X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האם במדינת ישראל הדמוקרטית יכול המון מוסת לצור על בית ראש הממשלה? על בית המשפט העליון? על-כנסת ישראל? התשובה היא כן
▪  ▪  ▪
יכול לקרות גם אצלנו [צילום: אנדרו הרניק, AP]

התמונות הקשות והמדאיגות מהשתלטות תומכי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על גבעת הקפיטול זעזעו ובצדק את העולם כולו, את העולם הדמוקרטי ואת העולם הדיקטטורי וכן את רפובליקות הבננות החוששות לרענון רעיונות לאזרחיהם הנאנקים תחת הדיכוי האלים.
האם במדינת ישראל הדמוקרטית יכול המון מוסת לצור על בית ראש הממשלה? על בית המשפט העליון? על-כנסת ישראל? התשובה היא כן.
במסגרת המאבק לגירוש ראש הממשלה בנימין נתניהו מהבית ברחוב בלפור, נחצו קווים אדומים רבים. עד ליום בו הוכרז על 'נפילת הבסטיליה', צרו אלפי מפגינים לפידים בוערים בידיהם סביב בית ראש הממשלה, עד כי לאחרונה כוחות הביטחון החליטו להקיף את הבית בגדרות תיל. קריאות ההסתה הקשות, קריאות המוות, קריאות הרצח, קריאות המשטמה והשנאה הפכו לצד מיזמים מעוררי חלחלה ללחם חוק עבור ציבור שונא המוחה עדיין בגבולות הדמוקרטיה וחוסה בתחום חופש הביטוי.
במסגרת המאבק העיקש עם ההתבטאויות ההרסניות כנגד בית המשפט העליון על שופטיו, נחצים קווים אדומים מאיום בלעלות על בית המשפט העליון עם d9 ועד לדמוניזציה השיטתית כנגד מוסד שלטוני זה מדי יום. ההתעסקות תחת זכוכית מגדלת ועם רוגטקות של מילים המיודות כנגד שמשות הזכוכית של בית המשפט העליון ומנפצות אותה לרסיסים בכל פעם בכיוון אחר, המחאות וההתבטאויות חוסות עדיין בשערורייה אבל סביל במסגרת חופש הביטוי. לצד בית המשפט העליון כמו לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצבים גדודי מגנים, לוחמים האוחזים במיקרופונים, ברמקולים רבי עוצמה המהדהדים את הנרטיב שלהם בעמדות השפעה.
כנסת ישראל הפכה לא רק לקרקס על חוט, כאשר בכל שעה החוט נמשך מקצה אחד עד משנהו ועליו כליצנים בקרקס, כלוליינים, כאריות, כקופים מאולפים, כנמרים רעבים, כסומים באפלה המרקדים באיבוד משקל על חוט השערה. אויב היה לאוהב ולהפך. הכנסת ראתה מחזות קשים, הכנסת חוותה רימון מתפוצץ במליאה. עשרות אלפי מוחים יכולים, חלילה, אם ההסתה הנוראית תימשך, אם תוצאות הבחירות או החלטות שופטי בית המשפט לא יהיו לרוחם, לעלות על הכנסת, לחצות קווים אדומים.
מה שקרה בגבעת הקפיטול בארה"ב יכול במציאות כזו או אחרת להתרחש גם במדינת ישראל המשוסעת, המפולגת, המוסתת, השסועה, בלי רובים, בלי אקדחים, בלי לבנות חבלה, רק עם ידיים חשופות עיניים רושפות וזעם בלתי נשלט.
האחריות שדבר כזה לא יתרחש במדינת ישראל מוטלת על כל אזרחית ואזרח, אך בראש ובראשונה מוטלת על ההנהגה, על הטוענים לכתר ההנהגה, על השיח הפוגעני, השונא, הנורא, על תרבות ההשתקה לצד השיסוי המתמשך. חובה לעצור את גלי השנאה והאיבה המאיימים להטביענו עכשיו כדי שלא נצטרך לומר בעיניים מושפלות, ידינו לא שפכו את הדם הזה.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  10/01/2021   |   עודכן:  10/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנהיגים היזהרו בדברכם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אין מה להשוות
עובד 1  |  10/01/21 18:24
2
האם במדינת ישראל הדמוקרטית?
גדעון אמיר  |  12/01/21 20:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
איך זה ישפיע על שאר המזלות? מאחר שכוכב זה מגיע אחת ל-12 שנים ומשפיע בעיקר על המזל בו הוא מבקר, הרי ששנה זו תהיה מבורכת עם הזדמנות פז לילידי שאר המזלות המושפעים מכוכב זה, כדי להיפתח אל היקום ולבקש למגנט אליכם את האנרגיה הנכונה כדי שדלת ההזדמנויות תיפתח גם אליכם.
יורם אטינגר
אירן לאבריל היינס, כמו אנתוני בלינקן וג'ייק סאליבן, תפישת עולם רב-לאומית המעדיפה פעילות מדינית וביטחונית המשותפת לארה"ב, לאירופה, לאו"מ, לארגונים בינלאומיים נוספים ולבעלות ברית נוספות, על פני פעילות עצמאית של ארה"ב
יוסף אורן
חלק א' - השירים בקריאה פרשנית    כדי לבאר את השירים האלה תחילה כפשוטם, כצמד שירים ליריים שלתוכנם ישנה משמעות אוניברסלית - אני שם נפשי בכפי במתן פירוש לשני השירים האלה של ביאליק משנת 1901 על-פי גישה פרשנית מעט-קיצונית, שהייתה האוּרים והתוּמים בחוגים לספרות בתחילת שנות השישים
ארי בוסל
קם נשיא וניסה לשנות ולהלחם בשנאת העולם נגדנו    שנאה עתיקת יומין, ואיש לא העז לחשוב אחרת, שאולי ניתן וראוי וכדאי לפעול    עד שהגיע הנשיא טראמפ ויצא להלחם את מלחמות ישראל    הוא ולא אחר, הוא ולא אנחנו    הוא נלחם באנטישמיות שהשתלטה באוניברסיטאות ובתקשורת ובהוליווד, באו"ם ובמדינות זרות    הוא היה המגן והלוחם, ואנחנו - כפויי טובה
יאיר דקל
הנשיא שידל, כמעט הכריח, את מזכיר המדינה להשיג לו עוד קולות בבחירות כדי ששני נציגים רפובליקניים של המדינה ייבחרו לסנאט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il