X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
יש הוכחה מוחצת שההפגנה הייתה ייחודית משטרת ירושלים, התוקפנית מכל האחרות, חזרה לסורה היא עצרה ועיכבה הלילה 20 מפגינים בני אור
▪  ▪  ▪
פסל דומם מברונזה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

איתי זלאיט הציב ביום ששי בכיכר פאריס בירושלים פסל של מפגין גיבור. כך מתנהלות הפגנות בדמוקרטיות. משטר נאור היה עובר על כך לסדר היום. אך אילו היה בישראל של ביבי משטר נאור לא היה צורך לעצב שום פסל של מפגין גיבור. מין פרדוקס שכזה.
הפסל הדומם מברונזה, במשקל של כמה טונות, הכעיס את ממשלת הדיקטטור-בדרך1. הוא הפך לעניין כה דחוף, שמשטרת ירושלים גייסה בערב שבת שוטרים רבים, ויחד עם פקחים של העירייה הם העבירו את "גיבור ישראל" ממקומו. במקום "לכה דודי" - לכה דודי להזיז גוש ברונזה. על זה לחלל שבת? הרי אפשר היה לסלק את הפסל באורח טבעי ביום ראשון בבוקר.
בימיה של הממשלה בראשות אהוד ברק ביקשה המשטרה כי חברת החשמל תעביר בשבת מתקן שנקרא משחן. היא הסבירה לראש הממשלה כי אם תנועת המשחן תידחה ליום ראשון בבוקר תיחסם התנועה מדרום הארץ לתל אביב למשך שעות רבות.
החרדים איימו כי אם ינוע המשחן בשבת יפרשו מהממשלה. ד"ר יוסי ביילין הזהיר את ברק כי האיום רציני, ואכן כך היה. הם פרשו. על משחן חיוני הם פרשו, אבל עתה - משעשרות שוטרים ופקחים נצטוו להעביר בערב שבת בשעה 03:00 פסל הנטוע במקומו - החרדים מחרישים. לא מאיימים ולא פורשים. איפה ואיפה זה פטנט של יהדות התורה.
על-רקע זה הייתה ההפגנה הלילה מרהיבה. סוף-סוף התאחדו קבוצות המחאה. הייתה שם ד"ר שקמה שוורצמן מייסדת הדגלים השחורים. אמרו לי כי ראו את ד"ר אליעד שרגא, ש"התנועה לאיכות השלטון" בראשותו איפשרה תצוגה אדירה של זמרת מרטיטה כאחינועם ניני והפסל זלאיט שאמר את העיקר - הוא יפסל גם את המגינה "גיבורת ישראל". כנראה גם אמיר השכל ואחרים. זה מעודד. ביבי מפחד מפסלים. אולי גם מצלם. אולי גם ממסיכות.
יש הוכחה מוחצת שההפגנה הייתה ייחודית. משטרת ירושלים, התוקפנית מכל האחרות, חזרה לסורה. היא עצרה ועיכבה הלילה 20 מפגינים בני אור, שרצונם המוצהר הוא לשחרר את ישראל מהמשטר המושחת שידעה מעודה בראשותו של בנימין נתניהו. כאשר משטרת ירושלים מעמיקה את מעצר המפגינים הם יודעים כי עלה בידם לפעול למען טוהר המידות.

הערות

1. מאמר מעולה של עמוס הראל מהארץ מעורר תהייה אם ישראל עדיין דמוקרטית, או נשלטת בידי טריאומווירט הכולל את ביבי, יוסי כהן ומאיר בן-שבת. נתניהו שינה את אופיו הדמוקרטי של המשטר והציבור לא חש. הדיקטטורה זוחלת בשקט.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  06/12/2020   |   עודכן:  06/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמה בצלם ובפסל ובמסיכה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפגנה ייחודית ? הצחקת אותי ?
יצחק הורניק  |  6/12/20 21:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אופיר שניר
האם ייתכן, שאני לא נורמלית אם אני לא מעוניינת להתחתן ולהביא ילדים לעולם? כנראה שכן... מבחינת פשוטו כמשמעו, אם הרוב בוחרים במסלול של חתונה וילדים ולעומת זאת אני בוחרת במסלול אחר, הרי אני בוחרת במסלול של מתי מעט, מה שהופך אותי ללא נורמלית ואולי אפילו למורדת במוסכמות
יאיר דקל
מקור המילה זמן בפרסית עתיקה ו"זמאן" פירושו "הזה שהולך"    עכשיו יש עיתון באיסטנבול ששמו זמאן (Zaman)    גם לנו היו עתונים כאלה, למשל "הזמן", עיתון יומי בשפה העברית שיצא לאור בסנט פטרבורג ואחר כך בוילנה
ציפי לידר
דן מרגלית
אבל אם מוסכם על גורמי אכיפת החוק כי בסך-הכל הגן על רכושו כחלק מזכותו להגנה עצמית, כלומר ירה על-מנת למנוע עבירה והחטיא ופגע בעבריין, על מה המשטרה רוצה להחזיקו במעצר?
מיכאל אדירעם
יש הרואים בהסתדרות הישג    המחבר סבור שזה המוסד שהרעיל את הציונות ולקח את המדינה לכיוונים שאנחנו סובלים מהם עד עצם היום הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il