X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
טורקיה מנהלת מגעים חשאיים עם ישראל לחימום מחדש של היחסים בין שתי המדינות בתמורה לכך שישראל תסייע לה להתקרב לממשל החדש בארה"ב. זוהי ההזדמנות לדרוש מטורקיה לסגור לאלתר את שלוחת חמאס באיסטנבול שעוסקת בפעילות טרור עניפה נגד ישראל, אסור להחמיץ את ההזדמנות
▪  ▪  ▪
[צילום: שירותי העיתונות הנשיאותיים]

אתר החדשות "אלמוניטור" חשף השבוע את דבר המגעים החשאיים שמנהלת טורקיה עם ישראל לקראת כניסתו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן לבית הלבן. הטורקים נזכרו כעת כי "הדרך לבית הלבן עוברת דרך ירושלים" ורוצים להפשיר את היחסים הקרים עם ישראל כדי להתקרב לג'ו ביידן. על-פי דיווחים שונים,ראש המודיעין הטורקי הקאן פידאן נפגש בנושא כמה פעמים עם בכירים ישראלים ובהם עם ראש המוסד יוסי כהן כדי לקדם את המגעים בין שתי המדינות.
הנשיא ארדואן חושש מהנשיא הנבחר ג'ו ביידן, כפי שחוששים ממנו מנהיגים אחרים במזרח התיכון, כמו הנשיא המצרי א-סיסי ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, בגלל כל מה שקשור לעמדותיו של ג'ו ביידן והמפלגה הדמוקרטית בנושא זכויות האדם.
ג'ו ביידן הבהיר כבר במהלך קמפיין הבחירות שלו את הביקורת הקשה שיש לו על הפרת זכויות האדם בטורקיה ועל המדיניות של הנשיא ארדואן במזרח התיכון. נשיא טורקיה ארדואן רואה את עצמו כמנהיג תנועת "האחים המוסלמים" העולמית והמגן של רצועת עזה ותנועת חמאס, שהיא חלק מתנועת "האחים המוסלמים", ומקבילה למפלגת השלטון הטורקית "הצדק והפיתוח".
מאז פרשת ההשתלטות הישראלית על ספינת "המרמרה" במאי 2010 התדרדרו יחסי ישראל-טורקיה, הנשיא ארדואן מנהל מאבק מדיני מול ישראל מכל כל במה איסלאמית, ערבית ובינלאומית. טורקיה גירשה במאי 2018 את השגריר הישראלי איתן נאה בעקבות ההתקפות הישראליות ברצועת עזה והעברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים וגם החזירה קודם לכן את שגרירה מתל אביב.
עתה זקוק הנשיא ארדואן לעזרת ישראל כדי לפתוח באמצעותה "דף נקי "מול הממשל החדש בארה"ב, הנשיא טראמפ לא יהיה עוד בבית הלבן כדי לעזור לו, בידודה הבינלאומי של טורקיה גובר, המדינה נתונה במשבר כלכלי ומעל ראשה מרחף איום של סנקציות אירופיות.
הטורקים חוששים שהנשיא החדש ג'ו ביידן לא ימנע הטלת סנקציות על טורקיה בגלל שרכשה טילי אס. 400 מרוסיה, בגלל התקיפות של הצבא הטורקי על הכורדים בסוריה ובגלל העימות של טורקיה עם יוון על השליטה בים האגאי ומזרח הים התיכון.
להערכת גורמים מדיניים בירושלים, המגעים החשאיים שמנהל ראש המודיעין הטורקי הקאן פידאן עם גורמים בכירים בישראל עוסקים, בין היתר, בהחזרת השגרירים של שתי המדינות לתל אביב ולאנקרה. ישראל החמיצה הזדמנות פז בהסכם הפיצויים שלה עם טורקיה על נפגעי "המרמרה" והיא הדרישה שלה לסגור את משרד חמאס באיסטנבול שממנו מכווינה הזרוע הצבאית של חמאס, בין שאר פעולותיה, פיגועים נגד ישראלים בשטחי הגדה. הטורקים התחמקו בזמנו וטענו שמדובר במשרד פוליטי בלבד. עכשיו נוצרה הזדמנות חדשה לנצל את ההזדקקות של טורקיה לעזרתה של ישראל כדי להביא לסגירת מרכז הטרור החמסאי באיסטנבול.
משרד חמאס באיסטנבול
לחמאס יש משרד גדול באיסטנבול המאוייש בין היתר על-ידי מגורשי "עסקת שליט" שגורשו מהשטחים לחו"ל כחלק מהעסקה ב-2011, חלק מהפעילות שלהם עוסק בהכוונת פיגועים בשטחי הגדה וניסיונות לגייס לשורות חמאס, חיזבאללה ואירן סטודנטים מקרב ערביי ישראל הלומדים או מבקרים בטורקיה. טורקיה העניקה באחרונה אזרחות טורקית לבכיר חמאס סאמי אבו זוהרי ונימקה זאת בכך שמדובר במהלך חוקי מכיוון שהוא השקיע במדינה סכום של יותר מ-2 מיליון דולר.
על-פי גורמים ברצועת עזה, גם כמה פעילים אחרים של חמאס העובדים בשלוחת הזרוע הצבאית באיסטנבול קיבלו אזרחות טורקית.
לפני יותר מחודש דיווח העיתון הבריטי "טיימס" על חוליית חשאית של חמאס שפעלה בטורקיה, ללא ידיעת השלטונות, ומשם עסקה בהתקפות סייבר על מוסדות הרש"פ ברמאללה ועל שגרירויות סעודיה ואיחוד האמירויות באירופה. על-פי מקורות טורקים,שלטונות טורקיה הזהירו את משרד חמאס באסטנבול כי כמה פעילים של חמאס יגורשו מן המדינה בגלל שהפרו את חוקיה.
עיתון "טיימס" הלונדוני דיווח מפי גורמי מודיעין בינלאומיים כי היחידה החשאית של חמאס פעלה באיסטנבול בנפרד מהמשרד של חמאס, היא כפופה לזרוע הצבאית של חמאס ומדווחת ישירות לבכיר חמאס סמאח סראג' שמקבל הנחיות מיחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועה. על-פי מקורות המודיעין של העיתון, היחידה החשאית התבקשה גם לרכוש חומרים דו-שימושיים שישראל אוסרת על הכנסתם לרצועה מחשש שהם ישמשו לפיתוח אמצעי לחימה על-ידי יחידת הפיתוח והטכנולוגיה של חמאס. כמו-כן, היחידה החשאית עוסקת בריגול נגדי נגד אירגוני טרור אחרים החשודים בחוסר נאמנות לחמאס.
הסבירות שטורקיה תנתק את קשריה של חמאס שמסבכת אותה מדי פעם עם הקהיליה הבינלאומית, איננה גבוהה, לפני כשנה וחצי סיבכה חמאס את טורקיה בפרשת הלבנת והברחת כספים לזרוע הצבאית ברצועת עזה באמצעות 2 משרדי חלפנות גדולים באיסטנבול. בימים אלה עומדים לדין בסעודיה כ-60 פעילים של חמאס שהיו חברים ברשת הזו של הלבנת והברחת הכספים, הם נעצרו בהוראתו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן לאחר שישראל וארה"ב העבירו למודיעין הסעודי מידע מדויק על פעילותם בסעודיה ובטורקיה.
מי שאחראי על משרד חמאס בטורקיה הינו צאלח אלעארורי, מספר 2 בארגון המשמש כראש הזרוע הצבאית של חמאס בגדה ואיש הקשר לחיזבאללה ואירן, אולם נראה, על-פי גורמים ברצועה, כי השלוחה החשאית באיסטנבול הינה פרויקט אישי של יחיא סינוואר והוא השתמש בה בעיקר למטרות של הזרוע הצבאית ברצועת עזה.
ישראל נכשלה עד כה במאמציה אצל שלטונות טורקיה להביא לסגירת הזרוע הצבאית של חמאס באיסטנבול, המשרד באיסטנבול עוסק בהכוונת פעילות הטרור בגדה, גיוס פלשתינים לפעולות טרור ומימן פעילות טרור בגדה והעברת כספים לתשתית הצבאית של חמאס בגדה. על-פי גורמים בחמאס, הארגון מפעיל באיסטנבול חדר האזנה משוכלל לאמצעי תקשורת וקשר בישראל ומספק את המודיעין לחיזבאללה ולאירן. את המשרד הזה מפעיל עבד אלחכים חנאני, נאמנו של בכיר חמאס צאלח אלעארורי שבעצמו נאלץ לעזוב את טורקיה בעקבות לחץ אמריקני-ישראלי וכיום הוא ממוקם בשכונת א-דאחיה בביירות ומשם הוא מפעיל את המשרד באיטסנבול.
ישראל חייבת להגביר את הלחץ המדיני על טורקיה לסגור את משרד חמאס באיסטנבול המשמש להכוונת פעילות טרור בשטחי הגדה. המשרד הזה מפר את החוק הטורקי ואת החוקים הבינלאומיים, העובדה שנשיא ארדואן מאפשר לו להמשיך לפעול, למרות דרישות ישראל לסגור אותו ולמרות שישראל הציגה למודיעין הטורקי חומר מפליל על פעילותו, הופכת את טורקיה למדינה הנותנת חסות לארגוני טרור.
נראה כי לישראל יש עתה הזדמנות פז כדי להביא לסגירת משרד חמאס באיסטנבול, הדרג המדיני חייב לעמוד על הדרישה הזו ולא לוותר עליה בשום מחיר, היא חשובה לא פחות מהחזרת השגרירים מכיוון שהיא עוסקת במלחמה בטרור. אם הטורקים יסרבו יש לישראל את האפשרות להפעיל לחץ על הנשיא ארדואן דרך הממשל החדש בוושינגטון שאיננו מתלהב ממנו בלשון המעטה ובוודאי תומך בצעדים למלחמה בטרור האיסלאמי הקיצוני.

תאריך:  03/12/2020   |   עודכן:  03/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גלבוע
היא מצויה בתקופת הדמדומים של סוף שלטון אבו מאזן וחבורתו; שרויה במצב כלכלי מייאש ומגפת קורונה מתעצמת במהירות; שפל במעמדה בעולם הערבי ועוינות עם ממשל טרמפ היוצא    ולמרות כל הצרות אין שום אינתיפאדה או סימן לכך
דן מרגלית
אם לפיד ויעלון יהיו חכמים הם יטפחו לך ולגבי אשכנזי על הגב ויאמרו כי "מה שהיה - היה", וכמו בתפילת "כל נדרי" הנדרים אינם נדרים והשבועות אינן שבועות, ומה שהיה שוב לא יהיה
ישראל אברמוב
הרכב האוטונומי הינו הפתרון האולטימטיבי לקורונה ולשאר מרעין בישין    הנסיעה בו תהיה אינדיבידואלית לחלוטין
מנחם רהט
שוב ושוב נשמעת הנמקת המחץ להתנערות מההסכם עם גנץ: נתניהו הרי ניצח ב-3 המערכות האחרונות אבל שום ניצחון לא היה, חוץ מניצחון פירוס: 'עוד ניצחון כזה ואבדנו' וכיצד אמורים לנהוג אנשי אמונה כלפי הפרה שיטתית של ההתחייבויות בהסכם הקואליציוני כלפי גנץ
איתן קלינסקי
יש לנו ראש ממשלה, שלא זנח גם בימים טרופים אלו לטפח את העיט הנוסק בשמי ישראל, עיט ובכנפיו עלטת אימה, החותר להנציח מציאות מדממת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il