X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אילו נכתב כדבר הזה בתסריט לדרמה היו רבים מהמבקרים מעירים כי זה דמיון מופרך, מופרז, הרי לא ייתכן שאורלי לב ואפרים גרייף הוזמנו למחות נגד פרקש בהנחייה שיצאה ישירות מבית נתניהו אבל הכל אפשרי, כן, זה אירע
▪  ▪  ▪
משפחת נתניהו. ברחו לירושלים [צילום: קובי גדעון, פלאש 90]

כאשר גיבורת ישראל הצנחנית והמשוררת חנה סנש כתבה את "הליכה לקיסריה", היא לא התכוונה למחזה שראינו שם הערב. בחזונה התפללה "אלי, אלי/ שלא ייגמר לעולם./ החול והים/ רשרוש של המים/ ברק השמיים/ תפילת האדם". ההליכה שלנו הלילה לקיסריה הייתה מזן שונה לגמרי, אבל גם עם תפילת אדם בלב.
חתני אילן שילוח, שבדרך כלל אינו מגלה אורך רוח נוכח פקק בכביש ותנועה איטית, נקלע לשיירה ארוכה. היא זחלה. זנב ארוך. ראש טור באופק לפנינו. בכל זאת הייתה לו ולי ולחברו טל תחושה מעודדת שטרם ראינו כדבר הזה. אנו, המפגינים, היינו "כחול אשר על שפת הים".
שיירה ארוכה-ארוכה התקדמה לעבר המגרש הסמוך לרחוב הדר בו מתגוררים אלה לצד אלה בני המשפחה השכולה פרקש ושכנים בשם נתניהו. המכוניות חנו בכל מקום כפטריות אחרי הגשם.
במקביל הייתה נהירה רגלית בלתי פוסקת של צעירים נושאי דגלים - כחול-לבן ושחור וורוד.
למען האמת חששנו כי נמצא את הרחבה ריקה. שבת גשומה ורוחות עזות ושטפונות פקדו את הארץ, וזה עלול להיות סממן רע, אבל להפך. זו הייתה פשיטה דמוקרטית על העיר העתיקה עם מסר עכשווי ברור, ולצד מפגן העוצמה הזה נראתה לפתע ההפגנה המרוחקת שארגן הליכוד עלובה, דלה, חסרת אונים.
מעט משתתפיה זעקו לעברנו "גנבתם לנו את המדינה"! ואני חשתי מידה של חמלה כלפיהם. נכון, גנבו לנו את המדינה. לנו ולהם, להם ולנו, ומי שעשה זאת הוא השליט והשלטון שהם בטעותם, בתום ליבם, מגוננים עליו.
"היה חזק מאוד", סיכמה מובילת תנועת "הדגלים השחורים" ד"ר שקמה שוורצמן. זה היה תיאור תמציתי מדויק של מה שהתרחש שם. מה גם שרבים הספיקו לתת דעתם לגילוי של עורך הדין גונן בן-יצחק כי ההפגנה הזדונית במהלך השבוע נגד משפחת פרקש, ששכלה את בנה הטייס במלחמת לבנון השנייה, נווטה לא פחות ולא יותר אלא מביתו של ביבי בקיסריה, מבית השכן.
אילו נכתב כדבר הזה בתסריט לדרמה היו רבים מהמבקרים מעירים כי זה דמיון מופרך, מופרז, הרי לא ייתכן שאורלי לב ואפרים גרייף הוזמנו למחות נגד פרקש בהנחייה שיצאה ישירות מבית נתניהו. אבל הכל אפשרי. כן, זה אירע.
הדרמה העצימה כאשר החלו לחישות מפה לאוזן כי משפחת נתניהו אשר שהתה השבת בקיסריה נטלה את מקל הנדודים ונמלטה מבעוד מועד לירושלים. אבל גם מכיכר בלפור הגיעו ידיעות על נוכחות מרשימה של מפגינים רבים. ביבי יכול היה להיאנח ב"אוי לי מיוצרי ואוי לי מיצרי". המשטרה הגיעה למצב שלובשי המדים הסתערו על רות צוקרמן, סבתא לארבעה, ולא הרפו גם כשהייתה שרועה על הכביש עד כי היה צורך להעביר אותה בעילפונה לטיפול רפואי.
זו אינה פעם ראשונה. לפני כשלושה חודשים, עת נוכחתי בהפגנה, פגשתיה כבר מובלת במהירות על אלונקה לתחנת מגן דוד אדום. דונלד טראמפ אוחז בעיוות, ביבי מחזיק בתאוות השלטון. מחר יטוס ביבי לשדה בוקר לטקס המסורתי לזכרו של דוד בן-גוריון. פעילי "הדגלים השחורים" צבעו את מנחת הנחיתה במילה "לך"! הוא מתעלם. אנשים הגונים לא יוותרו. עד שילך.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  23/11/2020   |   עודכן:  23/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הליכה לקיסריה, פשיטה על קיסריה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לפי בגנ"ץ ניתן יהיה לרשום
סניל  |  23/11/20 16:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם אלדר
עולם ללא תרבות זהו עולם שטחי, עולם ריקני    האדם לא באמת יכול לחיות בלי תרבות, ובלי דבר שיגע בנפשו    משבר הקורונה הכניס את כולנו לבתים    האמנים הבינו שהם צריכים ליצור מהבית, ואינם יכולים לשבת ללא מעש ולחכות שיקרה נס
עמנואל בן-סבו
ערבים ישראלים, שוחרי שלום, שואפי חיבור למדינת ישראל הדמוקרטית, הפלורליסטית, המעניקה שיווין זכויות מלא לכלל אזרחיה, כבר לא יכולים להצביע לרשימה אחת, אשר על-אף מגוון האידאולוגיות שבה מדברת בקול אחד, קול שאינו מהווה חזות ארבעת מרכיביה
ד"ר דוד ארגז
כמו בספרים של ג'ון-לה-קארה, מתברר יום אחד שהחבר הכי טוב שלך הוא מרגל רוסי, שהסבא האהוב שלך הוא פדופיל, ששופטי בית המשפט בעירך חברים בכת השטן ובמרתף ביתך יש מקרר עם גופות    אז מה עושים רוב האנשים במקרה כזה? מסתירים
עו"ד אלון קוחלני
המשרד לחקירות ברשות לניירות ערך האמריקנית פרסם התראת סיכון למעשי כשל של מערך הציות בחברות ציבוריות
יוסף אליעז
מדינת ישראל מספקת, כמו רוסיה, נשק לשני הצדדים ובעיקר לאזרביג'אן העשירה הרוכשת נשק בכמויות עצומות ביחס לרכישות הארמניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il