X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
וושינגטון, 9 בנובמבר [צילום: דייוויד זלובובסקי, AP]
לוס אנג'לס, 13 בנובמבר [צילום: דאמיין דוברגאנס, AP]
מצב הקורונה בארה"ב, 15.11.20 / CBS News
החשש: 200,000 חולים ליום כבר השבוע

כלכלת ארה"ב שוב בסכנה

המגיפה משתוללת בצורה חמורה ובהעדר תוכנית סיוע פדרלית, הציבור כבר מצמצם את הוצאותיו ועסקים רבים חוששים שיקרסו – מדווח וושינגטון פוסט
▪  ▪  ▪

הקורונה המשתוללת ללא שליטה מחייבת פקידים ברחבי ארה"ב להטיל מגבלות חדשות על הלקוחות והעסקים, ובכך לקטוע את התנופה הכלכלית בה הייתה מצויה המדינה לאחר סיומו של הגל הראשון ולעכב את ההתאוששות ממנו. כשלונה של המערכת הפוליטית הפדרלית בהעברת חבילת סיוע נוספת מגביר את המצוקה, מדווח וושינגטון פוסט.
שלשום (יום ו', 13.11.20) הודיע מושל וירג'יניה, רלף נורתם, על החמרת המגבלות החלות על מסעדות והתכנסויות בחללים סגורים. מושלי קליפורניה, וושינגטון ואורגון פרסמו הודעה משותפת, בה הם קוראים להימנע מנסיעות ומייעצים לנוסעים להיכנס לבידוד בן שבועיים. ראש עיריית ניו-יורק, ביל דה-בלאסיו, הזהיר שבתי הספר הציבוריים עלולים להיסגר מחר (יום ב', 16.11.20). צעדים דומים נשקלים בערים אחרות כגון שיקגו, בה קראה ראש העירייה, לורי לייטפוט, לתושבים להישאר בבתיהם; מושל אילינוי, ג"ב פריצקר, הזהיר שהוא עשוי להטיל סגר מדינתי.
הצעדים החדשים הם תזכורת לימי הגרועים ביותר בחודש מארס, כאשר אירועי ספורט בוטלו ומסעדות ובתי קולנוע נסגרו בתקווה להדביר את הנגיף. צעדים אלו השיגו הצלחה חלקית בלבד וגרמו נזק כבד. עד סוף יוני איבדה הכלכלה האמריקנית 2.2 טריליון דולר – יותר מכל התוצר האיטלקי. כעת, כאשר ערים ומדינות שבות ומתקרבות לסגר, הכלכלה נמצאת בסיכון מחודש. הלקוחות נעשים פסימיים יותר ומצמצמים קניות – מנוע הצמיחה של המשק האמריקני. התחזיות הן לצמיחה מואצת בשנה הבאה; השאלה היא מה יקרה עד אז.
הנסיגה באה לאחר התאוששות חזקה מן המצופה. מחצית מ-22 מיליוני האמריקנים שאיבדו את משרותיהם חזרו לעבודה, ושיעור האבטלה הנוכחי – 6.9% - רחוק בהרבה מהשיעור הדו-ספרתי שצפו כלכלנים בוול סטריט. התפוקה צמחה ברבעון השלישי בקצב שיא. אבל 11 מיליון אמריקנים עודם מחוסרי עבודה, וארה"ב עלולה לאבד אפילו את ההתאוששות החלקית שהשיגה בעמל רב. ועם כל זה, הדמוקרטים בראשות ננסי פלוסי והרפובליקנים בראשות מיץ' מקונל אפילו לא חידשו את השיחות על חבילת סיוע חדשה.
ביום חמישי שעבר (12.11.20) חצתה ארה"ב לראשונה את קו 150,000 החולים החדשים. המספר עלול להגיע השבוע ל-200,000 ליום ואף ל-300,000 בתחילת דצמבר – בעוד שבועיים בלבד. באמצע דצמבר יהיה מספר המאושפזים כפול מאשר בגל הראשון, אלא אם יינקטו מיד צעדים מחמירים בתחומי הפנאי והאירוח.
כאמור, הצרכנים כבר מגיבים. בשבוע שהסתיים ב-9 בנובמבר ירדה ב-7.4% ההוצאה של 30 מיליון מחזיקי כרטיסי האשראי והחיוב של בנק צ'ייס מנהטן, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. המשקיעים, לעומתם, ממשיכים להרוויח: מדד דאו-ג'ונס עלה החודש ב-11%. אבל מיליוני משקי בית סובלים ממה שהפוסט מכנה "הצטמקות פיננסית שקטה": בחודש אוקטובר עלה ב-2.3 מיליון מספר האמריקנים האומרים שהם מתקשים מאוד לשלם חשבונות והגיע ל-34.8 מיליון.
יש סיבות לקוות שמצב הכלכלה האמריקנית בחודשים הבאים יהיה טוב יותר מאשר בגל הראשון. לרופאים יש יותר ניסיון בטיפול בקורונה, יותר אמריקנים עוטים מסיכות ושומרים על ריחוק חברתי, וחיסון יעיל יהיה זמין בצורה נרחבת בחודש אפריל. בשורה התחתונה, סכנת המוות מן המגיפה היא פחותה ואנשים יהיו מוכנים ליטול יותר סיכונים בפעילותם הכלכלית.
אולם, מדגיש הפוסט, כעת – בניגוד לחודשי האביב – חסרה חבילת הסיוע בסך 3 טריליון דולר, והנגיף עלול לדכא את הפעילות תוך התעלמות מפעולות הממשל. יותר עסקים מצויים בסכנת קריסה, מה שיחמיר את מצב התעסוקה. המשמעות היא שההתאוששות בשוק העבודה עלולה להאט בצורה משמעותית ואפילו לסגת בחודשים שיחלפו עד שארה"ב תצליח להשתלט על הנגיף. עסקים בכל התחומים ובכל הגדלים נושאים את עיניהם לוושינגטון, בתקווה שהפוליטיקאים יצליחו להתגבר בהקדם על חילוקי הדעות ולהזרים את הסיוע, שרבים מהם חוששים שבלעדיו לא ישרדו. העדר הסיוע, הם אומרים, הוא החשש הגדול ביותר שלהם – יותר מאשר הנגיף עצמו.
העתיד הכלכלי מצוי גם תחת אפלת חוסר ודאות לגבי המגבלות הצפויות. כאשר מצב החירום הרפואי מאיים להציף את בתי החולים, המגבלות מתפשטות גם למדינות שמרניות שראשיהן הרפובליקנים נמנעו עד כה מצעדים משמעותיים, כמו וויומינג, אייווה ומערב וירג'יניה. עם זאת, פעולות אלו עודן שנויות במחלוקת ציבורית ופוליטית, ויש גם מקרים בהם בית המשפט מונע הטלת מגבלות.

תאריך:  15/11/20   |   עודכן:  15/11/20
+ראש ממשלת בריטניה נכנס לבידוד
23:53 15/11/20  |  עידן יוסף

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון נכנס לבידוד בעקבות מגע עם חולה קורונה מאומת. על פי הודעת לשכתו, ראש הממשלה, שכבר חלה השנה בקורונה, אינו סובל מתסמינים וימשיך לעבוד בבידוד.

+ועדת השרים לקורונה תקבל סמכויות הכרזה תיירותיות
23:41 15/11/20  |  עידן יוסף

הממשלה החליטה להוסיף סמכויות לוועדת השרים לעניין התמודדות עם משבר הקורונה החדש והשלכותיו בנושא הכרזה על אזור תיירות מיוחד, לפי סימן ב'1 לפרק ג' לחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש"ף-2020.

+נשקלת הפעלת צו בידוד בכפייה לשבים מדנמרק
23:30 15/11/20  |  עידן יוסף

בתום דיון לילי: במשרד הבריאות ישקלו להפעיל צו הכופה על החוזרים מדנמרק להידגם אם ימשיכו לסרב לבדיקת קורונה. לדברי גורמים המעורים בפרטים, המהלך קיבל אישור משפטי מטעם היועמ"ש לממשלה (גלי צה"ל).

+ישיבת קבינט הקורונה הסתיימה ללא הכרעה
22:54 15/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אחרי ההסתייגות שהביעו בכירי משרד הבריאות, רה"מ הודיע: ירדנו מסגר לילי בכל המדינה • השרים דנו בסגירת המסחר החל מהשעה 19:00 בערב ובעוצר לילי בערים הכתומות, אך לבסוף הוחלט שנתניהו וגנץ יגבשו הצעה חדשה שתובא להצבעה • דרעי עקץ: "כנראה שהשרים מיותרים"

ירושלים במסכות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
בדיקת קורונה בנתב"ג [צילום: פלאש 90]
+בוטלו קנסות שניתנו למוסדות לימוד חרדיים
21:40 15/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חודש לאחר שנפתחו בניגוד לחוק, ולמרות שלחלקם חולקו קנסות - מתברר שהמוסדות החרדיים כלל לא ישלמו את המחיר  ▪  לאחר בדיקה, התברר שבכנסת לא אישרו את התקנות הנדרשות במועד, ולפיכך המוסדות שעברו על החוק לא ישלמו שקל  ▪  מאות קנסות שחולקו למאות מוסדות נוספים צפויים להתבטל גם כן

[צילום אילוסטרציה: יוסי זליגר/פלאש 90]
+מ"מ המפכ"ל נחשף לחולה מאומת וייכנס לבידוד
19:55 15/11/20  |  עידן יוסף

מ״מ מפכ״ל המשטרה ניצב מוטי כהן, נכנס לבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות, זאת לאחר שנחשף לחולה קורונה מאומת. כהן חש בטוב וימשיך את פעילותו מהבידוד עד לסיומו בשבת הקרובה.

+11 איש מתו היום מקורונה
19:45 15/11/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות: 11 מתים היום מהקורונה. 292 בני אדם אובחנו כחיוביים מחצות.

+לראשונה: הפעלת מצלמות בתוך כיתות הלימוד
15:25 15/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הפעלת המצלמה בכיתה תאפשר, בין השאר, לתלמידים בסיכון בריאותי, לתלמידים מבודדים ולתלמידים חולים ללמוד מהבית, יחד עם חבריהם הלומדים בכיתת הלימוד

התאמות במערך ההוראה והלמידה במציאות משתנה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
הפעלת המצלמה בכיתה תאפשר, בין השאר, לתלמידים בסיכון בריאותי, לתלמידים מבודדים ולתלמידים חולים ללמוד מהבית, יחד עם חבריהם הלומדים בכיתת הלימוד
מירב ארד
יתר ימי הבידוד תחולק עלות הבידוד שווה בשווה בין המדינה למעסיק    למעסיקים עד 20 עובדים, המדינה תממן 75% מעלות ימי הבידוד
מירב ארד
בדיקת סופיה אושרה על-ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני ה-FDA ומשרד הבריאות ומאפשר לבצע כ-40 בדיקות בשעה ללא צורך במעבדה או שינוע דגימות
איתמר לוין
המוקדים האחרונים של ההתפרצות הם במידה רבה בסעודות משפחיות, באירועים חברתיים ובמפגשים של צעירים מחוץ לשעות הלימודים - מדווח וושינגטון פוסט
עודד ערן
קרן המטבע והבנק העולמי החמירו את תחזיותיהם לגבי המזרח התיכון כולו והמדינות בו    הנפגעות העיקריות הן המדינות מפיקות הנפט, בעוד מצרים וירדן מפגינות יציבות יחסית    לבנון ניצבת על סף קריסה, וגם ברשות הפלשתינית המצב קשה במיוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il