X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עד היום כולם דברו אמת לאמיתה, מיצחק רבין, אריאל שרון, אהוד ברק, אהוד אולמרט ועד לשמעון פרס כולם דוברי אמת ידועים נושאי לוחות ברית האמת ועבורם נכתב הדיבר ה-11, דבר אמת בפיך ובלבבך...
▪  ▪  ▪
אמת או חובה [צילום: פלאש 90]

בשנת 1984 נפגש שגריר ישראל באו"ם בנימין נתניהו עם הרבי מליובאוויטש. הרבי אמר לבנימין נתניהו: "אתה הולך לאו"ם. מקום של שקר נצחי, חושך ואפלה. זכור, כשאתה מדליק נר אחד של אמת באפלה הגדולה ביותר, החושך מגורש, הדלק נר של אמת".
36 שנים חלפו מאז בקשתו של הרבי מהשגריר שהיה לראש ממשלת ישראל. השקר הנצחי, החושך והאפלה שהיו באו"ם התפשטו מאז ואבוקות של נרות אינן מצליחות להשתלט על הכזב, הרמייה והשקר. האמת היא הערך לאורו צריך כל אדם, בכל מקום בעולם, לצעוד בבטחה. לשקר כידוע כי אין רגליים אבל יש לו עדת מעריצים גוברת ומתעצמת.
בנימין נתניהו, כמו אישי ציבור אחרים בהנהגה הישראלית, אינם הדוגמה והמופת לאמירת אמת. בין ראשי הממשלות שקדמו לנתניהו היו מי שלא רק שלא אמרו אמת, גם לא לשעתה, אלא אף נשבעו בכל הקדושים שדברי השקר הקשים והבוטים שיצאו מפיהם היו כאמת שניתנה במעמד הר סיני. משהתרגלו לדבר כזב ורמייה נדמה היה להם הדבר כהיתר.
יש מי מהמנהיגים אשר אינם דוברים אמת מלאה למען ביטחון המדינה, או בשל אינטרסים שאינם אינטרס אישי כי אם לאומי, אך הרוב המוחלט בימי השקר הללו סבורים כי מדאורייתא אין לדבר אמת ורק אמת וכי רק במקרים חריגים מותר להוציא משפט שכולו, מראשיתו ועד סופו אמת.
בעקבות ליקוי המאורות של מנהיגים בעולם ומנהיגים בישראל, החלה תופעה אנטי דמוקרטית, מסוכנת ומאיימת, פרשנים ועורכי עיתונים מינו את עצמם להיות בוחני האמת, קובעי האמת, מפרסמי האמת, כמובן כשזו אמת שמתכתבת עם האג'נדה הפוליטית שלהם, עם הפרשנות המוטה ביודעין ובאופן מוקצן.
בשם האמת
התופעה המסוכנת של הצנזורה מטעם עצמם של אייקוני הקודש ואורקלי האמת החלה לחלחל בימים אלה לאולפני התקשורת ולמערכות העיתונים. לא עוד דיווח אובייקטיבי, מוטה, מוטה באופן קיצוני עד כדי מביך, אלא מעתה נאמני האמת מטעם עצמם, הצנזורים אשר בפיהם אמת לשעתה וליבם שקר גס, הם אשר יכתיבו מה מדברי האישיות הציבורית אמת ומה שקר, זוהי עליית מדרגה בתהליך הנדוס התודעה המתרחש בכל יום בכל שעה בתקשורת לסוגיה.
שומרי חותם האמת מטעם עצמם, החלו בבדיקת האמת בנאומיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עד היום כולם דברו אמת לאמיתה, מיצחק רבין, אריאל שרון, אהוד ברק, אהוד אולמרט ועד לשמעון פרס כולם דוברי אמת ידועים נושאי לוחות ברית האמת ועבורם נכתב הדיבר ה-11, דבר אמת בפיך ובלבבך...
האם הצנזורים החדשים, נושאי חותם האמת, לא הביטו במראה המוצבת בציבוריות הישראלית? הטחו עיניהם מראות את קלונם, בושתם, נכלוליותם, טרם שילבשו אדרת של טהרנות מזויפת וצדקנות מגלגלת עיניים? האם אותם פרשנים העובדים שעות נוספות להנדסת התודעה בשיטתיות, מתוך אמונה פוליטית וחלקם מתוך שנאה אישית יוקדת לראש הממשלה, האם הם אלו שיכולים לדבר על האמת ובשם האמת?
אמות הסיפיים לא זעו, הגוורדיה השולטת בתקשורת מבצעת פיגוע בדמוקרטיה בראש חוצות ואין מי שיעצור את הפצצות המתקתקות המאיימות להשתלט על הדמוקרטיה, חופש הביטוי, בצנזורה מטעם עצמם.
התופעה המסוכנת של עיצוב דעת הציבור מתוך מקום של רמייה, כזב ונכלוליות אסור לה שתימשך עוד רגע אחד. בעלי האג 'נדות יכולים לכתוב טורי דעה, טורי פרשנות, להתפלמס, לייצר שיח אמיתי על חשיבות העובדות האמתיות אך בל יהינו לקבוע מה אמת ומהו שקר ויתקעו את המסמר האחרון בדמוקרטיה אותה הם עושים קרדום לחפור בה. בל יעזו לרמוס את זכותנו להחליט מה אמת ומה שקר, משטרת המחשבות נדרשת לעצור ומיד.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  06/12/2020   |   עודכן:  06/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שומרי חותם ה"אמת"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד, מר בן סבו
עמעד  |  6/12/20 16:07
2
קשקשת מחורפשת
הירונימוס  |  6/12/20 16:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
קריאה נועזת של המילים, שיבואו אחרי המילה קטונתי, מעוררות אותי לא לתחום עצמי אך ורק ב-ד' אמות של התייחסות לתחום הענווה, אלא להסקת מסקנה נועזת, שרק האדם במעשיו ובמחשבותיו הוא זה שמעצב את חייו
בושמת גואטה
אנו קמים בבוקר ובדרכנו לעבודה נוהגים לצלילי קריין חדשות שמתאר עליה חדה בכמות הנדבקים, אוכלים את ארוחת הצהריים למשמע קולה של הכתבת שנוכחת ברגעים אלו ממש בזירת הרצח של עוד אישה חפה מפשע ונרדמים למרגלות מסך הטלוויזיה שמספר את סיפורו של עוד שר כנסת שמעל בכספי המערכת    התקשורת "מאכילה" ואנחנו "בולעים"    אך נשאלת השאלה, האם זו "התזונה" הנכונה לנו?
ארי בוסל
בארץ המערכת עצמה היום יודעת איך לטפל בניצולים, החל ברופאים בקופות חולים    אך בחו"ל? שם ישראל מתנערת מהניצולים, כאילו הם לא קיימים    הם לא אזרחיה, מישהו אחר צריך לדאוג להם
מתי דוד
שום "פוליטיקה חדשה" לא מסוגלת לשנות נתונים של הפוליטיקה הריאלית הישנה    הביקורת בהקשר זה נכונה כלפי כל מפלגה, ואולם מסתבר שלא ניתן לברוא פוליטיקה חדשה, רצויה ואידיאלית, במקום זו המצויה הריאלית
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - מלאכת רמייה, ליקויים, אין זמן וטלאי    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    שבת שלום והרבה בריאות ואושר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il