X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
עורך בכיר בוושינגטון פוסט מנסה לפענח

אז מה בעצם טראמפ עושה

תרחיש אחד: מנסה להפוך את התוצאות תרחיש שני: רוצה להותיר אדמה חרוכה תרחיש שלישי: משתולל ללא מטרה, רק מתוך כעס
▪  ▪  ▪
תומכי טראמפ מפגינים בוושינגטון [צילום: ז'קלין מרטין, AP]

האמריקנים חיים משהו חסר תקדים מאז הבחירות, ומה שמדאיג עוד יותר הוא חוסר הוודאות – כותב פרד הייאט, עורך מאמרים בכיר בוושינגטון פוסט, המציע שלושה תרחישים כדי להסביר מה קורה.
התרחיש הראשון: דונלד טראמפ מנסה להפוך את תוצאות הבחירות. טראמפ הבהיר שוב ושוב, כי אם יפסיד – יטען שהניצחון נגזל ממנו. הוא היה בטוח שהסנאט העניק לו רוב בבית המשפט העליון ושכעת ניתן לבצע את התוכנית. ההתחלה היא בשקר גדול: ג'ו ביידן גנב את הבחירות. על השקר הזה צריך לחזור שוב ושוב, ובקול רם. לאחר מכן יש לגרום לתקשורת הימנית לתגבר את השקר ולגרום למפלגה הרפובליקנית לאמץ אותו.
השלב הבא: לשלוח עורכי דין לאסוף ראיות להונאה. אין כאלה, אבל לא משנה; צריך לתדלק שטויות, ואחר כך לשכנע רפובליקנים במחוזות ובמדינות להחליף את האלקטורים שנבחרו כחוק. ואז צריך לוודא שכאשר קולות האלקטורים יגיעו לקונגרס, המפלגה תאמץ את הבלוף. זה עדיין אפשרי: בכיריה ובהם מיץ' מקונל ולינדזי גראהם תומכים בפיקציות של טראמפ. עוד יש לוודא שהשרים החזקים נמצאים בצד הנכון: שר המשפטים, ויליאם באר, הורה לחקור חשדות לזיופים; ואילו שר ההגנה נראה פחות מהימן, אז טראמפ פיטר את מארק אספר.
כעת הכל מכוסה: פקידים מדינתיים קונים את השקר הגדול, הסנאט מיישר קו, בית המשפט העליון דוחה כל התנגדות, וסוכנויות הצבא, המודיעין ואכיפת החוק מוכנות לטפל בכל התנגדות עממית.
התרחיש השני: טראמפ יודע שהוא הפסיד וחייב לעזוב ב-20 בינואר, אבל נוקט במדיניות של אדמה חרוכה כדי להבטיח שביידן לא יוכל למשול, בעוד הוא מכין את הקאמבק הפוליטי והכספי שלו. בתרחיש הזה, מטרתו של השקר הגדול אינה להפוך את תוצאות הבחירות, אלא לשכנע כמה שיותר מבין 73 מיליון מצביעיו של טראמפ שביידן לא נבחר כחוק. הללו ילחצו על המחוקקים הרפובליקנים לחבל במאמציו של ביידן לפעול. טראמפ עצמו ינצל את המצב כדי לגייס כספים לפרעון חובותיו, וטענת "הבחירות הגנובות" תהיה העילה שלו לרוץ שוב ב-2024.
התרחיש השלישי: לטראמפ אין תוכנית, אלא הוא משתולל מתוך כעס וחוסר אמון. בתרחיש הזה, הטלטלה בפנטגון נועדה לנקום במי שהוא מתעב ומהווה ניסיון נואש לפרסם מידע שלדעתו ישפר את תדמיתו. מקונל והאחרים רק מעבירים את הזמן עד שהוא יירגע. באר רק רוצה לפייס את הנשיא, והתביעות במדינות המפתח הן ניסיון פתטי לרפא אגו פצוע, המנוהל בידי עורכי דין מדרגה ב' וללא סיכוי להצליח.
דבר אחד בטוח, טוען הייאט: סירובו של טראמפ להודות בהפסדו פוגע בדמוקרטיה האמריקנית. עד עכשיו לרוב האמריקנים לא היה מושג כיצד פועלים האלקטורים, כי הם לא היו צריכים לדעת ומי שקיבל את רובם – נעשה לנשיא. ההנחה הייתה שבניגוד למדינות רבות אחרות, בארה"ב הנשיא היוצא מפנה ברוחב-לב את מקומו, ביודעו שהוא או מפלגתו יקבלו במועד אחר את ההזדמנות שלהם.
טראמפ שינה את זה. בעולם שהוא מעצב, תוצאות הבחירות הן משהו שאתה לוחץ על הפקידים המפלגתיים לשנות. המציאות היא מה שאתה אומר שהיא. העברה מסודרת של השלטון היא רק למנצחים. בכירי הרפובליקנים מאפשרים את הביזיון הזה. הלקחים לא ייעלמו כאשר טראמפ ייעלם.

תאריך:  18/11/20   |   עודכן:  18/11/20
+ה"טראמפ שואו" לא ייעלם
18:05 18/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בעלת טור בוושינגטון פוסט מנתחת את ההיבט התרבותי של נשיאות טראמפ ומסבירה כיצד אימוץ טכניקות טלוויזיוניות הפך אותו לבעל עוצמה כה רבה

כמות עצומה במגוון פלטפורמות [צילום: אוון ווצ'י, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אז מה בעצם טראמפ עושה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ולאמת
Q  |  18/11/20 15:08
2
וואו - תגלית שלושת התרחישים...
סלמנדרה  |  18/11/20 16:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
חלק ניכר מטענותיו של טראמפ על תוצאות הבחירות כבר נדחו, ואילו האחרות - אפילו אם יוכחו כנכונות - לא יוכלו למנוע את נצחונו של ביידן
איתמר לוין
כריסטופר קרבס, הפקיד הבכיר ביותר בממשל בתחום אבטחת הסייבר, מונה לתפקיד בידי טראמפ עצמו    קבע שאין בסיס לטענות הזיוף של טראמפ
עידן יוסף
מלשכתו של נתניהו נמסר כי השיחה הייתה חמה, וכי השניים סיכמו להיפגש בקרוב    ריבלין בירך את ביידן מוקדם יותר על היבחרו, והיה המנהיג הישראלי הראשון ששוחח עמו
איתמר לוין
פרקליטו האישי של טראמפ העלה טענות על זיופים שיטתיים וקשרים לוונצואלה - אך הקשר שלהן אל האמת הוא לכל היותר מקרי וחלקי
איתמר לוין
טראמפ מסרב להכיר במציאות ונסוג יותר ויותר לתוך עולם מדומיין משלו    במקביל הוא פיטר את שר ההגנה והציב כמה מנאמניו בצמרת הפנטגון    יו"ר המטות המשולבים הזכיר: אנחנו נשבעים אמונים רק לחוקה ולא לאדם כלשהו    האם כל אלו מלמדים על האפשרות שטראמפ יוביל להרפתקנות צבאית הרת אסון?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il