X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בית הנבחרים אימץ כצפוי הצעה הקוראת להפעיל את התיקון ה-25 לחוקה, אך היא אינה מחייבת צפוי לאשר מחר בבוקר את כתב האישום נגד טראמפ בעקבות הסתערות תומכיו על הקפיטול יוטיוב חסמה את טראמפ למשך שבוע לפחות
▪  ▪  ▪
פנס בישיבת הקונגרס בשבוע שעבר [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, הודיע (יום ד', 13.1.21), כי לא יפעל להדחתו של הנשיא דונלד טראמפ בהתאם לתיקון ה-25 לחוקה. "אינני סבור שמסלול זה משרת את מיטב האינטרס הלאומי או עולה בקנה אחד עם החוקה", כתב פנס ליו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי. "אני מפציר בך ובכל חברי הקונגרס להימנע מפעולות שיעמיקו את הפילוג ויוסיפו אש למדורת הרגשות העכשוויים. לא אצטרף לנסיונות בבית הנבחרים לשחק משחקים פוליטיים ברגע כה רציני בחייה של האומה".
מכתבו של פנס נשלח לקראת ההצבעה בבית הנבחרים על החלטה הקוראת לו לפעול על-פי התיקון ה-25 - החלטה לה יש תוקף הצהרתי בלבד. יש לציין, כי פנס אינו מגבה את מעשיו של טראמפ ואינו קובע שאין בסיס עובדתי להדחתו בשל חוסר כשירות, אלא משתמש בנימוקים מעשיים נקודתיים. בית הנבחרים אישר את ההצעה ברוב של 223 מול 205, כאשר רק רפובליקני אדם (אדם קיצינגר) מצטרף לכל חברי הסיעה הדמוקרטית.
השלב הבא הוא הצבעה בבית הנבחרים על כתב האישום נגד טראמפ שניסחה הסיעה הדמוקרטית, ואשר מייחס לו הסתה לאלימות נגד הממשלה בשל התנפלות תומכיו על הקפיטול בשבוע שעבר. הדמוקרטים טוענים, כי הסתה זו באה לידי ביטוי בנאומו של טראמפ בפני אלפי תומכיו שעה קלה לפני התפרעותם, וכי יש לראות את הדברים על-רקע האשמותיו הכוזבות בדבר הונאה שגרמה לו להפסיד בבחירות. ההצבעה צפויה מחר בבוקר (יום ה', 14.1.21, שעון ישראל).
ניו-יורק טיימס דיווח אמש, כי המנהיג היוצא של הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, סבור שטראמפ ביצע עבירות שבעטיין יש להדיחו והוא מרוצה מן המהלך שמובילים הדמוקרטים. רעייתו של מקונל, איליין צ'ו, שהייתה שרת התחבורה של טראמפ מאז כניסתו לתפקידו, התפטרה יממה לאחר ההתפרעויות בשל התנהלותו של טראמפ; אחריה התפטרו שני שרים נוספים.
במקביל, שאל מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים, קווין מק'ארתי, כמה מעמיתיו האם לדעתם עליו לקרוא לטראמפ להתפטר. הוא גם בדק את האפשרות להסכים להחלטה שתגנה את טראמפ, אם כי פלוסי דחתה אפשרות זאת ועומדת על ניהול הליכי הדחה. מק'ארתי גם הודיע, כי לא יבקש מעמיתיו לסיעה להתנגד לכתב האישום; מדובר למעשה בהענקת חופש הצבעה, וההערכה היא שלפחות 25 רפובליקנים צפויים לתמוך במהלך. מקונל ומק'ארתי היו מבעלי בריתו הקרובים ביותר של טראמפ, וכעת גם הם מתחילים להתנתק ממנו.
הדמוקרטים טרם החליטו מתי להגיש לסנאט את כתב האישום, והם מתלבטים האם לדחותו במספר חודשים כדי שלא לפגוע בסדר היום של ג'ו ביידן עם כניסתו לתפקיד ובמיוחד במאבק בקורונה. לדברי הטיימס, ביידן התקשר שלשום למקונל כדי לשאול האם הסנאט יוכל בעת ובעונה אחת לנהל את משפטו של טראמפ ולאשר את המינויים הבכירים בממשל ביידן. לא נמסר מה הייתה תשובתו של מקונל. רשמית אמר ביידן שהליך ההדחה נתון כולו בידי הקונגרס, אך בשיחות פרטיות הוא תומך בדחיית ניהולו בפועל של המשפט.
טראמפ עצמו, בהתבטאות ראשונה מזה חמישה ימים, טען אמש שלא היה כל פגם בנאומו ב-6 בינואר ושאנשים שניתחו אותו קבעו שהוא היה "לגמרי בסדר". טראמפ האשים את הדמוקרטים בכך שהם ממשיכים לנהל את "ציד המכשפות הגדול ביותר בהיסטוריה", ונמנע מלגנות את המתפרעים ומלקרוא לתומכיו להימנע ממעשי אלימות נוספים לקראת השבעתו של ביידן בשבוע הבא.
יוטיוב הודיעה הבוקר, כי טראמפ לא יוכל להעלות סרטונים חדשים לפחות בשבוע הקרוב - דהיינו עד השבעתו של ביידן. החברה שבבעלות גוגל גם הסירה כמה תכנים חדשים שהעלה טראמפ וחסמה ללא מגבלת זמן את האפשרות לצרף תגובות לתכנים הקיימים. יוטיוב נימקה את צעדיה בכך שהתכנים החדשים הפרו את מדיניותה "ולאור החששות לגבי הפוטנציאל המתמשך לאלימות". בכך הצטרפה יוטיוב לטוויטר, שחסמה את טראמפ לצמיתות, ולפייסבוק שהשעתה את חשבונו לפחות עד תום כהונתו.

תאריך:  13/01/21   |   עודכן:  13/01/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פנס: לא אפעל להדחת טראמפ בשל אי-כשירות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ארה"ב כבר כעת רפובליקת בננות!
אקטואלי  |  13/01/21 13:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
כמה מן החברות הגדולות בארה"ב השעו את תרומותיהן הפוליטיות, ואחרות הודיעו שלא יממנו את 147 הרפובליקנים שניסו לשנות את התוצאות - מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
מבהיר שאינו מעוניין באלימות כלשהי וטוען שמהלכיהם של הדמוקרטים "גורמים לכעס עצום ולסכנה עצומה"    אינו חוזר בו מדבריו לפני ההסתערות על הקפיטול: "זה היה בסדר גמור"
איתמר לוין
השופט הליברלי בן ה-82 מכהן בבית המשפט העליון מאז 1994    וושינגטון פוסט מזכיר: ביידן הבטיח למנות לביהמ"ש העליון אישה שחורה ראשונה אם יתפנה מקום
איתמר לוין
הנשיא היוצא יצטרך למצוא דרך חילופית להגיע במישרין לתומכיו ולנסות להישאר בתודעה, לאחר שהכלי האהוב עליו נשלל ממנו לצמיתות - מנתח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
השר בפועל לביטחון פנים התפטר - תשעה ימים לפני מבצע האבטחה הענק לקראת ההשבעה    בית הנבחרים צפוי לאשר מחר את האישום נגד טראמפ    בשיחה פרטית טען טראמפ שאנשי שמאל קיצוני אחראים למהומות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il