה סיסמת הבחירות של טראמפ בקמפיין הקודם  ▪  עכשיו, אחרי שביידן ניצח אותו, הנשיא החדש צריך ליישם את המוטו של יריבו - בתחום ההיי-טק

האם ביידן יעשה את אמריקה לחזקה יותר טכנולוגית? [צילום: מרציו סנצ'ז AP]
+נשיא חדש
08:15 09/11/20  |  צילה שיר-אל   |   לרשימה המלאה

מרבית הכוכבים האישיים שלו נמצאים במזל עקרב השתקן והמופנם ולכן נקרא בשם הכינוי סליפי ג'ו  ▪  זוהי טעות משמעותית בקריאת האישיות שלו, כיוון שהוא בנה את עצמו בשקט מבלי הרבה רעשי רקע ומבלי להתלהם

[צילום: אנדרו הרניק, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביידן: קבינט מגוון שייצג את ארה"ב
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
טראמפ הנשיא הנבחר
חשדנית  |  9/11/20 08:45
 
- לחשדנית: אינשאללה
מ. עמיר  |  9/11/20 11:57
 
- איתמר לווין
קאטו הזקן  |  9/11/20 13:28
 
- למרות שהיינו מאד רוצים שנבואתך
לחשדנית:  |  10/11/20 05:31
 
- הצדק האמת והחיים - מחייבים
חשדנית  |  10/11/20 21:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל ביידן
מיטל חטואל-רדושיצקי, אלדד שביט
הן ביידן והן האריס משתייכים לאגף המתון של הדמוקרטים, ושניהם מייחסים חשיבות לברית האסטרטגית עם ישראל    צפוי שיהיו חילוקי דעות בסוגיות הפלשתינים ואירן, אך לישראל חשוב ביותר להמשיך ולטפח את הקשרים עם ממשלו
איתמר לוין
מתכוון להחזיר את ארה"ב להסכם פריז, לבטל את איסור הכניסה ממדינות מוסלמיות ולעצור את הפרישה מארגון הבריאות העולמי    ייתכן שגם ימנה תחילה את השרים במינויים בפועל, במיוחד אם הסנאט יישאר בשליטה רפובליקנית    ימנה במהירות אחראי על הייצור והאספקה של בדיקות הקורונה והחיסונים
איתמר לוין
נאום ההשבעה יצטרך להיות הרבה יותר מעורר השראה מנאום הניצחון    הרפובליקנים יצטרכו להחליט האם הם ממלכתיים או טראמפיסטים    מישהו בבית הלבן יצטרך להחליט שהוא מסתכן בחמת זעמו של טראמפ    ניקסון החליט ב-1960 לא לערער על התוצאות    נתניהו נזקק ל-12 שעות כדי להחליט לברך את ביידן    ורק הקורונה כבר החליטה: למעלה מ-100,000 חולים ביום
איתמר לוין
ב-50 שנותיו בפוליטיקה הקפיד הנשיא הנבחר להיות במרכז ולנסות להגיע להסכמות עם יריביו, גם כאשר הדבר נראה בלתי אפשרי    גם כיום הוא מבטיח להיות הנשיא של כל האמריקנים    לאור העובדה שוושינגטון הקצינה מאוד, תוהה ניו-יורק טיימס האם ביידן צריך ומסוגל להשתנות בהתאם
איתמר לוין
"אני מבין את האכזבה של כל מי שהצביע בעד הנשיא טראמפ; הפסדתי כמה פעמים בעצמי. אבל הבה ונתן הזדמנות זה לזה. הגיע הזמן לשים בצד את הדברים הקשים. יריבינו אינם אויבינו; הם אמריקנים"    הודיע שיקים צוות מומחים שיסייע להוביל את התוכנית למאבק בקורונה שיפעיל ביום השבעתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il