X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
יש להושיט יד לליכוד חרף עליבותו ולהפנות עורף לנתניהו; להעמיד מולו חזית אחידה ולא פירורים מפלגתיים
▪  ▪  ▪
אשכנזי. פרש באורח מכובד [צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן]

מן הלילה בו פרסם ערוץ-2 לפני כ-11 שנים את המסמך הממאיר שדלף מלשכתו של גבי אשכנזי וגרם לנזק חסר תקדים לשר הביטחון אהוד ברק, מתחתי עליו ביקורת רציפה וחריפה. ההתחלה הייתה כבר ברשימה הראשונה בה כיניתי את המסמך מבית היוצר של לשכת אשכנזי "מכתבי זינובייב"1 ועד לספר "הבור" שכתבתי עם עמיתי המצטיין ד"ר רונן ברגמן.
נותרתי איתן בדעתי. נוספו ראיות. מסמך הכזב של לשכת אשכנזי שימש סיבה חשובה במסכת האירועים שגרמו לברק לפרוש מהחיים הפוליטיים לרעת הציבור בכללו. כל השנים הייתי בדעה כי התנצלות בפה מלא מטעם אשכנזי יכלה לאחות את הקרע. הוא נמנע מלעשות כן. עכשיו ברק בחוץ, והחל מעתה גם הוא עימו.
למרות זאת אין בלבי לא שמחה לאיד ולא תחושה של עשיית צדק פואטי נוכח פרישת אשכנזי. הוא היה גורם חשוב בבניית התקווה להיפרד מראש הממשלה המושחת בתולדות ישראל, מי שלא רק הרע אלא פגע בנורמות הבסיסיות העיקריות של כל אומה נאורה וכל משטר דמוקרטי. אשכנזי צריך עדיין להכות על חטא על העוול שגרם לברק, ואנו רשאים להצטער שלא יהיה עוד בזירה.
שלושה הובילו את המהלך אשר פירק את החלופה למשטר הדמודיקטטורי של בנימין נתניהו. היה עליהם להישאר עם יאיר לפיד ומשה (בוגי) יעלון, אך הם נפלו קורבן לפיתוי של ביבי שעטף אותם בתאוות שררה, והסתיים בטרגדיה ציבורית.
אשכנזי פרש באורח מכובד. אבי ניסנקורן חצה את הקווים לעבר יוזמתו החדשה של רון חולדאי כשהוא נושא עימו מטען של הצלחה חלקית חשובה במשרד המשפטים. ראשון-אחרון בני גנץ נשא אמש נאום מהדהד עם חולשה עובדתית2.
הם נושאים באחריות לריסוק האופוזיציה הישראלית הנחוצה כאוויר לנשימה. אך כישלונם חיזק וביסס את התחושה שביבי הוא החומצה הגופריתנית (H2so4 ותודה למורה לכימיה בגימנסיה הרצליה דוד הרשקו שב-1954 אילץ אותנו להכיר את הנוסחה בעל פה) של הפוליטיקה הלאומית. הוא חורך ושורף ומחסל ומשמיד ומייתר ומבטל כל גורם עצמאי הצומח בטווח הראייה המפלגתית שלו.
כך עשה לגנץ ולאשכנזי וכמעט גם לניסנקורן. כך עשה לשר ביטחון מקצועי והגון כמשה (בוגי) יעלון שנחלץ בעור שיניו. כך הוא מנסה לעשות כבר שנים רבות - עדיין ללא הצלחה מלאה - לאביגדור ליברמן ולנפתלי בנט ולאיילת שקד, ובולט מכל שניקה את השטח בסיעת הליכוד הגדולה ממנה נעדרים בעטיו אישים כבני בגין ודן מרידור ולימור לבנת, ורבים וטובים אחרים.
הדברים האלה אינם רק היסטוריה מודרנית. הם ראי להפקת לקחים. החשוב שבהם הוא שיש להושיט יד לליכוד חרף עליבותו ולהפנות עורף לנתניהו; להעמיד מולו חזית אחידה ולא פירורים מפלגתיים.
המזער הנדרש להצלת ישראל מן הדמוקטטורה, שאנו מפגינים נגדה בשרב ובצינה בכל רחבי הארץ, הוא בגיבוש גושים שלא יתחרו זה בזה בבחינת "הרחק משכן רע". הפרופסור ירון זליכה הוא מועמד ראוי לשיקום המשק, שנהרס על-ידי ביבי בקורונה יותר מאשר נפגעה הכלכלה הלאומית במלחמת יום הכיפורים, אך אינו צריך להתמודד בגפו. גם לא עפר שלח, שקשה להבין מה תקף אותו לפתע, אבל למען שלום-בית ראוי להתפייס עימו בהקדם.
לכניסתו הברוכה של רון חולדאי לזירה הלאומית יש להוסיף איחוד כוחות עם מרצ ועם ניצולת מפלגת העבודה מרב מיכאלי. נטייתו ימינה של גנץ אסור לה שתתחבר אל בצלאל סמוטריץ' כפי שהבין זאת ניסנקורן והתרחק, אלא בשיבה הביתה למקום נמוך יותר ב"יש עתיד". לכל היותר יכול גנץ לנסות להשתלב ברשימתו של גדעון סער, שצעדו חיוני וחשוב ואולי אפילו מכריע, וראוי לפוסט בפני עצמו.
המסקנה ברורה. אין עוד מתנות חינם לביבי. נחוץ לחלץ את עם ישראל מידיו. גם את הליכוד ממנו ומן הקרנפים המקיפים אותו. אחרי "עובדה" אין עוד צורך בשום עובדה. הכל התבהר, וכפי שכותבים בסיומה של כל הוכחה גאומטרית יש להוסיף את ראשי התיבות מש"ל. כלומר, הגענו אל "מה שצריך להוכיח".

הערות

1. "מכתבי זינובייב" הם הוראה שקרית מן השלטון הקומוניסטי ברוסיה הסובייטית אל מפלגת הלייבור. בעזרת השקר שהשפיל את הלייבור למעמד של סף-בגידה ניצחו השמרנים בבחירות ב-1924. כמובן לא היו דברים מעולם. מכתבי זינובייב הם מורה-הדרך של ה"פייק ניוז".
2. גנץ חזר והזכיר כיצד הגן על בית המשפט ושלטון החוק מפני כוונותיו המסוכנות של ביבי. חלקית זה נכון. אבל באקורד הסיום מינה את חיים רמון - שונא למערכת שלטון החוק ברמה של יריב לוין - לייצג אותו במשא-ומתן עם ביבי לקיצוץ מעמדו העצמאי של שר המשפטים יסנקורן. בחירת רמון - שאין מניעה להשתמש בשירותיו המגשרים - מעידה על נכונותו של גנץ לעשות את הצעד הפסול של פגיעה בשלטון החוק. מזל שביבי בסופו של דבר פוצץ את ההסכם.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  31/12/2020   |   עודכן:  31/12/2020
+נתניהו רומז לאפשרות שישריין ערבי ברשימת הליכוד
19:08 31/12/20  |  עידן יוסף

נתניהו ברמז עבה: במענה לשאלת ערוץ 20 האם הוא מתכנן לשריין ברשימת הליכוד לכנסת הקרובה נציג ערבי: ״ברגע שאקבל את השריונים תשאלו אותי את השאלה הזאת, תהיה לכם תשובה מעניינת״.

+גם השר יזהר שי פורש מכחול לבן
18:20 31/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר המדע והטכנולוגיה הודיע ליו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, שלא יתמודד ברשימת כחול לבן לכנסת ה-24  ▪  "מעריך את גנץ, מכבד אותו מאוד ומאחל לעם ישראל שאנשים כמו גנץ ינהיגו אותו"

[צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+איזנקוט - מילים וחזון ללא דרך
15:48 31/12/20  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

איזנקוט מתריע נגד המשבר הפוליטי, הקצנת השיח והעצמת חוסר האמון במערכת הפוליטית, אך לא כותב איך ניתן להתגבר על הכשלים. הוא קורא לגיבוש חזון לאומי המלווה באסטרטגיה מתאימה, אך לא מפרט מה הם. אז, תודה רבה, מילים יפות מעין אלה אנו שומעים ממרבית המפלגות בישראל, בימין, בשמאל ובעיקר במרכז

איזנקוט. בעיקר משפטים יפים [צילום: מתוך יוטיוב]
+ראש העיר חדרה הודיע על תמיכה בגדעון סער
15:11 31/12/20  |  מירב ארד

ראש העיר חדרה צביקה גנדלמן הודיע (יום ה') על עזיבת הליכוד ותמיכה במפלגתו החדשה גדעון סער, "תקווה חדשה".

+יהדות התורה מתפצלת
14:46 31/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

חברי הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר הודיעו לח"כ גפני שהשר ליצמן לא מוסמך עוד לדבר בשמם

פרוש ואייכלר[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חזרת השמאל מרכז כאלטרנטיבה
12:54 31/12/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה

הפילוג בשמאל מרכז עובד לטובת הימין ונתניהו  ▪  סער נחשב כמועמד לראשות הממשלה רק בגלל שמצביעים מהגוש הנגדי חונים אצלו - אך ברגע שיהיה איחוד רציני בצד שלהם במפה הפוליטית, הם יחזרו הביתה  ▪  כך סער יאבד את מעמדו כחלופה שלטונית, והאלטרנטיבה תחזור להתהוות בשמאל מרכז

גנץ. רק הוא יכול [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+מחשבות ותגובות מהסגר בבית
12:42 31/12/20  |  מתי דוד   |   לרשימה המלאה

סיום שנת מגיפות 2020 תחילת שנת בחירות 2021  ▪  כמעטכל מפלגה, ותיקה או חדשה, טוענת תמיד שהיא האלטרנטיבה לשלטון הקיים

הבטחות הבטחות [צילום: יאיר דקל]
+ח"כ שפע הודיע לגנץ על עזיבת מפלגת כחול לבן
11:56 31/12/20  |  איציק וולף

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ רם שפע, הודיע ליו"ר כחול לבן כי הוא פורש מן המפלגה.

+פחד
10:23 31/12/20  |  אברהם בנמלך   |   לרשימה המלאה

ועל חולדאי אפשר לעבוד? בוודאי  ▪  אתה בטוח? בטח, הוא נתן מקום שני לניסנקורן, הוא סומך עליו  ▪  אבל ניסנקורן אינו סומך עליו  ▪  אז מה?

חולדאי. סומך על ניסנקורן [צילום: מן הטלוויזיה]
+"כוכבי מרום" בשמי הפוליטיקה הישראלית
10:23 31/12/20  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

תחילת העשור השלישי של המאה ה- 21, פוגשת את ישראל בשידוד מערכות פוליטי פנימי מקיף, מלווה באתגר חברתי-כלכלי אדיר, תוצאת משבר הקורונה. שינויים ברמה כזו בשילוב עם האתגרים במדיניות החוץ והביטחון, מחייבים שידוד מערכות כולל, במיוחד אחרי כשלון ממשלת החירום הדו-ראשית. בל נתבלבל, מדינה איננה מבנה סטטי. מה שאיננו פותרים כהלכה היום, יטריד את מנוחתנו ביתר-שאת מחר; השתתפות בבחירות והכרעה ברורה הם צו השעה

[צילום: מן הטלוויזיה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחירות 2021 (1)
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רק הרגע פתחת ותיארת את אשכנזי
סניל  |  31/12/20 21:36
2
עד עכשיו כל הרע אצל ביבי
פן אחר  |  4/01/21 15:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
טל בן-יעקב
הפילוג בשמאל מרכז עובד לטובת הימין ונתניהו    סער נחשב כמועמד לראשות הממשלה רק בגלל שמצביעים מהגוש הנגדי חונים אצלו - אך ברגע שיהיה איחוד רציני בצד שלהם במפה הפוליטית, הם יחזרו הביתה    כך סער יאבד את מעמדו כחלופה שלטונית, והאלטרנטיבה תחזור להתהוות בשמאל מרכז
מתי דוד
סיום שנת מגיפות 2020 תחילת שנת בחירות 2021    כמעטכל מפלגה, ותיקה או חדשה, טוענת תמיד שהיא האלטרנטיבה לשלטון הקיים
אברהם בנמלך
ועל חולדאי אפשר לעבוד? בוודאי    אתה בטוח? בטח, הוא נתן מקום שני לניסנקורן, הוא סומך עליו    אבל ניסנקורן אינו סומך עליו    אז מה?
רפי לאופרט
תחילת העשור השלישי של המאה ה- 21, פוגשת את ישראל בשידוד מערכות פוליטי פנימי מקיף, מלווה באתגר חברתי-כלכלי אדיר, תוצאת משבר הקורונה. שינויים ברמה כזו בשילוב עם האתגרים במדיניות החוץ והביטחון, מחייבים שידוד מערכות כולל, במיוחד אחרי כשלון ממשלת החירום הדו-ראשית. בל נתבלבל, מדינה איננה מבנה סטטי. מה שאיננו פותרים כהלכה היום, יטריד את מנוחתנו ביתר-שאת מחר; השתתפות בבחירות והכרעה ברורה הם צו השעה
אפרים הלפרין
אביגדור ליברמן מיצר על הממשלה המנופחת וקורא לראש הממשלה וחליפו לצמצם את ממשלת 36 השרים הנוכחית    אבל בואו נראה כמה יהיו בממשלה הבאה, אם ליברמן יהיה חבר בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il