X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
שתי פרוסות דקות של בשורות טובות וביניהן שכבה של סכסוכים, עיכובים ואכזבות על הממשלות לתקשר בצורה ברורה את הליכי האישור וההפצה, ולהשקיע בשרשרת ההפצה ובהכשרת כוח האדם
▪  ▪  ▪
משימת אדירים [צילום: טיימי אלווארז, AP]

מבחינתו של העולם המצפה בכליון עיניים לחיסון לקורונה, 2021 תהיה שנת כריך: שתי פרוסות דקות של בשורות טובות, וביניהן שכבה של סכסוכים, עיכובים ואכזבות - צופה "The World in 2021" של אקונומיסט. מקבלי ההחלטות חייבים לצמצם ככל הניתן את המילוי הזה; רבבות חיי אדם תלויים בכך.
הפרוסה הראשונה של הבשורות הטובות היא שבששת החודשים הקרובים יסתיים בהצלחה פיתוחם של חיסונים רבים נוספים. זוהי עדות לכוחו של שיתוף הפעולה המדעי. לרוב נדרשות 20-10 שנים לפיתוח חיסון, אבל כיום יש 320 פרויקטים של חיסון לקורונה ובהם עשרות בשלבים מתקדמים. העבודה היא רבת ערך במחקר החיסונים בכלל, שכן צוותים שונים תוקפים את הבעיה מכיוונים שונים, כולל פיתוח הטכנולוגיה החדישה של שימוש בגנום של הנגיף, המקלה על ייצור המוני.
הפרוסה השנייה היא שאם הכל ילך כשורה - בסוף 2021 תהיה כמות מספקת של חיסונים כדי להאט בצורה משמעותית את התפשטות הנגיף. החיסונים גם עשויים לגרום לכך שמי שיידבקו - יחלו בצורה פחות קשה. הקורונה לא תיעלם בפתאומיות, אבל היא תתחיל לסגת אל השוליים.
אך כאמור, תוכו של הכריך הרבה פחות נעים. הגל של החורף הוא חמור. האישור, הייצור, ההפצה וההזרקה של מיליארדי מנות של חיסונים מתחרים יגרמו לבטח לבעיות. זמן מציל חיים, ולכן הרגולטורים צודקים בכך שהם מאיצים את אישור החיסונים. אבל רוסיה וסין נתנו אור ירוק לתרופות שטרם עברו את השלב השלישי של הניסויים הקליניים, ומוצרים אלו נכשלו או גרמו בעיות. חיסונים מערביים שיאושרו במהירות יצריכו גם הם מעקב מקרוב, כי ייתכן שיפעלו בצורה שונה בקבוצות שונות או שיספקו רק מענה חלקי. יש לצפות להרבה רטינות על עיגול פינות מצד הרגולטורים והרבה תיאוריות קונספירציה ש"יסבירו" מדוע יש להימנע מהחיסון.
ייצור חלק מן החיסונים כבר החל, אבל מדובר במשימת אדירים. מכון סרון, היצרן הגדול בעולם, הזהיר שרק ב-2024 ואולי אף מאוחר יותר יהיו מספיק חיסונים לכל תושבי העולם. צפוי גם מחסור במי שיוסמכו להזריק את החיסון. בהתחשב בכך שהמגיפה עלתה ב-8% מהתוצר השנה, הימנעות מהשקעה במרכיבים אלו תהיה קצרת רואי, מתריע אקונומיסט.
בנוסף לכך, עלולים להיות מאבקים בין מדינות. רוסיה וסין כבר משתמשות בחיסון כחלק מהעוצמה הרכה שלהן. ארה"ב ובריטניה מנסות להבטיח די אספקה לאזרחיהן. חיים רבים מוטלים על כף המאזניים. אם 50 המדינות העשירות יקבלו את 2 מיליארד המנות הראשונות והחיסון יהיה יעיל ב-80%, ייחסכו שליש ממספר המתים; אם החלוקה תהיה בהתאם למספר התושבים בכל מדינה, המספר כמעט יוכפל.
עלולים להיות מאבקים גם בתוך המדינות, אם האספקה תהיה מוגבלת. במקרה כזה, יש לחסן תחילה את צוותי הרפואה ולאחר מכן את מי שנמצאים בסיכון הגבוה ביותר. תהיה גם בעיה מול המתנגדים לחיסונים ומי שיהיו ספקנים בשל האישור המהיר. סקרים מעלים, כי רבע מן הבוגרים בעולם יסרבו להתחסן. התקווה היא, שאם החיסונים יהיו יעילים ב-90% ומעלה, הממשלות יצליחו לשכנע את רוב האוכלוסייה להתחסן.
כל אלו, מסכם אקונומיסט, מציבים סדר יום לממשלות. עליהן לתקשר בצורה ברורה לגבי ההיגיון המדעי של אישור החיסונים והקריטריונים להפצה. עליהן להשקיע בשרשרת ההפצה ובהכשרה, מתוך ידיעה שחלק מן הסכום יתבזבז. והן יצטרכו להסביר לאזרחיהן כיצד כל העולם יוצא נשכר מכך שהמדינות פועלות יחדיו להפצה הוגנת של החיסון.

תאריך:  22/11/20   |   עודכן:  22/11/20
+אין עדויות להדבקה בעת הנקה
23:41 22/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המשרד הישראלי, כמו משרדי הבריאות בכמה מדינות בעולם, ממליץ לנשים מיניקות להמשיך להניק, אך בה בעת לעטות מסכה ולהקפיד על היגיינה

[צילום: חנה מקיי/AP]
+חזי לוי: "מקווה שהשבוע נתחיל ניסוי לפתיחת הקניונים"
23:28 22/11/20  |  עידן יוסף

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי: ״אנחנו מבינים את המחיר של סגירת החינוך והמסחר בקניונים, אבל אי אפשר לפתוח הכל. מקווה שהשבוע נתחיל ניסוי לפתיחת הקניונים״.

+דיווח: בריטניה תאשר השבוע שימוש בחיסון של פייזר
23:05 22/11/20  |  עידן יוסף

הטלגרף הבריטי מדווח: בריטניה עשויה לאשר שימוש בחיסון לקורונה של "פייזר" כבר בסוף השבוע הקרוב, עוד לפני שהחיסון יקבל את אישור ה-FDA האמריקני.

+שיעור הבדיקות החיוביות מזנק ל-2.8%
20:01 22/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+הרשות להגנת הפרטיות נגד כפיית התקנת "המגן"
18:46 22/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מזהירה את קבינט הקורונה מפני פגיעה בלתי מידתית בפרטיות, הפללה של חלקים ניכרים בציבור שינסו לחמוק מחובה זו ומדרון חלקלק העלול להפוך את ישראל ל"מדינת מעקב"

תנאי לכניסה למקומות ציבוריים?
+חדרה: קנס למועדון סנוקר
18:34 22/11/20  |  עידן יוסף

במסגרת אכיפה יזומה לבחינת עמידה בהנחיות משרד הבריאות, חשפו במהלך סוף השבוע שוטרי תחנת חדרה בית עסק בעיר שהיה פתוח בניגוד להנחיות ובתוכו עשרות מבלים שאוכלים שותים ומשחקים סנוקר, תוך הפרת הנחיות משרד הבריאות.
על פי הנחיית השוטרים, בעל המקום פיזר את האורחים ונרשם לו קנס בסך 5,000 שקל.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - פייק-מדינה יהודית, דורשים הכרה, אנוכיות, ישוחרר ויפוצו    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    שבוע טוב והרבה בריאות ואושר
איתמר לוין
ברחבי העולם מתחילים לגבש את הרשימות למתן החיסונים הראשונים לקורונה, כאשר ברור שלא יהיה די לכולם    קיימת הסכמה כללית שצוותי הרפואה והקשישים צריכים להיות ראשונים, אך יש צורך לגבש פרטים רבים ולכמה מן המדינות יש צרכים ייחודיים, מדווח וושינגטון פוסט
מירב ארד
הצדדים נמצאים לקראת חתימה על רכישת החיסונים, שמיועדים לכ-5 מיליון אזרחים    מדובר בכמות החיסונים הגדולה ביותר שתגיע לישראל במחצית הראשונה של 2021
עמוס גלבוע
המשנה לנשיאת בית הדין העליון שבניגוד חמור להנחיות משרד הבריאות ערך סעודת חתונה חגיגית עם 70 איש    קובלנה שהוגשה נגדו לנציב הקבילות על שופטים, השופט בדימוס שוהם, נדחתה במהירות    הנימוק לכך נלקח כנראה מאיבר אחר של בן אדם ולא ממוחו
איתמר לוין
מה צריך לחשוב על נשיא ששם במקום הראשון את טובת עצמו    משטרת ישראל מפריטה בפועל את החקירות    תפיסות היסוד של דינה זילבר    כתמים על מורשתו של יוחנן פאולוס השני    ההיבט הקפיטליסטי של הדראפט ל-NBA    זהירות מ"אווירת סוף קורס" מול הקרונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il