X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ההליכים המשפטיים שמנהל קמפיין טראמפ, 14.11.20 / CBS
בשל סירובו של טראמפ להודות בהפסדו

פייסבוק וטוויטר מאריכות מגבלות

שתי החברות ממשיכות להפעיל חלק מן הצעדים שאמורים היו להסתיים זמן קצר אחרי הבחירות, כדי למנוע הפצת דיסאינפורמציה וטענות כוזבות - מדווח וושינגטון פוסט
▪  ▪  ▪
ציוצים של טראמפ שסומנו בידי טוויטר

חברות הטכנולוגיה האמריקניות הגדולות מתכוננות לאפשרות של חוסר ודאות ממושך, כל עוד הנשיא דונלד טראמפ אינו מודה שהפסיד בבחירות ומחייב אותן להחליט האם להמשיך וליישם את המגבלות שהטילו ערב הבחירות על פרסומת פוליטיות – מדווח וושינגטון פוסט.
פייסבוק הודיעה בשבוע שעבר, כי היא מאריכה בחודש את האיסור על פרסומות פוליטיות, אשר במקור נועד להימשך שבוע בלבד. בכך אישרה החברה, כי קיימת סכנה של מסעות פרסום נרחבים שיטענו נגד תוצאות הבחירות ובכך יפיצו דיסאינפורמציה. פרשנים אומרים, כי החברות יתקשו להסיר את האיסורים באווירה הפוליטית הסופר-טעונה בה מצויה ארה"ב.
טוויטר ריככה את המדיניות הנוקשה בה נקטה ערב הבחירות, ואשר הובילה למחיקת 456 ציוצים – רבים מהם של הנשיא טראמפ, אריק טראמפ, הדוברת קייליי מק'אנני ואנשי הקמפיין. בסך-הכל סימנה טוויטר 300,000 ציוצים כבלתי מדויקים. החברה הבהירה, כי תמשיך להגביל את ההפצה של ציוצים מסומנים ותשבית בהם את כפתור ה"רהטוויט" בניסיון להאט את העברתם הלאה. לדברי טוויטר, מספר המשתפים ציוצים מסומנים נמוך ב-30% מן הרגיל; 74% מן המשתמשים ראו את הציוצים אחרי שסומנו.
מומחים אומרים, כי החברות ניצבות בפני מלכוד 22: מתוך ציפייה למהומה אחרי הבחירות הן העלו את רף נכונותן להיאבק בדיסאינפורמציה, וכעת הציבור מצפה מהן להמשיך באותה דרך – למרות שהדבר כמעט בלתי אפשרי. החברות כבר מצויות בקצה גבול יכולתן לבחון את התכנים, כאשר עובדים מהדרג הבכיר ביותר ועד למהנדסי בדרג הביניים עובדים מסביב לשעון מאז ערב הבחירות. סימן נוסף למחסור במשאבים הוא הנחייתה של פייסבוק למחרת הבחירות (4.11.20) לצוותי הבודקים שלה, להתמקד בחומר בעייתי במיוחד ובראשו זה הקשור לבחירות, ולמעשה לוותר על בדיקות בתחומים אחרים.
מנהלים בפייסבוק וטוויטר אומרים, כי הביאו בחשבון בתכנוניהם את האפשרות שתהיה תקופה מסוימת בה טראמפ או אחרים יסרבו להכיר בתוצאות הבחירות, ואישרו, כי חייבים להיות ויתורים בזמנים חסרי תקדים אלו. הדבר בולט במיוחד בג'ורג'יה, בה הדמוקרטים לוחצים על פייסבוק לאפשר מודעות פוליטיות לקראת שני מירוצי ההכרעה לסנאט בתחילת ינואר, אבל לחברה אין אפשרות טכנית לאפשר מודעות כאלו במדינה בודדת. המנהלים ערים לכך שמתן אישור למודעות פוליטיות עלול להוביל שלא במתכוון להפצה של כזבים נוספים בנוגע להצבעה.
פייסבוק הבהירה, כי תמשיך לסמן תכנים בעייתיים ולצרף אליהם הודעה לפיה ג'ו ביידן הוא המנצח הצפוי. עוד נמסר, כי אין לה כוונה להפעיל מחדש בעתיד הקרוב את המלצת הקבוצות, בה אלוגריתם ממליץ לגולשים על קבוצות להם כדאי להם להצטרף. אפשרות זו הושבתה בשבוע שלפני הבחירות כצעד של זהירות, כדי להאט את הגידול בקבוצות בעייתיות – למרות שהן המשיכו להתרחב בכל זאת.
טוויטר הפסיקה להסיר טענות נגד תוצאות הבחירות וציוצים מטעים על הונאות. מאז צייץ טראמפ שוב ושוב טענות חסרות בסיס כאלו, וטוויטר הגיבה בתוספת של תווית קטנה יותר מתחת לציוצים אלו בהם נאמר כי התוכן שנוי במחלוקת ואשר הפנו אוטומטית למידע נוסף. טוויטר גם הסירה זמנית את סטיב בנון, לשעבר האסטרטג הראשי של טראמפ, בשל הפרת מדיניותה האוסרת לעודד אלימות. "לאחר שגורמים רבים הכריזו על תוצאות הבחירות, לא נמשיך להציב אזהרות לצד ציוצים המגיבים על התוצאות. עם זאת, נמשיך להצמיד תגיות כדי למסור מידע נוסף על ציוצים המתייחסים לטוהר התהליך", אומרת החברה.
פייסבוק, טוויטר ויוטיוב אומרות, כי בזמנים פחות טעונים – התכנים שהושעו מניבים יותר תועלת מאשר נזק. מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, אף אמר לאחרונה בשיחות עם משקיעים, כי מחויבותו האישית לתת יותר משקל לחופש הביטוי לא השתנתה.

דף הפייסבוק של טראמפ: [קישור]/
תאריך:  15/11/20   |   עודכן:  15/11/20
+המפלגה הדמוקרטית היא מפלגה רדיקלית
21:58 15/11/20  |  גדי טאוב   |   לרשימה המלאה

פרק 54 לפודקאסט "שומר סף", עם גדעון ישראל - מחבר הספר 'ערכים שבורים' העוסק בשינוי שעבר על המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית

ג'ו ביידן וקאמלה האריס [צילום: קרולין קסטר/AP]
+טראמפ: בחירות גנובות, אנחנו ננצח!
16:36 15/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

צייץ: "בחירות גנובות. אנחנו ננצח! הוא ניצח רק בעיניה של תקשורת הפייק ניוז. אני לא מודה בדבר! יש לנו עוד דרך ארוכה. אלה היו בחירות גנובות!"

נכשל בבתי המשפט [צילום: אוון ווצ'י, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פייסבוק וטוויטר מאריכות מגבלות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שימו לב! ההשתקה בקרוב אצלנו ל"ת
טירה  |  15/11/20 17:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
מחלקה ראשונה
בנאום ראשון לאחר שרשתות הטלוויזיה הכריזו על הפסדו בבחירות, התייחס הנשיא המכהן במרומז לתוצאות, וציין שהחיסונים בארה"ב יופצו באפריל מלבד בניו-יורק    הספירה הושלמה: ביידן ניצח עם 306 אלקטורים - לטראמפ 232 בלבד
איתמר לוין
היחסים בין הצדדים התקררו במשך מספר חודשים, אך הפיצוץ הגיע כאשר הרשת הכריזה על נצחונו של ג'ו ביידן באריזונה    טראמפ ואנשיו רתחו מזעם, וכעת גוברים הסיכויים שאחרי סיום כהונתו יקים טראמפ רשת מתחרה
איתמר לוין
למעלה מ-160,000 מקרים התגלו אתמול, מספר המאושפזים הגיע לשיא ומספר המתים ממשיך להיות למעלה מ-1,000 ביממה    טראמפ ממשיך למנוע העברה מסודרת של השלטון לביידן
איציק וולף
דיווח אמריקני על כוונת הנשיא היוצא, המרגיש נבגד על-ידי רשת פוקס השמרנית, להקים ערוץ סטרימינג בתשלום שיתחרה בפוקס    פוקס: מברכים כל תחרות
עמוס גלבוע
נחלת התקשרת ומיעוט בציבור הישראלי, חושפת שנאה והתבטאויות הזויות    חלק הארי של אלו שהצביעו עבור טראמפ הם ממעמד הפועלים הלבן, זה שעובד ומייצר, לעומת עשרות מיליונים שאינם עובדים מרצון, ומקבלים קופונים ותלושי מזון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il