X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מניעת עבודה, וקיפוח פרנסה ולו גם לימים אחדים בשל שיקולים פוליטיים, אשר בבסיסם מונחת הנחה, שגויה ומופרכת, על אודות היתכנות קיומו של ניגוד אינטרסים, היא מחשבה נואלת ואף מסוכנת
▪  ▪  ▪
גאולה אבן וגדעון סער[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מורך לב
אילו אני גאולה אבן ו/או אילו אני גדעון סער הייתי נאבק על הלגיטימיות המלאה של קיום ראיון בין בעל לאשתו בהינתן עיסוקם הייחודי של כל אחד ואחת מהם. מצער ומעציב להיווכח, כי דווקא תאגיד השידור הציבורי לוקה במורך לך במורא ובמשוא פנים, כופף ראשו מחמת חששו ממוצא פיו של המולך.

הודעתו של תאגיד השידור הציבורי "כאן", על כך שמגישת החדשות גאולה אבן (שבחרה לשמור על שם שהוא מותג טלוויזיוני ואפילו לא הוסיפה לשמה מקף מחבר ואחריו השם "סער") שמגישה בו תוכנית חדשות מעולה בשעה 17:00 ("ערב ערב") תישאר בתפקידה - באמת תודה לכם מנהלי התאגיד על מחווה נדירה זו - אך לא תעסוק בנושאים הנוגעים לסער עצמו היא סתימת פיות. לא פחות.
איזו סיבה יש לגזור עליה בנושא חדשותי חשוב ומעניין מאין כמוהו בימים אלה, שבעלה, אכן, עומד במרכזו? איזה ניגוד עניינים עלול להיווצר כאן ו"כאן", במירכאות ובלעדיהן? גאולה היא עיתונאית ותיקה, מיומנת, חדה, חריפה ודעתנית. היא לא נרתעת משאלות קשות, כשהן מתבקשות או אף מתחייבות. כמראיינת היא נחשבת כמי שאינה מניחה הנחות למרואייניה, אף שאין בה מן התוקפנות והנשכנות המאפיינות אחדות מעמיתותיה בערוצים המסחריים השונים. מה עלול לקרות, חלילה, אם גדעון סער יתראיין אצלה? אני מוכן לחרוך ידיי באש בעודי נשבע, כי אילו ניתנה לא רשות להזמינו לתוכנית לא הייתה עושה לו כל הנחה שהיא; היא הייתה שואלת אותו כל שאלה מתבקשת.
גם גאולה לא פטורה מביקורת, אף שקל לייחס להתנהלותה נסיבות מקלות. מדוע הודיעה על ימי פרישה אחדים מהיום (שלישי בשבוע) שבו הצהיר בעלה על פרישתו מהליכוד והקמתה של מפלגה חדשה, עד ליום ראשו בשבוע שאחריו? האם חייב אותה מי ממנהלי הערוץ להשהות את עצמה? האם היא בחרה לעשות זאת כדי להימנע מ"מה יגידו"?! מה הסיבה שבגללה ביקשה גאולה אבן מה שהוגדר כ"חופש"? חופש למחשבה שנייה? אם כן - על מה? אם לא - מדוע חופש? (כזכור, גם כאשר התמודד גדעון סער מול נתניהו בבחירות המקדימות לראשות המפלגה, והובס בהן, היא פרשה או הופרשה).
האם מוראו של "האח הגדול" ואימתו נפלה על ראשי התאגיד? ממה וממי הם חוששים? יש לי השערה אבל מביך אותי לשער אותה כאן ו"כאן". מצער ומביך, מחפיר ומביש להיווכח כי משטרת המחשבות משתלטת על חופש הביטוי ועל חרות, לכאורה, השידור הציבורי. אין כל סיבה להדרתה של גאולה כהן מהמסך אף לא ליום אחד רק משום שבעלה הוא איש פוליטי המתכוון להתמודד על תפקיד ראש הממשלה. אין כל סיבה למנוע ממנו להופיע בתוכניתה. אין בכך כל פסול.
מניעת עבודה, וקיפוח פרנסה ולו גם לימים אחדים בשל שיקולים פוליטיים, אשר בבסיסם מונחת הנחה, שגויה ומופרכת, על אודות היתכנות קיומו של ניגוד אינטרסים היא מחשבה נואלת ואף מסוכנת. אילו אני גאולה אבן ו/או אילו אני גדעון סער הייתי נאבק על הלגיטימיות המלאה של קיום ראיון בין בעל לאשתו בהינתן עיסוקם הייחודי של כל אחד ואחת מהם. מצער ומעציב להיווכח, כי דווקא תאגיד השידור הציבורי לוקה במורך לך במורא ובמשוא פנים, כופף ראשו מחמת חששו ממוצא פיו של המולך.
בימי חג החנוכה באנו חושך לגרש והנה אנחנו מבוססים בו עמוקות. המקום הזה עדיין חשוך. מי - ומתי - יאירו?

תאריך:  20/12/2020   |   עודכן:  20/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארווין קליין
זאת משוואה אבסורדית של: האויב מנסה להרוג כמה שיותר ישראלים ואנחנו מגיבים בלתת חסות לכמה שיותר מהצד השני    אפשר ורצוי לעזור לכל מי שמנסה מהצד השני, לעזור לנו, אבל זה לא היה המצב בפעולה הזאת
עמנואל בן-סבו
הדבר המדאיג הוא השגרה הנוראה של קבלת הידיעה על עוד רצח ועוד רציחותיים ועוד רצח משולש, במעין שוויון נפש    חיי אדם אינם הפקר
משה ניסנבאום
סימון מס שחיטה בעריך של 6 פילר, מוטבע בנחושת עם מגרעות בשוליים מהונגריה/רומניה, משנת 1900 בקירוב
איתן קלינסקי
אני מבקש ברשימה קצרה זו לתת כבוד גם לגישה, שאינה סבורה, שיד אלוהים היא זו, שכוונה את הקנאות החשוכה של האחים ביוסף
ד"ר דוד ארגז
יש פסול בכך שאזרחים שומרי חוק שנפלו קורבן לתקיפה ומתגוננים מפני פושעים מוצאים את עצמם כמעט אוטומטית על ספסל הנאשמים    יש ליקוי מוסרי בכך שאנשים הגונים שהגנו על זכויותיהם תוך כך טעו בלי כוונת זדון ייענשו בחומרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il