X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
נאום הבכורה של חבר הכנסת מהליכוד בישיבה מס' 122 של הכנסת ה-23 [כ' בטבת תשפ"א, 04.01.2021]
▪  ▪  ▪
שבח שטרן [צילום: אתר הכנסת]
המתיישבים האלה הקימו היום מאהל מחאה ופתחו בשביתת רעב. מדוע, גנץ, דחפת אותם לשם? השר בני גנץ, התעשת, לא הכל פוליטיקה. יש כאן 25,000 תושבים שכבר סבלו די. הסר את הווטו שהטלת על הצעה שאתה היית שותף לה.

אדוני יושב-הראש, חברי הכנסת, הרי אני כבן שבעים שנה ולא זכיתי שייאמרו דבריי בכנסת ישראל, במקום של הממלכתיות המתחדשת של העם היהודי בארצו העתיקה. עכשיו שזכיתי אברך: "ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".
אני גאה לייצג אתכם, אמי מורתי פראדי, זיכרונה לברכה, לבית פישר, ואבי מורי, רב נפתלי שטרן, זיכרונו לברכה, שניהם אודים מוצלים מאש התבערה שאחזה ביהדות הונגריה בשנים תש"ד- תש"ה.
אימא שתקה תמיד, היא לא סיפרה לנו כלום, רצתה שלא ניפגע בנפשותינו הרכות, אבל אבא לא הפסיק לספר. הוא סיפר לנו איך הגיע מסאטמר עם אשת נעוריו וארבעת ילדיו לרציף הרכבת בבירקנאו, איך הרופא האכזרי, לצלילי ואלס הדנובה הכחולה, הפנה אותו לצד אחד ואת רעייתו בלימו עם הילדים לצד השני, ואיך הפעם הבאה שראה אותם הייתה, כשזקן אחד הצביע על עשן הכבשן ואמר לו: "הינה המשפחה שלך". מהסיפור הזה של אבא נודע לי, שאני בעצם דור ראשון לשואה וכי ארבעת אחיי נרצחו על-ידי צורר כל היהודים.
אבא ז"ל עבר שנה של תלאות וייסורים, כשאת רבים מחבריו הוא קובר, אך מעולם לא ויתר על הומור ועל תקוה ואמונה. משפט המפתח שלו היה: "והבוטח בה׳ חסד יסובבנו", פסוק שאני נושא איתי לכל מקום. כשחזר משם, הקים עם אימא משפחה ואני זוכה להיות אחד מארבעת ילדיו בבית השני הזה. אז אני גאה להיות בנכם ולהיות, ולו לשעה קלה, אחד מ-120 הנבחרים בבית הזה.
אני גאה לייצג את אחי חיים ז"ל ואת אחי ואחותי, ייבדלו לחיים ארוכים, שלמה ויהודית היושבים כאן ביציע לצד שרה רעייתי אם שבעת ילדיי וסבת תשעה עשר נכדיי. אוהב אתכם מאוד. אני מאחל גם הצלחה לדוקטור חגי, בני, שזוכה מהיום להיות רופא. שתהיו לנו בריאים, כל צוותי הרפואה באשר הם שם.
אני גאה לייצג אתכם, רעיי לחיידר "שארית הפליטה" בצפת, שבו היה רב שייע׳לה מרביץ בנו, הדרדקים, תורה, עם סרגל על קצות אצבעותינו, באהבה גדולה. למדתי ממנו קמץ אל"ף א ומסכת ביצה שנולדה ביום טוב, שסוגרת לי מעגל עם הדף היומי שאותו אני לומד כיום.
אני גאה לייצג את חבריי לבית הספר בבני ברק, מהישיבה התיכונית בפתח תקוה ומהמחלקה לפיזיקה באוניברסיטת בר-אילן. כל אחד מכם השאיר בי משהו שאני נושא איתי תמיד.
יש לי הכבוד לייצג כאן את גרעין הנח"ל שלנו מתנועת עזרא, גרעין מתנחלים, שייסד את מבוא חורון בעמק איילון.
אני פה גם עבור פצועי צה"ל, עבור החפ"שים בגדוד הנח"ל המוצנח הסדיר גדוד 50 ומגדוד המילואים המוצנח 420 שבו לחמתי בשתי מלחמות, וגם את חברי מההגנה המרחבית איני שוכח.
אני גאה לייצג כאן את חבריי וחברותיי הנפלאים מהיישוב שילה, מקום משכן ה׳ בראשונה, יישוב שהייתי שותף לחידושו לפני 42 שנה, אחרי אלפי שנות חורבן. יישוב יפהפה של חסד, שבו עתיק וחדש משמשים בערבוביה, "עד כי יבוא שילה ולו יקהת עמים".
אני גאה לייצג את תנועתי, תנועת הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנתנה לי הזדמנות להגיע לדוכן הזה, כפי שהיא נותנת למגוון רחב של אנשים ונשים ממגזרים שונים ומעדות שונות, חובשי כיפות שקופות, סרוגות ושחורות. כולם נקבצו באו לך.
אני שולח מכאן ברכת "אל נא רפא נא לה" לחברי לתנועה, חבר הכנסת דוד ביטן ולאחי נידאל איברהים, בתוך כל שאר חולי ישראל. אני מאושר לייצג כאן את המועצה האזורית הגדולה בארץ, מטה בנימין, ואת כל תושביה. אחלה מועצה יש לך, ישראל גנץ.
ופינה חמה ומיוחדת יש לי בלב, כשאני עומד כאן נרגש על במה זו, לכל אנשי ההתיישבות ביהודה ושומרון, חולמים וחלוצים, שאני משמש להם שליח ציבור מזה כמה עשורים. אני כאן בכנסת לזמן שאול. יש לי כרגע ובינתיים רק שלושה חודשים לעשות בשליחות הציבורית הזאת. זה אולי הנאום היחיד שאשא בכנסת. את הזמן המועט הזה אני מבקש לנצל, כדי להיות לפה לכל אחיי מההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. זו נקראת התיישבות צעירה, אבל היא כבר לא כל כך צעירה. היא בת 20, אפילו 20 ומעלה. יש בה עשרות יישובים שקמו בשליחות ובגיבוי של ממשלות ישראל, יישובים שבהם מתגוררים אנשים נורמטיביים, רופאים ומהנדסים, חקלאים ובנאים, חיילים וקצינים, זוטרים או בכירים. יום אחד הונפה עליהם החרב המשפטית שניסתה לגדוע את מפעלם. התחילו לכנות אותם "מאחזים" על-פי השיטה הבולשביקית להציב תג שלילי לכל ערך לאומי. תהליכי ההסדרה והתמיכה הממשלתית בהם נפסקו בבת אחת ב-2004 עם דוח טליה ששון. מאז הישובים הם יצורי כלאים בשטח, בלי חשמל נורמלי, בלי מים, בלי תקשורת, בלי תחבורה ציבורית ואפילו לא מרכיבי ביטחון. ניסו להתיש את תושבי היישובים הללו, אבל הם ממשיכים להתעקש ולחיות שם ולגדל כבר דור שלישי.
בפברואר 2011 התקבלה סוף-סוף החלטת צוות שרים הקובעת: מה שבאדמות מדינה יוסדר. אבל מאז טופלו רק יישובים בודדים, למרות ועדת ההסדרה, וצוות ההסדרה ואין סוף עבודת מטה שנעשתה בנושא. לאחרונה גובשה החלטת ממשלה על-ידי השרים צחי הנגבי ומיכאל ביטון, החלטה הומניטרית, שמקובלת על המינהל האזרחי, ושלוקחת כ-50 יישובים על אדמות מדינה ומכניסה אותם לתוך תהליך הסדרה, ובינתיים מאפשרת לרשויות המדינה לתת להם תשתיות בסיסיות. ההחלטה נתקעה במזכירות הממשלה ולא מקודמת. מדוע? כי שר הביטחון בני גנץ החליט לפתע שזה לא מתאים לו פוליטית, שמא מישהו שם בשמאל יחשוד בו שחלילה הוא נהיה ימין. אחרת קשה להבין איך רמטכ"ל לשעבר, שמכיר היטב את ההתיישבות הזאת ואת אנשיה המופלאים, חלקם קצינים ששירתו תחת פיקודו, שמכיר את מירקם החיים שלהם, מפקיר אותם בשטח בגלל הפוליטיקה. איש התיישבות שפוגע בהתיישבות.
המתיישבים האלה הקימו היום מאהל מחאה ופתחו בשביתת רעב. מדוע, גנץ, דחפת אותם לשם? השר בני גנץ, התעשת, לא הכל פוליטיקה. יש כאן 25,000 תושבים שכבר סבלו די. הסר את הווטו שהטלת על הצעה שאתה היית שותף לה.
ולראש הממשלה מר בנימין נתניהו אני קורא: גם לנו יש אחריות. אל תיתן לבני גנץ להתעמר באוכלוסייה אזרחית ישראלית זו של אנשים, נשים וטף. תודיע בבקשה לשר הביטחון עוד היום שלא תאפשר להעלות שום נושא בממשלה לפני שיסיר את הווטו מהסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון.

תאריך:  05/01/2021   |   עודכן:  05/01/2021
+ח"כ אלעזר שטרן מונה ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה
15:12 05/01/21  |  מירב ארד

ח"כ אלעזר שטרן מונה ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה במקומו של חבר הכנסת לשעבר עפר שלח שהתפטר מהכנסת.

[צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת]
+דחיית בדיקה תקופתית של מתקני גז לצרכנים חולי קורונה
13:16 05/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ההצעה תהייה בתוקף כל תקופת משבר הקורונה ונועדה למנוע ניתוק גז לצרכנים - דחיית הבדיקה תהייה לתקופה קצרה שלא תעלה על ארבעה חודשים; היו"ר מרגי: הצעת החוק תסייע גם לצרכנים וגם לחברות הגז ולמשרד האנרגיה

[צילום: פלאש 90]
+להעז לחלום
09:14 05/01/21  |  מטי יוגב   |   לרשימה המלאה

נאום הבכורה של חברת הכנסת מהליכוד בישיבה מס' 122 של הכנסת ה-23 [כ' בטבת תשפ"א, 04.01.2021]

מטי יוגב [צילום: פייסבוק]
+זמן לחשבון נפש
09:14 05/01/21  |  יעל רון בן משה   |   לרשימה המלאה

נאום הבכורה של חברת הכנסת מכחול לבן בישיבת הכנסת מספר 122 [כ' בטבת תשפ"א, 04.01.2021]

יעל רון בן משה [צילום: פייסבוק]
+"מרחב חדש בשפה לזהויות א-בינאריות"
07:37 05/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פורום ארגוני הגנת המשפחה: "הציבור אינו מעוניין שיכתיבו לו איך לדבר ואיך לכתוב ולקרוא"  ▪  יוזמה אזרחית: "נקודה באמצע מילה הופכת את העברית היפה לכלי ניגוח לפי אג׳נדות מתחלפות"  ▪  שדולת הנשים: "אין אג'נדה מסתורית של ארגונים שמנסים לפעול מאחורי הקלעים"

יו"ר הוועדה עודד פורר [צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פה לאחיי מההתיישבות הצעירה ביו"ש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
התפשטות הדמוגרפית
Mark Shor  |  8/01/21 17:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
מטי יוגב
נאום הבכורה של חברת הכנסת מהליכוד בישיבה מס' 122 של הכנסת ה-23 [כ' בטבת תשפ"א, 04.01.2021]
יעל רון בן משה
נאום הבכורה של חברת הכנסת מכחול לבן בישיבת הכנסת מספר 122 [כ' בטבת תשפ"א, 04.01.2021]
עידן יוסף
פורום ארגוני הגנת המשפחה: "הציבור אינו מעוניין שיכתיבו לו איך לדבר ואיך לכתוב ולקרוא"    יוזמה אזרחית: "נקודה באמצע מילה הופכת את העברית היפה לכלי ניגוח לפי אג׳נדות מתחלפות"    שדולת הנשים: "אין אג'נדה מסתורית של ארגונים שמנסים לפעול מאחורי הקלעים"
עידן יוסף
בדיון על הפחתת נזקי האקלים אמרה: מקבלי ההחלטות יכולים לעצור את הכחדת המין האנושי - חייבים לפעול עכשיו    היו"ר מרגי: הממשלה צריכה להתחיל לחשוב 'ירוק' והאוצר צריך להקצות לכך את התקציבים הדרושים
איציק וולף
ח"כ יעל רון בן-משה, מטי יוגב ושבח שטרן נשאו את נאומי הבכורה שלהם פחות משלושה חודשים לפני פיזור הכנסת    ח"כ שטרן: אני כאן בכנסת לזמן שאול. זה אולי הנאום היחיד שאשא בכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il