X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מרכז המו"פ של פייזר. לא למכירה [צילום: סטיו מילנה, AP]
מי יקבל אותו ראשון [צילום אילוסטרציה: דייוויד זלובובסקי, AP]
פריצת הדרך של פייזר בדרך לחיסון לקורונה

החיסון יינתן בהתאם לתוכנית כלל-עולמית

ארגון הבריאות העולמי פרסם תוכנית מפורטת לחלוקת חיסוני הקורונה בין מדינות העולם, במטרה להבטיח שהדבר ייעשה בצורה שוויונית ותוך מתן עדיפות למי שזקוקים לו יותר מאשר אחרים הדיבור על כך שהחיסון של פייזר בדרך ארצה, הוא לפיכך חוסר אחריות העלול להוביל להמשך ההתרופפות בהקפדה על המגבלות ולפגיעה נוספת באמון הציבור בממשלה
▪  ▪  ▪
מי יהיו הראשונים להתחסן נגד הקורונה
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מדווח על דיונים במרכז לבקרת מחלות לצורך קביעת קבוצות הסיכון העיקריות, בתקווה שיהיה חיסון בחודשים הקרובים * לצד השיקולים המובנים מאליהם של חיוניות התפקיד ומידת החשיפה לסיכון, האווירה החברתית בארה"ב מחייבת להתחשב גם בשאלות של גזע ומוצא אתני
לרשימה המלאה

השלב הראשון: חיסונים ל-3% מהאוכלוסייה
איתמר לוין
כל מדינה תוכל לקבוע את סדר מתן החיסונים, אך ההנחה היא שתינתן עדיפות לעובדי רפואה ולמי שמצויים בסיכון הגבוה ביותר * לאחר מכן יחולקו חיסונים שיספיקו ל-20% מתושבי כל מדינה; אם עדיין יהיה מחסור - יחולקו החיסונים הבאים בהתאם לרמת הסיכון של המדינות השונות * 150 מדינות המהוות 64% מתושבי העולם כבר הצטרפו לתוכנית
לרשימה המלאה

"גורמים בממשלה" מספרים (יום ב', 9.11.20), כי ישראל מנהלת "מגעים מתקדמים" עם חברת פייזר לרכישת החיסון לקורונה. ככל הידוע, זהו קשקוש גמור. חיסון הקורונה יחולק ברחבי העולם בצורה מתוכננת ושוויונית, במטרה למנוע ממדינות עשירות או מהמדינות שייצרו אותו להשתלט עליו ולהותיר מאחור מדינות עניות ומי שזקוקים לו ביתר דחיפות. אין סיבה להניח, שישראל תצליח להידחף לראש התור.
ארגון הבריאות העולמי פרסם בחודש שעבר את תוכניתו לחלוקת החיסון (ראו קישור משמאל), המבוססת על עובדת יסוד ברורה ביותר: יקח זמן עד שיהיו מספיק מנות כדי לחסן לפחות 70%-60% מתושבי העולם - השיעור הדרוש להשגת חסינות עדר. יקח עוד הרבה זמן עד שהמנות יגיעו לכל פינה נידחת. הייצור והשינוע יהיו הדרגתיים, ולכן יש לקבוע סדרי עדיפות ברורים ולעמוד בהם. בבסיס תוכנית ההפצה עומדות שלוש מושכלות יסוד: די בכך שמדינה אחת לא תחוסן כיאות כדי שהקורונה לא תודבר לחלוטין, יש לחלק את החיסון על בסיס סדרי עדיפות מקצועיים (למשל: עובדי רפואה תחילה) ועל המדינות העשירות לסייע למדינות העניות ברכישת החיסון והפצתו.
על-פי תוכנית Covax של הארגון, כל המדינות המצטרפות לתוכנית תורמות למימונה, כל אחת בהתאם ליכולתה, כאשר המימון מאפשר כבר כעת ליצרניות התרופות לייצר מאות מיליוני מנות של החיסונים שבפיתוח. ארגון הבריאות מסר בספטמבר, כי עד כה הצטרפו לתוכנית 64 מדינות המוגדרות כעשירות, וכי 38 נוספות צפויות להצטרף. בולטות בהעדרן: סין וארה"ב. הראשונה טרם הודיעה מהי עמדתה. הנשיא היוצא דונלד טראמפ התכוון להוציא את ארה"ב מארגון הבריאות, אבל הנשיא הנכנס ג'ו ביידן ישאיר אותה בארגון - וקרוב לוודאי שיצרף אותה לתוכנית החיסון. בהקשר של החיסון של פייזר חשוב לזכור, כי מדובר בשיתוף פעולה עם חברת BioNTech הגרמנית, כך שבכל מקרה החיסון הזה יהיה חלק מן התוכנית העולמית ולא יוצע למכירה - ודאי בשלב הראשון - לכל המרבה במחיר.
תוכנית החלוקה של ארגון הבריאות מורכבת משני חלקים, אשר ייבחנו בקפידה בזמן אמת. בשלב הראשון יחולקו החיסונים בצורה פרופורציונלית, בהתאם למספר התושבים בכל מדינה. תחילה יינתנו חיסונים ל-3% מן האוכלוסייה, ולאחר מכן - ל-20% ממנה. כמויות אלו אינן מספיקות כדי להדביר את הקורונה, אך מאפשרות לחסן ממלאי תפקידים חיוניים במאבק במגיפה ובכך לשפר את האבחון והטיפול - ולסייע בחזרה לשגרה. אם לאחר שלב זה עדיין לא יהיו חיסונים די הצורך, יעבור הארגון לחלק השני ובו יחולקו החיסונים בהתאם לרמת הסיכון של כל מדינה.
התוכנית קובעת, כי כל מדינה תוכל להחליט בעצמה על סדר העדיפות של חלוקת החיסונים, אם כי היא מבוססת על הרעיון שהראשונים יינתנו לצוותי הרפואה ולמי שמצויים בסיכון הגבוה ביותר (כגון קשישים עם מחלות רקע). קביעת פרטי החלוקה היא משימה סבוכה במיוחד, שכן יש לקבוע נקודות רבות: מהי ההגדרה של צוותי רפואה? האם יחוסנו גם אנשי עזר בבתי החולים? מה לגבי צוותי רפואה שאינם מטפלים בחולי קורונה? היכן ימוקמו אנשי צוות בבתי אבות? מתי יחוסנו שוטרים ומי שאוכפים את מגבלות הקורונה? ועוד ועוד.
עובדה אחרונה זו - הצורך בתכנון מדוקדק בנוגע למתן החיסון - מבטיחה שאצלנו ישרור ברדק אופייני. הרי אנחנו לא מסוגלים לתכנן בצורה רצינית, וכאן מדובר על מאות ואלפי פרטים שיש לקבוע: סדרי עדיפות רוחביים (בתוך המגזרים, למשל ברפואה ובביטחון) וסדרי עדיפות אופקיים (בין המגזרים) עד לרמת כל מקצוע וכמעט כל אדם; המקומות בהם יינתנו החיסונים וכיצד למנוע את הפיכתם למדגרות קורונה; מי יוסמך לתת אותם (אחיות? תלמידות סיעוד? רופאים? פרמדיקים?); כיצד יאותרו המצויים בעדיפויות השונות. אם יהיה צורך בשתי מנות - וכזה הוא החיסון של פייזר - יהיה צורך להבטיח שכל זה ייעשה פעמיים. בארה"ב, אלופת העולם בתכנון דקדקני ובביצוע דקדקני עוד יותר, עובדים כבר שלושה חודשים על תוכניות מתאימות (ראו קישור משמאל). אצלנו - קראנו לפני שבועיים ב-ynet - לא נעשה דבר. אל תתפלאו אם התוצאה, בנוסף לבלגן קשה ואולי אפילו מכות, תהיה שחיתות: תשלום בעד חיסון.
הדיבור על כך שהחיסון של פייזר בדרך לישראל, הוא חוסר אחריות ממדרגה ראשונה. הוא עלול לגרום לעוד התרופפות בהקפדה על המגבלות ולאווירת סוף קורס - בדיוק כפי שהיה אחרי הסגר הראשון, עם תוצאות קשות ואף קטלניות. הוא גם מהווה הולכת שולל מצידם של אותם "גורמים ממשלתיים", אשר תוביל לפגיעה נוספת באמון הציבורי בממשלה שגם כך הוא נמוך מאוד. והוא יבוא במקום הכנות רציניות למתן החיסון, כאשר זה יגיע גם אלינו. בקיצור: עוד חוסר אחריות בשרשרת אותה אנו חווים לכל אורך מגיפת הקורונה.

תאריך:  09/11/2020   |   עודכן:  09/11/2020
+מהלילה: דנמרק אדומה, סין ירוקה
23:07 09/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+גנץ: כחול לבן תקדם הצעת חוק פרטית לאיי תיירות
21:44 09/11/20  |  איציק וולף

בעקבות משיכת החוק על ידי שר הבריאות, הנחה יו״ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, את יו״ר הסיעה ח״כ איתן גינזבורג, לקדם בהקדם את הצעת החוק הפרטית שהגיש לפתיחת אזורי התיירות אילת וים המלח.
״שפכו את התינוק עם המים בשל התנהלות רשלנית. לא נפקיר את העיר אילת ואת עתידה התיירותי והבריאותי. כחול לבן תדאג להביא לפתרון עבור תושבי אילת וים המלח בהקדם האפשרי״, אמר.

+שר הבריאות משך את הצעת איי התיירות
21:03 09/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השר אדלשטיין הסביר כי הצעת החוק לאיי תיירות לא תקודם כל עוד חברי כנסת פופוליסטיים ינסו להעמיס עליה היתרי הפעלה באזורים נוספים מלבד אילת וים המלח  ▪  "כל אחד נהיה אפדימיולוג ומומחה בריאות מטעם עצמו"

אדלשטיין הערב בכנסת [צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת]
+הצעה: הגרלה על 10,000 שקל לנבדקי קורונה
20:23 09/11/20  |  איציק וולף

מפעל הפיס שוקל הצעה לערוך הגרלות בין כל מי שייבדק לקורונה, במטרה לעודד את הציבור להיבדק. מדובר ברעיון של ח"כ אופיר סופר, אשר זכה לברכתו של שר הבריאות, יולי אדלשטיין.
על פי ההצעה, מי שיערוך בדיקה יקבל שובר להגרלה שתתקיים מידי יום ע"ס 10,000 ש"ח או על כל סכום שיסוכם, במימון מפעל הפיס. ההצעה דרושה אישור של משרד האוצר.

+רוסיה מפיצה שקרים על החיסון
19:42 09/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המטרה: לנצל את הקורונה כדי לחתור תחת ממשלות המערב  ▪  חוסר אמון בחיסון לקורונה עלול לפגוע בהדברת הנגיף, אם מספר משמעותי של תושבים יסרבו לקבל אותו

ניסוי בחיסון של אוניברסיטת אוקספורד [צילום: AP]
+נשיא אוקראינה נדבק בקורונה
17:28 09/11/20  |  עידן יוסף

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נדבק בקורונה. "הוא מרגיש טוב וימשיך בעבודתו מרחוק", ציינו בלשכתו.

+מסתמן: הגבלות על ‏נחף ודייר חנא
17:06 09/11/20  |  עידן יוסף

‏משרד הבריאות צפוי להמליץ לוועדת שרים לענייני הגבלות להטיל סגר על היישובים נחף ודיר חנא.

+מחלימת קורונה בת 11 מאושפזת במצב קשה
15:42 09/11/20  |  עידן יוסף

מחלימת קורונה בת 11 מאושפזת במצב קשה בבית החולים שניידר עם תסמונת לבבית (גלי צה"ל).

+מנכ"ל פייזר: החיסון ינתן חינם לכל אזרחי ארה"ב
15:41 09/11/20  |  עידן יוסף

מנכ"ל פייזר הודיע כי החיסון ינתן חינם לכל אזרחי ארה"ב. ג'ו ביידן הגיב להודעת פייזר: "יחלפו חודשים רבים עד שהחיסון יהיה מוכן להפצה רחבה בארה"ב".

+סערת פתיחת מתחמי 'ביג': היועמ"ש יגן על המתווה
15:28 09/11/20  |  עידן יוסף

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר הודיע כי הוועדה תצביע על התקנות לפתיחת המסחר ב-15:40 תוך דרישה מהממשלה לחשוב מחדש על פתיחת מתחמי המסחר. "ההחלטה חייבת להיות מתוקנת אפילו במשורה; אנחנו רוצים לאשר פתרון שתביאו", אמר.
המשנה ליועמ"ש עו"ד רז נזרי: "ההיגיון האפידמיולוגי בהפרדה בין 'ביגים' לאחרים דחוק, אך משעה שגורמי המקצוע בחרו את החיתוך בצורה כזו, אגן על זה משפטית; נבחן את הדברים מחדש".
אשר אמר בסיום הדיון בתקנות שנמשך משעות הבוקר: "אני קורא לרה"מ שר האוצר ושר הבריאות לשבת עם הגורמים ולבוא עם רצון טוב לעניין הזה ולא לגרור את זה לשבוע הבא. בואו ניתן לציבור את מה שאפשר לתת לו בזהירות רבה ובשכל. אני מקווה שנוכל לאשרר את הסיכום של הממשלה".

+בניגוד להנחיות: אלפים מצטופפים במסע הלוויה של הרב דוד פיינשטיין
15:04 09/11/20  |  עידן יוסף

אלפי בני אדם משתתפים במסע הלוויה של הרב דוד פיינשטיין, ממנהיגי החרדים בארה"ב, שמת בסוף השבוע שעבר ומובא למנוחות בירושלים. המשתתפים אומנם עוטים מסכות, אך האירוע מתקיים בניגוד להנחיות הריחוק. מעל אלף מלווים פרצו את חסימות המשטרה בהר המנוחות. מן המשטרה נמסר: "כוחות משטרת ישראל פועלים על-מנת למנוע הגעת מאות משתתפים לבית העלמין ומבקשת מהם להתפזר, לשמור על ההנחיות ולעטות מסכות".

[צילום: דוברות המשטרה]
+פייזר: תוצאות מבטיחות לחיסון הקורונה
14:17 09/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

התוצאות הראשוניות של הניסוי הקליני בשלב השלישי מלמדות על יעילותו של החיסון ביותר מ-90% מהמקרים ללא בעיות בטיחות משמעותיות  ▪  פייזר מתכננת לבקש בהמשך החודש אישור חירום של ה-FDA ומתכננת לייצר עד סוף השנה חיסונים ל-20-15 מיליון בני אדם

מתן החיסון של פייזר למתנדבת בניסוי הקליני [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החיסון יינתן בהתאם לתוכנית כלל-עולמית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אבל ישראל לא הצטרפה לתכנית
הלו  |  15/11/20 16:09
 
- שמעתם על התוכנית לאפס את
GREAT RESET  |  18/11/20 15:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
התוצאות הראשוניות של הניסוי הקליני בשלב השלישי מלמדות על יעילותו של החיסון ביותר מ-90% מהמקרים ללא בעיות בטיחות משמעותיות    פייזר מתכננת לבקש בהמשך החודש אישור חירום של ה-FDA ומתכננת לייצר עד סוף השנה חיסונים ל-20-15 מיליון בני אדם
מירב ארד
החדרים יכללו פינות ישיבה ומנוחה, ציוד וריהוט למטבחון, ציוד ספורט, משחקים לפנאי ועוד
שני אזולאי
נכון לתחילת אפריל, 48% מהנשים השכירות דיווחו כי יצאו לחופשה או פוטרו, לעומת 32% מהגברים. נוסף על כך, דווח כי כ-39% מהנשים המשיכו לעבוד באותו היקף משרה כמו קודם זאת לעומת 54% מהגברים
מירב ארד
בישראל ישנם 322 חולים במצב קשה, 138 מונשמים    במרכז הלאומי למערכה בקורונה מזהירים: הנתונים מהשבוע האחרון מעידים באופן ברור על עצירה בירידת התחלואה    קפריסין תיכנס לרשימת המדינות האדומות
עידן יוסף
מיום חמישי בלילה עד ראשון לפנות בוקר לא תתאפשר הגעה לחברון ולקריית ארבע למי שאינם תושבי המקום    המפקד הצבאי באזור חתם על צו לסגירת מערת המכפלה למתפללים יהודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il