X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ההערכה היא שעד שלא יהיה מחקר מקיף בנושא יהיה קשה לדעת מהי תרומתם של אנשי הצבא לפוליטיקה והאם שווה לנסות לשכנע קבוצות אחרות להצטרף לשדה הפוליטי כמו למשל אנשי אקדמיה שלא מתלהבים להצטרף בהמוניהם
▪  ▪  ▪
גלנט. לא מציג תוכנית ברורה [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

לאחרונה שמתי-לב לכך שבכל פעם שמוכרזת מערכת בחירות כל מפלגה רוצה להתהדר באיש צבא כזה או אחר (זאת למרות שלפי דעתי לא נערך מחקר מקיף בנושא שעשה את ההשוואה בין תפקוד של קצין בשדה-הקרב, לבין תפקודו של אדם בשדה הפוליטי).
אם מסתכלים על הממשלה הנוכחית אנחנו רואים שהיא מורכבת מחמישה אנשי צבא: בני גנץ, גבי אשכנזי, יואב גלנט, מירי רגב, ורפי פרץ. מלבד גבי אשכנזי, שעליו נאמר על-ידי ח"כ לשעבר איילת נחמיאס ורבין ואחרים שהוא שיקם את משרד החוץ, לא באמת ברורה מידת השפעתם של ארבעת השרים האחרים על המשרדים שלהם.
ניתן לראות כי נכון לעכשיו, לא ברור מה עושה רפי פרץ במשרד לענייני ירושלים. צריך לתת קרדיט לבני גנץ על התעוזה שהפגין בהקמת מערך אפידמיולוגי צבאי העונה לשם "מפקדת אלון" אך לא באמת ברור מהי תפיסתו בנוגע למתקפות בסוריה המיוחסות לישראל לפי מקורות זרים, או לחלופין איך פותרים את בעיית עזה המעיקה בעיקר על תושבי "עוטף עזה".
גלנט דורש בכל הזדמנות לפתוח את מערכת החינוך אבל הוא לא מציג תוכנית מותאמת למצב המיוחד בו שרויה מדינת ישראל. כך, למשל, הוא לא דורש שהלימודים יתקיימו במוסדות תרבות שכרגע מושבתים מפעילות, או לחלופין דוחף לצמצם את מקצועות הלימוד בשנה מאתגרת זו.
השרה מירי רגב מתנגדת להקמת הרכבת התחתית אשר אמורה לחבר את אזור גוש-דן עם אזור השרון, וטוענת שצריך להקים רכבת מהמרכז שתיסע לאזורי פריפריה בצפון ובדרום.
תרומתם של אנשי הצבא למהלך ההיסטוריה
בשדה הפוליטי-ביטחוני - מבין עשרים ושתיים הרמטכ"לים שהיו לצה"ל, רק שניים היו ראשי ממשלה (יצחק רבין בשתי קדנציות שונות, ואהוד ברק שהיה ראש ממשלה פחות משנה), ארבעה כהנו כשרי ביטחון, ושניים היו סגני ראש ממשלה כאשר רק אחד מהם היה שר במשרד רשמי (יגאל ידין היה שר החקלאות). השאר השתלבו במשרדים זוטרים או לחלופין כהנו כחברי כנסת.
מאחר שאנשים הם שונים האחד מהשני לא תמיד קל לעמוד על טיבם. כך למשל, יצחק רבין התעניין בכלכלה בשתי הקדנציות שכיהן כראש ממשלה והוביל להישגים אדירים בתשתיות ובסלילת כבישים. אהוד ברק, ומשה דיין עסקו בנושאים מדיניים אך טעו בתחזיותיהם הביטחוניים.
ההערכה היא שעד שלא יהיה מחקר מקיף בנושא יהיה קשה לדעת מהי תרומתם של אנשי הצבא לפוליטיקה והאם שווה לנסות לשכנע קבוצות אחרות להצטרף לשדה הפוליטי כמו למשל אנשי אקדמיה שלא מתלהבים להצטרף בהמוניהם.

תאריך:  24/12/2020   |   עודכן:  24/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תרומתם של אנשי הצבא לשדה הפוליטי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישבע מסינג
בזכות משבר הקורונה גילינו מחדש את גיל הזהב    פיתחנו מודעות לקשישים שלנו    הקשיש הבודד החל לקבל טלפונים, והשכנה ממול זכתה סוף-סוף לעזרה בקניות    אבל מה יהיה כשהקורונה תחלוף?!
שחר ברק
ישנו עיסוק רב בקורבנות הקורונה, אך מה עם העיסוק בקורבנות תאונות הדרכים? עלינו כחברה לפעול למען הגברת הפעילות והמודעות כנגד מצוקת תאונות הדרכים ההולכת ומתגברת
יאיר דקל
ג'ון לנון: "כשהייתי בן חמש, אימא שלי אמרה לי שאושר זה המפתח לחיים טובים. כשהגעתי לבית ספר, נתנו לי מטלה לכתוב את מה שארצה להיות כשאהיה גדול, אז כתבתי 'מאושר', הם אמרו לי, שלא הבנתי את המטלה, אז אמרתי להם, שהם לא מבינים את החיים"
שאול מנשה
סיבות רבות הביאו לפרוץ האביב הערבי    השחיתות, העריצות, דיכוי החרויות ומלחמות פנימיות    אבל מעל לכל העוני, המצוקה של האקדמאי הטוניסאי שעסק במכירת ירקות הביאה אותו לשרוף את עצמו, דבר שהדליק את תבערת האביב הערבי בכמה ממדינות ערב
זה לא היה אביב, אלא טלטלה אכזרית שחיסלה למעשה את העולם הערבי ככוח פוליטי-דיפלומטי וכלכלי והכניסה לזירת המזרח התיכון וסביבתו שני כוחות אזוריים לא ערבים: אירן וטורקיה    וגם את ישראל!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il