X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הפילוג בשמאל מרכז עובד לטובת הימין ונתניהו סער נחשב כמועמד לראשות הממשלה רק בגלל שמצביעים מהגוש הנגדי חונים אצלו - אך ברגע שיהיה איחוד רציני בצד שלהם במפה הפוליטית, הם יחזרו הביתה כך סער יאבד את מעמדו כחלופה שלטונית, והאלטרנטיבה תחזור להתהוות בשמאל מרכז
▪  ▪  ▪
גנץ. רק הוא יכול [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

המחאה בבלפור נגד השחיתות הצליחה עד כדי כך שמצביעי שמאל מרכז מעדיפים להצביע לאישי ימין מובהקים כמו גדעון סער ונפתלי בנט רק בגלל שהם לא מושחתים; כמו-כן היא הצליחה בכך שמצביעי ליכוד נוטשים את מפלגתם, רק שבמקרה שלהם, הם עוברים להצביע למפלגות אשר משקפות את הערכים שלהם. להיות לא מושחת אמור להיות דיפולט, נקודת אפס, משהו שבשגרה - אך גם אידאולוגיה חשובה; גם היא אמורה להיות דיפולט, נקודת אפס, משהו שבשגרה. גם בשמאל מרכז קיימים פוליטיקאים שאינם מושחתים, וטוב יהיה אם מצביעים אשר מזדהים עם המצע והערכים של אותם פוליטיקאים יצביעו עבורם.
לא מעט מצביעי שמאל מרכז חונים כעת אצל סער אך ורק בשל העובדה כי הוא מהווה אלטרנטיבה לבנימין נתניהו. האבסורד הוא שהם ורק הם הופכים אותו - איש בעל דעות ימניות יותר משל רה"מ - לחלופה שלטונית; בלעדיהם לא היו לו מספיק מנדטים כדי להיחשב כמועמד לראשות הממשלה, ובכוחם להפוך מועמד מהשמאל מרכז להיות מישהו אשר יכול לכבוש את בלפור - מועמד אשר אוחז בדעות דומות ואף זהות לשלהם. בני גנץ, לדוגמה, הוכיח שאפשרי לנצח את נתניהו - גם בקרב על המפלגה הגדולה ביותר וגם בקרב על הגוש הגדול ביותר. כעת נשאר לחכות ולקוות שמלחמות האגו בשמאל מרכז יירגעו וייפסקו לטובת ניהול מהלך אשר יוכל לשחזר את הניצחון של גנץ.
הפילוג בשמאל מרכז משחק לטובת הימין ונתניהו. ככל שקיימות יותר מפלגות, כך הסיכוי לאבד מנדטים גובר. ובכלל, בגלל שאף מפלגה מהגוש לא מאיימת לרשת את נתניהו, מצביעי השמאל מרכז נוהרים למפלגה שכן מאיימת - מפלגה מהימין. זה מעגל קסמים שמזין את עצמו: בגלל שמצביעי שמאל מרכז חונים אצל סער, כך הוא נתפס כמועמד לראשות הממשלה, ובגלל שהוא נתפס ככזה, אותם מצביעים ממשיכים להצביע לו בסקרים ואף גורמים למצביעים נוספים ללכת בעקבותיהם; אך כאמור, בלעדי הקולות שלהם לא היה לו סיכוי להיחשב כמי שיכול לנצח את רה"מ. ברגע שיהיה איחוד גדול בשמאל מרכז, כך מצביעים מהגוש ינטשו את סער ויחזרו הביתה, וככל שזה יקרה - ככל שהמנדטים של סער ירדו בסקרים והוא יחדול מלהיתפס כחלופה שלטונית - כך מצביעים נוספים יחזרו לכור מחצבתם, וכך האלטרנטיבה לנתניהו תחזור להתהוות בשמאל מרכז. על-מנת שזה יקרה, הגוש חייב להתאחד.
אין צורך במפלגות נפרדות כמו של עפר שלח, שלא עובר את אחוז החסימה ומאיים לזרוק מנדטים לפח, או של רון חולדאי או של ירון זליכה. עליהם להצטרף לפלטפורמות קיימות על-מנת לחזק את הגוש ובמטרה למנוע בריחת מצביעים לעבר סער בהמוניהם כאילו הוא המושיע שלהם - הרי בסופו של דבר הוא לא. הבעיה היא שכל אחד רוצה לעמוד בראש מפלגה וכל אחד רואה עצמו כמועמד לראשות הממשלה; האגו שלהם ימנע מכולם את השלטון, ואם יישארו מפולגים, אף אחד מהם לא ייכנס לבלפור לאחר הבחירות. ניתן לשער כי אם יהיה איחוד גדול בגוש, שחקנים נוספים ייכנסו או יחזרו לפוליטיקה מאחר שיבינו כי כניסתם תוכל להיות משמעותית ומהותית וכי יוכלו להטות את הכף בדבר הצבעה למפלגת שמאל מרכז גדולה במקום לסער.
סביר להניח כי מפלגה אשר תאחד את ציפי לבני, שקיימים דיבורים בדבר חזרתה לפוליטיקה, אהוד ברק, שלח, זליכה ופליטי העבודה תחת גנץ תוכל לגרוף יותר מנדטים ממפלגתו של חולדאי, וכך, אם יתמזגו, יוכלו למנף מספיק כוח על-מנת לעקוף את יש עתיד ולכפות עליה איחוד אשר יניב יותר משלושים מנדטים. בסופו של דבר, למרות הסקרים, רק גנץ יכול לאחד תחתיו את הגוש, לגרום לשלם להיות גדול מסך החלקים, ולצרף לממשלתו העתידית מפלגות ימין כמו סער וליברמן ו/או את החרדים.

תאריך:  31/12/2020   |   עודכן:  03/01/2021
+נתניהו רומז לאפשרות שישריין ערבי ברשימת הליכוד
19:08 31/12/20  |  עידן יוסף

נתניהו ברמז עבה: במענה לשאלת ערוץ 20 האם הוא מתכנן לשריין ברשימת הליכוד לכנסת הקרובה נציג ערבי: ״ברגע שאקבל את השריונים תשאלו אותי את השאלה הזאת, תהיה לכם תשובה מעניינת״.

+גם השר יזהר שי פורש מכחול לבן
18:20 31/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר המדע והטכנולוגיה הודיע ליו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, שלא יתמודד ברשימת כחול לבן לכנסת ה-24  ▪  "מעריך את גנץ, מכבד אותו מאוד ומאחל לעם ישראל שאנשים כמו גנץ ינהיגו אותו"

[צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+איזנקוט - מילים וחזון ללא דרך
15:48 31/12/20  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

איזנקוט מתריע נגד המשבר הפוליטי, הקצנת השיח והעצמת חוסר האמון במערכת הפוליטית, אך לא כותב איך ניתן להתגבר על הכשלים. הוא קורא לגיבוש חזון לאומי המלווה באסטרטגיה מתאימה, אך לא מפרט מה הם. אז, תודה רבה, מילים יפות מעין אלה אנו שומעים ממרבית המפלגות בישראל, בימין, בשמאל ובעיקר במרכז

איזנקוט. בעיקר משפטים יפים [צילום: מתוך יוטיוב]
+ראש העיר חדרה הודיע על תמיכה בגדעון סער
15:11 31/12/20  |  מירב ארד

ראש העיר חדרה צביקה גנדלמן הודיע (יום ה') על עזיבת הליכוד ותמיכה במפלגתו החדשה גדעון סער, "תקווה חדשה".

+יהדות התורה מתפצלת
14:46 31/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

חברי הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר הודיעו לח"כ גפני שהשר ליצמן לא מוסמך עוד לדבר בשמם

פרוש ואייכלר[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בחירות 2021 (1)
14:17 31/12/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

יש להושיט יד לליכוד חרף עליבותו ולהפנות עורף לנתניהו; להעמיד מולו חזית אחידה ולא פירורים מפלגתיים

אשכנזי. פרש באורח מכובד [צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן]
+מחשבות ותגובות מהסגר בבית
12:42 31/12/20  |  מתי דוד   |   לרשימה המלאה

סיום שנת מגיפות 2020 תחילת שנת בחירות 2021  ▪  כמעטכל מפלגה, ותיקה או חדשה, טוענת תמיד שהיא האלטרנטיבה לשלטון הקיים

הבטחות הבטחות [צילום: יאיר דקל]
+ח"כ שפע הודיע לגנץ על עזיבת מפלגת כחול לבן
11:56 31/12/20  |  איציק וולף

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ רם שפע, הודיע ליו"ר כחול לבן כי הוא פורש מן המפלגה.

+פחד
10:23 31/12/20  |  אברהם בנמלך   |   לרשימה המלאה

ועל חולדאי אפשר לעבוד? בוודאי  ▪  אתה בטוח? בטח, הוא נתן מקום שני לניסנקורן, הוא סומך עליו  ▪  אבל ניסנקורן אינו סומך עליו  ▪  אז מה?

חולדאי. סומך על ניסנקורן [צילום: מן הטלוויזיה]
+"כוכבי מרום" בשמי הפוליטיקה הישראלית
10:23 31/12/20  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

תחילת העשור השלישי של המאה ה- 21, פוגשת את ישראל בשידוד מערכות פוליטי פנימי מקיף, מלווה באתגר חברתי-כלכלי אדיר, תוצאת משבר הקורונה. שינויים ברמה כזו בשילוב עם האתגרים במדיניות החוץ והביטחון, מחייבים שידוד מערכות כולל, במיוחד אחרי כשלון ממשלת החירום הדו-ראשית. בל נתבלבל, מדינה איננה מבנה סטטי. מה שאיננו פותרים כהלכה היום, יטריד את מנוחתנו ביתר-שאת מחר; השתתפות בבחירות והכרעה ברורה הם צו השעה

[צילום: מן הטלוויזיה]
+אביגדור ליברמן והממשלה המנופחת
09:27 31/12/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

אביגדור ליברמן מיצר על הממשלה המנופחת וקורא לראש הממשלה וחליפו לצמצם את ממשלת 36 השרים הנוכחית  ▪  אבל בואו נראה כמה יהיו בממשלה הבאה, אם ליברמן יהיה חבר בה

ליברמן. לההנתו הציבור אוויל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לא עברית, לא יהודית, לא דמוקרטית
09:03 31/12/20  |  ד"ר רון בריימן   |   לרשימה המלאה

בנאום הסיסמאות שלו, בשעה שהציג את מועמדותו, קרא חולדאי למפלגתו בשם "הישראלים", להבדיל מן היהודים  ▪  ההבדל חשוב ומשמעותי: חולדאי אינו פונה אל היהודים, אלא אל "הישראלים"  ▪  הבחירה של חולדאי אינה מקרית  ▪  הוא ויתר על מי שרואה בעצמו קודם כל יהודי ורק אחר-כך "ישראלי"

חולדאי. 22 שנה [צילום: מן הטלוויזיה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חזרת השמאל מרכז כאלטרנטיבה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה יש לשמאל להציע?
עובד 1  |  31/12/20 16:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
מתי דוד
סיום שנת מגיפות 2020 תחילת שנת בחירות 2021    כמעטכל מפלגה, ותיקה או חדשה, טוענת תמיד שהיא האלטרנטיבה לשלטון הקיים
אברהם בנמלך
ועל חולדאי אפשר לעבוד? בוודאי    אתה בטוח? בטח, הוא נתן מקום שני לניסנקורן, הוא סומך עליו    אבל ניסנקורן אינו סומך עליו    אז מה?
רפי לאופרט
תחילת העשור השלישי של המאה ה- 21, פוגשת את ישראל בשידוד מערכות פוליטי פנימי מקיף, מלווה באתגר חברתי-כלכלי אדיר, תוצאת משבר הקורונה. שינויים ברמה כזו בשילוב עם האתגרים במדיניות החוץ והביטחון, מחייבים שידוד מערכות כולל, במיוחד אחרי כשלון ממשלת החירום הדו-ראשית. בל נתבלבל, מדינה איננה מבנה סטטי. מה שאיננו פותרים כהלכה היום, יטריד את מנוחתנו ביתר-שאת מחר; השתתפות בבחירות והכרעה ברורה הם צו השעה
אפרים הלפרין
אביגדור ליברמן מיצר על הממשלה המנופחת וקורא לראש הממשלה וחליפו לצמצם את ממשלת 36 השרים הנוכחית    אבל בואו נראה כמה יהיו בממשלה הבאה, אם ליברמן יהיה חבר בה
ד"ר רון בריימן
בנאום הסיסמאות שלו, בשעה שהציג את מועמדותו, קרא חולדאי למפלגתו בשם "הישראלים", להבדיל מן היהודים    ההבדל חשוב ומשמעותי: חולדאי אינו פונה אל היהודים, אלא אל "הישראלים"    הבחירה של חולדאי אינה מקרית    הוא ויתר על מי שרואה בעצמו קודם כל יהודי ורק אחר-כך "ישראלי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il