X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טראמפ באתר הגולף בדמינסטר [צילום: מנואל סנטה, AP]
דויטשה בנק. אחרי שני עשורים [צילום: נטשה ליווינגסטון, AP]
לקראת ההליך ההדחה של טראמפ, 12.1.21 / CNN
איבד את הבנקאים, טורניר הגולף והחנויות המקוונות

מותג טראמפ נפגע קשות מההתפרעויות

דויטשה בנק יפסיק להעמיד אשראי לקבוצת טראמפ; בנק סינגפור קרא לנשיא להתפטר איגוד הגולף האמריקני ביטל טורניר יוקרתי באתר בדמינסטר התוכנית להיכנס לתחום התקשורת ספגה מכה ניו-יורק טיימס מתאר את הנזקים שגרמו תומכיו של טראמפ
▪  ▪  ▪

בתוך ארבעה ימים איבדה משפחת טראמפ את חנויותיה המקוונות, את ה"באז" של הציוצים בהם קידם דונלד טראמפ את האתרים היוקרתיים שבבעלותו ואת הזכות לארח את אחד מהטורנירים היוקרתיים ביותר של ענף הגולף. ההסתערות של תומכיו על הקפיטול היכתה את עסקיו בצורה קשה יותר מכפי שעשו פעולותיו מעוררות המחלוקת הקודמות, מדווח ניו-יורק טיימס. המותג "טראמפ" עשוי שלא להתאושש אי-פעם בצורה מלאה מן המכה שספג. גם הבנקים המלווים אותו, ובראשם דויטשה בנק וסינגפור בנק, מתנתקים ממנו.
קבוצת טראמפ ניצבת ממילא בפני קשיים פיננסיים. רבים מהמלונות ואתרי הגולף שלה סובלים מהפסדים, והמגיפה אילצה אותה לסגור מלונות ובארים ולצמצם משמעותית את פעילות המלונות שלה. בשנים הקרובות עליה לפרוע הלוואות ב-300 מיליון דולר, להן ערב טראמפ באופן אישי, ולכן היא זקוקה במהירות להכנסות חדשות. אריק טראמפ טוען, כי שמו של אביו יסייע לקבוצה לחתום על עסקות מיתוג בחו"ל. המשפחה גם שוקלת להקים ערוץ תקשורת במטרה למשוך את עשרות מיליוני תומכיו של טראמפ, נושא שקיבל דחיפות לאחר שפייסבוק וטוויטר סילקו את הנשיא מהפלטפורמות שלהן. "לא יחסרו הזדמנויות נהדרות בשוק הנדל"ן ומחוצה לו", אומר אריק טראמפ.
טראמפ נתקל בבעיות וספג כשלונות כואבים בעבר, אך הפעם האתגר נראה קשה במיוחד. למחרת ההתפרעויות בקפיטול הודיעה ספקית הסחר המקוון Shopify שהיא משעה את החנויות הקשורות לטראמפ. המכה הגדולה ביותר באה השבוע (10.1.21), כאשר איגוד הגולף האמריקני הודיע שלא יקיים את אחד הטורנירים המרכזיים שלו באתר הגולף של טראמפ בניו-ג'רזי. הטורניר אמור היה להתקיים במאי 2022 ולהיות היהלום שבכתר ב-16 אתרי הגולף של טראמפ, המהווים כיום שליש מהכנסותיה של הקבוצה. הנימוק של האיגוד היה, שקיום הטורניר בבדמינסטר יפגע במותג שלו. קבוצת טראמפ טענה בתגובה, כי מדובר בהפרת הסכם. מדובר בפגיעה משמעותית לאורך זמן, אומר ג'יי קארן, יו"ר איגוד בעלי מסלולי הגולף בארה"ב.
הנזק לקבוצת טראמפ צפוי להעמיק, כאשר חברות שונות מנתקות את קשריהן איתה. המלונות שלה, כמו למשל זה שליד מיאמי, כבר איבדו הכנסות כאשר חברות הפסיקו לערוך בהן כנסים בשל התבטאויות של טראמפ נגד מוסלמים ומקסיקנים בקמפיין שלו ב-2016. ביטולים נוספים באו לאחר אירועי שרלוטסוויל, כאשר אמר על המפגינים הגזענים ויריביהם ש"שני הצדדים אשמים".
ההשלכות של אירועי השבוע שעבר יהיו עמוקות יותר וממושכות יותר, מעריכים אנליסטים שמצטט הטיימס. חלק מן החברים במועדוני הגולף של טראמפ שוקלים את המשך חברותם, ומעורבותו של טראמפ באירועים תקשה על הקבוצה לפנות ללקוחות שאינם תומכיו. הקושי שבפני הקבוצה בא לידי ביטוי בולט כאשר מאמן הפוטבול הנודע ביל בליצ'יק סירב לקבל מידיו של טראמפ את מדליית החרות הנשיאותית – אות הכבוד האזרחי הגבוה ביותר בארה"ב – בשל "האירועים הטרגיים של השבוע שעבר".
גם התוכניות להשיק ערוץ תקשורת או להצטרף לערוץ ימני קיים ייתקלו בקשיים, כי איש אינו מוכן כעת להתחייב שהמפרסמים ירצו להיות קשורים אליו. חלופה אפשרית תהיה להפיץ ניוזלטר ובו קישור לערוץ "סטרימינג" למיליוני מנויים בתשלום. לאחר שסולק מטוויטר, דיבר טראמפ על האפשרות שיקים מדיה חברתית משלו, אך כאן יהיו בפניו קשיים לוגיסטיים וחוקיים משמעותיים, שלא לדבר על המשאבים הכספיים הדרושים ושאינם ברשותו.
דויטשה בנק, המלווה העיקרי של טראמפ מזה שני עשורים, החליט שלא לעשות עסקים נוספים איתו ועם משפחתו – מצטט טיימס מקור ה"מודע לחשיבתו של הבנק". דויטשה בנק הגיע למסקנה, כי אינו יכול לנתק לחלוטין את עצמו מטראמפ לפני שהלה יפרע את 300 מיליוני הדולרים שהוא חייב, אך כאמור – לא ילווה לו כספים נוספים.
גם בנק סינגפור, עוד שותף פיננסי ותיק של משפחת טראמפ, מנתק את הקשרים איתה. הבנק סייע לטראמפ לממן את אתר הגולף שלו בפלורידה ואיוונקה טראמפ הייתה בשעתו חברה במועצת המנהלים שלו. אלא שכעת הוא קורא בגלוי לטראמפ להתפטר, ואף הודיע שלא יקיים קשרים עסקיים עם איש מחברי הקונגרס שתמכו בערעורים על תוצאות הבחירות. דוברת הבנק מסרה, כי בעקבות המהומות הוא החל לסגור את שני חשבונותיו האישיים של טראמפ, בהם יש 5.3 מיליון דולר.
כאשר יחזור טראמפ לנהל בעצמו את הקבוצה, הוא ימצא שהשתנתה משמעותית בארבע השנים האחרונות. מספר בתי מלון נגרעו מהרשימה של אלו הנושאים את שמו, כולל בניו-יורק, פנמה וטורונטו. התוכנית להקים שתי רשתות של מלונות מוזלים נכנסה להקפאה, וכך גם הכוונה לשים את שמו של טראמפ על מוצרים החל מסטייקים וכלה בכלי מיטה. הקבוצה גם ניצבת בפני חקירה פלילית של התובע המחוזי במנהטן, הבוחן האם טראמפ והקבוצה ביצעו לאורך השנים עבירות מס או עבירות פיננסיות.
מצד שני, האזרח טראמפ לא יהיה כפוף למגבלות האתיות שחלו על הנשיא טראמפ, והוא יוכל לחזור ולבצע עסקות בחו"ל. הקבוצה תוכל לחפש הזדמנויות במדינות בהן לדעתה הוא נותר פופולרי – ברזיל, ארגנטינה, ישראל, סעודיה והודו. טראמפ גם יוכל לצאת למסע הרצאות ולגבות תשלומים גבוהים תמורתן. חלק מלקוחותיו יישארו נאמנים לנכסים הקיימים, במיוחד במדינות בהן ניצח טראמפ, כגון פלורידה וצפון קרוליינה.

תאריך:  13/01/21   |   עודכן:  13/01/21
+בית הנבחרים יאשר הערב את כתב האישום נגד טראמפ
17:15 13/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

30-10 רפובליקנים צפויים להצטרף לכל 222 הדמוקרטים  ▪  ליז צ'ייני, מספר שלוש בסיעה ובתו של דיק צ'ייני: מעולם לא הייתה בגידה גדולה יותר מצד נשיא בתפקידו ובשבועתו לחוקה

שידור חי: הדיון בבית הנבחרים / MSNBC
צ'ייני. "הכל נבע ממעשיו של טראמפ" [צילום: סקוט אפלווייט, AP]
+למה האמריקנים תמיד מאחרים
08:39 13/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עכשיו הם דורשים מהנכנסים לארה"ב אישור על העדר קורונה. עכשיו הם נזכרו לחסום את ההסתה של טראמפ. למה? כי כך הם פועלים תמיד, החל ממלחמות עולם וכלה במשברים פיננסיים

"אלוקים, תן שכל לסמי המאחר!" [צילום: ריק באומר, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מותג טראמפ נפגע קשות מההתפרעויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
כמה מן החברות הגדולות בארה"ב השעו את תרומותיהן הפוליטיות, ואחרות הודיעו שלא יממנו את 147 הרפובליקנים שניסו לשנות את התוצאות - מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
מבהיר שאינו מעוניין באלימות כלשהי וטוען שמהלכיהם של הדמוקרטים "גורמים לכעס עצום ולסכנה עצומה"    אינו חוזר בו מדבריו לפני ההסתערות על הקפיטול: "זה היה בסדר גמור"
איתמר לוין
הנשיא היוצא יצטרך למצוא דרך חילופית להגיע במישרין לתומכיו ולנסות להישאר בתודעה, לאחר שהכלי האהוב עליו נשלל ממנו לצמיתות - מנתח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
השר בפועל לביטחון פנים התפטר - תשעה ימים לפני מבצע האבטחה הענק לקראת ההשבעה    בית הנבחרים צפוי לאשר מחר את האישום נגד טראמפ    בשיחה פרטית טען טראמפ שאנשי שמאל קיצוני אחראים למהומות
איתמר לוין
בית הנבחרים עשוי לאשר כבר מחר את כתב האישום - אך העברתו לסנאט עשויה להידחות במספר חודשים    הדמוקרטים טוענים שיש לראות את דבריו של טראמפ לפני הסתערות תומכיו על הקונגרס בהקשר של שקריו החוזרים ונשנים בנוגע לתוצאות הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il