X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ניתן לראות שבשל מגיפת הקורונה נוצרו מגוון רחב של בעיות בחייהם של הסטודנטים אחת מאותן הבעיות הינה שמרבית הסטודנטים החיים מחוץ לבתי הוריהם אינם יכולים לממן את עצמם
▪  ▪  ▪
העתיד של המדינה [צילום: מרטין מייסנר, AP]

כיום במדינת ישראל, נכון לחודש נובמבר 2020, ישנם כ-327.6 אלף סטודנטים אשר לומדים תארים במוסדות להשכלה גבוהה בענפים שונים כגון פסיכולוגיה, הנדסה, מנהל עסקים וכיוצא בכך. חייהם של סטודנטים אלו נפגעו קשות ואף יותר משאר אוכלוסיית ישראל, אשר גם היא, ללא כל סייג, נפגעה אנושות מנזקי מגיפת הקורונה. לצורך ההמחשה, נכון להיום, כשבועיים מפתיחת שנת הלימודים תשפא, כ-30% מהסטודנטים במדינת ישראל שוקלים להפסיק את לימודי התואר בשל בעיות מגוונות אשר כוללות, בין היתר, מצב כלכלי קשה וחוסר בולט בתעסוקה וכל זאת ללא כל עזרה או סיוע מעשי מצד המדינה. יש לציין וחשוב להבין שהבעיות הנ'ל נבעו ונוצרו כתוצאה ישירה של מגבלות הקורונה.
סביר להניח וניתן להבין שמדינה כגון ישראל אשר לה בעיות רבות בתחום הביטחון צריכה להיות מחושבת ושקולה בעת הכנת תקציביה השונים. ברור לכולם שללא ביטחון, לא ניתן יהיה לתחזק מדינה באופן ראוי אך עדיין, על מקבלי ההחלטות להפנים שישנו צורך בהול לעזור לסטודנטים במדינת ישראל מכיוון שהם, הסטודנטים השונים, יהיו אילו אשר ישפיעו ויקדמו את המדינה בתחומים השונים.
ניתן לראות שבשל מגיפת הקורונה נוצרו מגוון רחב של בעיות בחייהם של הסטודנטים. אחת מאותן הבעיות הינה שמרבית הסטודנטים החיים מחוץ לבתי הוריהם אינם יכולים לממן את עצמם. זאת בשל מחסור בעבודות וחוסר גמישות בשעות הלימודים אשר מונעים יכולת עבודה רציפה ומונעים השתלבות בשוק העבודה.
אם אין די בכך, מעבר לפגיעה האנושה בכלכה, סטודנטים רבים משלמים מחיר כבד בפן הנפשי בשל חוסר מנוח, פחד מהבאות ודאגה אמיתית הנוגעת ליכולת תשלום ההוצאות. כלל המרכיבים הנ"ל יוצר תחושות קשות בקרב הסטודנטים אשר כוללות, תחושת תסכול וחוסר שוויוניות. רגשות אילו נובעים מהתחושה הרווחת שמדינת ישראל אינה עושה מספיק מאמצים רשמיים מדיניים לרווחת הסטודנטים וגם כאשר החלטות מתקבלות, אז הן אינן עוברות את הצבעת הכנסת ובמהרה נהפכות לסיסמאות פוליטיות ללא תוכן.
לכל אילו אשר טוענים שאין דרך אחרת ו/או ברירה טובה יותר אז ברצוני לחלוק על כך ולהסב את תשומת הלב למדינות סוציליסטיות כגון שוודיה, אשר בהן לימודי תואר וסבסוד דיור לסטודנטים ניתנים באופן נרחב וזאת מכיוון שהם נחשבים כערך בסיסי. תפיסת העולם של אותן מדינות הינה שידע הוא כוח אשר בסופו של דבר תורם להתפתחות התרבות והכלכלה במדינה. למדינת ישראל אשר לצערי ולדעתי האישית נמצאת בין סוציאליזם לבין קפיטליזם, אין יכולת להתנהל באופן זה. למרות כל זאת, אנו יכולים ואף מחויבים לחשוב על דרכים אלטרנטיביות אשר יספקו עזרה נדרשת לסטודנטים ויקדמו חברה מחכימה ומלומדת יותר.
אפילו חברה קפיטליסטית כגון ארה"ב, אשר ממוקמת בקוטביות נגדית מוחלטת מול מדינה סוציליסטית כמו שוודיה, מצאה דרך לעזור לסטודנטים. עזרה זו נובעת מההבנה שהשכלה גבוהה היא ערך בסיסי ולכן על-מנת שיתהיה נגישות נרחבת למסודות החינוך הממשל האמריקני מספק את התשתית הנדרשת להלוואות סטודנט. סיוע זה הינו בעצם הלוואה ללא ריבית לצורך לימודים. בעת סיום הלימודים המדינה יוצרת מתווה יחד עם האזרח לצורך תשלום ההלוואה. מתווה זה נעשה בצורה הוגנת אשר אינה פוגעת באפשרות לחיות בכבוד האזרח.
פתרון נוסף אשר יכול לעזור לסטודנטים הינו הנחה בשכר הלימוד בתקופת הקורונה ובמקביל התאמת שעות הלימוד וימי הלימוד על-מנת ליצור מצב אשר יאפשר לסטודנט ללמוד ולעבוד בו זמנית. הנחה בלימודים עלולה אולי להשמע כמרידה במוסד אך נכון להיום, לא מתבצעים לימודים בקמפוס, רוב הוצאות האוניברסיטה כגון חשמל, תחזוקה, מים ושמירה ירדו. הוצאות אלו, בסופו של דבר, חוסכות לאוניברסיטאות סכומי עתק אשר ניתן, אם יש הסכמה, לתרגמן להחזרים בהוצאות הסטודנטים. מיותר לציין, אך בהחלט בעל חשיבות עילאית בימי קורונה, היא העובדה שכל שקל נוסף בידו של סטודנט הינו שקל נוסף לקופת המדינה בצורת מע"מ, מס הכנסה וכדומה.
מגיפת הקורונה יצרה מבול של בעיות ומכשולים אשר עד היום ולמזלנו לא נאלצה או נתבקשה מדינת ישראל להתמודד עימן. אמנם, אין זה נותן פטור מכך ששבשיא המשבר המדינה לא תפנים בחשיבות ההשכלה הגבוהה ורווחת הסטודנטים.

תאריך:  16/11/2020   |   עודכן:  19/11/2020
+קלנסואה ואכסאל הוכרזו אזור מוגבל לשבוע
23:03 16/11/20  |  איציק וולף

ועדת השרים לאזור מוגבל הכריזה (יום ב', 16.11.20) על קלנסואה ואכסאל אזורים מוגבלים החל ממחר, 17.11.20 בשעה 8:00 בבוקר ולמשך שבוע. כמו כן האריכה הוועדה את ההכרזה על בוקעאתא כאזור מוגבל למשך שבוע.

+מחר: מסחר במרכזים פתוחים;
הלימודים יורחבו בשבוע הבא
18:08 16/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הלימודים בכיתות ה'-ו' יחודשו בשבוע הבא בערים ירוקות ובערים צהובות  ▪  שבוע לאחר מכן יחודשו הלימודים לכיתות י"א ולכיתות י"ב  ▪  ההקלות כפופות לרמת התחלואה  ▪  ראש הממשלה: שוחחתי עם ולדימיר פוטין על אופציה לרכישת החיסון הרוסי לאחר שיפותח  ▪  "המטרה שלי היא להביא כמה שיותר חיסונים לכמה שיותר אזרחים. זה ייקח זמן, אבל לא מדובר בשנים אלא מדובר בחודשים"

מרכזי הקניות הפתוחים נותרו מאחור [צילום: יח"צ]
עיקרי ההחלטות שהתקבלו היום [צילום: לע"מ]
+בעלי הקניונים הציגו למשרד הבריאות מתווה לפתיחה
16:24 16/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הצריכה - 42% מהתל"ג, שרובו נעשה ב-17 אלף החנויות, מתוכם כ-12 אלף בקניונים  ▪  יו"ר ועדת הקורונה: פתיחת חנויות-הרחוב אך הגבלת הקניונים - גורמת לצפיפות במקום לפיזור האוכלוסייה

קניון ברמות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+לפיד: להתנהל כאילו אין חיסון
14:50 16/11/20  |  עידן יוסף

יו"ר יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד, אומר כי יש להתנהל כאילו אין חיסון משום שהחיסון אינו קרוב. בפתח ישיבת הסיעה אמר: "‏הנזק הכי גדול של הממשלה הזאת, זה אובדן האמון של הציבור. אנחנו כבר לא נאמין להם, כי אי אפשר להאמין להם. "אני רוצה להפנות מפה שאלה לראש הממשלה נתניהו. מר נתניהו, למה אתה לא אומר את האמת בעניין החיסונים? החיסון של פייזר לא עבר את כל הבדיקות. לא עבר את השלב האחרון".

+מודרנה: 95% יעילות לחיסון לקורונה
14:24 16/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מדובר בתוצאות הראשוניות של הניסוי הקליני בשלב השלישי  ▪  החיסון של מודרנה יעיל אף יותר מזה של פייזר, שהגיע ל-90% הצלחה; החברה צופה שתנאי אחסונו יהיו פחות קשים וחיי המדף שלו יותר ארוכים - בעוד מחירו עשוי להיות כפול משל פייזר  ▪  גם החיסון של מודרנה מצריך קבלת שתי מנות

42% מהנבדקים - בסיכון מוגבר [צילום: טיימי אלווארז/AP]
פאוצ'י. ציפה ל-75% בלבד [צילום: AP]
+הקורונה בבריטניה: מחלה מעמדית
13:25 16/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

העניים ביותר נפגעים בצורה הקשה ביותר מן הקורונה ומצויים בסכנת המוות הגדולה ביותר - ולאור זאת ייתכן שהם צריכים להיות בראש התור לקבלת החיסון

מצב הקורונה בבריטניה, 13.11.20 / BBC
לונדון, 10.11.20 [צילום: פרנק אגוסטין, AP]
+מדוע לא השתמשו בבדיקות הסרולוגיות? - התשובות מתחמקות
11:19 16/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות: בעיה בממשק המחשובי  ▪  המל"ל: מחודש מאי לא דנו בכך  ▪  פקע"ר: לא עוסקים בכך; האוצר: לא הוגשה בקשה לתקצב כזה מערך  ▪  ח"כ שלח: "למה לדון בפתרון מעולה וזול כשאפשר לשבת שבע שעות על סגירת חנויות ולא להחליט? ככה לא מנהלים מדינה!"

[צילום: ערוץ הכנסת]
ח"כ שלח. "למה לחשוב מחוץ לקופסה" [צילום: ערוץ הכנסת]
+הנשיא ריבלין: "למידה מרחוק אינה תחליף לקשר החינוכי"
10:19 16/11/20  |  מירב ארד

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים (יום ב') בפתח ועידת החינוך הלאומית ה-2 של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ומקור ראשון והתייחס להשלכות הקשות של משבר הקורונה על תלמידי ישראל. "מי באמת יודע איפה נמצאים התלמידים והאם ילדינו לא הולכים לאיבוד ברשתות החברתיות, חשופים ופגיעים לתחושת הבדידות"- אמר ריבלין והוסיף הכרענו כי "פיקוח נפש קודם לכיתה" אך המחיר לדבריו כבד מנשוא וכי "החיים החברתיים נגזלו מילדינו".

[צילום: דוברות ועידת יב"ע ומקור ראשו]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצב הסטודנטים בישראל לנוכח מגיפת הקורונה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סטודנטים, לא סטונדנטים ל"ת
ים תיכונית  |  19/11/20 11:25
2
הדרך הטובה ביותר להתמודד
חשדנית  |  19/11/20 15:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
העניים ביותר נפגעים בצורה הקשה ביותר מן הקורונה ומצויים בסכנת המוות הגדולה ביותר - ולאור זאת ייתכן שהם צריכים להיות בראש התור לקבלת החיסון
מירב ארד
משרד הבריאות: בעיה בממשק המחשובי    המל"ל: מחודש מאי לא דנו בכך    פקע"ר: לא עוסקים בכך; האוצר: לא הוגשה בקשה לתקצב כזה מערך    ח"כ שלח: "למה לדון בפתרון מעולה וזול כשאפשר לשבת שבע שעות על סגירת חנויות ולא להחליט? ככה לא מנהלים מדינה!"
מירב ארד
613 נדבקים חדשים אובחנו ביממה האחרונה    שר החינוך: "הסגירה של המוסדות לא תרמה בחודש האחרון ולו במעט להורדת התחלואה"    סגן שר הבריאות: "לקבינט יש אתגר עצום"
איתמר לוין
החיסון לקורונה מחייב טמפרטורה של מינוס 70 מעלות - מה שיוביל לכך שיהיה קושי מהותי להפיצו לאיזורים כפריים ובמדינות עניות    הבשורה הטובה: החיסונים האחרים שבדרך מצריכים אחסון פשוט יותר, ופייזר עצמה מבטיחה שבעוד שנתיים יהיה חיסון שניתן יהיה לאחסן במקרר ביתי    בינתיים דרושה סבלנות, כנראה עד סוף 2021
עידן יוסף
אחרי ההסתייגות שהביעו בכירי משרד הבריאות, רה"מ הודיע: ירדנו מסגר לילי בכל המדינה • השרים דנו בסגירת המסחר החל מהשעה 19:00 בערב ובעוצר לילי בערים הכתומות, אך לבסוף הוחלט שנתניהו וגנץ יגבשו הצעה חדשה שתובא להצבעה • דרעי עקץ: "כנראה שהשרים מיותרים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il