X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
האינטרסים של עצמו, לא של המפלגה [צילום: סוזן וולש, AP]
חמישה דולר מ-30,000 איש [צילום: כריס זגולה, AP]
וושינגטון פוסט צופה שבכל מקרה - טראמפ ישלוט בשנים הקרובות במפלגה הרפובליקנית טראמפ גם יחפש דרכים לעשות כסף מהיר בלא הרבה עבודה - לנוכח העובדה שהוא ערב לחובות ב-400 מיליון דולר שצריכים להיפרע בארבע השנים הקרובות
▪  ▪  ▪

בשיחות פרטיות מתכנן הנשיא דונלד טראמפ את חייו לאחר הבית הלבן, למרות שבפומבי הוא ממשיך לטעון שניצח בבחירות – מדווח (יום א', 22.11.20) וושינגטון פוסט. בין היתר מדבר טראמפ על רצונו להישאר בלב הזירה הפוליטית, כולל לקראת אפשרות של התמודדות לנשיאות ב-2024. טראמפ אמר למקורביו, כי הוא עשוי להודיע עוד השנה על כוונתו לרוץ בעוד ארבע שנים, וכך ליצור מיד תחרות עם הנשיא הנכנס ג'ו ביידן.
טראמפ גם מחפש דרכים לעשות כסף תמורת עבודה קטנה יחסית, כגון מתן הרצאות בתשלום לחברות או למכור כרטיסים לעצרות שיקיים. הוא גם עשוי לכתוב זכרונות על תקופת נשיאותו ולהופיע בטלוויזיה, אולי בתשלום. רבים ממקורביו של טראמפ סבורים, כי האפשרות שיקים ערוץ טלוויזיה משלו היא נמוכה יותר, משום שמדובר בסיכון פיננסי עצום ללא הצלחה מובטחת. קבוצת טראמפ אמורה לפרוע בארבע השנים הקרובות חובות ב-400 מיליון דולר, להם טראמפ ערב אישית, והוא גם חשוף להוצאות משפטיות משמעותיות בשורה של הליכים תלויים ועומדים נגדו ונגד הקבוצה. בכל פלטפורמה שיבחר, טראמפ צפוי לעסוק בנקמנות כלפי מי שלדעתו בגדו בו – כולל רשת פוקס ניוז.
יועציו של טראמפ אומרים, כי לאחר השבעתו של ביידן ב-20.1.21 הוא יעבור לאחוזת מאר-א-לאגו שבפלורידה. הוא צפוי לחזור מיד לטפל בעסקיו, שרווחיהם ירדו משמעותית בשנים האחרונות ונפגעו קשות מן הקורונה. איוונקה טראמפ, ג'ארד קושניר, דונלד טראמפ הבן ואריק טראמפ עוסקים כיום יותר בעתידם שלהם מאשר בזה של הנשיא.
בסביבתו של טראמפ עוסקים בימים האחרונים בשאלה כיצד אדם אובססיבי כמותו ל"ווינריות", יתמודד עם תבוסתו בבחירות. יועץ ששוחח לאחרונה עם טראמפ מצטט מפיו, כי הוא מתכנן להודיע בתוך שלושה שבועות על התמודדותו ב-2024, במטרה להקפיא מועמדים פוטנציאליים אחרים של המפלגה הרפובליקנית. קבוצה זו כוללת לפחות שלושה מאנשי ממשלו של טראמפ: סגן הנשיא, מייק פנס; שר החוץ, מייק פומפאו; והשגרירה לשעבר באו"ם, ניקי היילי. עם זאת, עוזרים אחרים שומרים על זהירות, משום שכמו לעיתים קרובות אצל טראמפ – דעותיו משתנות והוא טרם קיבל החלטה סופית.
לדעת הפוסט, בלא קשר להתמודדות נוספת לנשיאות – טראמפ ינסה להמשיך ולשלוט במפלגה הרפובליקנית בשנים הקרובות, בניגוד לכל הנשיאים לשעבר שפרשו מן החיים הפוליטיים. טראמפ שב ומזכיר לתומכיו, שהוא קיבל יותר קולות מכל מועמד רפובליקני בהיסטוריה (אם כי ביידן קיבל יותר קולות מכל נשיא אי-פעם ו-6 מיליון יותר מאשר טראמפ). לדעתו, הדבר נותן לו שליטה, משום שכל מועמד רפובליקני עתידי יצטרך "לנשק את טבעת" כלשונו של אחד מעוזריו. הטוויטר של טראמפ ימשיך להיות כלי רב עוצמה, שיוכל להשפיע על ההתמודדויות במפלגה ועל פעילותה בקונגרס.
מתוך פחד או מתוך הערצה – טראמפ עשוי להיות בקלות האיש המחוזר ביותר בצד הרפובליקני בבחירות האמצע ב-2022. אבל מקורבים אליו אומרים, שהוא אינו מתכוון לשחק את התפקיד המסורתי של פוליטיקאי האוסף נאמנויות לקראת מרוץ לבית הלבן. הוא לא יבלה זמן רב במדינות בהן מתחילות הבחירות המקדימות, כמו אייווה וניו-המפשייר, וגם לא יתמוך בכספו או בהופעותיו ברפובליקנים שסיכוייהם מועטים. טראמפ רוצה להמשיך פעילות פוליטית עצמאית ולשלוט במפלגה בדרכים אחרות.
חלק מן הרפובליקנים הביעו, בשיחות פרטיות ובפומבי, חשש שמא טראמפ יותר יזיק למפלגה מאשר יועיל לה. הפוסט מזכיר בהקשר זה, כי טראמפ הפגין מעט זיקה למפלגה [בעבר הוא היה דמוקרט ועצמאי] והוא פועל בראש ובראשונה, וכמעט אך ורק, לטובת האינטרסים של עצמו. כך למשל, הוא עשה עד כה רק מעט כדי לסייע לשני הסנאטורים הרפובליקנים (דייוויד פרדיו וקלי לופלר) שיתמודדו בתחילת ינואר במירוצים המכריעים בג'ורג'יה; הפסד של השניים יעביר את השליטה בסנאט לידי הדמוקרטים. התקפותיו הבלתי-פוסקות על טוהר הבחירות במדינה זו ועל הרפובליקנים שניהלו אותן, עלולות לפגוע בשיעור ההצבעה בקרב תומכי המפלגה בהתמודדויות אלו.
פקיד ממשל בכיר ששוחח לאחרונה עם טראמפ אומר כי קשה מאוד לצפות מה בכוונתו לעשות, וכי יש סיכוי גבוה שהוא יותיר פתוחה לשנתיים הקרובות את האפשרות שיתמודד ב-2024. "אין לך סיכוי לשכנע אותו לקבוע את לוח הזמנים שלו על בסיס מה שטוב למפלגה. לא אכפת לו. אנחנו יכולים למצוא את עצמנו בליבה של מערכת הבחירות, באמצע 2023, מבלי שהמועמדים האחרים יידעו מהן תוכניותיו", הוא אומר.
כמה יועצים צופים שטראמפ עשוי לנסות לארגן עצרות, ומציינים שהנאומים בהן היו החלק האהוב ביותר עליו בתקופת נשיאותו משום שהוא שואב אנרגיה מהמוני המשתתפים. "אם אתה יכול להביא 30,000 איש ולגבות חמישה דולרים מכל אחד, זה סכום ממשי", אומר פעיל רפובליקני העומד בקשר הדוק עם הבית הלבן. השפעתו על המפלגה תישאר משמעותית, משום שהיא מבוססת על יכולתו למשוך תשומת הלב לעצמו – וזו אינה עומדת להיעלם.

תאריך:  23/11/20   |   עודכן:  23/11/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ עשוי להודיע על התמודדות ב-2024
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
מסלול אחד: לשכנע מחוקקים רפובליקנים למנות אלקטורים מטעמם במקום את נציגי הדמוקרטים    מסלול שני: לגרום לאלקטורים דמוקרטים לערוק לצד שלו
איתמר לוין
בית המשפט: אין כל ראיה לשחיתות; הטיעונים המשפטיים היו חסרי יסוד    אם בית משפט לערעורים לא יוציא צו ביניים, יאשרו מחר שלטונות המדינה את זכייתו של ביידן ב-20 האלקטורים ובפועל בבחירות לנשיאות
איתמר לוין
הספירה הידנית החוזרת שבה והעניקה לביידן את 16 האלקטורים של ג'ורג'יה    המחוקקים הרפובליקנים במישיגן הבהירו לאחר פגישתם עם טראמפ, כי 16 האלקטורים של המדינה יתמכו גם הם בביידן    טראמפ זקוק כעת לשינוי התוצאות בפנסילבניה, אריזונה ונבאדה כדי להגיע לתיקו - משימה למעשה בלתי אפשרית
איתמר לוין
מה צריך לחשוב על נשיא ששם במקום הראשון את טובת עצמו    משטרת ישראל מפריטה בפועל את החקירות    תפיסות היסוד של דינה זילבר    כתמים על מורשתו של יוחנן פאולוס השני    ההיבט הקפיטליסטי של הדראפט ל-NBA    זהירות מ"אווירת סוף קורס" מול הקרונה
איתמר לוין
היסטוריון כותב בלוס אנג'לס טיימס על נקודות הדמיון המדאיגות בין שליטים סמכותניים בכל הדורות: הם רוצים לשמוע רק את מה שנוח להם ומתעלמים מכל השאר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il