X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רבותיי, אין דרך אחרת - צריך לקבל באופן בסיסי את התורה כחוקה בדיוק כפי שאם אתה מעוניין לשמור על זכותנו בארץ הזאת לא תצליח בלי התנ"ך
▪  ▪  ▪
הקושן שלנו [צילום: יעקב נחומי/פלאש 90]

החברה בישראל חייבת לחשב מסלול מחדש
על החברה בישראל לחשב מסלול מחדש. אומנם לפי חוקי היסוד של המדינה היא נחשבת "יהודית דמוקרטית" אבל עינינו רואות ולא זר שהדמוקרטיה עולה על גדותיה ודוחקת את היהדות. הדמוקרטיה במדינת ישראל הופכת להיות מהדמוקרטיות הקיצוניות ביותר שיש בעולם המערבי.
הפוליטיקה בישראל בנויה על מפלגות ורסיסי מפלגות. כל אחד מכריז על עצמו שהוא מלך ומקים מפלגה. בארה"ב, המעצמה הדמוקרטית הגדולה בעולם, ישנן שתי מפלגות בלבד - רפובליקנים ודמוקרטים. וכי בתוך כל עשרות מיליוני בני האדם באוכלוסייה בארה"ב לא ימצאו אי-אלו הבדלים בהשקפות אשר יצדיקו מפלגות נוספות?
אולם מעבר לכל זה, אנחנו כבר בבחירות רביעיות לכנסת בתוך שנתיים. אנחנו עלולים להיגרר לבחירות נוספות חמישיות ושישיות ושביעיות. איפה הקברניטים? למה הם לא עוצרים ואומרים "באו חשבון" חייבים לראות מה לא בסדר בהתנהלות החברתית שלנו. אולי אנחנו תופסים את הדמוקרטיה בצורה לא נכונה, ובכך אנחנו גורמים להתפוררות החברה בישראל ולאלימות וחוסר משילות?
אנו בעידן של קורונה. זה משבר קשה מבחינה בריאותיות, כלכלית וחברתית, ואף על-פי כן, מידי ערב מתקיימות הפגנות שבהם ישנן התקהלויות שמכריחות מגע של ידיים ואי שמירה על מרחק ראוי. הפגנות מול בית ראש הממשלה, הפגנות בגלל מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, הפגנות של הפלג הירושלמי. ערב ערב נערכות הפגנות בניגוד להנחיות וזה דבר איום ונורא. גם ללא המגיפה אנחנו צריכים לשאול את עצמנו האם אלו הפנים האמתיות של חברה דמוקרטית? האם אין דרך של מחאה והפגנה בלי אלימות כדי להבטיח את חופש הביטוי? אלו שאלות שצריך להציב אותם.
התנ"ך כחוקה של עם ישראל
יאמר מי שיאמר ובצדק הרי בארה"ב יש חוקה, לכן אפשר להתנהל בשתי מפלגות בלבד כי הדברים הבסיסים יישמרו על-ידי החוקה. ובאמת, גם אנחנו צריכים חוקה כאן במדינת ישראל. ברם, כיצד נעשה חוקה כשיש לנו במדינה אזרחים יהודים ושאינם יהודים? איך נעשה חוקה במדינת ישראל כשיש לנו יהודים דתיים וגם יהודים אנטי-דתיים? ההבדלים כאן כל כך גדולים שאין אפשרות להגיע לכלל הסכמה על חוקה.
כל אדם ישר שכל צריך לבוא ולומר, מכוח מה קיבלנו את מדינת ישראל? מכוח התנ"ך! זה הקושאן שלנו על ארץ ישראל. אחרת באיזה זכות התיישבנו כאן בעוד שהיו כאן תושבים אחרים? הרי עוד לפני קום המדינה התחיל להיווצר מתח בין המתיישבים של הציונות ובין המתיישבים הלא יהודים שהיו בארץ. אדם פיקח ישאל הרי אתם הגעתם מאירופה ומתימן ומכל מיני מקומות אז מה לכם כי תלינו? אתם צריכים להיות עם ידכם על התחתונה! אנו רואים שאף אחד מבין הציונים החילונים לא אומר את הדבר הזה, כי באמת הם יודעים שזכותנו על הארץ באה רק מכוח התנ"ך. ואם מכוח התנ"ך זכותנו על הארץ אזי בואו וניקח את התנ"ך כחוקה. אני סבור שכל אדם יכול להבין זאת בסברה פשוטה ולא רק בגלל היותו דתי.
אני יודע שישמעו את זה וייבהלו ויאמרו: אתה מציע לנהל את המדינה רק לפי משפט התורה, אם כן איפה מקומנו כיהודים חילונים? והרי גם לנו יש עגלה מלאת ערכים.
רבותיי, אין דרך אחרת - צריך לקבל באופן בסיסי את התורה כחוקה בדיוק כפי שאם אתה מעוניין לשמור על זכותנו בארץ הזאת לא תצליח בלי התנ"ך. לגבי יישום התורה, אפשר לבוא ולומר, התנ"ך הוא הבסיס וערכי היסוד של המדינה נשאבים ממנו, גם אם לא כולם הולכים ליישם את התורה במישור הפרטי ובכך נצמצם את המחלוקות בינינו.
סימפוזיונים מתוקשרים להחזרת הלכידות החברתית
במקום הפגנות צריך להציף את השאלות האלה. צריך לקיים בכל כלי התקשורת מידי ערב סימפוזיונים נוקבים ואמתיים על הרבה שאלות עומק שעומדות על הפרק. אסור לחברה הישראלית להמשיך בצורה שבה היא מתנהלת עכשיו אחרת היא תתפורר. ואם אנחנו נפורר לא צריך אויבים משום שהכול ילך לאיבוד. זה נשמע קיצוני אולם זוהי המציאות.
חברה זה חיבור, אם אין אפשרות להתלכד סביב אני מאמין אחיד ואחרי הכרעת הרוב לא תצליח להתקיים חברה. לעולם לא נצליח לתפקד כחברה ברגע שהקול המרכזי בחברה טוען שאני לא מוכן לקבל את דעתך בשום פנים ואופן משום שאני מסכים לקבל רק את הביטוי האישי, הקהילתי או המפלגתי שלי. חברה זה חיבור ובחיבור נמצאים מיעוט ורוב - וההכרעה כרוב.
לכן לעניות דעתי יש צורך לקרוא לחברה בישראל בדחיפות גמורה לחשב מסלול מחדש, לדעת שלדמוקרטיה יש גבולות, יש צורך להכריז על שביתת נשק מבחינת ההפגנות האלימות ופירור החברה. צריך לקרוא לאנשים הוגי דעות דתיים ושאינם לערוך סימפוזיונים מצולמים ומוקרנים לעיני כל, ערב ערב, על-מנת שיציפו את השאלות הקשות ויתמודדו איתם בדיוק כפי שמטפלים במגיפת הקורונה. גם אם לא יגיעו למסקנות נחרצות מספיק שיתקדמו להסכמה כלשהי, לנקודה שיכולה להוות תשתית שעל פיה נמשיך להתקיים גם זה דבר מבורך.
אם לא נשכיל לעשות זאת הדמוקרטיה המערבית הקיצונית שאנחנו מתנהלים על פיה במדינת ישראל החדשה תהיה האויב הגדול ביותר לעצם קיומה של המדינה כמדינה יהודית ושל הדמוקרטיה בעצמה, רק אם נחשב מסלול מחדש יש סיכוי שנבלום את ההתדרדרות הזאת.

תאריך:  10/01/2021   |   עודכן:  10/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם ישראל בדרך להתפוררות חברתית כמו בארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
הפניה החדה של נתניהו לציבור הערבי ומנגד הפניה החדה גם כן של התנועה האיסלאמית הדרומית למו"מ ישיר עם נתניהו לא נולדו בשנתיים אחרונות אלא כבר לפני יותר מעשור    הליכוד הצליח בעזרת "כלים ממלכתיים" להזיז את האיסלאמים הדרומיים למו"מ ישיר איתו אבל לחד"ש, ואף לבל"ד, ובעיקר לאנשי השמאל היהודים, יש גם כן חלק גדול במפץ הזה
יהודה קונפורטס
ועדת הבחירות המרכזית תקים חמ"ל למאבק בפייק ניוז ביום הבחירות    אלא שזה צריך להיות רק צעד אחד במלחמה שלה מול חדשות הכזב וההשפעה העוינת שהן עלולות להביא על התהליך הדמוקרטי
יוני בן-מנחם
אירן הציבה קצין בכיר של כוח "קודס" שמתמחה בייצור טילים ומל"טים מדויקים בתפקיד ה"שגריר" אצל המורדים החות'ים בתימן. המהלך האירני נועד להגביר את שליטתה בצפון תימן ולהיערך טוב יותר להגברת פעילות הטרור וההתפשטות שלה במזרח התיכון
דוד ארגז
רגע לפני שאנחנו נפרדים מהקורונה וחוזרים לחיינו הקודמים, הגיע הזמן לסיכומים ולחשבון נפש
עומר דוסטרי
התרגיל הצבאי המשותף הראשון לארגוני הטרור ברצועת עזה מהווה אבן דרך נוספת בניסיון של חמאס לאגד ארגונים אלה ל"חדר מבצעים משותף" במטרה לחזק את שליטתו ברצועה כלפי פנים מחד-גיסא, ולקבע את אסטרטגיית העמימות כלפי ישראל מאידך-גיסא. לתרגיל יש משמעויות עבור ישראל, הן ברמה האסטרטגית והן ברמה האופרטיבית, לקראת מערכה צבאית אפשרית בעזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il