X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
מלחמות - בני תרבות וברברים ומה שביניהם (כ')

שמאלנים מחרחרי מלחמה

חזון המהפכה הקומוניסטית: פועלי כל העולם התאחדו - אבל יסוד של הפוסט-לאומיות במערב היום; מדוע אין לישראל צבא מקצועי; גן העדן הקומוניסטי; החזון של לנין: מרד עולמי מזויין עקוב מדם ונואש, השמדה ללא רחם; האש הבוערת של המרכּסיזם; אסטרטגיה חתרנית; לנין ניצל את מרד בשר התותחים ברוסיה
▪  ▪  ▪
ולדימיר איליץ' לנין [צילום: אלכסנדר זמלינצ'קו, AP]

גֵּנִים פוסט-לאומיים בציונות

ב"מניפסט הקומוניסטי" משנת 1848 הכריזו מרכּס ואנגלס ש"הקומוניסטים סבורים שאין זה מכבודם להסתיר את דעותיהם ואת מגמותיהם. הם מכריזים בגלוי שאין להשיג את מטרותיהם אלא על-ידי ניתוץ כל סדרי החברה הקיימים בכוח הזרוע. ירעדו נא המעמדות השליטים מפני מהפכה קומוניסטית. אין לפּרוֹלֵטָרים מה לאבד חוץ מכבליהם. לעומת זה יכולים הם לזכות בעולם ומלואו. פועלי כל הארצות התאחדו!". כך נזרע הזרע לפוסט-לאומיות של ימינו במערב וגם בישראל. אף שהציונות היא תנועה לאומית טהורה, בציונות הסוציאליסטית שהנהיג דוד בן-גוריון היו גֵנים פוסט-לאומיים שמנעו הקמת מערכת ביטחון חזקה למלחמה הבלתי נמנעת מול הערבים, כפי שחזה זאב ז'בוטינסקי, שהרי לא יכול להיות סכסוך בין הפרולטרים היהודים לבין הפרולטרים הערבים, בין החקלאים מעוטף עזה לחקלאים מרצועת עזה. אז מדוע לבזבז משאבים על הקמת צבא מקצועי?
האבות המייסדים של השמאל, מרכּס ואנגלס, הבטיחו לפרולטרים מלכוּת שָׁמַיִם שסיכויי הגשמתה נראו, במאה התשע-עשרה, רבים מסיכויי מלכות השמים של ישו. מדובר במלכות שמים סוציאליסטית התלויה לא באלוהים טרַנסצֶנדֶנטי, אלא ברצונם ובמיצוי כוחם של הפרולטרים שיהיו הרוב במדינות המתועשות כשהללו יגיעו לשיא כוחן הקפיטליסטי. רבים האמינו שגן העדן הקומוניסטי הוא מעֵבֶר לפינה, לשנה הבאה באוטופּיה הקומוניסטית כמו שרבים לא פחות מאמינים שגן העדן המוסלמי בחברת-הבתולות יתגשם לכל ג'יהדיסט מייד עם נפילתו בקרָב הקדוש. תנאי הכרחי להגשמת גן העדן הסוציאליסטי הוא השמדת העולם הישן ומערכותיו הפוליטיות, התרבותיות, הכלכליות והחברתיות. רק ישמידו את הקפיטליסטים, את האימפריאליסטים, את הקולוניאליסטים, ואצלֵנו את הלאומיים והמתנחלים, וגן העדן יופיע מייד במהרה בימינו.

"השמדה ללא רַחֵם"

כשאימצו את עקרון ההשמדה, הסתפחו מרכּס ואנגלס אל התרבות הברברית ובכך היו תלמידיהם החברתים של שרנהורסט וקלאוזביץ כפי שהיו אדולף היטלר, סדאם חוסיין, אוּסאמה בִּן לאדן מנהיג אל-קאעידה ואבו בַּכְּר אל-בגדדי מנהיג דאעש. שלושת האחרונים הנהיגו את האיום על ההגמוניה האנגלו-אמריקנית במאה ה-21. במכתב ששלח למרכּס ב-1858, שיבח אנגלס את "על המלחמה" של קלאוזביץ והציע לו לעיין בו. תלמידם הרוסי, ולאדימיר איליץ' לנין, כתב ב-1906: "הולך וקרֵב עימות המוני. הוא יתבטא במרד מזויין. ככל האפשר עליו להתחולל בעת ובעונה אחת בכל אתר ואתר. על ההמונים לדעת כי הולכים הם לקראת עימות מזויין עקוב מדם ונואש. עליהם לבוז למָּוֶת, כדי להבטיח את הניצחון... המשימה היא השמדה ללא רַחֵם".
המהפכה הצרפתית הייתה מקור השראה של מרכּס ואנגלס ושל תלמידיהם ומאמיניהם לרבות הציונים. הם אמרו: אִם הבורגנים הצרפתים מוטטו את המשטר המלוכני בצרפת ללא צבא, הפרולטרים המצוידים באש הבוערת של המרכּסיזם ודאי ימוטטו את המשטרים הקפיטליסטיים. אנגלס, שהתמחה בנושאים צבאיים, התפעל מצבאות המהפכה הצרפתית שהביסו את הצבאות המקצועיים של הקואליציה האנטי-מהפכנית. בספרו "אנטי-דיהרינג"1 כתב אנגלס שמפקדי צבאות המהפכה יפתחו שיטות של פיקוד על המונים חמושים ושליטה בהמונים אלה והמציאו את עקרון הבקעת מערכי האויב בטור חיילים שנכנס לקרב בסדר התקדמות מנהלית שלו, בלי להיערך מחדש. חיילי החוד מסתערים בחֵמה שפוכה ובגבורה על קווי האויב, לא רק הודות למורל הגבוה, תוצר החינוך האידֵיאולוגי, שמאפיין את הרטוריקה ההומניסטית, אלא גם מפני שאחיהם לנשק דוחפים אותם מאחור ואין להם דרך נסיגה. הבקעת נקודה אחת במערך האויב ממוטטת את כל המערך הזה. כך עשה נפוליאון לצבא הפרוסי המקצועי בקרב יֶנה ואחר כך השמיד את הצבא הזה. מהפכה, הבקעה מיטוט והשמדה, המרובע המושגי שהתגלגל מרובספייר ונפוליאון דרך שרנהורסט וקלאוזביץ למרכּס ולאנגלס ולתרבויות הברבריות של המאה העשרים.
התובנה של אנגלס השפיעה גם על הסוציאליסטים הציונים שבניגוד לז'בוטינסקי, שהאמין בצורך להקים צבא מקצועי עוד ב-1901 בהיותו בן 21, בן-גוריון וחבריו האמינו במיליציה אידֵיאולוגית שתרתיע את הערבים ואם יהיה הכרח תכה אותם עד חורמה כפי שהיא פעלה במלחמת העצמאות. המחיר על שרלטנות צבאית זאת היה כבד מאוד.

מיליטריזם שמאלני

מרכּס ואנגלס התפעלו גם מהספרדים שניהלו מלחמת גרילה מוצלחת נגד נפוליאון בעזרת כוח משלוח בריטי בפיקודו של הדוכס ולינגטון. שניהם התוו אסטרטגיה של חתרנות בתוך החברות הקפיטליסטיות במגמה לקדם את המהפכה הפרולטרית ולהשליט עליה את הדיקטטורה של הפרולטריון. לחתרנות, שנועדה לערער את הקפיטליזם מבפנים ולייעל בכך את התהליך ההיסטורי, היו לדעתם שני אפיקים של פעילות אידיאולוגית: שלילת הֶגיון הקיום של המדינה הקפיטליסטית בעיני רבים מבניה ובכך הניחו במערב תשתית לפוסט-לאומיות ופעולות טרור נגד יעדים פוליטיים וחברתיים רגישים. אנגלס כתב למרכּס ב-1851 ש"ערעור הארגון והמשמעת בצבא הוא תנאי הכרחי לניצחון המהפכה" ובספרו מ-1865, "הבעיה הצבאית הפרוסית ומפלגת הפועלים הגרמנית", הוא כתב: "ככל שיתאמנו יותר פועלים בשימוש בנשק, כן ייטב להם". הוא שאף להקים צבא פרולטרי עם מטכ"ל ועם ועדות מהפכניות נבחרות.
ב-1893, שנתיים לפני מותו של אנגלס, החליט האינטרנציונל הסוציאליסטי בציריך "לצאת חוצץ בכל הכוח" נגד תשוקותיו השוביניסטיות של המעמד השליט, והצהיר ששלום יבוא לעולם רק אחרי שימוגר הקפיטליזם בכוח הזרוע.
את בשׂורת המרכּסיזם הביא לאינטלקטואלים הרוסיים גאורגי ולנטינוביץ' פּלֵכַאנוב, שייסֵד בשנת 1881, שנתיים לפני מותו של מרכּס, את הקבוצה המרכּסיסטית הרוסית הראשונה. ב-1900 ייסדו פלכאנוב ולנין את הביטאון העיוני "איסקרה" (הניצוץ). לא האידיאולוג פלכאנוב שפרשׁ מן הסיעה הבולשביקית בהנהגת לנין לסיעה המנשביקית, אלא המנהיג הטבעי לנין היה למיישׂם של תורת מרכּס ואנגלס ברוסיה, וסייעו ליישום זה האינטלקטואל היהודי לב דוידוביץ' טרוצקי ובן של סנדלר גרוזיני שהיה לכומר, יוסִיף ויסַריונוביץ' סטלין. בספרהּ "זכרונות על לנין" כתבה אשתו של לנין, נַאדֶּזְ'דַּה קְרוּפְּסְקַיַה, שבעלה קרא ספרים רבים על אמנות המלחמה והתעניין בטכניקה של המרד המזויין. ב-1915 כתב לנין שקלאוזביץ היה "הסופר הגדול ביותר בתחום ההיסטוריה הצבאית". כך אימצה רוסיה הסובייטית את עקרון ההשמדה וחוסר הפשרה של קלאוזביץ.
לנין ניצל את מרד בשר התותחים בצבא הרוסי הכושל ובחברה הרוסית המוכה בסוף מלחמת העולם הראשונה וקיבל סיוע מממשלת גרמניה: קרון רכבת חתום הוביל אותו לרוסיה. בלי נקיפות מצפון קיבל לנין סיוע מהאויב של מולדתו שהייתה לדעתו ראויה להשמדה כי שלט בה המעמד המנצל. הגרמנים לעומת זאת, סייעו ללנין כדי שהמהפכה שיחולל תפחית את הלחץ הצבאי עליהם בחזית המזרחית. המהלך הזה לא עזר להם. הם סיימו את המלחמה במפלה שלא השלימו איתה ואחרי עשרים שנה יזמו סיבוב שני, שבו הושמד לפי שעה המיליטריזם הגרמני בעיקר על-ידי "הצבא האדום" שלנין וטרוצקי הקימו בברית המועצות.
___________________
בשבוע הבא: ברית המועצות סייעה לגרמניה להתאושש ולהקים צבא יעיל אחרי מלחמת העולם הראשונה; אסטרטגיית האדמה החרוכה; טבח האליטות בברית המועצות; חתרנות אידיאולוגית; ב-1941 סטאלין התכוון להיכנע להיטלר; בניית צבא דינוזאורי בברית המועצות; הבריחה מאפגניסטן; סטאלין לשמאלנים היה 'שמש העמים'.

1. . אויגן דיהרינג – היה אחד ממנהיגי התנועה הסוציאליסטית בגרמניה, והתחרה עם מרכס על ההנהגה. פיתח אידיאולוגיה המבוססת על מכניזם ניוטוני. הוגה דעות אנטישמי, הוא הכריז שהיהודים הם ענף נחות בגזע נחות. הוא הגדירם כטפילים, חסרי כל יכולת סוציאלית, רודפי בצע ועֲקָרים מבחינת יכולות תרבותיות ואמנותיות. הרצל העיד כי התוודע לראשונה לאנטישמיות דרך כתביו של דיהרינג. הוא למד תלמוד 20 שנה כדי להוכיח ממנו שהיהודים ערפדים. לאחר לימודיו כתב ספר שנאה על היהודים.
תאריך:  25/12/2020   |   עודכן:  25/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמאלנים מחרחרי מלחמה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
העולם בנוי מערימות חסה של
סניל  |  25/12/20 08:07
2
דבר אחד ברור
הירונימוס  |  25/12/20 18:03
3
אורי תתייחס למציאות
יואל קורנבלום  |  25/12/20 21:14
4
עבודת אלילים
מנדוזה  |  26/12/20 11:06
 
- האם ברית המועצות
הירונימוס  |  26/12/20 17:10
5
קדנציה אחרונה ומשמעותית
אקטואלי  |  26/12/20 21:42
6
עבודת אלילים נלהבת
מנדוזה  |  27/12/20 11:31
 
- הבה נראה
הירונימוס  |  28/12/20 20:00
7
המנגינה לעולם נשארת
מנדוזה  |  29/12/20 10:53
 
- בין אם אני מסכים אתך
הירונימוס  |  29/12/20 18:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי מילשטיין
המדע המודרני גרם להתפוצצות אוכלוסין; היווצרות מעמד הפרולטריון העירוני שאיים על המערכת הפוליטית וזיעזע את החברה והמדינה הלאומיוֹת תעשייתיוֹת; לפרולטריון אין מנהיגים אוטנטיים ואת החלל מילאו האינטלקטואלים; העוצמה הפוליטית של הפרולטרים; רטוריקה הומניסטית של האינטלקטואלים; התפתחות הפוסט-לאומיוּת במערב; האינטלקטואלים כשִכבה פרזיטית; קרל מרכּס ופרידריך אֶנגֶלס - מייסדים אלילים של השמאל
אורי מילשטיין
חשיבותו של שרנהורסט; קרב ווטרלו; מותו של שרנהורסט; גרמניה בשתי מלחמות העולם; צ'רצ'יל לעומת היטלר; הֶשֵׂגו הגדול של צ'רצ'יל; "ניצחון אמריקני" במלחמת וייטנאם; מדוע התפלגה גרמניה אחרי מלחמת העולם השנייה? הסתפחות הגרמנים לציביליזציה האנגלו-אמריקנית; לקחי הגרמנים, האמריקנים, הישראלים והרוסים ממלחמותיהם
אורי מילשטיין
מותו של פרידריך הגדול    צבא לאומי צרפתי    התבוסה הפרוסית בקרב יֶנָה; נפוליאון לא הפיק לקחים והובס    גרהרד פון שרנהורסט והמהפכה האינטלקטואלית בצבא הפרוסי שהוא היה הבסיס לצבא הנאצי במלחמת העולם השנייה    צה"ל הוא צבא אנטי-אינטלקטואלי שאינו חושף ליקויים ואינו מפיק לקחים, ולוחם בחומרה נגד מי שמנסה לעשות זאת
איילת פישביין
הגרעין התורני "שעלי תורה" בבית שמש קיבל ממשרד החינוך תקציבי עתק להעמקת החינוך היהודי, והשתמש בהם למטרות אחרות, בין היתר לבניית מבנים ולרכישת דירות    הגרעין הקים עמותה שבמשך שנים הוסיפה לעצמה שורה של תחומי פעולה משיקים לפעולות הגרעין התורני, שכולם מתוקצבים על-ידי המדינה    משעלי תורה נמסר בתגובה שכל הפעילויות אושרו ונעשו בפיקוח רואה חשבון ורשם העמותות    ממשרד המשפטים נמסר שהוחל בבדיקת פעולות העמותה
אורי מילשטיין
האתגר הפרוסי על הציוויליזציה האנגלו-אמריקנית; מסורת אבירי המסדר הטווטוני; חיזוק המדינה כצו דתי; הגאוניות האינטלקטואלית והצבאית של מלך פרוסיה פרידריך הגדול, צה"ל צבא אנטי אינטלקטואלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il