X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הממשל החדש בארה"ב מתכוון לדרוש ממחמוד עבאס לקיים בחירות בשטחים, האיחוד האירופי כבר העביר דרישה דומה ליו"ר הרש"פ הכוללת עריכת בחירות גם ברצועת עזה. מחמוד עבאס מנסה להתחמק מהבחירות, בעבר הוא האשים את ישראל כי היא מטרפדת אותן וסביר להניח כי ינסה לשוב ולהאשים אותה
▪  ▪  ▪
בחירות ברש"פ [צילום: מג'די מוחמד/AP]

הבחירות לכנסת בישראל יתקיימו ב-23 במרס ועל-פי גורמים בכירים בתנועת פתח, הממשל האמריקני החדש של ג'ו ביידן מתכוון לדרוש מיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לקיים גם כן בחירות בשטחים, נוכח האפשרות לחילופי שלטון בישראל כתוצאה מהבחירות, ממשל ביידן רוצה לראות הזרמת דם חדש להנהגה הפלשתינית ברמאללה. גורמים אמריקנים המקורבים לצוות של ג'ו ביידן אמרו לגורמים בפתח כי הממשל החדש רוצה שכמה בכירים ותיקים בהנהגת פתח, שנחשבים בעיני הציבור הפלשתיני כמושחתים, יצאו לגימלאות ויפנו את מקומם לדור הצעיר יותר הנחשב ל "נקי" משחיתות.
זו אמורה להיות אחת הדרישות של שר החוץ האמריקני המיועד אנתוני בלינקן.
הצוות של ממשל ביידן החדש החל לקיים דיונים ומגבש את המדיניות אמריקנית כלפי המזרח התיכון, הוא רוצה לפרק את מורשתו של דונלד טראמפ במיוחד בנושא הסכסוך בהישראלי פלשתיני, אחד הרעיונות הנבחנים הוא להקים במשרד החוץ האמריקני משרד מיוחד שיטפל בנושא הפלשתיני.
על הפרק עומדים כמה צעדים שהממשל החדש מתכוון לנקוט כלפי הרש"פ כמו:
פתיחה מחדש של משרדי אש"ף בוושינגטון, החזרת הסיוע הכספי האזרחי לרש"פ ולאונרא, תמיכה ברעיון פתרון שתי המדינות ודבקות בישום ההחלטות הבינלאומיות ודרישה מישראל להקפיא את פעילות ההתנחלויות בשטחי הגדה, עדיין לא ברור מהי התמורה שידרשו הפלשתינים לשלם עבור ישום הצעדים האלה במיוחד נוכח הדרישה החדשה של מחמוד עבאס ממדינות ערב לתמוך בבקשתו מהקהיליה הבינלאומית להעביר את תפקיד המתווך בין ישראל לרש"פ מידיה של ארה"ב לידי הרביעיה הבינלאומית (קוורטט).
גם האיחוד האירופי דורש מהרש"פ לקיים בחירות כלליות בשטחים, לפרלמנט ולנשיאות כדי שההנהגה שלה תקבל לגיטימציה מחודשת מהציבור הפלשתיני, הדרישה האירופית כוללת גם עריכת בחירות ברצועת עזה. גו'זף בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי, שוחח בטלפון לפני כמה שבועות עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס והציע לו מימון כספי אירופי מלא לקיום הבחירות לפרלמנט הפלשתיני, הבחירות האחרונות לפרלמנט היו בשנת 2006 ואז ניצחה בהן תנועת חמאס.
האיחוד האירופי מתנגד לפיצול פוליטי בין הגדה לרצועת עזה ומדגיש כי הרצועה היא חלק בלתי נפרד מהשטחים הפלשתינים ועל הפלגים הפלשתינים השונים להתגבר על חילוקי הדעות ביניהם ולקיים את הבחירות בהקדם האפשרי.
האיחוד האירופי מתנה את העברת כספי הסיוע לרש"פ בעריכת הבחירות, הרש"פ הנתונה במשבר כלכלי קשה עקב הקורונה זקוקה מאוד לכסף הזה למרות שבאחרונה קיבלה סכום של יותר מ-3 מיליארד ש"ח לקופתה מישראל לאחר שחידשה את התיאום האזרחי והביטחוני עמה, מדובר בכספי המיסים ישראל גובה עבורה.
עריכת הבחירות בשטחים מחייבת הסכמה פנים פלשתינית, בין תנועת חמאס השולטת ברצועת עזה לבין הרש"פ השולטת בשטחי הגדה, חילוקי הדעות בין שני הצדדים הם עמוקים ותהליך הפיוס ביניהם שהתחיל ברעש תקשורתי גדול בשיחות איסטנבול התפוצץ בעקבות החלטתו של יו"ר הרש"פ לחדש את התיאום האזרחי והביטחוני עם ישראל.
נראה שהמחלוקת העקרית בין פתח לחמאס היא הדרישה של הרש"פ לקיים את הבחירות באופן מדורג, תחילה בחירות לפרלמנט הפלשתיני ורק אחר כך בחירות לנשיאות ולמל"פ. אולם, בחמאס סבורים שמדובר במלכודת שמציב במחמוד עבאס לחמאס בעקבות ניצחונה בבחירות לפרלמנט ב-2006, תנועת חמאס חוששת שאם היא תנצח שוב בבחירות האלה מחמוד עבאס יתחמק מהמשך התהליך כדי לשמור על כיסאו.
גורמים בכירים בפתח מעריכים שמחמוד עבאס ימשיך למשוך זמן ולנהל מגעים בנושא הבחירות עם האיחוד האירופי ועם ממשל ביידן אך הוא לא יסתכן בעריכת בחירות בו זמניות לפרלמנט ולנשיאות כפי שדורשת תנועת חמאס,אין לו שום כוונה לרדת כעת מהבמה הפוליטית באמצעות תהליך דמוקרטי, המשימה העיקרית שלו כעת היא לקבור סופית את "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ ולקדם את יוזמתו המדינית לכינוס ועידת שלום בינלאומית בתחילת השנה הבאה.
מבחינתו, הפלשתינים המתינו 14 שנים לעריכת הבחירות והם יכולים להמתין עוד קצת זמן עד שתושג הבנה פנים פלשתינית על בחירות חדשות, הוא לא מתרגש מהדרישה האמריקנית-אירופית ומאשים את חמאס ואת ישראל בטרפוד עריכת הבחירות. לפני יותר משנה, עלה רעיון עריכת הבחירות בשטחים ומחמוד עבאס האשים את ישראל בהכשלתו מכיוון שלא הסכימה להשתתפות תושבי מזרח ירושלים בבחירות לאחר הכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל.
סביר להניח שמחמוד עבאס ינסה לחזור על התרגיל הזה ולגלגל את האשמה לפתחה של ישראל, גורמים מדיניים בירושלים אומרים כי קודם על יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס להגיע לסיכומים עם שאר הפלגים הפלשתינים על מתווה הבחירות וכשיפנה בבקשה לישראל ידון בכך הקבינט הביטחוני ויקבל את ההחלטה המתאימה.

תאריך:  31/12/2020   |   עודכן:  31/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרישה אמריקנית אירופית לבחירות בשטחים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ארגוני הטרור ברצועת עזה ערכו תרגיל צבאי גדול כדי לשגר מסרים לארה"ב, ישראל והעולם הערבי במסגרת הלוחמה הפסיכולגית של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. למרות הפגנת הכוח הצבאית, התרגיל מעיד על התסכול והמצוקה של ארגוני הטרור שמאז 2007 לא מצליחים לשבור את המצור הישראלי על הרצועה
עמנואל בן-סבו
נוער הגבעות, הוא צירף שהטיל אימה על פוליטיקאים ואנשי ביטחון אשר לא רק ראו בהם נערים סוררים, מורדים, פטריוטים אלימים ומסוכנים, אלא, ממש ראה בהם טרוריסטים
דן מרגלית
איילת שקד, כנפתלי בנט, אינה מסוגלת למתוח ביקורת על ביבי בלי להוסיף כי הוא עתיר זכויות
יוני בן-מנחם
הרש"פ מתאמת את מהלכיה הבאים מול הממשל החדש של ג'ו ביידן עם מצרים וירדן בכל הקשור לאפשרות חידוש המו"מ עם ישראל. על-פי גורמים בכירים ברש"פ, מחמוד עבאס פועל לקבירתה של תוכנית "עסקת המאה" של ממשל טראמפ וחידוש המשא-ומתן עם ישראל תחת חסות הקוורטט במקום ארה"ב
איציק וולף
המחבל הוא בן 17 מקבטיה    ירה לעבר שוטרי מג"ב באמצעות רובה מסוג קרל גוסטב    במסגרת פעולות חקירה מהירות שערכה המשטרה נעצר תושב מוקיבלה, בחשד בסיוע למפגע והוא הועבר לחקירה ורכבו נתפס אף הוא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il