X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אסור לפתוח מחדש אפילו דיון בתביעה עזת הפנים של בנימין נתניהו לבטל חלק מההסכם ביניהם גנץ לא הגיב למוסר ההשכל של הגדול בדורו
▪  ▪  ▪
גנץ. אלוף בזחילה [צילום: אלכס קולומויסקי]

אמש הבאתי כאן את מוסר ההשכל הנשגב של אמנון ממגנצא (מחבר "ונתנה תוקף...") והקדשתיו לבני גנץ. בקצרה, ההגמונים במחוזו הציעו לו באורח סדרתי להמיר את דתו והשיב בשלילה בו-במקום. רק פעם אחת ביקש שהות קצרה לחשוב, ועל כך נענש בייסורים מרים. הלקח הוא, שיש דברים שאסור לפתוח בפניהם אפילו סדק. למשל, אסור לפתוח מחדש אפילו דיון בתביעה עזת הפנים של בנימין נתניהו לבטל חלק מההסכם ביניהם. גנץ לא הגיב למוסר ההשכל של הגדול בדורו.
אולי אמנון ממגנצא הוא דמות רוחנית רחוקה מדי מכדי שגנץ יוכל ללמוד ממנה מוסר-השכל. אז משהו אחר שגם אותו סיפרתי בעבר:
פעם, בימים ההם שקדמו ל-gett taxi ישבו נשי הידוענים בניו-יורק והתפארו בבני זוגן.
שלי, אמרה אחת, מצטיין ברפואה.
שלי, אמרה השנייה, מצטיין באדריכלות.
שלי, אמרה השלישית, מצטיין משפטים.
ישבה ביניהן הזמרת האגדית מהילייה ג'קסון והרהרה מה תוכל לומר בשבח בן זוגה, ואז קפצה ממקומה:
שלי, אמרה, מצטיין להשיג מונית בשעת העומס.
אפשר לתאר במקביל את נשות הרמטכ"לים לשעבר מספרות בשבח בני זוגן.
שלי, תאמר רעייתו של אביב כוכבי, מצטיין ברוחב הדעת.
ושלי, תאמר זו של גדי איזנקוט, בשיקול הדעת.
ושלי, תאמר זו של גבי אשכנזי, באומץ לב.
ושלי, תאמר זו של בני גנץ, בזחילה.
מעולם לא ראיתי בפוליטיקה הישראלית ב-60 שנות עיתונות פוליטיקאי זקוף כל כך זוחל נמוך כל כך כמו גנץ. מי לנו כמו עומר ינקלביץ' שייוחס לה ביטוי מזלזל ביכולתו של גנץ, והוא נותר טבוע בתודעה הציבורית למרות שהיא הכחישה.
כרבי אמנון ממגנצא היה עליו לומר לביבי בנוכלותו: "לא מנהל איתך שום משא-ומתן על פתיחת ההסכם. אין הצדקה ואין צורך". בני גנץ נגרר בזחילה. עצם העובדה שבחר בחיים רמון לנציגו במשא-ומתן מעידה כי התכוון מראש להפוך את אבי ניסנקורן ל"שה לעולה"1. רמון כה עויין למערכת המשפט, שעצם הופעתו בזירה כנציג של גנץ מעידה כי שר הביטחון ביקש מראש להיכנע לביבי ולמכור את ניסנקורן ואת בית המשפט ומערכת החוק.
מה קורה להם לכל הגנרלים האלה בדרוך רגלם על מפתן הכנסת? אהוד ברק ומשה (בוגי) יעלון, ובמידה ניכרת גם גבי אשכנזי הם היחידים שלא התקרנפו מכלל הקצינים הבכירים בני דורם.
הרשימה מבעיתה. ניר ברקת, יואב גלנט, עוזי דיין, אבי דיכטר, יואב קיש, בחורינו הטובים והאמיצים בים, באוויר וביבשה - כולם התקרנפו, כולם מכרו את נפשם וכבודם בנזיד עדשים, ומסתבר כי גנץ עולה על כולם.
צריך לנער אותם. "קומו תועי מדבר", כתב חיים נחמן ביאליק לדור העבדים ההולך ממצרים לישראל. בקרוב לא יימצאו אפילו ביצירת הענק של ביאליק חרוזים לתאר את העלובים האלה בפעולה.

הערות

1. לחיים רמון זכויות ציבוריות בולטות. הוא הפך את ההסתדרות המסואבת כפי שהבטיח ב"נאום הלוויתנים" באולם "הבימה", והתקין את חוק הבריאות הממלכתית, ונמנה על ארבעה - עימו אהוד ברק, דן מרידור ואבי דיכטר - שתבעו למתוח את גדר ההפרדה נגד כל דעת הממסד מימין ומשמאל, מאריאל שרון עד שמעון פרס ועד בכלל. אך איבתו לשלטון החוק ולמערכת המשפט מפיקה ממנו אש וגופרית ותמרות עשן. בימים אלה פרסם אוטוביוגרפיה לאורך 645 עמודי אני-ואני-ואני הנקראת "נגד הרוח". טרם קראתי. רק את הפרקים על מערכת המשפט. נחרדתי מאיבתו ומן העמדה שנקט כלפי ישרי דרך ונקיי כפיים (לפי הא"ב) כדורית ביניש ואהרן ברק ודינה זילבר ומנחם (מני) מזוז ודן מרידור. ברמון בחר גנץ לנהל משא-ומתן עם ביבי לחיסול מערכת המשפט שבראשה אבי ניסנקורן. בני גנץ, עוד פאראפרזה: אמור לי מי שליחך - ואומר לך מי אתה.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  21/12/2020   |   עודכן:  21/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממגנצא למהילייה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ההסכם עם כחול לבן נעשה
סניל  |  21/12/20 15:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
בשבוע הבא (30.12.20) תמלאנה 50 שנה לאסון הטבע באזור נאות הכיכר, מאסונות הטבע החמורים בתולדות מדינת ישראל, שבו קיפחו חייהם 20 איש ונפצעו 10, חלקם קשה    עם השנים, נשכח סיפור האסון, יש שיאמרו הוצנע במכוון, ולכן לא רבים מכירים את סיפורו
יורם אטינגר
האם ב-2021 ממסד העולם הדמוקרטי ילמד את הלקח השיטתי של תקדימי העבר, או ימשיך להקריב את המציאות המורכבת, הפכפכה ומתסכלת של המזרח התיכון על מזבח הרהורי-הלב על "מזרח תיכון חדש"?
איתן קלינסקי
שתי המילים הראשונות שיצאו מפי יוסף במפגש עם אחיו, שהפכוהו לפני עשרים שנה קרבן למפגע בלתי אנושי מצדם בני משפחתו, הן קריאה לדעת לסלוח ולדעת לשים מאחור אפילו את המשקעים הקשים ביותר, שלמרבה הצער, נבעו מגילויי אכזריות קשה של אחיו
טל בן-יעקב
קשה לנתניהו עם אידאולוגיה - הדבר זר לו - ועוד יותר קשה לו להתנהל מול פוליטיקאים אידיאולוגים כמו גנץ, שניצח אותו בבחירות, וסער, שמאיים לרשת אותו; בהרבה יותר קל לו עם אנשים חסרי אידיאולוגיה כמוהו, כמו לפיד ורוב רובו של הליכוד כיום
יוני בן-מנחם
מתחם שגרירות ארה"ב בבגדד הותקף ברקטות והמתיחות בעירק גוברת לקראת יום השנה הראשון לחיסולו של קאסם סולימאני. גורמים בממשל העירקי טוענים כי את הירי ביצעו מליציות "סוררות", ייתכן שאירן משחקת משחק כפול אבל בשבועיים האחרונים היא אכן החלה לטפל במליציות שאינן סרות למרותה בעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il