X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נורית גרוס, גן השלושה [צילום: מרגלית מולנר גויטיין]
ביבי בבגדי לואי ה-14
לאחר שבוע האמנות בת"א מתקיים עכשיו חודש של פסטיבל האיור, שהוא, כמובן, אמנות לא פחות מעניינת ומזמינה האכסניות הן מוזאון יפו העתיקה, גלריות ברחבי העיר, ורחובות יפו עצמה
ביבי, לואי ה-14 [צילום: מרגלית מולנר גויטיין]

אפתח בגלריית הרחוב. 60 תיבות אור מרוכזות באתר אחד, על קירות האבן בסימטאות האריה והצורפים. זהו ריכוז של מיטב העבודות בתערוכות האיור 2020. יזם ואוצר ראשי: יובל סער.
מול הגלריה של דניאל בסימטת הצורפים מוצגת תמונה מדהימה של מלך צרפת לואי ה-14 בשיא תפארתו, עם קפלט מתולתל בצבע פלטינה, בגדי מלכות ונעלי עקב על רגלים עדינות עוטות גרביים לבנות. אלא ככל שנתרכז בתמונה נגלה שהפרצוף הוא של ביבי נתניהו עם חיוך זחוח, והכתובות מעל התמונה היא: unwanted. צריכים פרשנות? רק רמז: לואי ה-14 אמר 'המדינה, זה אני'.
ממש מול 'ביבי' מוצגת תמונה של פרידה קאלו בחלון הגלריה של דניאל, מעשה ידיו. בתוך הגלריה התרשמתי מעבודתו על כרזה SIN CITY עליה צייר את הדמות המפורסמת של קלינט איסטווד עם האקדח המופנה ישירות אלינו. עבודה אחרת אקטואלית ומעניינת היא ציור על עץ של עיתון 'ישראל היום' ובתוך העיתון שטים דגים. הרמז הוא, כמובן, לתכליתו הסופית של העיתון...
תמונות נוספות מפנות גם לתערוכות בעיר: דברת מנחם מציגה כאן ובגלריה P8 איורים עדינים וצבעוניים המתכתבים עם איורים של נחום גוטמן. דברת מזמינה אותנו לשוטט בגן הפרטי שלה ומשתפת מעבודותיה כמאיירת עצמאית ללקוחות שונים בעולם בתחומי הפרסום, העיצוב, עטיפות ספרים, אנימציה ואופנה.
מוזאון יפו פתח את שעריו לשתי תערוכות מעולות, לאחר ששינה לאחרונה את ייעודו והפך למעין רזידנס לאמנים, רעיון חשוב, אבל לא יותר מתערוכות טובות.
התערוכה הגדולה מתרכזת בעבודות קומיקס וקריקטורות. פרס קרטס לקומיקס מוענק מזה שבע שנים עבור פרויקט מצטיין בתחום הקומיקס/הרומן הגרפי/הנובלה הגרפית, במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, חלוצת אמנות הקומיקס הישראלי ברמה אקדמית. התערוכה מציגה את 18 הפרויקטים שזכו בפרס עד היום, לצד פרויקט נוסף ועכשווי של כל אחד מהזוכים. האוצר: מישל קישקה, שחלק נכבד מהתערוכה מוקדש לעבודותיו המופיעות בעיתונות הכתובה, וכך, מהוות אמירה פוליטית נוקבת. לדוגמא: כתגובה נגד מסעות תלמידים למחנות הריכוז בפולין הוא מציג איור של שער הכניסה למחנה השמדה ולצידיו תלויות חזייה אדומה וחולצת נבחרת ישראל. לדברי קישקה הוא מביע בכך את סלידתו מהתנהגות תלמידי בי"ס אופק שבילו עם חשפנית בביקור בבירקנאו ב-19.11.1999, וגם מנבחרת ישראל בכדורגל שבאו למשחק באירופה באותו זמן ובילו עם חשפניות.
אציין גם את ארז צדוק (פרס ראשון תשע"ד) באיור/ציור בסגנון קומיקס קלסי של סירת מטיילים באמזונס, מוקפים בחיות אקזוטיות סקרניות.
בספרו "עיר בר" מתאר שקד גינות (פרס שני תשע"ט) מפגש בין הטבע, החיות, האורבניות ומה שביניהם. כך, נוכל לראות צבוע, איילה ושפן סלעים על-רקע בניינים רבי קומות ומנופים.
כלל המציגים: איה טלשיר, אורי רייקוס, ארז צדוק, איתי בן הרואה, בן בואנו, דרור כהן, יניב טורם, יותם רפפורט, לי זכאי, מרינה מייקלר, נדב יהל, נעה כץ, סיוון פיטרמן, סרגיי איזקוב, צח וינברג, שמעון אנגל, שקד גינות, תום אנגלר.
החדר הקטן במוזאון מוקדש לשלש אמניות יוצאות ברהמ"ע לשעבר: לנה רבנקו, לרה מישורוב וקטיה רויז בתערוכה משותפת "יורדי ים". לנה רבנקו מפליאה בציורים בסגנון רוסי עתיק של דמויות ויצורים על-רקע נייר עיתון צהוב. מופלא במיוחד הוא ציור שני "יורדי הים" המזוקנים במרכז הקיר.
לרה מישורוב בונה עולם מגי בהדפס גרפי שחור לבן. קטיה קרן רויז בונה עולם ימי מופלא על בד שחור וחלקי עץ בדימוי דגים, בתוספת זרדים, קונכיות ושבלולים, מסמרים, תפירת חלקי בד. התוצאה מדהימה ביופייה ומפתיעה בעושרה בייצוג עולם המים.
בבית מלאכה קטן לדפוס (צלטנר, הגמנסיה העברית 8) בלב רחובות יפו מוצגת תערוכה של מפות מאוירות באהבה ובמיטב הדמיון של האמניות. כך, נורית מתארת את גן השלושה כגן עדן עשיר בצמחיה, בחיות וציפורים אקזוטיות.
לסיכום: מפעל יפה וחשוב של עירית ת"א. כדאי לגלות את יתר הגלריות והאמנים באתר פסטיבל האיור בת"א.

לנה רבנקו [צילום: מרגלית מולנר גויטיין]
ביבי, לואי ה-14 [צילום: מרגלית מולנר גויטיין]
קישקה, לצידי המחנה [צילום: מרגלית מולנר גויטיין]
תאריך:  16/12/2020   |   עודכן:  16/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
הפוליטיקאים המובילים את הדגלים השחורים מנסים לשנות את הטרמינולוגיה, ולקרוא לו "הנאשם מבלפור" מה ששוב מבדל אותו מכל איש ציבור אחר, ומבצר את מעמדו
מרדכי ליפמן
היום קל לזכות בכותרות ולהיות תמיד בפוקוס של תשומת הלב הציבורית, גם אם מדובר בדברי הבל, בנבואות שקר, מראשיתן ועד סופן, ובלבד שתהיה אנטי ציוני
דן מרגלית
כדאי לזכור בהתקרב מועד חשבון הנפש בעניין הקורונה כי הפרופסור יורם לס לא היה לבד כאשר התנגד לסגר, שממילא לא ימנע את התפשטות הקורונה אבל יפצע קשה את המשק הלאומי
רפי לאופרט
מחול הסטראוטיפים הוא חזון נפרץ בהוויה שלנו, וכמעט איננו מחמיצים הזדמנות לשלוף סטראוטיפ מצוי ולעשות בו שימוש, בבחינת מצוות אנשים מלומדה: "גם לי יש מה לומר בנדון". מיותר. הפעם הנושא הוא: חשיפת מעורבותה של ישראל בחיסול טרוריסט אל-קאעידה הבכיר, האירני אל-מסרי, לפני כשלושה שבועות{1}. אולם שמו של האובייקט איננו הנושא אליו ברצוני להתייחס, אלא הפרסום שניתן לאירוע
אהרן פאפו
"כאשר צריך - גם מטאטא יורה" אומר הפתגם העממי. טענה זאת שכולה נסיון להתערב בחוק-הלאום כדי לשנות אותו - נראית כתוצר ברור מבית-היוצר של אהרן ברק. חשים כאן את טביעות אצבעותיו אף אם לא הוא המציא אותה. היא נשמעת כפרי-רוחו גם אם הגו אותה אחרים בביה"מ העליון. אין להכנע למגמה מניפולטיבית זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il